Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En lukenut ketjua vielä loppuun, mutta tähän väliin pitää kyllä kommentoida. Tässä asiassa oot nimittäin ihan oikeassa... vaikka niin moni asia onkin täällä USA:ssa ihan loistavasti, niin hyvin ne on asiat Suomessakin. On se silti aina kotimaa, tuttu ja turvallinen. En usko että missään maassa voisin niin sataprosenttisesti ikinä tuntea olevani kotona kuin Suomessa. Muualla sitä tuntee aina olevansa jollain tavalla vierailulla tai väliaikainen kävijä... tosin siitä lopullisesta muutosta toiseen maahan mulla ei ole kokemusta.Mike sanoi:Vaikeahan täältä Suomesta olisi oikeasti lähteä pois vallan. Täällä on kuitenkin aika pirun turvallista keekoilla ja kun tuohon verokarhuun tottuu, niin ei kai sitä osaa sitten ajatella mitään ämeerikän driiiim juttuja.
No Jenkkilän mahtavista asioista luettelit lähinnä kuka kaveri milloinkin tarjosi mitä. Tollainen kepuli- ja tutunkauppa toimii kyllä vaikka Pohjois-Koreassa. Et kertonut faktaa, eli paljon tulee palkkaa ja mitä sillä olet saanut kun on niiiiin kaikki mahdollista.Pulla sanoi:Lisäksi en mielestäni maininnut missään kohtaa eläväni kavereideni almuilla. Olisin tullut toimeen kyllä täysin omillanikin mutta kai minä nyt alennukset käytän hyväksi jos niitä kerran tarjotaan.
Terveydenhuolto, lastenhoito, koulutus jne. Vaikutus elämään on paljon suurempi kuin se että saako plasman siellä pari hunttia halvemmalla.Pulla sanoi:Viitsisitko listata muutaman Suomessa halvemman asian? Haluaisin tietää ihan puhtaasta mielenkiinnosta. Väittäisin, että USA:ssa halvemmalla saatavien asioiden lista on tuplaten pitempi kuin Suomessa saatavien.
Sä jauhat sellaista hypetyspotaskaa vaikka itse olet yhtä köyhä/köyhempi kuin Suomessakin olisit. Noita köyhien Hollywood unelmatarinoita kuulee Jenkeissä joka tuutista, mutta sen lähempänä totuutta ne ei ole kuin Suomessakaan.Pulla sanoi:Muutenkin sua taitaa vaivata oikolukuhäiriö kun et näytä tajuavan selkeetä suomea ja lisäksi tunnut laittavan sanoja suuhuni.
Taitaapi rakentaa juuri jotain suurta omakotitaloa sinne... Sali ei liene kävelymatkan päässä mutta Tuomaksella lienee oma kuntosali kellarissaan :Dprotsku sanoi:Mä muuttaisin Kiteelle sen Nightwishin sanoittaja-säveltäjä Holopaisen naapuriksi. Tai no, ensin pitäisi varmistaa onko sali kävelymatkan päässä. ;)
XXL sanoi:Sä jauhat sellaista hypetyspotaskaa vaikka itse olet yhtä köyhä/köyhempi kuin Suomessakin olisit. Noita köyhien Hollywood unelmatarinoita kuulee Jenkeissä joka tuutista, mutta sen lähempänä totuutta ne ei ole kuin Suomessakaan.
XXL sanoi:No Jenkkilän mahtavista asioista luettelit lähinnä kuka kaveri milloinkin tarjosi mitä. Tollainen kepuli- ja tutunkauppa toimii kyllä vaikka Pohjois-Koreassa. Et kertonut faktaa, eli paljon tulee palkkaa ja mitä sillä olet saanut kun on niiiiin kaikki mahdollista....Terveydenhuolto, lastenhoito, koulutus jne. Vaikutus elämään on paljon suurempi kuin se että saako plasman siellä pari hunttia halvemmalla....Sä jauhat sellaista hypetyspotaskaa vaikka itse olet yhtä köyhä/köyhempi kuin Suomessakin olisit. Noita köyhien Hollywood unelmatarinoita kuulee Jenkeissä joka tuutista, mutta sen lähempänä totuutta ne ei ole kuin Suomessakaan.
No niin no otetaanpas esimerkki ja koitetaan avata touhua sitä kautta. XXL, se on kyllä totta että toistaiseksi en voi kuin hypettää enkä kertoa sitä mitä olen jo saanut aikaan. Tosiasia on että olen vasta 25v opiskelija ja valinnut siten, että hoidan kouluni loppuun ja menen kunnon duuniin vasta sitten. Ei tässä iässä kouluja käyvällä voi oikein ollakaan omakotitaloja ja avoautoja.D. Yates sanoi:Pulla kuulostaa juurikin tyypilliseltä teekkarilta, joka on keekoillut jenkeissä pari kuukautta. Ei millään pahalla, noita on tuttavapiirissä
Pikkurikastuminen on suomessa ihan erilailla helppoa kuin jenkeissä. Jokainen rauno rasvanäppi voi pistää jonkunlaisen konepajan pystyyn ja tahkota helppoa rahaa. Puhumattakaan putkimiehistä. Sama pätee toki jenkkeihin, mutta siellä on kilpailua kuitenkin hiukka eri tyyliin kuin täällä.
Oikeasti pätevä tekijä tienaa kyllä niin suomessa kuin jenkeissä hyvin.
Mistä päättelet että olen toivonut että sinulla vituttaa, tai olen kenellekään vittuilut ennen jenkkilään lähtöä tai minulla vituttaa? Tartuin vain sinun aikaisempiin outoihin perusteluihin Jenkkilän erinomaisuudesta.Pulla sanoi:Lopuksi haluaisin ihan oikeasti että te XXL ja D. Yates listaisitte minulle asioita mitkä edellä mainitun skenaarion jälkeen pitäisi minua vituttaa? En kertakaikkiaan keksi mitään. Se on kyllä tosi, että nämä ovat vasta edessä mutta miten ne voisivat olla vielä toteutettuna kun olen vasta sen verran nuori? Kaikki edellä mainittu on helpost toteutettavissa kun hiukan jaksaa nähdä vaivaa joten enää ei XXL voi vetää väsynyttä hypetys-korttia kehiin.
...
XXL ja D. Yates taitavat kuulua juuri siihen samaan porukkaan mitkä Suomessa ennen tänne lähtoäni vittuilivat siitä miten turhaa hypestystä kaikki on ja miten paska maa koko USA on. Tällä hetkellä jokainen heistä vinettää miten vituttaa katsella kuvia reissusta ja miten vituttaa Suomen kylmä talvi ja räntäsateet. Se on vaan jotenkin jokaisen suomalaisen slkärangassa, että toista ei vittu kannusteta, ei sitten millään. Sitten vasta liitytään siihen selkääntaputtelukerhoon kun jotain on saavutettu mutta ei vitussa ennen.
Mä en oikein tiedä että mitä kaikkea täällä oikein pitäisi saada jotta XXL olisi tyytyväinen. Kaikki ilmaisella nokan eteen tekemättä mitään? Sitten kun loydät sellaisen maan niin ilmota ihmeessä.
D.Yates sanoi:Pikkurikastuminen on suomessa ihan erilailla helppoa kuin jenkeissä. Jokainen rauno rasvanäppi voi pistää jonkunlaisen konepajan pystyyn ja tahkota helppoa rahaa. Puhumattakaan putkimiehistä. Sama pätee toki jenkkeihin, mutta siellä on kilpailua kuitenkin hiukka eri tyyliin kuin täällä.
Toin nuo suhdehommat esiin koska Mike kyseli miten tavallinen pulliainen voi saada mitään aikaan jos ei tunne ketään. Valotin vain, että tuossa asiassa hommat toimivat samalla tavalla kuin Suomessakin. Minun mielestäni se, että ostan vaatteeni alennuksella kaverini niitä tarjotessa ei ole "almuilla elämistä" vaan ihan puhdasta järjen käyttoä.XXL sanoi:Kaverit antaa vippejä, autorempassa alennusta, kaikki on hypermahtavaa ja mahdollista yms. ovat huonoja perusteluja. Niistä jauhaminen on typerää hypetystä. Siksi niihin helposti täällä tartunkin.
Toin kaikki edellisissä posteissani mainitsemani erot Suomeen varrattuna esiin siksi koska tässä(kin) threadissa on tuota USA:sta esiin sellaisia "faktoja", jotka eivät todellakaan pidä paikkaansa. Yllättäen tulivat taas sellaisten suusta, jotka eivät asiasta tiedä yhtään mitään eli halusin vain korjata väärinkäsitykset. Esim. D. Yatesin väittämän, että olen "teekkari joka on pari kuukautta geekoillut jenkeissä."En ymmärrä miksi meidän täällä pitäisi erityisesti kannustaa tai selkääntaputella ketään, ainakaan jos jauhetaan oman asuinpaikan ja tulevaisuuden ylivoimaisuutta ja toisten paskaa kohtaloa Suomessa.