Mistä näitä sikiää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
Lähipiirissä on paljon noita lähiö alue kasvatteja,entisiä nuorisokirminaaleja joiden elämä muuttui heti kun pääsi vanhempien vaikutuspiiristä pois. suurin osa elää kohtuu normaalia elämää tosin viinaa ja aineita menee enemmän kuin ns."normi" hepulla mutta muuten työssä käyvät ihan normaalisti.

Erona ehkä moneen normi henkilöön tuntuu nuo entiset kotona potkitut kiinnostuvan huomattavasti enemmän oman jälkikasvunsa kasvattamisesta, siitä kuinka paljon heidän kanssa viettävät aikaa ja muutenkin jokapäiväisestä lapselle olemassa olosta,turvallisuuden tunteesta kotona.

Tuo äskeinen erona siis toiseen ihmistyyppiin joita myös tuttavapiirissä on jotka ovat jonkinasteisia työnjohtajia joille on luvattu ylennystä kun hommat hoituu kunnolla, monesti tuntuu se ura voittavan lapset tai sitten lapset jää enemmän toisen puoliskon hoidolle kun "iskällä on vähän kiire nyt, katotaan sitten huomenna sitä fillaria..."

Tottakai molemmissa tyypeissä on poikkeuksensa suuntaan jos toiseen nuo nyt oli kirjoitettu lähinnä niistä kokemuksista joita itse olen havainnoinut täältä vantaan lähiöistä käsin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
protsku sanoi:
Tässä onkin oleellista se että pitää asua useammassa kuin vain yhdessä kaupungin kerrostalokorttelissa. Tämä on sattumalta kaikista pahamaineisin asuinalue tässä kaupungissa eikä maine ole tullut tyhjästä. Sen mitä olen nyt kohta 1,5 vuotta asunut täällä niin poliisi on vieraillut tämän alueen kerrostaloissa lähes viikottain.

En sanonut asuneeni koko ikääni samalla pihalla. Olen asunut 5 eri osoitteessa kaupungilla.

Miksi asut kaupungin asunnossa? Oletko itse asunut ikäsi sellaisessa? Elätkö esimerkkielämää? Oletko nuhteeton ja aina hyvin käyttäytyvä ihminen? Omien kriteereidesi mukaan sun pitäisi sitten itse olla sellainen low-life ihminen, kun kerta asut slummissa.

Iskät ja äiskät on tällä asuinalueella sellaisia että toinen vetää kotona viinaa ja toinen käy paskat housussa hakemassa kaupasta kaljaa perheenpäiden loivennukseen. Töissä käy noin 5% aikuisista ja loput on yhteiskunnan elättejä, kuka mistäkin syystä.

"Minä tapan sinut saatanan huora!" on yleisin juttu mitä viinoissa ja huumeissa olevat iskät huutaa rakkaalle puolisolleen.

Arvatkaas hei miten tasapainoisia on näitten perheitten pennut? Jep jep, 10-vuotiaana aletaan vetää tupakkaa ja kaljaa. Koulussa käydään jos käydään, kaikki ei mene skoleen ollenkaan kun on sitä muuta tekemistä.

Kaikista huvittavinta koko tässä paskassa on se että ns. etniset vähemmistöt aiheuttaa kaikista vähiten rettelöitä. Kyllä ne on nämä päihdevammaiset suomalaiset vatipäät kun pilaa tällä alueella kaikkien elämän. Olen myös erittäin vakuuttunut siitä että samanlainen räkälä löytyy jokaisesta kaupungista. :david:

Olen jonkin verran seurannut perheväkivaltakeskustelua netissä. Hirveän monet elää hyvin toimeentulevassa parisuhteessa, jossa puoliso tienaa hyvin. Eletään taloudellisesti vakaata elämää, mutta neljän seinän sisällä on hirveä helvetti. Sosiaaliviranomaiset uskoo sitä puolisoa, koska sillä on hyvä ammatti ja rahaa, koska tietenkin sellainen ihminen on kunnon ihminen.

Nimimerkillä: "suurimman osan aikuisiästä olen sentään asunut täysjärkisten työssä käyvien ihmisten asuinalueilla"

Mikset asu enää?

Tuntuu siltä, että itselläsi on kohtuullisen vähän kokemusta kaupungin asunnoista.

ringside sanoi:
Se oli jo päästetty niin vatipääksi, että en usko, että se oli enää parannettavissa.

Looginen jatkumo tähän on se, että kun muksu vanhenee niin lapset alkaa syytämään rahaa niin paljon kuin pentu itse haluaa...
Mä olen ehkä hassu mutta jotenkin lapsien tulee esim. viikkorahansa ansaita.
Mutta tosiaan tossa vaiheessa ollaan jo todella metsässä, kun lapsi kuittailee vanhemmille.

protsku sanoi:
Tässä onkin oleellista se että pitää asua useammassa kuin vain yhdessä kaupungin kerrostalokorttelissa. Tämä on sattumalta kaikista pahamaineisin asuinalue tässä kaupungissa eikä maine ole tullut tyhjästä. Sen mitä olen nyt kohta 1,5 vuotta asunut täällä niin poliisi on vieraillut tämän alueen kerrostaloissa lähes viikottain.

Iskät ja äiskät on tällä asuinalueella sellaisia että toinen vetää kotona viinaa ja toinen käy paskat housussa hakemassa kaupasta kaljaa perheenpäiden loivennukseen. Töissä käy noin 5% aikuisista ja loput on yhteiskunnan elättejä, kuka mistäkin syystä.

"Minä tapan sinut saatanan huora!" on yleisin juttu mitä viinoissa ja huumeissa olevat iskät huutaa rakkaalle puolisolleen.

Arvatkaas hei miten tasapainoisia on näitten perheitten pennut? Jep jep, 10-vuotiaana aletaan vetää tupakkaa ja kaljaa. Koulussa käydään jos käydään, kaikki ei mene skoleen ollenkaan kun on sitä muuta tekemistä.

Kaikista huvittavinta koko tässä paskassa on se että ns. etniset vähemmistöt aiheuttaa kaikista vähiten rettelöitä. Kyllä ne on nämä päihdevammaiset suomalaiset vatipäät kun pilaa tällä alueella kaikkien elämän. Olen myös erittäin vakuuttunut siitä että samanlainen räkälä löytyy jokaisesta kaupungista. :david:

Nimimerkillä: "suurimman osan aikuisiästä olen sentään asunut täysjärkisten työssä käyvien ihmisten asuinalueilla"

Tippaakaan liioittelematta ja mutupaskaa suoltamatta. Ja drive-byt on arkipäivää.

makew sanoi:
Looginen jatkumo tähän on se, että kun muksu vanhenee niin lapset alkaa syytämään rahaa niin paljon kuin pentu itse haluaa...
Mä olen ehkä hassu mutta jotenkin lapsien tulee esim. viikkorahansa ansaita.
Mutta tosiaan tossa vaiheessa ollaan jo todella metsässä, kun lapsi kuittailee vanhemmille.

Nimenomaan. Itsekin pentuna pikkuaskareilla tämä viikkorahan ansaittiin. Autettiin isää mattojen tamppaamisessa, imuroinnissä yms. pientä. Tai viikattiin vaikka omat pyykit tai tiskattiin sillointällöin. Näillä askareilla sitten oppii myös tekemään ne kotihommat, niitäkään kun ei kaikki tunnu edes välttävästi osaavan. Siinä vaiheessa kun lapsi jo tajuaa viikkorahan merkityksen, se kyllä voi pikkuaskareissakin auttaa, oppiipa sitten että se raha ei "kasva puussa".

Muutin kaupungin vuokra-asuntoon olosuhteiden pakosta kun yksityinen vuokranantaja halusi korottaa vuokraa kerralla yli 25%. Nykyisen asuinalueen maineesta kertoo kohtuullisen hyvin mm. se että taksit eivät suostu ajamaan tänne viikonloppuna. Samoin mikään muu asuinalue tässä kaupungissa ei ole ollut uutisotsikoissa ampumistapausten vuoksi lähivuosina.

Pennut muuten tienaavat viikkorahansa kantamalla iskän ja äiskän tyhjiä kaljapulloja lähimarkettiin. Kai jotain yritteliäisyyttä sekin. :rolleyes:

MEV sanoi:
Ymmärrän, että reppana vanhemmat ärsyttää, mutta aktiiviset lapset? KAMOON!

Jos pikku lapsi ei ole aktiivinen niin jotain on kyllä vialla. Olisihan se niin kivaa jos pikku lapsi istuisi kädet ristissä, mutta ei se ole niin, se on LUONNOTONTA! Pikku lapsi on aktiivinen ja valitettavasti tolleen voi käydä.

Jepjep... IMO "normaalilla" lapsen aktiivisuudella ja kurittomuudella/riiviömäisyydellä ei ole juurikaan tekemistä toistensa kanssa. Ja olkoon miten aktiivinen lapsi hyvänsä, niin en kyllä voi käsittää, että vanhemmat antavat pikkupilttiensä juoksennella vapaasti esim. junien ja jopa bussien käytävillä. Ärsyttävyydestä viis, mutta se on kertakaikkiaan VAARALLISTA - liikennevälineet voivat heilahdella, voi tulla äkkijarrutuksia yms., ja siinä on äkkiä äidin pikku silmäterän otsa auki tai huuli halki... tai kenties jotain pahempaakin, jos oikein huono mäihä käy. Ja olen muuten kyllä myös sitä mieltä, että lapset tulee opettaa siihen, että julkisissa kulkuneuvoissa ei vain kertakaikkiaan saa riehua ja temmeltää samalla lailla kuin kotona. Ehkä olen sitten vanhanaikainen ja hirveä natsikasvattaja (tai siis mahd. tuleva sellainen, jos niikseen tulee), mutta minä en nimitä sellaista rajoittamiseksi, vaan hyviksi käytöstavoiksi.

Itse olen kasvatusalan ammattilainen, ja olen työskennellyt mm. päiväkodeissa, kouluissa ja lastensuojelulaitoksissa...juurikin yksi hälyttävä piirre mikä itseä huolestuttaa, on auktoriteetin puuttuminen aikuisilta. Monet vanhemmat tuntuvat olevan lapsille enemmän kavereita kuin niitä kasvattajia...alle 10-vuotiaat tenavat pyörittää vanhempia 1-0, eikä vanhemmat uskalla sanoo mitään vastaan.. :rolleyes: yks tapaus mikä tulee mieleen, oli yksi 9-vuotias poika joka sijoitettiin lastenkotiin, koska äiti pelkäsi tätä...joopa joo, kyllä ne rajat ja säännöt (unohtamatta tietenkään rakkautta) pitää opettaa ihan pikkuvauvaiästä.

^Juu, itselläkin kävi vaikka mitä ajatuksia tuntemattomien toilailuista silloin kun ensimmäistä vasta odoteltiin, "oman kanssa ei ainakaan olla noin tyhmiä". Kyllä se Siperia opettaa lasten kasvatuksessakin sitten kun ihan oikeasti omaa lastaan joutuu ojentamaan. Toki paljon myös todellisia ongelmatapauksia näkee edelleen, mutta pari kertaa olen meinannut käydä väkivaltaiseksi hankalan kasvatustilanteen vuoksi (*). Onneksi pinna piti, muuten olisin telonut ehkä sitäkin ääliötä joka tuli bussissa neuvomaan kuinka lasta pitäisi kasvattaa. Usein esim. bussissa kitisevän lapsen ongelma saattaa olla kirvelevä ripuli vaipassa tai kova kuume ja korvakipu, eikä siinä tilanteessa auta yhtään sanoa yksivuotiaalle "olehan kauniisti kun tuo setä tuolla ei siedä lapsen ääntä". Lapsettomille ei usein tule edes mieleen mikä lapsen itkun syynä saattaa olla, oletetaan vain että siinä ei taas vanhemmalla ole "otetta" ja "auktoriteettiä" lapseensa.

Nimim. Olen nähny aikuisiakin itkevän kovaan ääneen silloin kun oikeasti sattuu

EDIT: (*) Niin tuo tähdellä merkattu kohta oli sitten pieni vitsi, eli tarkoitin väkivaltaiseksi näitä neuvojia vastaan, eikä lasta kohtaan.

Jissen sanoi:
... Usein esim. bussissa kitisevän lapsen ongelma saattaa olla kirvelevä ripuli vaipassa tai kova kuume ja korvakipu, eikä siinä tilanteessa auta yhtään sanoa yksivuotiaalle "olehan kauniisti kun tuo setä tuolla ei siedä lapsen ääntä". Lapsettomille ei usein tule edes mieleen mikä lapsen itkun syynä saattaa olla, oletetaan vain että siinä ei taas vanhemmalla ole "otetta" ja "auktoriteettiä" lapseensa.

Jos tämä oli tarkoitettu kommentiksi minulle, niin pieni selityksen sana lienee paikallaan - en todellakaan tarkoittanut tuolla postauksellani itkeviä lapsia, vaan niitä "äidin pikku kultia", jotka tosiaankin juoksentelevat täysin vailla kuria esim. junien käytävillä. Aika monta kertaa olen tällaiseen törmännyt - ja muutaman kerran on vaaratilanne ollut myös todella lähellä.

Itkevät vaippaikäiset ovat asia erikseen, mutta mielestäni ns. leikki-ikäisten ei tarvitse antaa huutaa ja riehua julkisissa kulkuvälineissä mielensä mukaan, vain siksi, että "kun tuo meidän lapsi nyt vain on niin vilkas".

Kyllä, tämä on lapsettoman ihmisen mielipide. Mutta näin minut itseni aikanaan kasvatettiin, enkä kyllä ole siitä mitenkään kärsinyt...

Itse en tasan siedä sitä, että kakara vetää itkuraivarit ruokakaupassa eikä suostu liikkumaan. Varsinkin briteissä näkyy tosi usein eikä voi muuta kun katsoa vierestä ja suunnitella mielessään sen lapsen murhaamista. Ei voi olla kaikkien vanhempien vika, mutta ei myöskään voi olla normi tilanne.
En vaan kestä katsoa. Itsestäni tulee varmasti todella huono vanhempi kun ei hermot tuollaiseen kestä... täytyy olla tosi rautaiset hermot niillä vanhemmilla jotka noita raivokohtauksia kestää. "tule nyt kotiin.. tule nyt Matti... tule nyt." jooeitule kesää. Jättäisin kakaran siihen jos se ei olisi sitten jonkinnäköistä heitteillejättöä. Pelästyminen saattaisi auttaa kakaraa liikkumaan.
Eipä multa neuvoja löydy, mutta olen kyllä aika saletti että joku päivä kun joku kakara liikaa temppuilee, menen luokse ja rupean itsekin rähisemään. Siihen menee sitten senkin vanhemman hermot ja yhtäkkiä on kolme raivoamassa ruokakaupassa.
Toivotonta.

Naene sanoi:
Itse en tasan siedä sitä, että kakara vetää itkuraivarit ruokakaupassa eikä suostu liikkumaan. Varsinkin briteissä näkyy tosi usein eikä voi muuta kun katsoa vierestä ja suunnitella mielessään sen lapsen murhaamista. Ei voi olla kaikkien vanhempien vika, mutta ei myöskään voi olla normi tilanne.
En vaan kestä katsoa. Itsestäni tulee varmasti todella huono vanhempi kun ei hermot tuollaiseen kestä... täytyy olla tosi rautaiset hermot niillä vanhemmilla jotka noita raivokohtauksia kestää. "tule nyt kotiin.. tule nyt Matti... tule nyt." jooeitule kesää. Jättäisin kakaran siihen jos se ei olisi sitten jonkinnäköistä heitteillejättöä. Pelästyminen saattaisi auttaa kakaraa liikkumaan.
Eipä multa neuvoja löydy, mutta olen kyllä aika saletti että joku päivä kun joku kakara liikaa temppuilee, menen luokse ja rupean itsekin rähisemään. Siihen menee sitten senkin vanhemman hermot ja yhtäkkiä on kolme raivoamassa ruokakaupassa.
Toivotonta.

Niin, aikaisemmin oli Suomessakin sallittua esim. väkisin laittaa lapsi ojennukseen, mutta nyt siitä rapsahtaa väliaikainen huostaanotto ja syyte, ja ainoastaan syytteen kumoamisen tapahduttua (jos onnistuu sen saamaan aikaan) palautuu lapsikin kotiin. Mustelmia ei saisi tulla (vaikka lapsen kehoon niitä tulee jopa leikkiessä), tukistaa ei saa, jättää et saa (heitteillejättösyyte), pahasti ei saisi edes sanoa tai tulee tuntematon vierestä neuvomaan kuinka hän toimisi jos hänellä olisi lapsi, jne.

Pari kertaa on tuntematon tullut urputtamaan ja joku kerta pääsee suoraan polille, sen verran älytöntä tekstiä on sieltä tullut että jossain kuussa on ne ihmiset tietonsa esim. uhmaiästä ja lasten käyttäytymisestä tavallisissakin tilanteissa esim. juuri sairauksien takia, hankkineet. Meilläkin on ilmeisesti juuri viides korvatulehdus pamahtanut lapselle ainakin oireista päätellen, ja voin kyllä sanoa ettei lapseton ihminen voi edes uskoa miten paljon se vaikuttaa lapsen psyykeen päälle. Yksi tulehdus kestää helposti päiviä, tai yli viikon, minä aikana lapsi ei juurikaan voi nukkua eikä syödä ja siinä vaiheessa lasta on turha sen kummemmin kauniin sanoin, kuin yksin kauppaanjättämisuhkailuinkaan saada käyttäytymään "normitilanteen" mukaan. Siinä kun on sitten vanhemmilta samoin yöunet jääneet muutamalla vuorokaudella minimiin ja yrität hommaa kauniisti edistää että ehtisit lääkäriin ja sitten töihin, niin on hermo hyvin herkässä kun joku kukkahattutäti tai -setä tulee kertomaan kuinka hän vain jättäisi lapsen siihen tai kuinka hän "ottaisi tilanteen haltuunsa vanhemman auktoriteetilla jota hänellä toki olisi mutta muilla ei ole". Sori vaan jos en ihan usko niin kauan kun puhe tulee lapsettomilta ja asiasta mitään tietämättömiltä "puska-asiantuntijoilta". Ja näihin "Pelästyminen saattaisi auttaa kakaraa liikkumaan." sanon vain että luuletko tosiaan etteivät lapsen vanhemmat ole jo kokeillut vaikka mitä keinoja? Ihan kuin lapsen vanhemmat eivät olisi ikinä tehneet mitään ja sinä teet heille palveluksen kun menet kertomaan mitä tehdä. Juuri näin, yksi sanoo viereisestä jonosta "anna sille karkkia ettei tarvi itkeä", toinen sanoo "jätä se siihen niin se pelästyy ja hiljenee", kolmas sanoo "anna sille tutti että hiljenee" ja kaikki kuvittelevat että vanhemmat ovat "oi kiitos kaikille, emmepä ole IKINÄ TAJUNNEET KOKEILLA MITÄÄN NOISTA"? Voi v...

Aikoinaan oli puhetta näistä äijistä jotka menevät kadulla esim. kaikkien tuntemalle rallikuskille raivoamaan ja käymään käsiksi aiheesta "vittuako ajoit niin paskasti, naapurin ämmäkin olisi pysynyt tiellä siinä mutkassa, menisit autokouluun siitä". Neuvotaan isiä nussimaan ja äitiä pissimään ja sillä lailla joo. Nyt nukkumaan, väsyttää. :zzzz:

Naene sanoi:

Tuo on juuri se normi tilanne. Joka ikinen lapsi kokeilee tota jossain elämänsä vaiheessa. Jotkut kokeilee enemmän, jotkut vähemmän. Riippuu myös vanhempien reaktiosta kuinka monta kertaa sitä kokeillaan uudelleen. Vaikka vanhempi tekisi ekalla kerralla selväksi, ettei onnistu, lapsi kokeilee sitä luultavasti vielä ainakin pari kertaa ennen kuin alkaa jo hiukan uskomaan, että ei saa tahtoaan läpi.

Jos vanhempi antaa periksi, lapsi tekee sen aivan varmasti uudelleen, koska on oppinut, että sillä tavalla saa tahtonsa läpi.

Omien lasten käytöksessä sietää aika lailla. Paljon enemmän kuin muiden lasten. Yksi, mitä kannattaa miettiä, että sanooko lapselle, että "Lähdetäänkö nyt?" vai "Nyt me lähdemme!".

Sama se on siellä tiukassa tilanteessa rupeaako anelemaan omaa tai hoitolasta olemaan hiljaa ja pyytää, että jatketaan kauppareissua, vai sanooko tiukasti, että nyt mennään PISTE. End of discussion. Vaikka sitten jätetään ostokset kauppaan ja mennään suoraan himaan.

Toivotonta.

Lapset on siitä hauskoja otuksia, että vaikka ei itse tekisi kasvatuksessa mitään isoja virheitä (pieniä virheitä tekee jokainen), lapsi voi silti kasvaa ihan vinoon. Kasvatus ei ole mikään varma juttu. Kaikki keinot ei toimi kaikilla. Lapsilla on omat aivot, oma persoonallisuus ja oma tahto.

Toisin kuin monet luulee, lapsia ei voi kasvattaa sellaiseksi kuin haluaa. Se on mahdotonta.

BettyBlu sanoi:
Ihanaa lukea kuinka lapsettomilla on ratkaisu joka kasvatusongelmaan. Suomen kansa on sittenkin pelastettu. :love:

Ja mulla meinaa kärähtää pinna kun tähän samaan lauseeseen törmää jokaisessa asiayhteydessä. Et voi tietää kun ei ole kokemusta ja lässyn lässyn...

Voiko kenties olla mahdollista, että täällä on muisteltu omia lapsuusaikoja ja omaa kasvatusta. Siitä voidaan olla jopa myöhemmin keskusteltu omien vanhempien kanssa. Monilla on pieniä sisaruksia, joiden kasvua on päässyt vierestä seuraamaan yms yms.

Nuo esim. Jissenin mainitsemat korvatulehdukset yms on pahoja juttuja, mutta onko se lapsi sitten ihan 100% pakko laahata sinne kauppaan mukaan jos se on todella kipeä? Eikö todellakaan mistään saa hoitajaa täksi aikaa?

Ja erottahaan sen nyt jokainen järkevä, että itkeekö lapsi vaikka väsymystään, vai huutaako se vaan kun äiti ei taas ostakkaan heti tikkaria kun mieleen tulee. Väitän ainakin itse erottavani vähintään 90% näistä tapauksista vaikkei omia lapsia olekkaan. :piis:

Ehkä se on vain iän ja aikuistumisen merkki, kun alkaa tuleen noita nykyajan nuoriso on NIIN kauhiaa juttuja, lapsista nyt puhumattakaan.
Ja on se vain niin, ettei voi tietää jos ei ole kokemusta. Et sinäkään varmaan minulta mitään ohjeita kuinka olla mies ottaisi.
Gilly oletko sinä konduktööri tai jotain jos ne lapset siellä junan käytävillä sinuun törmäilee? Useammin kyllä joku kaljalle tuoksuva kaatuu niskaan. Muttei niitä lasketa kun ne on kerran aikuisia.

BettyBlu sanoi:
Ehkä se on vain iän ja aikuistumisen merkki, kun alkaa tuleen noita nykyajan nuoriso on NIIN kauhiaa juttuja, lapsista nyt puhumattakaan.
Ja on se vain niin, ettei voi tietää jos ei ole kokemusta.

Kokemusta voi kuitenkin olla ilman, että on omia lapsia :)

Hippa sanoi:
Lapset on siitä hauskoja otuksia, että vaikka ei itse tekisi kasvatuksessa mitään isoja virheitä (pieniä virheitä tekee jokainen), lapsi voi silti kasvaa ihan vinoon. Kasvatus ei ole mikään varma juttu. Kaikki keinot ei toimi kaikilla. Lapsilla on omat aivot, oma persoonallisuus ja oma tahto.

Toisin kuin monet luulee, lapsia ei voi kasvattaa sellaiseksi kuin haluaa. Se on mahdotonta.
Tässä tuli tämän threadin ajatus. Pistäkää muistiin.

Pakko heittää omakin kommentti...

Eli tyttäremme on nyt viisivuotias, ja kotona yritetään kyllä vaimon kanssa kasvattaa kunnolla, mutta työ tuntuu melko turhauttavalta kun lapsen hoitopaikassa tuntuu olevan vähän... löysempi meininki.

Esimerkki: Ollaan kesälomalla koko perhe, 4 viikkoa. Viikko, pari reissussa, loput kotosalla. Lapsi käyttäytyy kiltisti, tottelee ja on muutenkin niin söpö. Sitten koittaa arki ja ensimmäinen hoitopäivä. Ja taas saa alkaa opettaan lasta että miten käyttäydytään ruokapöydässä, puhutellaan toisia jne jne.... Siis kaikki tuntuu unohtuvan se sileän tien. VOI V**TU. No, kyseessä on perhepäivähoitopaikka joka kohta loppuu. Saa nähdä millainen pikkulucifer tuosta kullannupusta kehkeytyykään kun tulee siirto "oikeaan" päiväkotiin ja sitten eskariin...

-J-

Lieneeköhän Suomessa samanlaisia sisäoppilaitoksia kuin jenkeissä?

Onko kaikille oikeasti itsestäänselvyys, että niitä lapsia hankitaan? Itse olen vuosimallia -77, ja lapsenteko tuntuu niin kaukaiselta ajatukselta, että suurella todennäköisyydellä ne jäävät kokonaan hankkimatta. Viihdyn esim isoveljieni lapsien kanssa mainiosti ja pidän kovasti lapsista, mutta silti ajatus omista ahdistaa erittäin paljon. :joulu5:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom