Mitä kehonrakennus merkitsee teille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Asser
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jussi76 sanoi:
tällä hetkellä ainoa kiinnekohta elämässäni

Mee too.
Mikään muu ei pyöri ajatuksissa, ku rahkan safkaaminen ja treenaaminen. Alkaa oikeesti pikkuhiljaa pää sekoo, ku ei tuu muuta ajateltua. :(

Nooh, onneks kone lähtee Klo:1600 kohti alppeja ni saa vähä muuta ajateltavaa. Ääh, mut vittu ohan sielki hotellil sali :jahas: :D

Koht must tulee :hyper:

Minulle kehonrakennus merkitsee elämäntapaa, kaikkea mille elän.Kehonrakennus ei ole harrastus vaan siitä tulee kaikki kaikessa ja se tässä onkin parasta!

No kehonrakennus on minulle elämä ......ja tuonut elämääni monia hyviä asioita......ennen nääs olin koulukiusattu....mutta nykyään oon se jätkä ketä jos joku tulee perjantai iltana soittaan suutaan niin kaverit vaan totee sille jätkälle että "Jos sä nyt jätkä lähe vähän lujaa menee niin tää meiän kaveri paukuttaa sua vähän lujaa lättyyn"...... ja muutenkin polvikivut ynnä muut ylipainoisten vaivat lähteny......:D

Ennen olin pieni ja heikko. Nyt olen ISO ja HEIKKO !
Ei vaan, terveellisempi elämäntapa ja mukava seurata omaa kehitystä silloin kun sitä tapahtuu.

Kahjoa touhua, mutta pidän siitä. Polttaa rasvaa joka ei pala. Kasvattaa lihaksia jotka eivät ota kasvaakseen. Nostaa ylös painoja jotka eivät pysy ylhäällä, vetää alas painoja jotka eivät pysy alhaalla - eivätkä edes ole niin paljon suurempia niin nopeasti kuin haluaisin. Mistä kaikki tämä motivaatio onkaan peräisin? Voi mistä? (Vielä 10 vuotta, ja nostan penkistä 150 kiloa!)

Lopetin lätkänpeluun 15-kesäsenä ja sen jälkeen kaivoin itselleni kuoppaa seuraavat 8 vuotta. En liikkunut lainkaan, poltin, join ja kyykin tietokoneen äärellä. Sitten havahduin kun niskat oli koko ajan kipeät, en saanut ainuttakaan leukaa, ja bussille juostessa meinas sydän pysähtyä. Ekat treenikerrat oli aika tuskallisia, penkissä sarjapainot 30 kiloa ja eikö nekin vielä jääneet kerran rinnalle niin että salin isokokoset äijät joutu tuleen auttaan mut pois painojen alta. Mutta onneksi jatkoin silti, ja nyt viiden vuoden jälkeen olen päässyt mielestäni ihan kohtalaiseen kuntoon taas ja muutakin liikuntaa kuntosalin rinnalle on tullut. Tää on ollut tosi opettavainen matka ja tarvii kyllä sanoa että oon nauttinut siitä. Nyt niitä leukojakin menee jo useampi, niskakivut on enää muisto, ja juostakin jaksan ihan kivasti. Oikeestaan voi sanoa, että treenaaminen on parantanut mun elämänlaatua melkein kaikilla osa-alueilla.

Tohon piparikeskusteluun voisin vielä lisätä, että omalla kohdallani naisten saantiin tää harrastus on myös vaikuttanut positiivisesti, tuskin se kasvanut lihasmassa kuitenkaan se tärkein tekijä on ollut vaan ryhdin radikaali parantuminen sekä itsevarmuuden roima lisääntyminen. Mun mielestäni muuten toi itsevarmuus on se kaikkein merkittävin tekijä kun aletaan naisia pokaan, ja sitä ei oikein pysty feikkaankaan, kyllä naiset sen aistii.

Asser sanoi:
Olen tässä viime aikoina miettinyt, että mitä järkeä kehonrakennuksessa on harrastus mielessä. Jos aletaan ajattelemaan harrastuksen funktiota. Maksimaalinen lihaskasvu painoharjoittelun avulla. Mitä noilla lihaksilla sitten loppujen lopuksi tekee. Ei oikeastaan mitään. Itsetunto tietysti parenee yms. fyysinen suorituskyky paranee tietyillä osa-alueilla merkittävästikin. Maksivoima ei kuitenkaan kasva yhtä merkittävästi kun harjoittelun pääpainona on pelkästään lihasmassan kasvattamisessa. Eri voimaominaisuuksien kehittyminen kehonrakentajalle on sivuseikka. Totta kai myös tietoisesti harjoitetaan eri voimaominaisuuksia jossain määrin mm. maksimivoimaa, kestovoimaa mutta tällöinkin se palvelee ennen kaikkea lihasmassankasvua. Sitten tulee vielä se kysymys, että jos ei kilpailla kehonrakennuksessa, mitä varten niitä lihaksia pitää silloin kasvattaa. Uhrataan hirveä määrä aikaa harjoitteluun, valmennuksen ja ravitsemuksen yms. suunnitteluun. Mielestäni kunto kehonrakennuksen funktio on puhtaasti psyykkiset merkitykset ja vaikutukset, jopa eräänlainen perversio isoista lihaksista. Lihasten kasvaminen parantaa itsetuntoa ja tuo mielihyvää.

On varmasti totta, että kehonrakennusharjoittelu palvelee lähinnä omia "egoistisia" päämääriä. Entä sitten? Sama koskee puhdasta voimaharjoittelua harrastusmielessä. Vai mitä teet jokapäiväisessä elämässä 200 kilon penkkipunnerruksella tai 300 kilon jalkakyykyllä? Voidaan myös kysyä, onko yhtään sen "jalompaa" treenata kilpailua varten, oli se sitten kehonrakennusta tai jotain muuta. Urheilu ei ole maailmanparantamista -- samalla tavalla sitä tehdään mielihyvän ja kunnianhimon takia. Kunhan et vahingoita muita (tai itseäsi), tee sitä mikä tuntuu mukavalta!

habatus sanoi:
Lopetin lätkänpeluun 15-kesäsenä ja sen jälkeen kaivoin itselleni kuoppaa seuraavat 8 vuotta. En liikkunut lainkaan, poltin, join ja kyykin tietokoneen äärellä. Sitten havahduin kun niskat oli koko ajan kipeät, en saanut ainuttakaan leukaa, ja bussille juostessa meinas sydän pysähtyä. Ekat treenikerrat oli aika tuskallisia, penkissä sarjapainot 30 kiloa ja eikö nekin vielä jääneet kerran rinnalle niin että salin isokokoset äijät joutu tuleen auttaan mut pois painojen alta. Mutta onneksi jatkoin silti, ja nyt viiden vuoden jälkeen olen päässyt mielestäni ihan kohtalaiseen kuntoon taas ja muutakin liikuntaa kuntosalin rinnalle on tullut. Tää on ollut tosi opettavainen matka ja tarvii kyllä sanoa että oon nauttinut siitä. Nyt niitä leukojakin menee jo useampi, niskakivut on enää muisto, ja juostakin jaksan ihan kivasti. Oikeestaan voi sanoa, että treenaaminen on parantanut mun elämänlaatua melkein kaikilla osa-alueilla.

Tohon piparikeskusteluun voisin vielä lisätä, että omalla kohdallani naisten saantiin tää harrastus on myös vaikuttanut positiivisesti, tuskin se kasvanut lihasmassa kuitenkaan se tärkein tekijä on ollut vaan ryhdin radikaali parantuminen sekä itsevarmuuden roima lisääntyminen. Mun mielestäni muuten toi itsevarmuus on se kaikkein merkittävin tekijä kun aletaan naisia pokaan, ja sitä ei oikein pysty feikkaankaan, kyllä naiset sen aistii.

Minulla täysin sama asia, lisäksi olen huomannut että juodessani monesti mopo karkaa käsistä ja tulee hölmöiltyä kännissä. Nytkin olin kännissä antanut ajokortin alaikäiselle ja se meni mun papereilla baariin. Ja jäi kiinni ollessaan mun seurassa. Aika :david: olo... Ja lisäksi baarin omistaja/portsarit käy samalla salilla kuin mä. :wall:

Syitä:

-Nakin saa nakkikioskilta heti, eikä 10minsan päästä.

-Salilla tulee känsiä = Ei tarvi patalappuja kokkaushommissa

-Naiset kiihottuu hien hajusta. Baariin vanha reenipaita päälle, niin tulee piparia 100 varmasti!

-Salilta voi pölliä magnesiumit leivinjauhoiksi

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
1. Kroppa on hyvännäköinen:D kelpaa mahanki näkyä...
2. Henkinen kasvu ja kurinalaisuus
3.On elämäntapa, en osais olla ilman tai ajatella jotain muuta elämäntyyliä.
4. Saa miehiä;) heh no ei....
5. Treeni on superkivaa (paitsi dieetillä:()

-edistää terveyttä ja kuntoa

-muokkaa kehoa ulkonäöllisesti parempaan suuntaan

-nostaa itseluottamusta huimasti

-saan vinksahtaneen tyytyväisyydentunteen siitä, kun jätkät kattoo salilla :D

Willie sanoi:
Jos kehonrakennuksella tarkoitetaan lihasmassan kasvattamista niin en harrasta sitä. Jos kehonrakennuksella tarkoitetaan kehon suorituskyvyn rakentamista ja kehittämistä niin sitten voin ottaa osaa keskusteluun.

Pakko quotata vanhaa postia, koska Willie tiivistää tuossa erinomaisesti myös omat ajatukseni tästä aiheesta. :thumbs:

Treenaan siis punteilla, koska:

- haluan VOIMAA
- se on luuston kunnon kannalta erinomainen laji
- parantaa ryhtiä/pitää sen hyvänä
- erinomainen laji myös painonhallinnan kannalta, eipähän tarvitse vahtia jokaista suupalaa, vaan saa ja pitääkin syödä kunnolla
- koska se on yksinkertaisesti kivaa ja sopii minulle, tarvitaanko edes muita syitä? :)

Hulkki sanoi:
Edelleenkin samoilla linjoilla. Loppujen lopuksi jos pitäisi määritellä yksi universaali kriteeri, jonka perusteella naiset joko kiinnostuvat tai eivät kiinnostu miehestä, olisi se miehen varallisuus.

Jos mies on tarpeeksi rikas, voi hän muilta ominaisuuksiltaan olla melkeinpä mitä tahansa, sillä naiset kiinnostuvat hänestä joka tapauksessa. Mikään ei vedä naisia puoleensa niin voimakkaasti kuin raha.

Toisin sanoen kroppaansa rakentamalla tai esimerkiksi huumorintajuaan ja persoonaansa kehittämällä ei paranneta omia mahdollisuuksia naisten kanssa melkeinpä yhtään. Sen sijaan rahaa ja varallisuutta vaalimalla ei voida mennä pieleen.

Ai tän takia naiset on niin lääpällään Bill Gatesiin? Mun siskollakin on huone tapetoituna Bilin kuvilla eikä se ole koskaan osannut selittää miksi Bill on niin ihku, mutta tässähän se tuli.
Itse olen hetsku, mutta silti pitää sanoa, että välillä nuo saudien öljysheikit saa polvet veteliksi.
Itse olen köyhä, joten jätin kehittämättä persoonallisuutta tai huumorintajua enkä välitä näyttää ryhdikkäältä. Olen löytänyt näiden sijasta verkostomarkkinoinnin! Ostakaa multa saippuaa niin mulla on varaa maksaa naisista!

Belmondo sanoi:
Ai tän takia naiset on niin lääpällään Bill Gatesiin? Mun siskollakin on huone tapetoituna Bilin kuvilla eikä se ole koskaan osannut selittää miksi Bill on niin ihku, mutta tässähän se tuli.
Itse olen hetsku, mutta silti pitää sanoa, että välillä nuo saudien öljysheikit saa polvet veteliksi.
Itse olen köyhä, joten jätin kehittämättä persoonallisuutta tai huumorintajua enkä välitä näyttää ryhdikkäältä. Olen löytänyt näiden sijasta verkostomarkkinoinnin! Ostakaa multa saippuaa niin mulla on varaa maksaa naisista!
Et sitten quotannutkaan kuin viikko vajaa 1.5 vuotta vanhaa postia... :rolleyes:

Olen toki edelleen sitä mieltä, että tästä maailmasta ei löydy kovinkaan monta ökyrikasta miestä, jolla ei olisi naisseuraa enemmän kuin tarpeeksi. Mitä en ehkä enää tänä päivänä tekisi, olisi asian karkeahko ilmaiseminen kuten tuossa postissani 1.5 vuotta sitten. :piis:

Meikäläisellä jos tulee treenitaukoa, niin seurauksena on aina epäterveelliset elämäntavat, ja joka paikan jumiutuminen! :(
Siis treenaan ihan oman terveyteni vuoksi.
Tietenkin myös että saa ison haban... :hyper:

Itse en koe harrastavani kehonrakennusta vaikka pitemmän aikavälin tavoitteena onkin olla iso ja kireä, haban paksuudella ei minulle juuri ole väliä, suorituskyvyllä sen sijaan on. Toisaalta en halua ainakaan tällä hetkellä rajoittaa treenaamistani mihinkään tiettyyn lajiin, vaan pidän harjoittelun mahdollisimman monipuolisena, ideologiana siis ennemmin "hyvä lähes kaikessa" kuin "paras jossain". Tavoitteisiini sisältyy mm. painonhallinta, pena- ja kyykkytulokset, muutama lyhyt kestävyyssuoritus ja muuta mukavaa. Saliharjoittelu kuuluu olennaisena osana ohjelmaani, samoin kuin järkevä ruokailu. Treeni antaa sisältöä elämään jos se sattuu muuten välillä tuntumaan tylsältä, ja toisaalta hyväkuntoisena jaksaa painaa ne hektisemmätkin hetket väsymättä.

Ite oon vielä aikalailla aloitus pohjalla, kun treeniä takana kohta vasta eka vuosi, mutta nyt kun kelaa, että jos ei pystyis treenaamaan niin mitä siinä tekis päivät pitkät? Ja en koskaan pienempänä ois uskonu, että just kehonrakennuksen alottaisin, vaan aina oli mielessä lätkä, sähly ja nyt viime vuosina taistelulajit, mutta nyt päädyin tähän, enkä tyytyväisempi voisi olla. Tuo vähän enemmän sisältöä pelkkään koulun käyntiin jne. Muutenkin tavotteiden tekeminen ja niitten saavuttaminen tuntuu hienolta ja ruokailutottumukset on muuttunut paljon terveellisemmälle pohjalle.

Pitää olla olevinaan kehonrakentaja, että voi selitellä painoindeksiään ja huonoa juoksukuntoaa muka isolla lihaksilla... :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom