Minun kuntoonpääsemis kertomus

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
ttopi sanoi:
Onnittelut. Itselläni oli jokin aikaa sitten samankaltainen tilanne, vähän vain huonompi tosin... pituutta oli 171 cm ja painoa 117... Melkoinen pallero siis... :nolo:

Aloitin kaverin kanssa treenaamisen, aamulla aerobista ja iltapäivällä kuntosalia. :whip: Paino lähti... painoin dietin jälkeen parhaimmillaan 67.5 kiloa. Nyt saliharjoittelu on kasvattanut painoa n. 70 - 71:een.

Diettasin tuota yli sementtisäkin verran liikaa ollutta kilomäärää n. vuoden, eli todella nopeasti lähti. Olo on ollut mahtava nykyään, dietin loputtua tuloksetkin on lähteneet nousuun kaverin ja Pakkiksen ohjeilla... :kippis1:

Siis jumalauta 49,5 kg voi perkskule...onnittelut ....ja onnea jatkossakin

Juu ttopi onnea sullekki multa. Sun jalanjälkiä kuljen =) Ihan noin alas en kyllä painoani haluaisi. Ehkä sellanen 80kg paikkeilla ku sitten ku lihastakin löytyy. Ja kiitos kaikille kannustavista kommenteista, ette tiedä paljon ne merkitsee :)

Loordi86 sanoi:
Juu ttopi onnea sullekki multa. Sun jalanjälkiä kuljen =) Ihan noin alas en kyllä painoani haluaisi. Ehkä sellanen 80kg paikkeilla ku sitten ku lihastakin löytyy. Ja kiitos kaikille kannustavista kommenteista, ette tiedä paljon ne merkitsee :)

No, lihasta sieltä alta ei minulla kyllä löytynyt, joten kaikki mikä lähti oli varmasti hyväksi. Ne mitä nuorempana olisi ehkä voinut olla oli kyllä menetettyä. Sitä se joutenolo ja laiskuus tekee...

Se mitä nyt tekisin toisin dietin aikana olisi huolehtia kunnolla proteiinin saannista. Itsellä tuo jäi vähemmälle, olisi mene ja tiedä voinut hieman kehittyäkin samalla. No, vuosi ei mennyt hukkaankaan, varmasti kuitenkin hermotukset parantuivat. Nyt voi keskittyä paremmin lihasten kasvatukseen.

Hieno saavutus loordilta. Ollaan saman pituisia, tuo 116 kg voisi olla myös hirveän kokoinen bodarikarju, rasvan tilalla vain lihakset. Joitain portsareita on pk-seudulla suunnilleen ton kokoisia.

Pitää luntata omasta jääkaapista ruokavinkkejä. Maito luonnollisesti rasvaton, vaaleaa leipää en syö paitsi joskus herkkupäivänä, margariini -> 9 % sulatejuusto. Makaroni -> moniviljamakaroni, cokis yms. light, juusto 10 % rasvaa, leikkeleet 3 % rasvaa, paistoon oliiviöljy. Jauheliha paistijauhelihaa, joskus nautaa. Kahviin hermesetas/Canderel. Jogurtti maustamatonta, ripaus vaniliinisokeria sekaan, jos happamuus haittaa. Tossa mitä heti tuli mieleen.

ttopi sanoi:
No, lihasta sieltä alta ei minulla kyllä löytynyt, joten kaikki mikä lähti oli varmasti hyväksi. Ne mitä nuorempana olisi ehkä voinut olla oli kyllä menetettyä. Sitä se joutenolo ja laiskuus tekee...

Se mitä nyt tekisin toisin dietin aikana olisi huolehtia kunnolla proteiinin saannista. Itsellä tuo jäi vähemmälle, olisi mene ja tiedä voinut hieman kehittyäkin samalla. No, vuosi ei mennyt hukkaankaan, varmasti kuitenkin hermotukset parantuivat. Nyt voi keskittyä paremmin lihasten kasvatukseen.

Onhan se sanottava etta kylla sinulla voimatasot kasvoivat siihen nahden mita ne olivat kun aloitit. Lihasta on vaikea sanoa kun ei oikein ollut vertailukohtaa kun oli siita laardia sen verran paljon.
But keep up the good work! :thumbs:

treenaisko sanoi:
Pitää luntata omasta jääkaapista ruokavinkkejä. Maito luonnollisesti rasvaton, vaaleaa leipää en syö paitsi joskus herkkupäivänä, margariini -> 9 % sulatejuusto. Makaroni -> moniviljamakaroni, cokis yms. light, juusto 10 % rasvaa, leikkeleet 3 % rasvaa, paistoon oliiviöljy. Jauheliha paistijauhelihaa, joskus nautaa. Kahviin hermesetas/Canderel. Jogurtti maustamatonta, ripaus vaniliinisokeria sekaan, jos happamuus haittaa. Tossa mitä heti tuli mieleen.

Heh.. tuli vain mieleen että onko tämä muutos ruokavaliossa näkynyt kuinkakin hyvin plussa- tai bonus-pisteissä? Ajattelin vain että meinaa just nuo tuotteet joihin olet siirtynyt maksaa melkolailla enemmän kuin mitä nämä aikaisemmat. Yleensäkin kaikki rasvattomat tuotteet on sikahintaisia. Mutta eihän siinä mitään pahaa ole jos niitä syö, kun syön itsekkin juuri kaikkia rasvattomia tuotteita.. ja se on ainakin omalla kohdallani näkynyt hyvin juuri näissä kauppaketjujen bonuksissa sun muissa kun niitä saa.

Onnittelut Loordille. Hienon työn olet tehnyt ja toivottavasti saat kokoajan lisää motivaatioo jatkaa. Täydet :5:ja :thumbs:

Voima sanoi:
Onhan se sanottava etta kylla sinulla voimatasot kasvoivat siihen nahden mita ne olivat kun aloitit. Lihasta on vaikea sanoa kun ei oikein ollut vertailukohtaa kun oli siita laardia sen verran paljon.
But keep up the good work! :thumbs:

Niin, voimat nousi toki, kun nollasta lähti liikkeelle. Tietysti myös yleiskunnon parantuessa, aerobisen harjoittelun ja salin myöstä. Saliharjoittelulla oli hyvä kiinteyttävä vaikutus dietillä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ajattelin kirjoittaa lisää kuulumisia, olen siis sama äijä ku threadin aloittaja vain eri nimellä :). Elikkä tasan kuukaus menny tosta ku tarinani vedin. Sillon oli paino 95kg.

Nyt paino on 89kg. Tavaraa lähteny 6kg edestä joka on mielestäni hyvin 4 viikon aikana.

Treenaaminen on koostunut HIIT:istä sekä tasavauhtisista lenkeistä ja salibandy lajiharjoittelusta.

HIIT:issä olen viikossa 5 ja siihen liittyykin yksi kysymys. Koulun alettua myös Salibandy kausi lähenee ja lajiharjoituksia tulee lisää. Kannattaako vetää HIIT:iä vaikka uhkaakin vähän mennä liian kovaksi harjoitteluksi, vai jättää se pois tässä vaiheessa? Jos jättäisin HIIT:in pois niin korvaisin osan tasavauhtisilla lenkeillä ja lisätyllä punttisali treenillä.

Näistä tunnepuolista kerrottakoon sen verran että tullut upeasti kehuja kavereilta ja fiilis on todella korkealla. Ollut oikea voittajafiilis viime päivät. Tuntuu siltä kuin kaikki menisi nappiin. Huomasin myös tänään että sain ekaa kertaa elämässäni vedettyä itseäni ylöspäin leuanvetotangossa. Fiilis on mitä parhain ja ehkä kirjoittelen taas kuukauden päästä jos siltä tuntuu =)

Loordi86 sanoi:
Ja kiitos kaikille kannustavista kommenteista, ette tiedä paljon ne merkitsee :)

Pahoittelen OT:ta, mutta se on kyllä aika kumma miten pari-kolme sanaa jonkun tutun suusta voi ampua treeni- ja/tai diettimotivaation läpi katosta; pari pientä sanaa, joita ei tietenkään voi ennustaa etukäteen - parikin viikkoa jaksaa vääntää hullun raivolla vain niiden takia. Sen normaalin raivon lisäksi.

Tuo 117->67.5kg pudotus on kyllä aika hurja. Itse onnistuin aikoinaan tekemään 117->90 pudotuksen 'kuuluisalla' pakasteherne-dietillä, mutta näköjään alle 90 ei enää sitten mennä millään (vaikka kiristymistä mukamas tapahtuukin). Kyllä tälläiset diettimenestyskertomukset sitten aina saavat lisää luottamusta oman diettinsä onnistumistodennäköisyyksiinkin :)

Kun ylipainoa on paljon (nämä 117kg tapaukset ovat varmaan kaikki sellaisia, eli kun melkein t-paitojakaan ei ole voinut käyttää, paita ei ole koskaan ollut housuissa, ja pukeuduttu kutakuinkin kaapuun), lähtee se putoamaan niiden parin pienen tajuntahetken (lähinnä ruokailujen ravintokoostumus) hurjaa tahtia. Useammankin tapauksen olen nähnyt vierestä, sitäkin useammasta lukenut.. Vielä kun saisi itseltään nuo loput makkarat pois, niin voisi alkaa jo ihan moralisoimaan playstation-sukupolvelle :D Kampanja proteiinipatukoiden saamisesta koulujen karkkiautomaatteihin on ollut jo pitkään suunnitelmissa :D

Huomasin myös tänään että sain ekaa kertaa elämässäni vedettyä itseäni ylöspäin leuanvetotangossa. Fiilis on mitä parhain

Muistan tuon itsekkin, kun ensimmäisen kerran tein puhtaan leuan viime syksynä. Itseasiassa tein niitä sitten 4 samantien, ja olin onnessani varmaan seuraavan viikon.
Toinen asia mistä myös tuntuu ihan halkeavan, on kuin (no, ikävä kyllä, toistaiseksi vain teini)tytöt luovat 'niitä' katseita. Se tuntuu aika helkutin mukavalta, ottaen nyt huomioon ettei minua ole kukaan ikinä koittanut iskeä, jos kaikki yli 20v itseään vanhemmat tapaukset laivalla ym. rankataan ulos... :rolleyes:

Onnea vaan minunkin puolestani! :worship:

Niin noloa kuin se onkin, täytyy tunnustaa etten ollut tietoinen koko HIIT:istä ennen tätä. :nolo:
Sain siitä kuitenkin niin positiivisen kuvan, että sitähän täytyy heti päästä kokeilemaan! Jos vaikka meikäläinenkin pääsisi lopultakin vähän kireemmäksi... :)

Mutta mitenkähän on... Olen lähdössä loppuviikosta viikoksi Kosille. Kehtaakohan siellä alkaa HIITtailemaan?

Sinpusher sanoi:
Niin noloa kuin se onkin, täytyy tunnustaa etten ollut tietoinen koko HIIT:istä ennen tätä. :nolo:
Sain siitä kuitenkin niin positiivisen kuvan, että sitähän täytyy heti päästä kokeilemaan! Jos vaikka meikäläinenkin pääsisi lopultakin vähän kireemmäksi... :)

Mutta mitenkähän on... Olen lähdössä loppuviikosta viikoksi Kosille. Kehtaakohan siellä alkaa HIITtailemaan?

Kannattaa muuten hommata kunnolliset juoksukengät.. Saattaa nimittäin ruveta penikkatauti vaivaamaan suht nopeasti jos kengät ovat huonot ja HIIT:tailee kovalla pinnalla, kuten asfaltilla.

Tärkeää sisäsyrjän puoleisen jalkapohjan osan tuki. Erityiset nuorilla, sillä huonot kengät voivat jatkuvassa rasituksessa haitata luuston kehitystä.

Mulle ainakin pikku asiat tuntuu vaikuttavan esim. sokerin vaihto keinomakeuttimeen olin jo huomaavani vaikutuksen. Ainakin se ettei verensokeri heittelehdi, kun ei syö makeaa. Kerran kun diettasin, niin otin kakkupalan, kun työkaverit painostivat. Tästä johtuen oli koko illan nälkä, vaikka söin samat satsit kuin ennenkin+kakkupalan. Makea jotenkin sekoitti verensokerit. Nykyään makea ällöttää esim. munkit tai donitsit.

Rasvat minulla jotain 12-13 % pihtien mukaan ja syön terveellistä ruokia tosi isoja satseja. Jos haluisin oikeasti tiukkaan kuntoon, niin pitäisi jättää maidot, ruisleipäkin vielä pois, mutten nyt jaksa kun ei ole mitään motivaattoria olla hirmutiukka.

Ruuan hinta riippu enemmänkin ostopaikasta kuin keveydestä esim rasvainen olympia sulatejuusto Valintatalo 1,5 € ja spar kevyt 9% sulatejuusto 1,09 €.

Itseltäni on painoa lähtenyt puolessa vuodessa vähän reilut 20 kg. Vaaka huomaa muutoksen, mittanauha huomaa muutoksen, muut ihmiset huomaavat muutoksen mutta kun itse katson peiliin en huomaa mitään muutosta (tai ok kyllä ne lihakset ehkä pikkuisen paremmalta näyttävät) vaan näytän samalta kuin puoli vuotta sitten.

Vituttaa niin perkeleesti

Ugga sanoi:
Itseltäni on painoa lähtenyt puolessa vuodessa vähän reilut 20 kg. Vaaka huomaa muutoksen, mittanauha huomaa muutoksen, muut ihmiset huomaavat muutoksen mutta kun itse katson peiliin en huomaa mitään muutosta (tai ok kyllä ne lihakset ehkä pikkuisen paremmalta näyttävät) vaan näytän samalta kuin puoli vuotta sitten.

Vituttaa niin perkeleesti

Ugga, ota jatkossa kuvia ennen ja jälkeen dieetin, huomaat kyllä sitten itsekin eron. Mitä siinä vituttamaan, hyvinhän sulla menee, jos muut huomaavat sun raadannan. :thumbs:

joo.. riittävästi proteiinia vaan dieetilläkin. on nimittäin dieetin jälkeen jalat ja erityisesti pohkeet näillä ex-lihavilla ihan pirun kovassa kunnossa. tämmösen kyniksen ei ole varmaan koskaan mahdollista saada semmosia pohkeita. =D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom