Mitä kehonrakennus merkitsee teille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Asser
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minulle kehonrakennus ei merkitse oikeastaan mitään, jos puolisäännöllistä painojen kanssa heilumista voi edes kehonrakennukseksi kutsua. Kai se sitten merkitsee tällä hetkellä mieluisinta liikuntamuotoa, jonka avulla ylimääräisen energiansa purkaa.

Kehonrakennus merkitsee minulle
Hyvää ja terveellistä harrastusta
Hyvää ja terveellistä elämäntapaa
Hyvää ja terveellistä ravintoa
Parempaa jaksamista fyysisesti ja henkisesti
Hien hajua ja kipeytyneitä lihaksia

Taistelua rapautuvaa kroppaa vastaan ja vastapainoa päivittäiselle näppäimistönhakkuulle.

Kehonrakennuksesta tulee aika monijakoinen fiilis.

Nuorena poikana kun hurahti lihasten kasvattamiseen, kehonrakennus vaikutti maailman hienoimmalta hommalta ja sellaiselta ihannoitavalta elämäntavalta. Jossain vaiheessa kuitenkin läjähti melkoisen karusti päin naamaa nimenomaan kilpakehonrakennuksen pimeä puoli eli käytännössä pakollinen lääkeaineiden käyttö mikäli lajissa haluaisi ikinä kilpailla. Tuohon aikaan ei ollut olemassa edes vaihtoehtoja kuten CBB nykyään. Toisaalta kehonrakennus merkkaa itselle myös sitä kamalaa määrää mihinkään perustumatonta informaatiota treenaamisesta, joka sai varmasti monet muutkin kuin minut hukkaamaan parhaita treenivuosia treenamalla aivan päin persettä, koska juuri muuta tietolähdettä ei pre-internet aikaan ollut kuin suomalaiset ja kansainväliset bodylehdet.

Toisaalta nyt kun katsoo CBB:tä, niin se ehkä vastaa enemmän sitä nuoren pojan ihannetta siitä upeasta kokonaisvaltaisesta elämäntavasta. Silti edelleen tälläkin iällä turhauttaa, että sitä joskus aloittaessaan kuvittelemaansa unelmakroppaa ei tule koskaan saavuttamaan, koska ei halua ryhtyä myrkyttämään kehoaan sen saavuttaakseen. CBB kisailijat toki on kovempikuntoisia kuin ikinä olisi uskonut silloin kun todellisuus "oikeasta" kehonrakennuksesta itselle alkoi paljastua, mutta edelleen todella kaukana siitä "friikkimäisestä" massiivisesta kehosta, jonka itsekin aikanaan kuvitteli hankkivansa. Ja se ajan "massamonsterit" olivat todella kaukana nykyisistä ammattilaisista.

Harrastuksena kehonrakennus on hieno, kilpalajina myös kun puhutaan CBB:stä. Viihdearvoltaan oikeakin kehonrakennus on hienoa kun ei liikaa ryhdy pähkäilemään lajin pimeää puolta. Urheiluna en arvosta oikeaa kehonrakennusta oikein ollenkaan, vaikka kaverit hirmuisen työn kuntonsa eteen varmasti tekevät. Urheilullinen hohto kuitenkin katoaa lääkkeiden merkityksen myötä.

Jos tuon missikisa-aspektin (kilpailut, varsinkin CBB) jättää pois, niin kehonrakennus on helvetin hieno elämäntapa/harrastus.

Omaksi huvikseen bodailevat tuskin pahemmin roinaa ja sillon bodaus on kyllä helvetin terveellinen harrastus. Tai vaikka sitä itekkin omaksi ilokseen nostelee niin kyllä sitä aika hyvin tarkkailee safkaa mitä vetää ja yrittää syödä oikein ja nukkua tarpeeksi. Vastaavasti jos käyttäsin tän energian johonkin puulaaki-fudikseen niin aivan varmasti sitä ois pelien jälkeen paikallisessa oluella jengin kanssa ja koska ravinnolla ja unilla ei ois suoritukseen niin suurta merkitystä niin tuskin noitakaan jaksais tarkkailla.

Omaksi huvikseen bodailevat tuskin pahemmin roinaa ja sillon bodaus on kyllä helvetin terveellinen harrastus.

Eikös joku tutkimustieto ollut että Suomessa olis yli 10 000 dopingin käyttäjää. Eli taitaa jokunen ihan ilman kilpailutavoitteita käyttää. Ja oma veikkaus on että nuo käyttäjät löytyy enemmin salilta kuin hiihtoladulta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikös joku tutkimustieto ollut että Suomessa olis yli 10 000 dopingin käyttäjää. Eli taitaa jokunen ihan ilman kilpailutavoitteita käyttää. Ja oma veikkaus on että nuo käyttäjät löytyy enemmin salilta kuin hiihtoladulta.

Jokunen vuosi sitten oon lukenut ite saman tutkimuksen, mutta onhan noita saliharrastajia sen verran että prosentuaalinen osuus varmaan aika pieni. Kuitenkin muistakin lajeista löytynee aika paljon kisaavia roinaajia. Ja otsikokkin oli mitä bodaus merkitsee itsellesi. Mutta joo tunnen kyllä itekkin muutaman roinaajaan jotka ei tähtää kisoihin. Tiedä onko se sitten pienillä määrillä sen epäterveellisempää kun lähikuppilassa istuminen.

Kun puhutaan kehonrakennukseta, niin mulle se merkitsee tätä lajia, missä käydään esittelemässä itseään lavalla. Itseäni en pidä kehonrakentajana, enkä kehonrakennusta harrastavana. Minä harrastan vaan salilla käyntiä.

Ihan hieno laji, mutta huipulla jo aika sairas. CBB taas todella hieno laji.

Kun puhutaan kehonrakennukseta, niin mulle se merkitsee tätä lajia, missä käydään esittelemässä itseään lavalla. Itseäni en pidä kehonrakentajana, enkä kehonrakennusta harrastavana. Minä harrastan vaan salilla käyntiä.

Ihan hieno laji, mutta huipulla jo aika sairas. CBB taas todella hieno laji.

Eikös jokainen joka kuntosalilla käy tarkoituskenaan muokata ulkonäköään ole tavalla tai toisella kehonrakentaja? Näin minä ainakin ajattelen, ettei tarvitse kilpailla kehonrakennuksessa ollakseen kehonrakentaja. Minä ainakin miellän kohdallani kehonrakennuksen harrastukseksi. Samanlailla voit olla painija, vapaaottelija, juoksija, uimari, golffari, postimerkinkeräilijä tai mikä vain, vaikka et kilpailisikaan kyseisessä lajissa. Näin minä ajattelen asian.

Eikös jokainen joka kuntosalilla käy tarkoituskenaan muokata ulkonäköään ole tavalla tai toisella kehonrakentaja? Näin minä ainakin ajattelen, ettei tarvitse kilpailla kehonrakennuksessa ollakseen kehonrakentaja. Minä ainakin miellän kohdallani kehonrakennuksen harrastukseksi. Samanlailla voit olla painija, vapaaottelija, juoksija, uimari, golffari, postimerkinkeräilijä tai mikä vain, vaikka et kilpailisikaan kyseisessä lajissa. Näin minä ajattelen asian.

No ei jokainen siellä ulkonäön takia käy. Ja sanoinkin mitä se minulle merkitsee. Mutta joo kaikki saa ajatella miten tahtoo tästä asiasta, siksi sanoinkin, että en pidä itseäni kehonrakentajana. Minä miellän, että kehonrakentaja on sellainen, jonka on tarkoitus kisailla joskus. Tyyppi joka on kaksiviikkoa käynyt salilla pumppaamassa hauiksia on teoriassa kehonrakentaja, mutta minä en näe häntä kehonrakentajana.

Kehonrakennus merkitsee minulle juurikin sitä. Kehonmuokkaamista haluttuun ihanteellisempaan suuntaan. Tämän myötä tietysti tulee mukaan terveellisempi ruokavalio ja elämäntapa yleisestikkin, salilla hyvä paikka purkaa mieltään rautaan ja purkaa ylimääräistä energiaa. Pikkulapsena olin hivenen ylivilkas, joka välillä kyllä näkyy vieläkin joten tämä tuo hyvää vastapainoa siltäkin kannalta elämään. Myös tuo opiskeluille hyvää vastapainoa, ja olisihan se hienoa cbb-lavallekkin joskus nousta.

No ei jokainen siellä ulkonäön takia käy.

En sanonut että jokainen salillakävijä kävisi siellä ulkonäön takia. Vaan jokainen joka käy sen ulkonäöntakia = tavalla tai toisella kehonrakentaja. Käyhän siellä tietenkin voimailulajeja harrastavia ja muiden lajien tueksi treenaaviakin henkilöitä. Mutta kuitenkin, ymmärrän myös sen näkökulman että pitää olla jonkinlaista "näyttöä" eli toisinsanoen lihaksia, että jotkut laskevat kehonrakentajaksi.

Ei sitten kerrassaan mitään, paljon mielummin jäisin himaan juomaan kaljaa, syömään sipsejä ja kattelemaan telkasta futista, mutta kun haluan paremman vartalon kuin keskimääräinen suomalainen möllykkä.

Sillä rakennetaan omaa luonnetta. Ei siis mitään lässyn läpsyttelyä, vaan on kurinalainen ja antaa kaikkensa. Enkä puhu pelkästään reenistä, vaan kehonhuolto ja ravintopuoli tulee myös mukaan ja niihin oikeasti panostetaan joka päivä. Kehonmuokkaus on myös suuressa osassa (noshit?).

:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom