Mitä kehonrakennus merkitsee teille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Asser
  • Aloitettu Aloitettu
Powerhousu sanoi:
Mulla on kyllä vahvasti sellanen käsitys, että mitä enemmän treenattu, sitä vähemmän irtoo piparia. Kyllä useimmat naiset ottaa yhden illan hoidoksikin mielummin tavallisen sählynpelaajan kuin kehonrakentajan. Ja vielä harvempi nainen haluaisi seurustella ennemmin hyvävartaloisen bodarin kuin tavallisen tallaajan kanssa. Ei naiset katso millainen kroppa miehellä on, ja sen perusteella päätä, että tollasen mä haluun. Se päätös tehdään ihan muulta pohjalta, ja ne mahdolliset lihakset on vaan plussaa. (jos edes sitä) Tästä on keskusteltu kavereiden kanssa, niin miehien kuin naisien. Oma emäntäkin alkuaikoina jankutti että et kyllä saa kasvaa tosta enää yhtään, hyi kauheeta jos olisit vielä isompi. Vähiellen se alkaa tottumaan ajatukseen. Eli voidaan sanoa että hyvällä kropalla ei tuoteta sen enempää jälkeläisiä kuin huonollakaan. :arvi:

Omat motiivit salilla käyntiin on itsetunnon kohotus ja se että näytän omasta mielestäni paremmalta.

Hehe-hee! Hyvä Powerhousu! Kyllä homma on just näin! Välillä nurkkien ja puskien kautta kuulee tuttujen ja puoltuttujen naisten kommentteja "kyllä se Ville on ihan liian iso ja bodattu", "se on kamalaa kun suonet näkyy". Eli ei bodya piparin takia täälläkään.

Onneksi oma vaimokulta tykkää! ...vaikka ei sitäkään haittaa vaikka olis laihempi ja läskimpi....

Itselleni kehonrakennus on elämäntapa. Se on keino parantaa omaa fysiikkaa ja testata omaa henkistä kanttia ja luonteenlujutta (esim. dieetillä). Kehittyminen vaatii pitkäjänteistä työtä, eikä ikääntyminen ole este edistymiselle tässä lajissa. Laji on yksilölaji, joten harjoitella voi oman elämänrytmin mukaan. Työkseen matkustavalle tämä on tärkeää. Kehonrakennus antaa myös paljon sosiaalisia suhteita. Ystäviä, tuttuja ja juttukavereita, eri saleilla, joissa harjoittelen ympäri Suomea. Kehonrakennus antaa myös rytmiä elämään. Päivärytmi, viikkorytmi, vuosirytmi (off season, dieetti, kesän treenitauko).

Kehonrakennus on mun juttu!

En koe olevani varsinainen kehonrakentaja. Mielestäni kehonrakennukseen liittyy niin voimakasta ehdottomuutta että vain aniharvat siihen kykenevät. Tietysti monetkin "salilla käyvät" ilmoittavat harrastavansa kehonrakennusta, mutta mä ainakin voin rehellisesti sanoa olevani ei-niin-vakavalta pohjalta liikenteessä. Tykkään kyllä treenata kovaa ja syödä asianmukaisesti, mutta aika usein tulee elämäntavoissa lipsuttua sellaisiin suuntiin että kehonrakentajaksi mua ei voi sanoa. IMO kehonrakentaja on urheilija, ei mikään Pertti Perusbodari joka treenaa viikot ja kaljottelee viikonloput. Tästä syystä respectit lajiin oikeasti panostaville :worship:

Mulle punttienkolistelu antaa hyvää mieltä, pitää fysiikan kunnossa ja touhuun liittyvä ruokavalio tietysti myös edistää edellämainittuja asioita. Oon myös itsevarmempi ja tyytyväisempi itseeni kun on vähän lihaa ja mahdollisesti vähärasvaisessa kunnossa.

Mitä nyt on naisten kanssa tullut juteltua, niin mielestäni kaksi pääryhmää erottuu:

1) Miehen kropalla ja lihasten määrällä ei ole mitään merkitystä, kunhan ei ole täysi kuikelo/ryhävalas.

2) Tykätään treenatuista ja vähärasvaisista miehistä, jotka kuitenkaan eivät ole "liian isoja".

Tietysti poikkeuksia löytyy, mutta IMO nuo ovat naisten pääasialliset suhtautumistavat miehen FYYSISEEN olemukseen. Se on sitten eriasia minkälainen painoarvo sillä fyysisellä olemuksella ylipäätään on.

Heikki722 sanoi:
Hehe-hee! Hyvä Powerhousu! Kyllä homma on just näin! Välillä nurkkien ja puskien kautta kuulee tuttujen ja puoltuttujen naisten kommentteja "kyllä se Ville on ihan liian iso ja bodattu", "se on kamalaa kun suonet näkyy". Eli ei bodya piparin takia täälläkään.

Onneksi oma vaimokulta tykkää! ...vaikka ei sitäkään haittaa vaikka olis laihempi ja läskimpi....

Itselleni kehonrakennus on elämäntapa. Se on keino parantaa omaa fysiikkaa ja testata omaa henkistä kanttia ja luonteenlujutta (esim. dieetillä). Kehittyminen vaatii pitkäjänteistä työtä, eikä ikääntyminen ole este edistymiselle tässä lajissa. Laji on yksilölaji, joten harjoitella voi oman elämänrytmin mukaan. Työkseen matkustavalle tämä on tärkeää. Kehonrakennus antaa myös paljon sosiaalisia suhteita. Ystäviä, tuttuja ja juttukavereita, eri saleilla, joissa harjoittelen ympäri Suomea. Kehonrakennus antaa myös rytmiä elämään. Päivärytmi, viikkorytmi, vuosirytmi (off season, dieetti, kesän treenitauko).

Kehonrakennus on mun juttu!

Oon kyllä näistä molemmista kommenteista ihan tätä: :anssi: mieltä, jos miehiltä kysytään kumman kanssa seurustelisi,treenatun, hlvtin hyvännäköisen silikonitissi pimun tai ihan tavallisen näköisen mimmin kanssa niin useammat vastaavat kyllä sen tavis böönan, tämä kaikki juontaa siihen että yleensä hyvännäköisten/ hyväkroppaisten muijien huomionkipeisyys on sitä luokkaa, ettei sellaisen kanssa kukaan "tahtoisi" ottaa vakavasti koska
syntyisi epäilyksiä rehellisyydestä, samoin muijat jotka seurustelevat sanovat aina ettei lihakset kiinnosta muttaa sinkkuina tai "tyttöjen" kesken katsotaan aina lihaksikkaita miehiä tai työpaikalla roikkuu hunksejen kalenteri, eli lyhyesti vielä ihannekuvat on eri asia kun seurustelukumppanin valitseminen, ihmiset tyytyvät vähempään itsesuojeluvaiston takia.

japadahoe sanoi:
Oon kyllä näistä molemmista kommenteista ihan tätä: :anssi: mieltä, jos miehiltä kysytään kumman kanssa seurustelisi,treenatun, hlvtin hyvännäköisen silikonitissi pimun tai ihan tavallisen näköisen mimmin kanssa niin useammat vastaavat kyllä sen tavis böönan, tämä kaikki juontaa siihen että yleensä hyvännäköisten/ hyväkroppaisten muijien huomionkipeisyys on sitä luokkaa, ettei sellaisen kanssa kukaan "tahtoisi" ottaa vakavasti koska
syntyisi epäilyksiä rehellisyydestä, samoin muijat jotka seurustelevat sanovat aina ettei lihakset kiinnosta muttaa sinkkuina tai "tyttöjen" kesken katsotaan aina lihaksikkaita miehiä tai työpaikalla roikkuu hunksejen kalenteri, eli lyhyesti vielä ihannekuvat on eri asia kun seurustelukumppanin valitseminen, ihmiset tyytyvät vähempään itsesuojeluvaiston takia.

Mä sain tästä hedarin. Tämä on japa piste: .

Empä tiedä mitä tekisin, jos vaikka loukkaisin jonkun paikan, etten pystyisi jatkamaan treenaamista. Sen verran tärkeässä osassa alkaa tämä olemaan, eikä voida puhua enään harrastuksesta. Kehonrakennus on oikeastaan ainoa urheilulaji, josta olen elämäni aikana kiinnostunut. Se on vaan niin mielettömän hyvä fiilis, kun näkee, että kroppa kehittyy ja voimat kasvavat. Itsetunto kasvaa ja saa mukavia kommentteja molempien sukupuolien edustajilta (toki vastakkaisen kommentit ovat vielä mukavampia), sekä treenatessa pystyy unohtamaan huolet ja purkaa stressiä. Myös terveellinen ruokailu on tullut samalla mukaan ja dokaus vähentynyt huomattavasti. Kyllähän sitä kaverit ihmettelevät, että miksi en dokaa kaksi kertaa viikossa, miksi katson mitä syön, mitä järkeä siinä on tässä iässä ja että toi homma alkaa menemään jo yli. No voi ehkä alkaakkin, mutta mieluummin treenaan kovaa ja syön terveellisesti, kun mässytän sipsiä ja suklaata ja latkin kaljaa kuin viimeistä päivää ja katselen kun vyötärön ympärysmitta on kohta kaksinkertainen hartioihin verrattuna.

Tuohon piparikeskusteluun vielä, että vienti ei ole lisääntynyt, vaikka kehuja ja kommenttia pukkaa reilustikkin. Kyllä se vaan niin on, että ne kauniit mallipojat ne naiset vievät, naamaraja nääs...

japadahoe sanoi:

Juuri tätähän Heikki sanoikin! Eikä kaikki tossa sunkaan jutussa osunut ihan nappiin. Ja käytä pisteitä. Toihan on vaan yksi s**tanan pitkä lause!

Menee dokailuksi, jos ei pidä salia mielessä. No menee muutenkin, muttei niin paljon.

Ja onhan reenaaminen kivaa kanssa.

Isoin syy on ehkä se että on pirun hauskaa näyttää treenatulta ja lihaisalta. Vielä kun olisi vitun tiukka...

sumutin123 sanoi:
Juuri tätähän Heikki sanoikin! Eikä kaikki tossa sunkaan jutussa osunut ihan nappiin. Ja käytä pisteitä. Toihan on vaan yksi s**tanan pitkä lause!
§

Ei tarvitse ottaa kaikkea niin vakavasti, oon vaan niin kyllästyny siihen et porukka kiertää niin sinisilmäisesti totuutta, mun kohalla ex muija jätti mut bodatun jätkän takia joka naamasta ei ollu yhtään erikoinen, vaikka kuulemma " vihasi" bodattuja jätkiä, oon huomannu varsinkin hyvännäköisten muijien keskuudessa sellasen asian ja niin he ovat sen mulle muotoilleetkin, ettei voisi ikinä ottaa jätkää joka saisi enemmän huomiota kuin he, koska haluavat olla aina keskipisteessä

ja mikä tulee pisteisiin, luulin että olin keskustelufoorumilla enkä millään äidinkielentunnilla :whip:

Puoleksi psyykkistä ja puoleksi turhamaisuutta.

Mielestäni kunto kehonrakennuksen funktio on puhtaasti psyykkiset merkitykset ja vaikutukset, jopa eräänlainen perversio isoista lihaksista. Lihasten kasvaminen parantaa itsetuntoa ja tuo mielihyvää.

Sehän se on. On mielikuva millainen haluaa olla. Jokainen on kuitenkin oman kroppansa sisällä, joten haluaa ehkä muokata sellaiseksi, jotta voisi olla sinut itsensä kanssa. Ennemmin katsoo peiliä, ja mietti, että näytämpä hyvältä, kuin niin et ei saatana inhoan itseäni.

Tosin kun kehonrakennuksesta puhutaan, niin kuitenkaan harva on sinut itsensä kanssa ja saavuttaessa tietyn pistää pistää pillit pussiin, eikä lähde tavoittelemaan parempaa/hienompaa/isompaa/kireämpää jne. kuntoa. Aina on parannettavaa. Kun tavoite on saavutettu, niin se raja siirretään yhä kauemmas. Tosin aina voi haluta, mutta aina ei voi saada. Johonkin kuntoon ei vaan pääse, vaikka kuinka tekisi töitä, koska niihin on taas muut konstit.

Itselle se lähinnä merkitsee päivittäisiä askareita, syömisiä, nukkumisia, menemisiä "harrastuksen" ehdoilla. Paheellisten tapojen poisjättöä ja uutta elämäntapaa. Koen, että tämä antaa enemmän kuin ne asiat, mitä olen käynyt läpi vieläkin nuorempana, ja millaista elämää silloin olen elänyt. Eli ikäänkuin kasassa pitävä voima.

Itseasiassa en tiedä mitäköhän sitä sitten tekisi, jos en kyttäisi ruokailuja ja valmistaisi ruokaa ja kävisi ahkerasti salilla ja liikkuisi. Siis työn ja koulun tai muun vastaavan ohessa. Unohtamatta kuitenkaan juhlimisia silloin tällöin hyvässä seurassa.

Harmonya lainaten:
- terapiaa henkisesti
- hyvää fyysistä kuntoa (aerobinen kunto ja juoksukunto kusee ja pahasti)
- itsetunnon kohenemista oman määrätietoisuuden ja päättäväisyyden kasvun myötä
- loistavaa harrastusta
- syytä noudattaa terveellisempiä elämäntapoja
- antaa mielihyvän tunteen huomatessaan pitkäjänteisen työn kantavan hedelmää
- antaa aiheen lukea pakkotoistoa

Alkuun se oli ryhdin hakemista vuosien liikalihavuuden jälkeen. Sitten se ehti mennä ylinarsistiseksi päivittäiseksi peilailuksi, mikä tavallaan oli ymmärrettävää kun vuosia oli ollut valuva möykky, nyt alkoi näyttämään ihmiseltä.

Sen jälkeen se on löytänyt tervehenkisen paikan vastapainona henkisesti stressaavalle työlle, mikä tapahtuu konttorilla näyttöpäätteen vieressä, sekä ainoaksi säännölliseksi liikuntamuodoksi kun onnistuu yhdistää hyvin työpäivän yhteyteen. Ei maksa paljon ja pitää mielen virkeänä.

EDIT: Niin, siis mikäli kehonrakennuksella käsitetään "ei-vain-voimapainotteinen" lihasharjoittelu, eli peruspunttitreeni.

Pääsee purkamaan agressiot eikä tarvitse katella muijaa pariin tuntiin ;)

Täysin samalla linjalla Jericon kanssa:D

se merkitsee fysiikan parantamista.sekä ulkoisesti että voimien puolesta.
en tosin ajattele harrastavani kehonrakennusta,kun johonkin pitää harrastuksista kirjoittaa kirjoitan käyväni salilla

Back
Ylös Bottom