Minne muuttaisit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja twinlab
  • Aloitettu Aloitettu
Eugen sanoi:
Hei porkkanaraastin. piste. Matkailu avartaa. piste. En tiedä oletko matkustellut paljoa, mutta nuoreksi ihmiseksi et varmaankaan ole ehtinyt nähdä vielä maailmaa. piste. Kyllä se sektorin kasvattaminen tekee ihan hyvää. piste. Sitten sitä osaa arvostaa hyviä asioita vieläkin enemmän. piste. ei muuta kuin matkustelemaan ja huojumaan palmujen kanssa. piste.

Hei Eugen. Vittumainen ei tarvitse olla. En ole käynyt jenkeissä. Perustelut sille että en sielä ole käynyt löytyy edellisestä viestistäni tähän threadiin :david: Sen minä tiedän että USA:han en halua. On monia muitakin maita mihin en halua, mutta otin USA:n esille sen takia, että minua itseäni vituttaa se, että se aina kuvitellaan niin saatanan hienoksi valtioksi jossa kaikki ovat niin fiksuja ja näyttää tietä maailmalle. 2 kaveriani jotka ovat sielä olleet vaihtareina haukkuivat sen aivan lyttyyn (ja senkin jo arvasin). Vaarallinen maa ja hullu :david:
Tästä postista ei varmaan moni pidä, mutta so what. Tämä on vain minun mielipide.
Jos joku maa pitäis valita mihin menisin niin ehkäpä Keski-Eurooppaan kallistuisin. kuten edelle on monesti mainittu, Sveitsi ja Itävalta olisivat ehkä ne mielenkiintoisimmat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Porkkanaraastin sanoi:
minua itseäni vituttaa se, että se aina kuvitellaan niin saatanan hienoksi valtioksi jossa kaikki ovat niin fiksuja ja näyttää tietä maailmalle.

Mielestäni vallitseva mielipide on täysin päinvastainen. USA:n vihaaminen on erittäin populaaria.

kreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetalle.... jos olis liikaa rahaa ja vois tehdä mitä haluu.....
+mukavat ihmiset
+meri
+ilmasto
+kulttuuri + atmosfääri

Jos USA on perseestä, niin eihän se tee Suomesta onnelaa. Monissa maissa on hyvät ja huonot puolet, niistä voi löytää itselleen uuden kodin. Se on niinkuin naisten kanssa. Ihastut hyviin puoliin ja työskentelet sitten niitten huonojen kanssa. Elämässä on tehtävä kompromisseja.

Porkkanaraastin sanoi:
En ole käynyt jenkeissä. Perustelut sille että en sielä ole käynyt löytyy edellisestä viestistäni tähän threadiin :david: Sen minä tiedän että USA:han en halua.

Sitten meilla on jotain yhteista, teini-ikaisena olin - ah - niin ideologi, etten ikina astu jalallani tuohon kauheaan maahan. Onneksi ika ja matkustelu avasi silmani, enka enaa suostunut uskomaan sita, mita toiset ihmiset mulle kertoo, tai mita mielta mun "pitais" olla.

Muista porkkanaraastin se, etta siella on satoja kansallisuuksia ja siella on paljon alueita jotka ovat ikaankuin omia valtioitansa, kaikki taysin erilaisia ja joissa ihmiset on aivan erilaisia. Heita kaikkia ei voi laittaa samaan muottiin. Itsellani on monta erittain hyvaa jenkkiystavaa. Ja tana paivana olen tyytyvainen, etta avasin silmani. Suosittelen.

Bangkokiin, halpaa ja lämmintä 365 päivää vuodessa + mukavia ihmisiä.

Ehdottomasta Thaimaa tai Joku muu vastaava sieltä nurkilta........Toisaalta Jenkkilä houkuttelis kans, mutta kyllä Aasia vetää pidemmän korren:)

En muuttaisi Suomesta täysin pois minnekkään mutta tyyliin marraskuusta huhtiikuun loppuun voisin ajatella asuvani ihan missä vaan missä on lämpimämpää kuin Suomessa ja mahdollisuus harrastaa ampumista. Toukokuu-lokakuun loppu olisin kyllä mielellään Suomessa.
No Unkari tulee yhtenä mahdollisuutena missä voisin talvikauden olla. Ei sielläkään kyllä ole mitään helteitä mutta muuten asiat tuttuja ja hyvä paikka muuten.

Australia vois olla ihan jees

EDIT toisaalta metallimusa on siellä pahasti UG että ehkä ei sittenkään...no vois siellä talvet asustaa

Pietariin, ja muutankin ensi kesäksi. Ainoa miinus on kelvoton safka. Lähinnä C+F ja liha heikkolaatusta. Toivotaan että ravintolisät on NLn ajoilta niin kasvan jo sporaan juostessa.

Jäisin kyllä ihan ilomielin Suomeenkin. Ainakin Italiaan verrattuna oihallelujaamikäpaikka!!! Viikko Sisiliassa perheessä, jossa vanhemmat eivät puhu sanaakaan englantia (isä oli kyllä lääkäri!) ja illalla nukkumaan mennessä sai pukea suurin piirtein pilkkihaalarit päälle, että tarkeni. Aamulla heräsin nihkeistä petivaatteista ja menin suihkuun. Kylpyhuoneessa kykin aammeen pohjalla vilusta täristen, koska lämmitystä ei ollut ja odotin lämmintä vettä. Ja vessapaperia ei muuten saa vetää vessasta alas! :eek: Voitte varmaan kuvitella mikä haju vessassa oli viikonkin jälkeen, kun vessapaperit muhivat roskiksessa... NIIN ETTÄ TUOHON VERRATTUNA, AH SUOMI!

Jos pitäisi muuttaa pois Suomesta, haluaisin Ruotsiin, Islantiin, Norjaan, Ranskaan, Australiaan tai Uuteen-Seelantiin. Australiassa voisin pyydystää itselleni jostain kengurun :hyper:

Irlantiin! Vaelleltiin siellä tyttöystävän kanssa kymmenen päivän verran pari vuotta sitten. ideana oli että rahaa pitää kuluttaa mahdollisimman vähän eli tarkoitus oli yrittää saada asuinpaikka ihmisten kodeista ja samalla ruokaa. kertaakaan ei tarvinnut taivasalla nukkua. Sitten kierreltiin vielä vielä bussilla koko maa vastapäivään kolmessa viikossa. Aivan loistava maa ja upeat maisemat, varsinkin lännessä.

tina sanoi:
Ja vessapaperia ei muuten saa vetää vessasta alas! :eek: Voitte varmaan kuvitella mikä haju vessassa oli viikonkin jälkeen, kun vessapaperit muhivat roskiksessa... NIIN ETTÄ TUOHON VERRATTUNA, AH SUOMI!

NO HUH.

Kehitysmaita ovat ne, joissa vessakulttuuri on vielä lapsenkengissään ;) Aina kun reissusta tulee, Helsinki-Vantaan vessat ovat paratiisi.

Voisin itse ajatella Norjaa tahi Islantia, ehkä Alaskaakin. Saksassakin ehkä hetken aikaa voisin asua. Berliiniä olisi hauska kokeilla, jos sen vuoden - kaksi saisi käyttää rappioalkoholismiin ja kaupungilla kuljailuun.

Nämä siis siinä tapauksessa ettei Suomeen saisi jäädä. Ai niin, onhan Tanskakin ihan mukava paikka. Hankaluutena vain se, ettei puhutusta kielestä ymmärrä mitään, vaikka teksti onkin aika ymmärrettävää. Ja jotenkin uuden ruotsi-variaation opettelu ei kiinnostaisi.

Tietenkin Tristan da Cunhaa voisin myös ajatella, jos sieltä jotain työtä saisin: http://geography.about.com/library/weekly/aa102700a.htm

Jos ulkomaille niin usa. Ja jos kotimaa niin ehdottomasti savo tai lappi! Pitääpä ruveta kattelemaan vapaita työpaikkoja =)

New Zealand. Yksi ex on käyny siellä, samoin kun nykyinenkin ja molemmat kehuivat paikkaa. Häämatkalla pitää kuulemma mennä Wellingtoniin. Jos kaikki menee putkeen, ensi syksyllä lähden itse toteamaan sen vieraanvaraisuuden, ne jumalattoman hyvät safkat, miljoonat lampaat ja maailman korkeimman benjin.

Ei mulla kyllä kiire oo poiskaan täältä Suomesta, mutta jos pitäis niin Japani. Kulttuuri ja luonto kiinnostaapi Jaappaniassa. Tonne mä oonki menossa vaihtoon, joten saa kertoa kaikkea tietoa Japanista yleensäkkin.
Toinen paikka ois USA. Ihan sen takia että voisin ostaa kunnon auton :)

Suomesta voisin muuttaa pois vain talvikuukausiksi. Eli jos tuossa viimestään marraskuussa pääsis lähtemään ja palailis sitten maaliskuun lopussa... Kylmyyttä lukuunottamatta täällä on helppoa, turvallista ja mukavaa elää.

Itse maalla ei ole niin väliä kunhan ois sopivan lämpöistä ja jonkinlainen yhteiskuntarakenne olemassa. Itse asiassa vaikka Uuteen-Seelantiin, siinä ny on kuitenkin suht paljon samaa Suomen kanssa ja silloinhan siellä puolella palloa olisi kesä, juhuu!

Porkkanaraastin sanoi:
Hei Eugen. Vittumainen ei tarvitse olla. En ole käynyt jenkeissä. Perustelut sille että en sielä ole käynyt löytyy edellisestä viestistäni tähän threadiin :david: Sen minä tiedän että USA:han en halua. On monia muitakin maita mihin en halua, mutta otin USA:n esille sen takia, että minua itseäni vituttaa se, että se aina kuvitellaan niin saatanan hienoksi valtioksi jossa kaikki ovat niin fiksuja ja näyttää tietä maailmalle. 2 kaveriani jotka ovat sielä olleet vaihtareina haukkuivat sen aivan lyttyyn (ja senkin jo arvasin). Vaarallinen maa ja hullu :david:
Tästä postista ei varmaan moni pidä, mutta so what. Tämä on vain minun mielipide.
Jos joku maa pitäis valita mihin menisin niin ehkäpä Keski-Eurooppaan kallistuisin. kuten edelle on monesti mainittu, Sveitsi ja Itävalta olisivat ehkä ne mielenkiintoisimmat.

Aikamoiset ennakkoluulot sulla, ite vietin kuukauden siellä ja näin aika paljon. Olin SanFran:ssa joten iso kaupunki on nähty. Sitten oleilin portlandissa jossa about 1 miljoona ja lopuksi asuskelin 2000 asukkaan kaupungissa keskellä aavikkoa. MAHTAVA kokemus kaiken kaikkiaan ja olen iloinen että moinen mahdollisuus tuli. Rakastuin koko maahan ja tulevaisuudessa menen varmasti käymään uudestaan. Kavereiden kanssa ollaan puhuttu autolla kiertämisestä läpi jenkkien mutta toi on tällä hetkellä vain unelma. Lopeta se kavereiden paskanjauhanan kuuntelu ja koe itse. Sen jälkeen kerro OMA mielipiteesi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom