Mitä kehonrakennus merkitsee teille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Asser
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vastaan myös vaikka en koe mitään kehonrakennusta harrastavanikaan.

Terveyttä ja tavoitteellista tekemistä. Ensinmainittua korostaa lukuisat vaikeudet terveyden kanssa, tavallaan tämä on minulle "pakko" jos haluan pysyä jossain määrin toimintakykyisenä. Jälkimmäinen taas hellii korvienväliä.

Tuon jälkeen listassa kehon suorituskyky, olen aina ihannoinut huippuunsa hiottuja urheilusuorituksia ja ajatus pystyvästä kehosta on houkutteleva. (vrt. ed. kohta)

Listan peräpäässä varmaankin vaikutus ulkonäköön, se tulee tavallaan kaupanpäälle noita aiempia hankkiessa mutta ei ole enää mikään itseisarvo. Varmaankin tähän vaikuttaa sekin kun tuota ikää on jo vähän tullut.

Itseluottamusta lisää,hyvän olontunne.
Itse saan jonkinmoista mielihyvää siitä että sitä lihasta on.Ei siinä mitään,joku saa kiksinsä siitä sählystä :D

Ei kyllä minuakaan vastakkainen sukupuoli oo hirveemmin katellu sen jälkeen kun alotin salitreenin...Jotenkin he karttavat koko aihetta jne..

Ja onhan tuo että kestää kunnossa.Kilpahiihto nyt on jäänytkin pois,ei oikein jaksa innostaa työnnellä enempää painoa siellä ladulla.Helppoo se oli 40kg kaverina,mentiin kolmattasataa,

Hmm.. Itseluottamustahan se on tuonut lisää ja aggressiot saa salilla myös hyvin purettua ja onhan sieltä toki saanut pari uutta mukavaa tuttavaakin:)

Ja mitä kovemman treenin saa vedettyä, eli mitä kovemmin sattuu lihaksiin, sitä parempi ja euforisempi olo. Tavoitteiden asettaminen on kans puntissa hyvin yksinkertaista ja niiden saavuttaminen vaatii kovaa työtä ja aina tavoitteen saavutettua saa hyvän mielen. Terveys on yksi asia mistä tulee puntin takia pidettyä huolta enemmän.

Itsellä laji ei ole kehonrakennus, mutta punttien kolistelua silti.

Tämän lajin myötä on tavotteita, joita haluaa saavuttaa. Jos niihin haluaa päästä, täytyy kaikilla elämän alueilla olla asiat suhtkoht kunnossa Esim: Jos stressaa vaikka koulun takia niin ei oo nälkä, jos ei syö, reeni ei kule, jos reeni ei kule niin alkaa vituttaa eikä sitten tuu syötyä niin hyvin jne. :D

Ja onhan tää terveydenkin kannalta hyvä laji, kuhan jättää egon pukkariin eikä riehu huonolla tekniikalla, syö hyvin ja muistaa venytellä yms...

Lihakset/ulkonäkö nyt on aika toisarvonen asia, ei ne naikkoset oo tuntunu kiinnostuvan vaikka lihaa on tullu. :jahas:

En minäkään tuosta kehonrakennuksesta tiedä, mutta puntinnostajaksi tunnustaudun henkeen ja vereen.

Ekaa kertaa elämässäni mulla on tavoitteita. Aiemmin en ole viitsinyt panostaa yhtään mihinkään, mutta ensin rauta ja sittemmin tämä voimailu veivät mukanaan aivan käsittämättömällä tavalla. Tosin ei voimailu mulle pelkkää tavoitetta ole, se on jokapäiväistä elämää. Ei pelkästään se ole tärkeätä, että sitten isona nostan isoja rautoja, vaan se huominen kevyt remputtelu penkki on myös yhtä "nautittavaa". Lauman ja opiskelun lisäksi tää on elämän sisältö (noita ei tartte vaivautuu laittaa tärkeysjärjestykseen, ne ei vaadi sitä), jota on monien ihmisten, jopa treenaavienkin vaikea ymmärtää...

Lihakset on sitten voiman sivutuote, ja miehet... no, ne karttaa harrastuksen/elämäntavan vuoksi vielä enemmän kuin ennen :D

Aloitin salilla käymisen (kehonrakennuksesta en tällä kropalla kehtaa vielä edes puhua...) vähän aikaa sitten koska kaikki vääntäminen ja puskeminen on mulle mieleen ja sitähän siellä salilla saa tehdä, ja mitä hurjemmin raudan kanssa "painii" sitä lystimpää! :rock:

Tää on mainittu jo sataan kertaan mutta säännöllinen harrastus pitää elämäntavat säännöllisenä ja parempina. Mikähän siinä lienee että pienessä kiireessä saa aina enemmän aikaiseksi?

Vaikka hävettääkin jos joku kutsuu minua kehoilijaksi tai bodaajaksi (sunnuntainostelijakin on vähän liian kova titteli) niin...
salitouhut on hyvää vastapainoa puuduttavalle opiskelulle ja toimistotyölle. Sitten kun mukaan iskee vielä selvät mittarit kehitykselle (painot) ja sen että salitreeni tukee varsinaista harrastusta niin on kyllä jees!

:thumbs:

Elämäntapaa.
Pakkomielteisyyttä.
Fyysisen itsensä parantamista.
Ihanneminäkuvan tavoittelua.
Erinomaista harrastusta.
Terapiaa.
Mielihyvää.
Itsensä voittamista.
Arjesta irtautumista.
Kurinalaisuutta.
Isoja lihaksia.
Tiukkaa ruokavaliota.

Hmm, tossa nyt jotakin mitä mieleen tuli.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Erittäin haastavaa. Se on vaan elämäntapa ja mielestäni erittäin mukava. Se on varmaan se syy miksi sitä tykkää tehä. Harmi vaan että laji on joidenkin epäsuosiossa ns. "mömmöjen takia".

Kehonrakennus tuo mulle elämään rytmin. En tiedä onko siinä mitään järkeä, mutta hyvältä tuntuu kun tietää mitä milloinkin tekee. Tavoitteellisuus on myös tärkeää mun elämässä ja sitähän tämä laji on parhaimmillaan.

Syitä löytyy monia miksi puntteja/painoja/kehoa aloin kolistelemaan!

1. Jouduin ylä-asteella melkein päivittäin lihavien poikien pilkan sekä ylimielisyyden kohteeksi. Tämä ei unohdu :jahas:
2. Saan siitä jo suuren tyydytyksen kun olen saanut treenini ensimmäisen sarjan suoritettua - se on niiiiiiiiiin mukavaa.
3. Oletan, että kun löydän itselleni sopivan treeniohjelman sekä muut oivallukset kehitykseni alkaa toimimaan.
4. Kyllähän sekin vähän pistää hymyilyttämään kun jo nyt on tavallista petteriä leveämmät hartiat. Kääntöpuolena taas salilla olen se pienimmästä päästä oleva kaveri :whip: Ei nouse kusi päähän!

Tuo henkinen puoli tulikin tässä jo mainittua useampaan otteeseen. Itsevarmuus yms. Itselläni suurin syy varmaan miksi edes aloitin treenaamaan on se minäkuvan rakentaminen. Isähahmon puuttuessa meikä yrittää rakentaa miehuuttaan penkkipunnerruspenkin ja Aku Ankkojen avulla. Paskan vertaa mua ainakaan itteeni kiinnosta joidenki vetyperoksidiblondien mielihalut ja se antaako ne pesää jos hauis on yli 40 cm. (mitä se ei kylläkään ole :D ). Itteni ja oman itsetuntoni parantamiseksi mä tätä harrastan, vaikka ehkä enemmän tulee voimailtua kuin varsinaisesti "kehoiltua".

Niinpä.Voimaa salille menen minäkin hakemaan,kun tekisi muutamaa ihmistä läväyttää seinään ja siitä läpi:D Alkaa kyllä varmaan olemaan geeneissä tuo treeni,kun faija ja faijan faija treenasi kanssa tässä iässä.

Vaihtoehtoista tekemistä opiskelulle (itseasiassa tällä hetkellä työlle). Treenit myös potkivat ihan kivasti jotain dopamiinia liikkeelle. Myös omien pidempien suunnitelmien (muutaman kuukauden miinuskalorit, ohjelmat & esim. vuoden tavoitteet) toteuttaminen & tulosten saaminen. Ja onhan se vaan vitun siistiä olla suuri ja voimakas, antaa totta kai tiettyä itsevarmuutta, ja muutenkin hyvän olon. Voi tuntea olevansa edes jossain määrin omaavansa urheilullisen elämäntavan & fysiikan. Myös fysiologia, endokrinologia & anatomia kiinnostavat sen verran (tuli oikeastaan bodailusta näihin kiinnostus ja sitä kautta kiinnostus nykyiseen opiskelualaan) että on helvetin siistiä lukea erilaisista treeni & ruokailu metodeista. Ja tuo aiemmin mainittu elämään tietyllä tavalla tuleva perusrunko & rutiini (treeni, safkat, lepo ;) ) on ihan mukavaa. Mutta ei kyllä pidä aivan kaavoihin kangistua, eli satunnainen dokailu & randomsafkat kyllä sopii. Joisin todennäköisesti ihan yhtä vähän vaikka en tähän harrastukseen olisi koskaan tutustunutkaan.

Kehon rakennus on erittäin terapeuttista. Kyllä isommatkin huolet Raudan alla häviää. Harrastuksen alussa yritin nostaa pienen ja koulukiusatun pojan itse tuntoa. Ja tietysti hyvä vasta paino työlle.

+Nauttii siitä mitä tekee
+Hyviä fiiliksiä ennen reeniä, reenin jälkeen ja lepopäivinä vaan oleminen on palkitsevaa
+Päivittäisiä rutiineja
+Syömisen ajoittaminen kellon mukaan ja ruokailujen arviointi tekemisten mukaan
+Puhtaampaa ruokaa lukunottamatta satunnaisia lipsumisia silloin tälllöin
+Hyvä tapa purkaa paineita ja stressiä esim. töiden/koulun ohella
+Enemmän nukkumista ja lepäämistä päivän mittaan
+Kiinnostusta kehon toimintaan kokonaisuudessaan ja ruokailuihin ja eri ruoka-aineisiin ja ravintosisältöihin
+Pahoista tavoista pääseminen (Loputon ryyppääminen ja löllyttely ja oleminen ja laiskottelu)
+Tulosten näkeminen ja seuraaminen ja se ilo mitä on vuosien varrella tullut saavutettua

-Välillä tulokset eivät tunnu enää miltään
-Hiukan kärsinyt sosiaalinen elämä ja yleinen mielenkiinnon häviämien lähes totaalisesti baarielämää kohtaan
-Aerobinen kunto heikko
-Hikoileminen lisääntyny
-Syöminen ottaa päähän välillä, kun pitää ahtaa lähes koko ajan ruokaa alas

1) pitää kropan kunnossa
2) pitää lantun kunnossa
3) jotain järkevää tekemistä sohvalla löhöilyn sijaan
4) saa paljon uusia kavereita, joilla samat kiinnostuksen kohteet
5) tulee vähemmän röpöteltyä viunan kanssa
6) hivelee itsetuntoa kun saa positiivissävytteistä kommenttia ulkonäöstä

Mä käyn salilla sen takia että se tukee kamppailulajeja hyvin, treenattu kroppa on mun mielestä kaunis ja sen on helvetin hyvä harrastus.

Voi sanoa tohon ikuiseen pipari keskuteluun että kyllä se nyt vaan on niin että se herättää huomioita tyttöjen parissa. Ja kun on kerran heränny huomio siitä on todella helppo jatkaa jos tietää mitä tekee...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom