Minun kuntoonpääsemis kertomus

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tosta wandadogin threadista innostuneena päätin että minäkin voisin kirjottaa tänne vähän kehityksestäni ja samalla kysellä apua minua viisaammilta!

Eli lähtökohta oli se että huhtikuussa 2004 painoin 112.6 kg lääkärintarkastuksessa armeijaa varten. Pituutta mahtavat 175cm. Oli selvää että A miehiksi en pääse jos paino ei laske. Siitä motivoituneena päätin alottaa täydellisen herkkulakon ( karkit limut pullat sipsit roskaruuat ym ym). Tai ehkä lakosta ei voi puhua, enemmänki ne poistuivat kokonaan ruokavaliosta eikä edes ollut ajatusta että ne tulisivat koskaan takaisin.

Samaan aikaan tämän kanssa salibandyjoukkueeni kanssa alkoi kesätreenit ja meille oli hankittu kunnon treenari joka teki kaikille omat kuntosaliohjelmat ja juoksuohjelmat. Eli puitteet oli kunnossa ainakin alottamiselle.

Siitä sitten paino lähti tippumaan harjoittelun ja tarkemman syömisen kanssa. Nyt painoa on 95kg eli tuollainen reilu 17kg on lähtenyt. Itsetunto on kohonnut huimasti ja tekee kokoajan mieli treenata kovempaa :whip: On huima olo kun ekaa kertaa elämässä saa nähdä vaa'asta miten paino laskee, eikä nouse niin kuin yleensä 18 elinvuoteni aikana.

Haluaisin teiltä kokeneilta vähän neuvoja ruokavalion "jalostamisen" suhteen. Eli ensisijainen päämäärä on kyllä pudottaa painoa ja sitten sen jälkeen vasta lihaksien hankkiminen. Aloin vetää lenkit aamulla tyhjällä vatsalla tällä viikolla ja olisin kiitollinen jos saisin jotain vinkkejä hyvästä aamupalasta tän jälkeen.

Jos jotakuta kiinnostaa vastata ni kyselen enemmän juttuja myöhemmin. Vaikka kukaan ei vastais ni tuntuu kummiskin hyvältä kertoa tästä jollekkin. Jotenki on sellanen olo että ei tästä halua liikaa puhua muitten kanssa esim. perheen sisällä. Kyllä he ovat huomanneet että olen laihtunut jne mutta en minä heiltä saa kummiskaan niin paljon kunnioitusta :(

Pakkis on sellane jelppaava omanlaisensa laitos, että olemme yhtä perhettä kaikki :hyper:
Mut hei, tuli tosta tyhjällä vatsalla lenkkeilystä mieleen HIIT:ti... josta varmaan saat tietoa täältä jostain muusta tredistä, ja ruokailuista on varmasti paaaljon täällä pakkiksen foorumeilla...

hyvin oot saanu painoa laskettua! :thumbs:

Onnittelut! :worship: Oikealla tiellä olet. Mulla oli juuri päinvastainen tarina, koko kouluajan olin aina se luokan laihin luuranko. Kyllä se kummasti kohentaa omaa oloa, kun lihaa alkaa kertyä luiden ympärille tai sulla vastaavasti liha tulee esiin laardin alta.

Pakkista selaamalla löydät varmasti paljon syömistä käsitteleviä vinkkejä ja neuvoja. Noin yleisesti ottaen huolehdi siitä, että saat riittävästi proteiinia, silloin painonpudotus ei kohdistu niin kovasti lihasmassaan.

Testasin tota HIIT:iä tänään ensimmäistä kertaa. Juoksin eka 2km "alkulämmittelyy" :) ja sitten vedin sen 4 minuuttii. Sitten kävelypalautus ja 1km juoksu takasin autolle. Saas nähdä millasia tuloksia sillä tulee, vaikuttaa ainaki aika hyvältä.

Repe Sorsa sanoi:
Onnittelut! :worship: Oikealla tiellä olet. Mulla oli juuri päinvastainen tarina, koko kouluajan olin aina se luokan laihin luuranko. Kyllä se kummasti kohentaa omaa oloa, kun lihaa alkaa kertyä luiden ympärille tai sulla vastaavasti liha tulee esiin laardin alta.

Joo, mulla oli sama homma, eli langanlaiha.

Onnea loordille!

:thumbs: Siinä on miehellä asenne kohdallaan. Samaan malliin vain, tätä sivustoa lukemalla löytyy varmasti ruokavalioon ja treeniin liittyvistä asioista kaikki tarpeellinen. Perusasiat kun on kohdallaan niin tulosta varmasti tapahtuu. Rupeat nyt vain pitämään huolta riittävästä proteiinin saannista, koska kova harjoittelu kumminkin kuluttaa myös sitä lihasta jos hiilihydraatteja ei tule kulutusta vastaavaa määrää. Mässyjen ja muiden herkkujen pois jättäminen on varmasti hyvä ratkaisu, vaikka silloin tällöin voi sokerin himoakin tyydyttää. Siinä välissä pidä kumminkin huoli, että päivittäiset hiilihydraatit tulisivat mahdollisimman hyvistä lähteistä. Samalla saat myös kuituja mahan toiminnan takaamiseksi. Turhat tyydyttyneet rasvat myös kovalla kädellä pois ruokavaliosta ja tilalle öljyjä yms..Kohtalaisen saliharjoittelun aloittaminen ei varmasti olisi pahaksi vaikka aerobisia lajeja harrastatkin. Siinähän koko keho vahvistuisi ja saisi myös anaerobista harjoitusta. Siitä toisesta thredistä varmaan jo vinkkejä poimitkin. Kannattaa katsoa ruokavinkeille pyhitettyä osiota, sieltä on pari reseptiä tullut itsekkin poimittua. Ei muuta kuin tsemppiä!

Loordi86 sanoi:
Tosta wandadogin threadista innostuneena päätin että minäkin voisin kirjottaa tänne vähän kehityksestäni ja samalla kysellä apua minua viisaammilta!
Eli lähtökohta oli se että huhtikuussa 2004 painoin 112.6 kg lääkärintarkastuksessa armeijaa varten. Pituutta mahtavat 175cm.

Onnittelut. Itselläni oli jokin aikaa sitten samankaltainen tilanne, vähän vain huonompi tosin... pituutta oli 171 cm ja painoa 117... Melkoinen pallero siis... :nolo:

Aloitin kaverin kanssa treenaamisen, aamulla aerobista ja iltapäivällä kuntosalia. :whip: Paino lähti... painoin dietin jälkeen parhaimmillaan 67.5 kiloa. Nyt saliharjoittelu on kasvattanut painoa n. 70 - 71:een.

Diettasin tuota yli sementtisäkin verran liikaa ollutta kilomäärää n. vuoden, eli todella nopeasti lähti. Olo on ollut mahtava nykyään, dietin loputtua tuloksetkin on lähteneet nousuun kaverin ja Pakkiksen ohjeilla... :kippis1:

Aamupalaksi voisin suositella kunnon kaurapuuroa ja ruisleipää. Kevyen ja terveellisen välipalan saat tehtyä kun laitat johonkin kulhoon 200 grammaa tasvatonta raejuustoa, pieniä kurkunpaloja ja päälle tilliä kruunaamaan kokonaisuutta. Todella hyvää!

Onnittelut myös painonpudotuksesta, suunta on selvästi oikea!

ttopi sanoi:
Paino lähti... painoin dietin jälkeen parhaimmillaan 67.5 kiloa. Nyt saliharjoittelu on kasvattanut painoa n. 70 - 71:een.

Diettasin tuota yli sementtisäkin verran liikaa ollutta kilomäärää n. vuoden, eli todella nopeasti lähti. :kippis1:

Whoooaaaaahhh!!!

Tuosta hyvasta tarjoaisin mielellani tuopillisen parasta heraa!!! :thumbs:

Uskomaton suoritus! Esimerkkisi antaa varmasti uskoa muillekin diettaajille!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä on pakko nostaa hattua näille kundeille, hienoja saavutuksia. Ilmeisesti pitää paikkansa, kun sanotaan, että miehet laihduttavat harvemmin kuin naiset, mutta kun sitten päättävät laihduttaa, niin myös onnistuvat siinä ja välttyvät "takaisinlihomiselta". Monet naiset kun taas tuntuvat olevan dieetillä kaiken aikaa, ainakin joka vkon maanantaista keskiviikkoon ja hilaavat muutamaa kiloa edestakaisin vuosikaudet...

Mahtava suoritus kyllä molemmilla diettaajilla, siitä :5: ja :worship:

Aamupalavinkkinä minä antaisin rahkakombon:

-250 grammaa maitorahkaa
-2 dl kaurahiutaleita
-2 rkl pellavansiemeniä
-(1-2 rkl rypsäriä, tämä jos ei tule muuten hyvää rasvaa tarpeeksi)
-mausteeksi vaikka funlightia tai sokeritonta mehukeittoa

Tuo on todella nopea ja yksinkertainen tehdä ja itekkin käytin tota dietillä ja näin dietin ulkopuolella muuten sama, mutta kaurahiutaleita melkein tuplamäärä.

Kumpikin diettaaja :thumbs: :kippis1:
Tuossa on varmaan kummallakin kaverilla ollut kaiken takana vaan kunnon päätös asiasta että nyt teen näin ja sillä siisti. Ja ei ole tarvinnut mitään ihmediettejä vaan kunnolla ruoka ja liikunta kuntoon.
Hiit on tosiaan hyvä! Varsinkin siinä vaiheessa kun alkoi painon tippuminen hidastua niin hiitillä sain hieman potkittua sitä keväällä liikeelle.
Itse olen sen aamupalan mieltänyt niin että siinä syön jopa hieman "herkkua" dietilläkin ollessa mutta muut ruokailut sitten ovat tiukempia.
Aamupala on tyyliin tälläinen. Joko puuroa tai sitten kaurahiutaleita marjojen kanssa. 2-3 palaa leipää,juustolla,kinkulla. Sitten otan n.15-20g prostkua ja siihen kuitua mukaan. Samoin monivitamiini+kalaöljyt. Ja jos juon kahvin niin sen seurana sitten sallin jonkun keksin.
Sitten muut ruokailut ovat tiukempia ja yleensä iltaa kohden vähennän pirusti hiilareita pois.

Niin, pelkkä kuntoilun lisääminen ei yksistään olisi riittänyt, ruokapuoli piti laittaa täysin uusiksi ja säännölliseksi. Varmasti myös lopullisesti...
Täältä foorumilta etsimällä on saanut todella arvokasta tietoa siihen puoleen.

Ei tuo muuten ilmaistakaan ollut, nimim. vaatekerta kolmesti uusiksi. :rolleyes: Mutta en vaihtaisi enää siihen toiseenkaan ääripäähän, se on varma.

Loordi86 sanoi:

Siitä sitten paino lähti tippumaan harjoittelun ja tarkemman syömisen kanssa. Nyt painoa on 95kg eli tuollainen reilu 17kg on lähtenyt. Itsetunto on kohonnut huimasti ja tekee kokoajan mieli treenata kovempaa :whip: On huima olo kun ekaa kertaa elämässä saa nähdä vaa'asta miten paino laskee, eikä nouse niin kuin yleensä 18 elinvuoteni aikana.
:(

Kohtalotovereita :)
Juu, itsetunto kyllä nousee tuosta, itse olen ruvennut tykkään shoppailusta, aina kun tuloksia on tullut niin käyn ostamassa kirempiä paitoja, kerran törsäsin kultahelyihin ja muutin hiustyyliäni kerrasta, kiva tehdä sellainen "minämuutos". Ja kyllä tuo vaimo kerran sanoi että musta on tullut eri mies, kai se paha olo näkyi käytöksessä ja itsetunnon puutteessa...

Ja kotona tosiaan se jauhaminen kyllästyttää muitakin. Ihan kivaa että täällä netissä voi jakkaa fiiliksiä. Kavereille jos kertoo että "taas lähti 2 kiloa, tai penkistä nousi enemmän" niin ne ottaa sen leveilynä.

Jatketaan samaan malliin... :thumbs:

17 kg kolmessa kuukaudessa eli melkein 1,5 kiloa viikossa :eek: . Miehen työtä, hattua nostan minäkin :5:. Paha tohon on enää yhtään neuvoja jaella kun ei itse ole koskaan pystynyt vastaavaan. :thumbs:

Hienoa oli vieresta seurata tuota ttopin diettia. Kovaa itsekuria vaatii painonpudotus. Sain ainakin todisteen siita etta ajattelemani metodit toimivat. Puhtia treeneihin ttopi! Ja tsemia talle toiselle laihduttajallekin!

Jeps, liiallisesta terveysintoilusta dietin jälkeen saa vain kuulla piruiluja, tai yksikin tyttö sanoo mua anorektiseksi. Veti kädestä ja pakotti syömään. Painoa on siis vielä vajaa 100kg... :D

Tsemiä näille muillekkin painonpudottajille! :thumbs: 20kg kevyempänä on helpompi liikkua.

Sitten vaan treenaamaan.

Voima sanoi:
Hienoa oli vieresta seurata tuota ttopin diettia. Kovaa itsekuria vaatii painonpudotus. Sain ainakin todisteen siita etta ajattelemani metodit toimivat. Puhtia treeneihin ttopi! Ja tsemia talle toiselle laihduttajallekin!

Niinpä, personal trainer esiin :rock: Kiristeli muuten itsensäkin samana kesänä hyvään kuntoon :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom