Minne muuttaisit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja twinlab
  • Aloitettu Aloitettu
Mä ottaisin yhen ihmisen mukaan ja muuttaisin amsterdamiin.:rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sanoi:
Vaikeahan täältä Suomesta olisi oikeasti lähteä pois vallan. Täällä on kuitenkin aika pirun turvallista keekoilla ja kun tuohon verokarhuun tottuu, niin ei kai sitä osaa sitten ajatella mitään ämeerikän driiiim juttuja.
En lukenut ketjua vielä loppuun, mutta tähän väliin pitää kyllä kommentoida. Tässä asiassa oot nimittäin ihan oikeassa... vaikka niin moni asia onkin täällä USA:ssa ihan loistavasti, niin hyvin ne on asiat Suomessakin. On se silti aina kotimaa, tuttu ja turvallinen. En usko että missään maassa voisin niin sataprosenttisesti ikinä tuntea olevani kotona kuin Suomessa. Muualla sitä tuntee aina olevansa jollain tavalla vierailulla tai väliaikainen kävijä... tosin siitä lopullisesta muutosta toiseen maahan mulla ei ole kokemusta.

Ettei ihan OT:ksi mene niin jotain omasta puolestakin. Tykkään kyllä Arizonasta tosi paljon. Täällä voisin asua vaikka ihanan vihreässä Scottsdalessa tai kauniiden maisemien keskellä Fountain Hillsissä. Jos voisin tavata perhettäni ja ystäviä vaikkapa edes kolme, neljä kertaa vuodessa niin en näkis mitenkään mahdottomaksi tänne muuttoa. Täällä ainakin tuota omaa koulutusta arvostetaan paljon korkeammalle kuin Suomessa, työnteosta maksetaan hyvin ja itse maassa on ihan rajattomasti nähtävää (ei ihme että Jenkit ei paljon muihin maihin matkustele). Arizonan syksy, talvi ja kesä on ihan loistavia - ihan kuin Suomen kesässä eläis, mutta kosteusprosentti on vaan alhaisempi. Luonto on tosin paikoin tosi karua, mutta paikoin myös niin silmiähivelevän kaunista ettei sitä meinaa mieli pystyä edes käsittämään. Ihmiset ovat pyyteettömän auttavaisia, täällä todellakin moni ihminen tuntuu elävän kultaisen säännön ohjeilla. Kaveria autetaan vaikka siitä vähästäänkin. Yllättävää minusta on ollut myös se, että vaikka täällä niitä snobejakin riittää enemmän kuin tarpeeksi, monet hyvin menestyvät eivät silti katso tavallista tallukkaa mitenkään kieroon. Ihmiset tekee paljon hyväntekeväisyyttä ja ehkäpä uskonnon vuoksi sitä lähimmäistä pidetään oikeasti tärkeänä.

Mutta... niin kivaa kuin täälläkin on asua, niin ei kiva ympäristö, upeat säät, ystävälliset ihmiset ja uralla etenemismahdollisuudet voita sitä mitä mulla Suomessa on. Joskus on ikävä sitä pikkuruista lähi-Siwaa, johon voi kipaista kahdessa minuutissa. Ystävien kanssa olis mukava istua vaikka tunnelmallisessa kahvilassa Hämeenkadun varrella. Talvi-iltana kirpeän pakkasilman nipistelyä nenänpäässä ei täällä oikein voi tuntea. Eikä vanhempia tai siskoa voi halata juna-asemalla samana päivänä kun on päättänyt lähteä reissuun. Monta asiaa on, joita tulee ikävä... mutta nyt kun tuun takaisin, niin oonpahan taas yhtä reissukokemusta rikkaampi. Ainakin mun maailmankuvaa ja oikeastaan ihan elämänkatsomustakin tämä reissu on avartanut todella paljon. Varsinkin tuo ystävällisyys on jotenkin tarttunut - ihmisten juroys, ilkeys, pahansuopuus oikein kuvottaa (ei sillä, etteikö sitä täältäkin löydy jos lähtee etsimään).

Hmm. Oikeastaan voisin haluta asua melkein missä maassa tahansa. Ainakin hetken? Tuskin siinä mitään vois menettääkään!

Pulla sanoi:
Lisäksi en mielestäni maininnut missään kohtaa eläväni kavereideni almuilla. Olisin tullut toimeen kyllä täysin omillanikin mutta kai minä nyt alennukset käytän hyväksi jos niitä kerran tarjotaan.
No Jenkkilän mahtavista asioista luettelit lähinnä kuka kaveri milloinkin tarjosi mitä. Tollainen kepuli- ja tutunkauppa toimii kyllä vaikka Pohjois-Koreassa. Et kertonut faktaa, eli paljon tulee palkkaa ja mitä sillä olet saanut kun on niiiiin kaikki mahdollista.
Pulla sanoi:
Viitsisitko listata muutaman Suomessa halvemman asian? Haluaisin tietää ihan puhtaasta mielenkiinnosta. Väittäisin, että USA:ssa halvemmalla saatavien asioiden lista on tuplaten pitempi kuin Suomessa saatavien.
Terveydenhuolto, lastenhoito, koulutus jne. Vaikutus elämään on paljon suurempi kuin se että saako plasman siellä pari hunttia halvemmalla.
Pulla sanoi:
Muutenkin sua taitaa vaivata oikolukuhäiriö kun et näytä tajuavan selkeetä suomea ja lisäksi tunnut laittavan sanoja suuhuni.
Sä jauhat sellaista hypetyspotaskaa vaikka itse olet yhtä köyhä/köyhempi kuin Suomessakin olisit. Noita köyhien Hollywood unelmatarinoita kuulee Jenkeissä joka tuutista, mutta sen lähempänä totuutta ne ei ole kuin Suomessakaan.

Jos olis varaa ja duunia niin Norja ja Stavanger. Kaunis paikka, sukellusmestat loistavat, kiipeilymestat vielä paremmat, merellä voi surffata, vuorille pääsee hiihtämään kesät talvet, lyhyt lento Suomeen, turvallinen.

Itse muuttaisin joko Australiaan tai Uuteen Seelantiin. Kenguruja Ausseista ja lampaita Uuudesta-Seelannista ja mulla ois oma farmi valmis:rolleyes:

Tykkään asua Suomessa, mutta jos ois ihan pakko muuttaa ulkomaille, menisin todennäköisesti Ruotsiin tai johonkin muuhun Pohjoismaahan.

En ole toistaiseksi vielä käynyt ameriikassa, mutta mua kyllä pikkasen hymyilyttää toi sairas hypetys siitä :)

Suomessa mua vituttaa oikeastaan vain tämä syksy&talvi. Kai sitä voisi melkein missä tahansa asua, mutta tuskin missään muualla itse tuntisin oloani niin kotoisaksi kuin suomessa. Kesät suomessa, ja talvet jossain muualla olisi varmasti se optimaalisin vaihtoehto mulle. Alpit tai lämpö, kumpikin vaihtoehto toimisi varmasti. Tuokin vaihtoehto on jo melkein toteutettavissa. Oikeastaan sopivan työpaikan löytämisestä enää kiinni.

Pulla kuulostaa juurikin tyypilliseltä teekkarilta, joka on keekoillut jenkeissä pari kuukautta. Ei millään pahalla, noita on tuttavapiirissä :)

Pikkurikastuminen on suomessa ihan erilailla helppoa kuin jenkeissä. Jokainen rauno rasvanäppi voi pistää jonkunlaisen konepajan pystyyn ja tahkota helppoa rahaa. Puhumattakaan putkimiehistä. Sama pätee toki jenkkeihin, mutta siellä on kilpailua kuitenkin hiukka eri tyyliin kuin täällä.

Oikeasti pätevä tekijä tienaa kyllä niin suomessa kuin jenkeissä hyvin.

Kokemuksena tuommoinen jenkeissä jonkinaikaa asuminen on takuulla aika ikimuistoinen, se olisi itsekin kiva kokea. Haaveena olis päästä Nykiin joskus kuvausreissulle, se on nimittäin niin kuvauksellinen kaupunki. Asumaan ei ihan heti edes voisi lähteä jenkkeihin, joten Suomessa jumitetaan.

Mä muuttaisin Kiteelle sen Nightwishin sanoittaja-säveltäjä Holopaisen naapuriksi. Tai no, ensin pitäisi varmistaa onko sali kävelymatkan päässä. ;)

protsku sanoi:
Mä muuttaisin Kiteelle sen Nightwishin sanoittaja-säveltäjä Holopaisen naapuriksi. Tai no, ensin pitäisi varmistaa onko sali kävelymatkan päässä. ;)
Taitaapi rakentaa juuri jotain suurta omakotitaloa sinne... Sali ei liene kävelymatkan päässä mutta Tuomaksella lienee oma kuntosali kellarissaan :D

Kiteellä aikanaan kun kävi salilla niin paras sali oli Kattelusten sali Paavontiellä, maksoi 300mk/vuosi. Nykysali maksaa Helsingissä saman verran kuukaudessa :rolleyes:

Tottakai koulutettuna ihmisenä jenkeissä on suurempi todennäköisyys päästä hyville ansioille. Täytyy vaan muistaa, että se koulutus on maksanut pitkän pennin ja maksajana on ollut Suomen valtio. Ja jos jonain päivänä sattuu sairastumaan vakavasti, niin siinä menee toinen pitkä penni.

Toisaalta, jos on koulut Suomessa käynyt ja ei sairastu, niin 10 vuotta jenkeissä duunia paiskimalla ja nuukasti elämällä saa sen verran massia säästöön, ettei välttämättä tarvitse elämässään enää pahemmin töitä tehdä.

Tosta terveydenhuollosta sen verran, että jenkeissä kyllä yleensä työn mukana tulee vakuutukset, jopa hammashuolto. Ei tietenkään päde missään mäcin kassalla.

Itseänikin kiinnostaa kovasti koulun jälkeen lähteä töihin ulkomaille ja varsinkin jenkkeihin, tahtoo vaan nykyään olla niin vaikeaa jo pelkkä työluvan saanti. Jenkeissä vaan on oikeastaan kaikkea yhden maan sisällä ja palkat kohdallaan.

XXL sanoi:
Sä jauhat sellaista hypetyspotaskaa vaikka itse olet yhtä köyhä/köyhempi kuin Suomessakin olisit. Noita köyhien Hollywood unelmatarinoita kuulee Jenkeissä joka tuutista, mutta sen lähempänä totuutta ne ei ole kuin Suomessakaan.

En ole Pulla, mutta kommentoin XXL:n väitettä tuosta "ei ole lähempänä totuutta osiosta":

Täyttä faktaa on se, että (ainakin ns. ylemmän keskiasteen koulutettu) ihminen ansaitsee sekä USA:ssa, että MYÖS Euroopassa (pois lukien Skandinavia) selkeästi enemmin kuin vastaavasta työstä täällä Suomessa. Minulla on useita ystävä- (tai sukulais)perheitä jotka ovat joko asuneet tai asuvat parhaillaan USA:ssa/Keski/Länsi-Euroopassa ja niin se vaan on mennyt, että heistäkin suurin osa on ottanut keikan vastaan puhtaasti taloudellisista syistä.

Käytännön elämän tasolla tämä tarkoittaa mm. seuraavaa: pariskunta (mies: DI, projektipäällikkö, vaimo: tuotepäällikkö) eivät kyenneet Suomessa ollessaan edes harkitsemaan vaimon (pidempää kuin lakisääteinen äitiysloma) kotiin jäämistä vaikka tahtotila olisi ollut tämä. Mies otti työn vastaan Saksasta --> perhe asuu nyt erittäin hyvällä paikalla, kauniissa talossa (niin toki Suomessa ollessaankin), vaimo on lasten kanssa kotona ja yleinen elintaso on PAREMPI kuin Suomessa kahden ihmisen palkalla raataessa. Tämä lienee melko tavallinen tarina.

Jos ajatellaan asiaa vielä vähän eteenpäin, niin miksiköhän niin moni (koulutettu ja hyvän työn omaava) nainen USA:ssa ja Euroopassa jää kotiin hoitamaan lapsia? Varmasti joukkoon mahtuu monia syitä, mutta on siihen ainakin yksi iso syy ja se on se, että tälläinen yhden ihmisen palkalla eläminen on taloudellisesti MAHDOLLISTA ilman että pitää sitten ns. kituuttaa kirppareilla ja asua ahtaasti stressipykälät katossa (jos nyt vähän rumasti sanotaan). Suomessahan tämä yhden palkalla eläminen on aktiivisesti valtion toimesta estetty verotuksen keinoin (ei vain tulovero, vaan KAIKKI muu välillinen "tårta på tårta"-verotus, joka pitää huolen siitä että yskiminenkin on alv:n alaista toimintaa). Asiaa tietysti vielä parantaa maamme huima palkkataso.

Ja itse topicin kysymykseen:
Voisin muuttaa oikeastaan Eurooppaan mihin vain (paitsi Brysseliin, joka on tylsä paikka ja Frankfurt samoin). Edellisten lisäksi voisin myös muuttaa Jenkkeihin Länsirannikolle, Nykkiin tai Virginiaan.

Euroopassa Italia/Espanja on sellaisia maita, joissa olis kiva asua: useimmiten lämmin + meri!
Jenkkilä ois kans yks vaihtoehto mutta sinne en Bushin hallituskaudella tule menemään, aikamoiset angstit ko. ihmistä kohtaan.
Saapi nähdä, mistä ittensä vielä löytää...
Mutta hyvän asuinpaikan kriteerit on itellä: ei lumista talvea eli toisinsanoen aina kesä, alhainen verotus, yleinen turvallisuus, hyvät työmahdollisuudet.

XXL sanoi:
No Jenkkilän mahtavista asioista luettelit lähinnä kuka kaveri milloinkin tarjosi mitä. Tollainen kepuli- ja tutunkauppa toimii kyllä vaikka Pohjois-Koreassa. Et kertonut faktaa, eli paljon tulee palkkaa ja mitä sillä olet saanut kun on niiiiin kaikki mahdollista....Terveydenhuolto, lastenhoito, koulutus jne. Vaikutus elämään on paljon suurempi kuin se että saako plasman siellä pari hunttia halvemmalla....Sä jauhat sellaista hypetyspotaskaa vaikka itse olet yhtä köyhä/köyhempi kuin Suomessakin olisit. Noita köyhien Hollywood unelmatarinoita kuulee Jenkeissä joka tuutista, mutta sen lähempänä totuutta ne ei ole kuin Suomessakaan.
D. Yates sanoi:
Pulla kuulostaa juurikin tyypilliseltä teekkarilta, joka on keekoillut jenkeissä pari kuukautta. Ei millään pahalla, noita on tuttavapiirissä

Pikkurikastuminen on suomessa ihan erilailla helppoa kuin jenkeissä. Jokainen rauno rasvanäppi voi pistää jonkunlaisen konepajan pystyyn ja tahkota helppoa rahaa. Puhumattakaan putkimiehistä. Sama pätee toki jenkkeihin, mutta siellä on kilpailua kuitenkin hiukka eri tyyliin kuin täällä.

Oikeasti pätevä tekijä tienaa kyllä niin suomessa kuin jenkeissä hyvin.
No niin no otetaanpas esimerkki ja koitetaan avata touhua sitä kautta. XXL, se on kyllä totta että toistaiseksi en voi kuin hypettää enkä kertoa sitä mitä olen jo saanut aikaan. Tosiasia on että olen vasta 25v opiskelija ja valinnut siten, että hoidan kouluni loppuun ja menen kunnon duuniin vasta sitten. Ei tässä iässä kouluja käyvällä voi oikein ollakaan omakotitaloja ja avoautoja.

Mutta esimerkkiin ja otetaan tähän nyt kasa faktoja. Eli hyväksyisin duunitarjouksen joka minulle on tästä firmasta jo esitetty, palkka tulisi siis silloin olemaan n. $50-$60 000 vuodessa, tähän en todellakaan pääsisi Suomessa ollessani suoraan koulunpenkiltä, se on varma. Sitten tekisi vihdoin ostaa kunnon auto koska vanhoilla paskoilla ajelu vituttaa. Uuden Mazda 3:n saisin esim. $15 000 tai tällaisen, en usko että saan Eclipseä tuohon hintaan Suomesta. Sitten ostaisin moottoripyorän mistä olen myos haaveillut. Suomessa ollessani jouduin Saksasta tuottamaan vanhan Suzukin raadon kun tuntuvat mopot maksavan suomessa aivan saatanasti. Sen sijaan, että maksan Suomessa 15-20 000e uunituoresta tonnisesta Suzukista, maksan siitä täällä reilusti alta kympin. Asunnot ovat kyllä tässä kaupungissa kalliita joten se olisi kyllä aikamoinen rahareikä. Tosin ennusteiden mukaan hinnat ovat nousussa vielä muutaman vuoden, joten siinäkin oli mahdollista tehdä voittoa mutta varmaksi en osaa sitä sanoa.

Sitten mieleni tekee myos käydä salilla. $175 vuosi ja joka kuukausi $25 kuukausimaksua. Kuulostaa pahalta mutta sillä saa vitullisen kokoisen salin kaikkine hilavitkuttimineen, uima-altaineen, saunoineen ja ilmaisen PT-opastuksen kerran kuussa. Lisäravinteitakin tulee käytettyä kokolailla paljon ja niistä maksan suurinpiirtein kolmasosan mitä Suomessa.

Ulkona on myos kanssa kiva liikkua. Täällä ei sada lunta, täällä ei ole 6kk talvea masentavine pimeyksineen eikä -20 pakkasta. Täällä paistaa aurinko 330 päivää vuodesta, kesällä lämmintä on +40 mutta esim nyt on jo laskenut tuonne +30 hujakoille. Voin duunin jälkeen rojauttaa uimaaltaaseen ja imeskellä laittikolaa auringonpaiteessa. Lisäksi täällä on järviä, vuoria, erämaata, leirintäalueita ja niissä kaikissa harrastusmahdollisuudet ovat periaatteessa rajattomat.

Ideaalinen tilannehan oli tuo mitä Ulkki tuossa sanoi, eli takoa täällä rahaa muutaman vuoden ja palata sitten Suomeen. Tälloin säästyn XXL:n mainitsemilta koulumaksuilta kun mukulat menevät kouluun. Vakuutusmaksut tulevat duunipaikan kautta kuten Ulkki tuolla jo mainitsikin. Kun vakuutukset ovat kunnossa ei tarvitse menettää unia kalliiden autonkorjaus tai lääkärimaksujen takia.

Reissattua on tullut kanssa jonkun verran. Olen käynyt, Mardi gras juhlilla New Orleansissa, F1 kisassa Indianapolisissa, New Yorkissa, Las Vegasissa kahdesti (viimeksi pari viikkoa sitten kävin helistämässä kättä Rosnterin kanssa) ja opiskellut amerikkalaisessa yliopistossa vuoden sekä ollut vuoden verran duunissa maailman suurimmalla laakerinvalmistajalla.

Lopuksi haluaisin ihan oikeasti että te XXL ja D. Yates listaisitte minulle asioita mitkä edellä mainitun skenaarion jälkeen pitäisi minua vituttaa? En kertakaikkiaan keksi mitään. Se on kyllä tosi, että nämä ovat vasta edessä mutta miten ne voisivat olla vielä toteutettuna kun olen vasta sen verran nuori? Kaikki edellä mainittu on helpost toteutettavissa kun hiukan jaksaa nähdä vaivaa joten enää ei XXL voi vetää väsynyttä hypetys-korttia kehiin.

Mä oon kuunnellu monen suomalaisen "muttakun muttakun..." paskaa sekä "no kyllähän määkin muttakin pitäs kato..." sontaa ja se ei käsittääkseni ole millään tavalla mun vika jos heillä ei ole selkärankaa ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä elämällänsä jotain.

XXL ja D. Yates taitavat kuulua juuri siihen samaan porukkaan mitkä Suomessa ennen tänne lähtoäni vittuilivat siitä miten turhaa hypestystä kaikki on ja miten paska maa koko USA on. Tällä hetkellä jokainen heistä vinettää miten vituttaa katsella kuvia reissusta ja miten vituttaa Suomen kylmä talvi ja räntäsateet. Se on vaan jotenkin jokaisen suomalaisen slkärangassa, että toista ei vittu kannusteta, ei sitten millään. Sitten vasta liitytään siihen selkääntaputtelukerhoon kun jotain on saavutettu mutta ei vitussa ennen.

Mä en oikein tiedä että mitä kaikkea täällä oikein pitäisi saada jotta XXL olisi tyytyväinen. Kaikki ilmaisella nokan eteen tekemättä mitään? Sitten kun loydät sellaisen maan niin ilmota ihmeessä.

Jos te, XXL ja D. Yates hommaatte joskus VIP:t niin siellä osiolla on minun ja vaimokkeeni pitämä päiväkirja tästä reissusta josta voit käydä itse todistamassa ettei tämä nyt ihan älyttomän paska reissu voi olla ja että amerikassa voi joku homma joopa joskus onnistuakin! :thumbs:

Pulla sanoi:
Lopuksi haluaisin ihan oikeasti että te XXL ja D. Yates listaisitte minulle asioita mitkä edellä mainitun skenaarion jälkeen pitäisi minua vituttaa? En kertakaikkiaan keksi mitään. Se on kyllä tosi, että nämä ovat vasta edessä mutta miten ne voisivat olla vielä toteutettuna kun olen vasta sen verran nuori? Kaikki edellä mainittu on helpost toteutettavissa kun hiukan jaksaa nähdä vaivaa joten enää ei XXL voi vetää väsynyttä hypetys-korttia kehiin.
...
XXL ja D. Yates taitavat kuulua juuri siihen samaan porukkaan mitkä Suomessa ennen tänne lähtoäni vittuilivat siitä miten turhaa hypestystä kaikki on ja miten paska maa koko USA on. Tällä hetkellä jokainen heistä vinettää miten vituttaa katsella kuvia reissusta ja miten vituttaa Suomen kylmä talvi ja räntäsateet. Se on vaan jotenkin jokaisen suomalaisen slkärangassa, että toista ei vittu kannusteta, ei sitten millään. Sitten vasta liitytään siihen selkääntaputtelukerhoon kun jotain on saavutettu mutta ei vitussa ennen.

Mä en oikein tiedä että mitä kaikkea täällä oikein pitäisi saada jotta XXL olisi tyytyväinen. Kaikki ilmaisella nokan eteen tekemättä mitään? Sitten kun loydät sellaisen maan niin ilmota ihmeessä.
Mistä päättelet että olen toivonut että sinulla vituttaa, tai olen kenellekään vittuilut ennen jenkkilään lähtöä tai minulla vituttaa? Tartuin vain sinun aikaisempiin outoihin perusteluihin Jenkkilän erinomaisuudesta.

Ilmasto, parempi peruspalkka, halvemmat kuluttajahinnat, verot yms ovat hyviä perusteluja ja niitä hieman nyt valotit. Ne kyllä tiesin aiemminkin.

Kaverit antaa vippejä, autorempassa alennusta, kaikki on hypermahtavaa ja mahdollista yms. ovat huonoja perusteluja. Niistä jauhaminen on typerää hypetystä. Siksi niihin helposti täällä tartunkin.

En ymmärrä miksi meidän täällä pitäisi erityisesti kannustaa tai selkääntaputella ketään, ainakaan jos jauhetaan oman asuinpaikan ja tulevaisuuden ylivoimaisuutta ja toisten paskaa kohtaloa Suomessa.

En todellakaan toivonut tällaista väittelyä vaan kuulla hyviä fakta perusteita ja kokemuksia miten ulkomailla menee.

D.Yates sanoi:

Pieni pointti tuohon tummennettuun; markkinat ovat melkosen paljon suuremmat siellä, joten tuolla kovemmalla kilpailulla ei siinä suhteessa ole merkitystä.

XXL sanoi:
Kaverit antaa vippejä, autorempassa alennusta, kaikki on hypermahtavaa ja mahdollista yms. ovat huonoja perusteluja. Niistä jauhaminen on typerää hypetystä. Siksi niihin helposti täällä tartunkin.
Toin nuo suhdehommat esiin koska Mike kyseli miten tavallinen pulliainen voi saada mitään aikaan jos ei tunne ketään. Valotin vain, että tuossa asiassa hommat toimivat samalla tavalla kuin Suomessakin. Minun mielestäni se, että ostan vaatteeni alennuksella kaverini niitä tarjotessa ei ole "almuilla elämistä" vaan ihan puhdasta järjen käyttoä.
En ymmärrä miksi meidän täällä pitäisi erityisesti kannustaa tai selkääntaputella ketään, ainakaan jos jauhetaan oman asuinpaikan ja tulevaisuuden ylivoimaisuutta ja toisten paskaa kohtaloa Suomessa.
Toin kaikki edellisissä posteissani mainitsemani erot Suomeen varrattuna esiin siksi koska tässä(kin) threadissa on tuota USA:sta esiin sellaisia "faktoja", jotka eivät todellakaan pidä paikkaansa. Yllättäen tulivat taas sellaisten suusta, jotka eivät asiasta tiedä yhtään mitään eli halusin vain korjata väärinkäsitykset. Esim. D. Yatesin väittämän, että olen "teekkari joka on pari kuukautta geekoillut jenkeissä."

Suomi on hyvä maa ja kuten jo mainitsin palaan sinne todella hyvin mielin parin kuukauden päästä. Ideaalitilannehan olisi hankkia ilmainen koulutus Suomesta, tulla tänne imemään rahat pois sen avulla ja sitten tulla takaisin elämään herroiksi, kasvattaa mukulat turvallisemmassa ympäristossä ja pitää kesähäät suomalaisen järven rannalla.

:piis:

Mä haluaisin asua sveitsissä. Kaikki tuntuu toimivan hyvin, on puhdasta, maisemat hienoja ja ihmiset mukavia. Eri asia saattaa sitten olla, jos siellä asuisi, mutta noin turisitin näkökulmasta näin ajattelisin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom