Mistä näitä sikiää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
Tulipa mieleeni, etä hemmoteltut murrosikäiset ne vasta kamalia ovatkin. Oma pikkusisko on nyt siinä iässä. Yhtenä kauniina aamuna se vain heräsi murkkuna. Vitun kamala 100% muutos luonteessa, kiltistä pikkutytöstä hetkessä psykopaattiseksi lucifersaatanaksi - lievästi sanottuna. :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täytyy kyl näin äitien päivän lähettyvillä sanoa että kyllä sitä työtä jonka mun mutsi ja faija on tehny mun eteen pitää arvostaa. Oon ruvennu arvostamaan sitä tässä hiljalleen ku tulin täysi-ikäseks. Nyt vähän varttuneempana huomaa helvetin tarkkaan miten niin älyttömän moni muksu on ihan perseelleen kasvatettu.
:haart: iskä & äiskä

On muuten ihan uskomatonta miten paljon ihmiset häpeää sitä, ku lapset saa skitsot. Totuus on kuitenkin se, että kyllä ne lapset siitä rauhottuu enemmin tai myöhemmin, varsinkin, jos on ihan ilmiselvää, ettei se äiti tai isi anna periksi, vaikka tekisi mitä.

Siskon lapsikin yrittää joskus bussissa muuttaa mieltään. Haluaa eka syliin ja sitten haluaakin pois. Mutta niin se vaan on, että se eka tahto on ok, mutta siinä sitten pysytään loppumatka, sai sitten millaiset raivarit tahansa.

Mutta pakko kyllä sanoa sekin, että joskus, kun jonkun lapsi itkee ja skitsoo, kun vanhempi ei anna periksi niin älkää kukaan teistä katsoko pahasti, koska usein se kanssaihmisten paheksunta aiheuttaa sitä, että halutaan vaan, että lapsi on hiljaa, vaikka pitäisikin antaa periksi.

Dragon sanoi:
Ennustan, että suomessa tapahtuu kouluammuskelu 20 vuoden sisällä ja osasyynä olisi se, että joku vanhempien silmäterä, joka ei koulussa saakkaan osakseen täysin yksipuolista hyväksyntää omasta erinomaisuudestaan vastaa saamaansa negatiiviseen arvosteluun aggressiivisesti ja saapuu joku päivä kouluun aseen kanssa ja aloittaa ammuskelun.

Onneksi Suomen aselainsäädäntö on tiukka, toivottavasti myös sellaisena pysyy. Kummasti vähentää, vaikkei täysin poistakaan, aseita hullujen ulottuvilta.

jep ja kun näitä esimerkkitapauksia löytyy sekä naapurista ja sukulaisista niin menee jo vitun heikosti....näin meillä...

Älkää olko naiveja ihmiset.

Ymmärrän, että reppana vanhemmat ärsyttää, mutta aktiiviset lapset? KAMOON!

Jos pikku lapsi ei ole aktiivinen niin jotain on kyllä vialla. Olisihan se niin kivaa jos pikku lapsi istuisi kädet ristissä, mutta ei se ole niin, se on LUONNOTONTA! Pikku lapsi on aktiivinen ja valitettavasti tolleen voi käydä.

Mutta jos vanhemmat tolleen matoilee pikkulapsensa kanssa niin HUH-HUH! Vanhemmat eivät näemmä uskalla käyttää positiivista kuria. Nykyään nämä "mainos perheet" eivät erota kuria ja väkivaltaa toisistaan... surkeata

Nick sanoi:
Hieman ehkä sivuraiteilta revitty mielipide aiheeseen, mutta kyllä yks ongelmista (IMO) nyky-yhteiskunnassa on yleistyvät teiniraskaudet. Luulo siitä, että ollaan tarpeeksi aikuinen hoitamaan ja huolehtimaan pentu, osoittautuu myöhemmin vääräksi.
...
[TARKENNUS]En yleistä, en osoita sormella kaikkia teiniäitejä, yh-äitejä jne., lähinnä väärinkäsitysten välttämiseksi. Aina löytyy poikkeuksia[/TARKENNUS]
Hyvä lisäys tuo tarkennus, sillä itselle mieleen muistuu myös niitä 30+ vanhempia, jotka ovat odottaneet sitä "sopivaa lastentekohetkeä" ja sitten haluavat tarjota lapselleen kaiken sen (ja enemmänkin), mistä ovat omassa lapsuudessaan jääneet paitsi, mutta homma kääntyykin pahasti hemmottelun puolelle.

Mulla on sama juttu, että kun kuulen noista tapauksista, haluan ottaa niistä myös opikseni. Sitten kun muksuja hankitaan, ne myös kasvatetaan. Näin tuntuvat monet muutkin ajattelevan. Mutta miten asiassa käy? Äkkiä tulisi mieleen kaksi vaihtoehtoa:
1. Pikkuhiljaa kasvatustavat muuttuvat näiden varoittavien esimerkkien valossa ankaremmiksi ja kiistatta järkevimmiksi, kunnes sitten ne näin kasvatetut lapset aikanaan kasvattavat omat lapsensa löysemmin ja heistä tulee hirviöitä, koska ei ole haluttu olla tyranneja niin kuin oma isä ja äiti olivat. Kierre on valmis. Follow me?

2. Pikkuhiljaa kasvatustavat löystyvät ja löystyvät, koska huonosti aikanaan kasvatetuilla vanhemmilla ei riitä kärsivällisyys eikä ymmärrys kuria kohtaan. Rappio syvenee ja tavat huononevat edelleen, kierre on valmis. Follow me?

Asiaan vaikuttaa tietysti monet muutkin asiat, mutta kumman uskotte olevan se suuntaus lähivuosina? Itse pahoin pelkään vaihtoehto kakkosta, se kuvastaa muutenkin suuntausta, johon koko yhteiskunta on menossa...
Oliko jotain, mitä en ottanut huomioon? Voiko ihmisillä olla toivoa?
:(

Big Evil sanoi:
2. Pikkuhiljaa kasvatustavat löystyvät ja löystyvät, koska huonosti aikanaan kasvatetuilla vanhemmilla ei riitä kärsivällisyys eikä ymmärrys kuria kohtaan. Rappio syvenee ja tavat huononevat edelleen, kierre on valmis. Follow me?

Kyl musta vähä tuntuu et tohon suuntaan se on menossa.. :eek:

Big Evil sanoi:
Mulla on sama juttu, että kun kuulen noista tapauksista, haluan ottaa niistä myös opikseni. Sitten kun muksuja hankitaan, ne myös kasvatetaan. Näin tuntuvat monet muutkin ajattelevan. Mutta miten asiassa käy? Äkkiä tulisi mieleen kaksi vaihtoehtoa:
1. Pikkuhiljaa kasvatustavat muuttuvat näiden varoittavien esimerkkien valossa ankaremmiksi ja kiistatta järkevimmiksi, kunnes sitten ne näin kasvatetut lapset aikanaan kasvattavat omat lapsensa löysemmin ja heistä tulee hirviöitä, koska ei ole haluttu olla tyranneja niin kuin oma isä ja äiti olivat. Kierre on valmis. Follow me?

Asiaan vaikuttaa tietysti monet muutkin asiat, mutta kumman uskotte olevan se suuntaus lähivuosina? Itse pahoin pelkään vaihtoehto kakkosta, se kuvastaa muutenkin suuntausta, johon koko yhteiskunta on menossa...
Oliko jotain, mitä en ottanut huomioon? Voiko ihmisillä olla toivoa?
:(

Onhan sitten kuitenkin niitäkin, jotka ymmärtävät, minkä karhunpalveluksen omat vanhemmat ovat tehneet itselle, kun eivät asettaneet rajoja ja vain hemmottelivat.

Onneksi meillä ihmisillä on kyky oppia vanhempiemme virheistä. Toisaalta olkaa kiitollisia jos vanhempanne ovat kasvattaneet teidät edes sinne päin...Alkaa olla hyvät käytöstavat kovaa valuuttaa ihmissuhde- ja työmarkkinoilla.

Big Evil sanoi:
Pikkuhiljaa kasvatustavat löystyvät ja löystyvät, koska huonosti aikanaan kasvatetuilla vanhemmilla ei riitä kärsivällisyys eikä ymmärrys kuria kohtaan. Rappio syvenee ja tavat huononevat edelleen, kierre on valmis.

Ja sellaisella kansalla on lopulta demokratian suoma diktatuuri tässä maassa.
Toivottavasti olen jo siinä vaiheessa toisen maan kansalainen ja ihontummennuksessa
käynyt, ettei minua vahingossakaan yhdistetä suomalaisiin.

On se kyllä surullista seurata tänäpäivänä noita pentujen touhuja. Vaikka nulikka olen viellä itsekkin niin olen kuitenkin kasvatettu tiukalla kurilla eikä esim. hyppyynaru tai koivuniemen herra ole vieras käsite.
Minulla on noita nuorempia sisaruksia ja huomaan aina ajoittain miten ala-asteella oleva veli muuttuu siellä koulussa.
On kauheaa kun tämän "kavereita" tulee kylään tai pihalle kun huomaa miten riivittömiä he ovat.
Parikin päivää sitten pihalla oli pari kakrua osoittelemassa pienempiään joidenkin ihme leikkipyssyjen (kuulapyssyjä ne kai oli) joissa oli lasertähtäimet.O.o
Veli tuli sitten kertomaan pihalla olevista naapuruston lasten kiusaajista ja kävin sitten juttelemessa. Jälkeenpäin kyllä vähän kadutti kun aika ajattelemattomasti näille puhuin.:D Mutta lähtivätpähän kakarat eikä ole enään näkynyt..

Asukaahan joskus kaupungin kerrostalossa pari vuotta niin tiedätte mitä on häiriintyneet lapset. Ja vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: niitä sikiää alempien sosiaaliluokkien vuokraslummeista. Yleensä kyllä vanhemmatkin tuppaa olemaan näillä kulmilla häiriintyneitä päihdehörhöjä että eipä siinä sen kummempaa sitten.

Ei tule lasta eikä paskaa kun vanhemmillakaan ei ole alkeellisintakaan käsitystä siitä mitä on kerrostaloasuminen ja naapureiden asumisviihtyvyyden huomioiminen. Samat vatipäät sitten ostarilla, koulussa ja joskus myöhemmin ehkä jopa töissä. Suurin osa ei kyllä pääse työelämään asti kun vallitseva filosofia on se että ei mennä mihinkään kouluun vaan tehdään lisää vatipäitä ja eletään avustuksilla.

susa sanoi:
Unohdin mainita erään asian josta vereni melkein kiehuu ja suonet katkeilevat :curs: :curs:
Eli lapsen annetaan syödä kaupassa.. Olen ilmeisesti vanhanaikainen tai muuten vain ahdasmielinen :jahas: , mutta en vaan voi ymmärtää.

Ehkä harrastan hieman nus nus, mutta mielestäni tuote on niin kauan kaupan omaisuutta ennen kuin se on maksettu.

Kerrankin isä kierteli poikansa kanssa pitkin kauppaa (sen ikänen että istui ostoskärryssä) ja muksuun uppos puolet patongista sekä karkkipussi. Kumma kyllä karkkipussin papereita ei kassahihnalle ilmestynyt :curs:

Kohtapa nään muitten mielipiteen kyseisestä asiasta :)

Ehdottomasti samaa mieltä olen kanssasi.

Tulee sitä itsekin harvoin sorruttua siihen, että jos törkeesti kaupassa janottaa, niin se pieni vissy tulee siinä ostostenteon aikana juotua. En ole sitä kovin pahana pitänyt kun ei jatkuvaa ole ja pistää sen tyhjän pullon kärryyn ja maksaa sitten kassalla.

Mutta en todellakaan ymmärrä, että pienille lapsille opetetaan, että kaupassa saa syödä.

protsku sanoi:
Asukaahan joskus kaupungin kerrostalossa pari vuotta niin tiedätte mitä on häiriintyneet lapset. Ja vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: niitä sikiää alempien sosiaaliluokkien vuokraslummeista. Yleensä kyllä vanhemmatkin tuppaa olemaan näillä kulmilla häiriintyneitä päihdehörhöjä että eipä siinä sen kummempaa sitten.

Ei tule lasta eikä paskaa kun vanhemmillakaan ei ole alkeellisintakaan käsitystä siitä mitä on kerrostaloasuminen ja naapureiden asumisviihtyvyyden huomioiminen. Samat vatipäät sitten ostarilla, koulussa ja joskus myöhemmin ehkä jopa töissä. Suurin osa ei kyllä pääse työelämään asti kun vallitseva filosofia on se että ei mennä mihinkään kouluun vaan tehdään lisää vatipäitä ja eletään avustuksilla.

Tää on kyllä niin törkeää yleistystä, että ei tosikaan. Tietenkin on totta, että alemmissa sosiaaliluokissa on niitä ongelmatapauksia enemmän, mutta ei voi sanoa, että suurin osa ei pääse työelämään asti. Olen ikäni asunut kaupungin kerrostalossa ja tiedän kyllä mistä puhun.

Oma suku on käytännössä katsoen juuri tuota luokittelemaasi slummia ja sen voin sanoa, että sukuni nuorista taitaa olla yksi työttömänä ja meitä on sentään aikamoinen katras (vajaa 20 nuorta).

Tuollaiset asenteet edesauttaa näitä ennalta toteutuvia ennustuksia. Päätetään etukäteen, ettei noista lapsista voi mitään tulla, kun ne on niin paskaa sakkia, että työttömäksi vaan suoraan. Luuletko, että siinä jaksaa kukaan epävarmempi tapaus edes yrittää, kun on jo etukäteen päätetty millainen tulevaisuus tulee olemaan.

EDIT: sanonpa vielä senkin, että 15 eri koulussa sijaisena olleena voin sanoa, että köyhien alueiden lapsien lisäksi aikamoista asennevammaa löytyy myös rikkaiden alueiden lapsista. Juuri sellaista, että on totuttu siihen, että kaikki tulee valmiina eteen ja minkään eteen ei tarvitse nähdä vaivaa. Eikä opettajia tarvitse totella yhtään.

En kuitenkaan menisi sanomaan, että suurin osa rikkaiden lapsista on tätä itsekästä asennevammaista lellisukupolvea.

Kokemuksella voin myös sanoa sen, että jokaisella luokalla koulun sijainnista riippumatta löytyy niitä häiriköitä kuin myös kilttejä ja hyviä oppilaita.

Hippa sanoi:
Tää on kyllä niin törkeää yleistystä, että ei tosikaan. Tietenkin on totta, että alemmissa sosiaaliluokissa on niitä ongelmatapauksia enemmän, mutta ei voi sanoa, että suurin osa ei pääse työelämään asti. Olen ikäni asunut kaupungin kerrostalossa ja tiedän kyllä mistä puhun.

Tässä onkin oleellista se että pitää asua useammassa kuin vain yhdessä kaupungin kerrostalokorttelissa. Tämä on sattumalta kaikista pahamaineisin asuinalue tässä kaupungissa eikä maine ole tullut tyhjästä. Sen mitä olen nyt kohta 1,5 vuotta asunut täällä niin poliisi on vieraillut tämän alueen kerrostaloissa lähes viikottain.

Iskät ja äiskät on tällä asuinalueella sellaisia että toinen vetää kotona viinaa ja toinen käy paskat housussa hakemassa kaupasta kaljaa perheenpäiden loivennukseen. Töissä käy noin 5% aikuisista ja loput on yhteiskunnan elättejä, kuka mistäkin syystä.

"Minä tapan sinut saatanan huora!" on yleisin juttu mitä viinoissa ja huumeissa olevat iskät huutaa rakkaalle puolisolleen.

Arvatkaas hei miten tasapainoisia on näitten perheitten pennut? Jep jep, 10-vuotiaana aletaan vetää tupakkaa ja kaljaa. Koulussa käydään jos käydään, kaikki ei mene skoleen ollenkaan kun on sitä muuta tekemistä.

Kaikista huvittavinta koko tässä paskassa on se että ns. etniset vähemmistöt aiheuttaa kaikista vähiten rettelöitä. Kyllä ne on nämä päihdevammaiset suomalaiset vatipäät kun pilaa tällä alueella kaikkien elämän. Olen myös erittäin vakuuttunut siitä että samanlainen räkälä löytyy jokaisesta kaupungista. :david:

Nimimerkillä: "suurimman osan aikuisiästä olen sentään asunut täysjärkisten työssä käyvien ihmisten asuinalueilla"

Ne on niitä samoja kakaroita, jotka myöhemmin rähisee baarissa - kun ne heittää ulos ne soittaa poliisit ja sanoo "Mä tiedän mun oikeudet".
Onneks poliisit vaan nauraa niiden ilmoituksille.

Kuten Hippa sanoi, niin suurin osa ed. mainitusta sosiaaliluokasta on aika perseestä, ja annetaan niille vaikka sitten suhdeluku 1/20 (kunnon ihminen/kokonaismäärä). Näin ollen on huomattavasti kustannustehokkaampaa luokitella 19 tapausta oikein ja yksi väärin, kuin 1 tapaus oikein ja 19 väärin. Tiedän kyllä mistä puhun, koska olen 1 asukas kunnan vuokratalossa.

farmiankka sanoi:
Näin ollen on huomattavasti kustannustehokkaampaa luokitella 19 tapausta oikein ja yksi väärin, kuin 1 tapaus oikein ja 19 väärin. Tiedän kyllä mistä puhun, koska olen 1 asukas kunnan vuokratalossa.

Niin, yksi kahdeskymmenesosa on 5% eli olemme yksimielisiä siitä että noin 1/20 jopa elää lainkuuliaista veronmaksajan elämää.

Kaikista tehokkain tapa määritellä asuinalueen vatipääindeksi on tarkastella sitä kuinka usein poliisit joutuvat puuttumaan väkivaltaisesti käyttäytyvien hörhöjen edesottamuksiin.

Lapset ovat sikäli haavoittuvia että he saattavat jopa omaksua hörhövanhempiensa käytösmallit pitäen niitä oikeana. Sitten uhotaan lastentarhassa, koulussa, ostarilla, baarissa, armeijassa, työelämässä.

Kun gheton lapsi uhoaa kerrostalon pihamaalla "mä lyön sua turpaan" ei tarvii miettiä pitkään että mistä tämä häiriökäyttäytyminen on opittu.

protsku sanoi:
Niin, yksi kahdeskymmenesosa on 5% eli olemme yksimielisiä siitä että noin 1/20 jopa elää lainkuuliaista veronmaksajan elämää.

Kaikista tehokkain tapa määritellä asuinalueen vatipääindeksi on tarkastella sitä kuinka usein poliisit joutuvat puuttumaan väkivaltaisesti käyttäytyvien hörhöjen edesottamuksiin.

Lapset ovat sikäli haavoittuvia että he saattavat jopa omaksua hörhövanhempiensa käytösmallit pitäen niitä oikeana. Sitten uhotaan lastentarhassa, koulussa, ostarilla, baarissa, armeijassa, työelämässä.

Kun gheton lapsi uhoaa kerrostalon pihamaalla "mä lyön sua turpaan" ei tarvii miettiä pitkään että mistä tämä häiriökäyttäytyminen on opittu.

Toisaalta voimme jatkaa ajatuksenkulkua tyyliin -> Heikot kaatuu&sekoaa ja vahvat jalostuu&voimistuu henkisesti, jos lapsi itse ymmärtää mikä on mennyt väärin hän tuskin sitä tulee toistamaan vaikka vanhemmat vatipäitä ovatkin.
Vaikkakin on epätodennäköistä että lapsi ymmärtäisi vanhempiensa virheet heti, luultavasti vasta myöhemmin elämässä jos silloinkaan sillä tälläiset tapahtumat jättää aina arpia, poikkeuksiakin silti löytyy.
Se mikä ei tapa vahvistaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom