Minne muuttaisit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja twinlab
  • Aloitettu Aloitettu
Kotimaasssa muuttaisin varmaan Tampereelle tai Turkuun, ei ikinä Hellsinkiin.
Ulkomaille voisin harkita Epsanjaa, Uutta-Seelantia tai jenkkejä. Toki pitäisi olla suhteellisen lämmintä ympärivuoden ja sivistystä tietyissä määrin. Ei mitään takapajulaa, mutta ei myöskään mitään miljoonakaupunkia. Jos miljoonakaupunki niin hieman syrjemmällä.

Toisaalta kyllä Aasiakin kiinnostaisi... Vois aluksi reissata siellä täällä ja sitten päättää mikä oli mieluisin. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pulla sanoi:
USA on mielestäni maailman paras maa asua...

Muutenkin rajaton mahdollisuuksien ja vaihtoehtojen maa. Mitä ikinä tulee mieleen hankkia tai tehdä niin se myos on mahdollista. Jos tekee mieli ostaa mersu niin sen saa halvemmalla, nahkasisustuksella ja tarvittaessa kofeiinittomana.

Ite tykkään iha vitusti! :)

Totta.
Juuri tuo, että kaikki on mahdollista eikä mikään ole mahdotonta, on perussuomalaiselle täysin mahdoton ajatus.
Pitäisi vaan etsiä paikka veden ääreltä ja asettua taloksi.

I'm loving it(too).

Tohon pitää kyllä lisätä se äärimmäisen tärkeä seikka, että mikäli sattuu käymään niin, että ei elämän alussa jaettu oikein hyviä pelikortteja niin sieltä suosta on tässä maassa vähän helkkarin vaikea nousta. Jos olet syntynyt syvään ghettoon, maaseudulle tai vastaavaan niin kyllä aikamoinen arpaonni saa käydä tai taistelutahtoa olla tuhannen kertaa enemmän kuin Suomessa, että pääsee sellaiselle elintasolle mitä vaikkapa Suomessa voisi käsittää keskivertoa parempana.

Jos nyt muutaman syyn listaisi mikä keskiverto suomalaista voisi tässä maassa vituttaa ja ahdistaa niin mieleen tulee:

- Ihmisten puheliaisuus (kyllä, luit oikein. Sille tuntemattomalle vieruskaverille bussissa voi puhua vaikkapa eilisillan jalkapallo-ottelusta)
- Ihmisten avoimuus (kyllä. luit oikein. Kerrostalon hissiä ei tässä maassa välttämättä täytä totaalinen hiljaisuus kun sinne astuu 2 tai useampi ihminen)
- Vieraan kielen puhuminen 24-7
- Erilaiset kulttuurit (kyllä. luit oikein. Kaikissa kulttuureissa ei juoda koppaa kossua, heitetä vaimoa ja mukuloita hankeen ja ajeta Taunusta koivuun illan päätteeksi)

Listaa voisin jatkaa loputtomiin, joten ymmärrän kyllä täysin jos jotakuta suomalaista ei USA kiinnosta. Toisaalta huvittavaa suomalaisten USA-arvosteluissa on se, että kärkevimmät kommentit tulevat niiden suusta jotka täällä ovat viettäneet viikon lomareissun tai joiden kaveri Jarmo tietää mikä on Washington. Hassua miten 83 vuotias vaarinikin "tiesi" miten lähes joka toinen tälle mantereelle astunut tulee ammutuksi. Tai jos selviää siitä niin viimeistään huumeet vie mennessään.

Toki kakkaakin loytyy ja verta saa valumaan nokasta jos niin haluaa. Jos mä nyt ottaisin tosta AMG mekkerin alle, ajelisin pitkin meksikaano-ghettoa 500 taalan seteli antennista hulmuten ja huutelisin, että "ELINTASO!! ELINTASO!!" niin se ois vartti ja Pullalla olis teipattuna tolppaan pallo suussa ja mekkeri osina Meksikossa.

Mutta tässä kun asustelee kohtuu mukavalla alueella, käy duunissa, salilla, ruokakaupassa, 1-3 kertaa viikossa ulkona leffassa tai safkaamassa ja muutenkin viettää normaalia mukavaa elämää niin kyllä on kovin kovin epätodennäkoistä, että mitään pahempaa tapahtuu. Melkein heittäisin, että sama kai se tänä päivänä on tilanne missä tahansa maailmankolkassa.

Edit: Ja lisätään nyt vielä, että en minä Suomea vihaa. Mielelläni täältä kohta tulen takasin kotiin.

On jotenkin vaikea kuvitella asuvansa jossain muualla. Keski Suomen järviseutu on lähellä sydäntä. Ulkomaista tulis ehkä mieleen joku Norja(?!) tai jostain syystä Uusi-Seelanti(?!)..en tiedä.

Pulla sanoi:
Tohon pitää kyllä lisätä se äärimmäisen tärkeä seikka, että mikäli sattuu käymään niin, että ei elämän alussa jaettu oikein hyviä pelikortteja niin sieltä suosta on tässä maassa vähän helkkarin vaikea nousta. Jos olet syntynyt syvään ghettoon, maaseudulle tai vastaavaan niin kyllä aikamoinen arpaonni saa käydä tai taistelutahtoa olla tuhannen kertaa enemmän kuin Suomessa, että pääsee sellaiselle elintasolle mitä vaikkapa Suomessa voisi käsittää keskivertoa parempana.
Tämä juttu on Suomessa parasta. Itsekin lähdin syrjästä opiskelemaan ilman mitään suvun rahaa tyhjätaskuna. Mitenhän olisi sujunut Jenkeissä...?

Osalla, varsinkin nuoremmilla pakkislaisilla, on sellainen kuvitelma että Ameriikassa voi tahkota miljoonia simsalapim, ja Suomessa pitää tyytyä pikkurahaan. Kuin siellä itsestään keksisi huippu liikeidean ja muuttuisi miljonääriksi kunhan vain kovasti haluaa.

Suomessa voi samalla vaivalla päästä miljonääriksi yhtä hyvin, Jenkeissä vain pääsee vielä paljon rikkaammaksi. Rikastumisen edellytykset on täällä kotimaassakin, mutta kun ei jakseta panostaa, haukutaan Suomi.

XXL sanoi:
Tämä juttu on Suomessa parasta. Itsekin lähdin syrjästä opiskelemaan ilman mitään suvun rahaa tyhjätaskuna. Mitenhän olisi sujunut Jenkeissä...?
Kämppikseni (maaseudulta kotoisin) taannoin oli illat/yot UPS:llä duunissa ja päivät kävi koulua. UPS maksoi koulumaksut ja lisäksi $250 viikossa jolla eleli mukavasti. Lisäksi monet firmat luovuttavat stipendejä ja maksavat koulunkäyntisi ja elantosi. Ensimmäinen vaihtoehto siis mahdollistaa ahkerien ihmisten kouluttautumisen, jälkimmäinen niiden joilla on älliä päässä.

Osalla, varsinkin nuoremmilla pakkislaisilla, on sellainen kuvitelma että Ameriikassa voi tahkota miljoonia simsalapim, ja Suomessa pitää tyytyä pikkurahaan. Kuin siellä itsestään keksisi huippu liikeidean ja muuttuisi miljonääriksi kunhan vain kovasti haluaa.
Toivottavasti et viitannut tällä minuun sillä en mielestäni missään kohtaa viitannut rahan tulevan simpsalapim. Itse asiassa en väittänyt mitään mitä tuossa lauseessa kerroit.

Mike sanoi:
Mä en ymmärrä miten kukaan tavis suomalainen saisi vittuakaan aikaan jenkeissä ilman suhteita. Itse olisin varmaan aivan kusessa siellä ja saisin suurinpiirtein pummata rahaa.
No jos nyt jotain listaisi mitä omalle kohdalle on sattunut.

Vaihtovuotena kun tuli avattua suu paikassa kuin paikassa niin lopputuloksena seuraavaa:

- Yksi tuttu (vieruskaveri oppitunnilta) isossa vaatekaupassa duunissa joten kaikki vaatteet irtosi 30-50% alennuksilla.
- Pari kaveri fraternity (veljeskunta) porukoissa, joten joka viikonlopulle jokaiselle päivälle 2-5 kotipilettä ja suurin osa maksoi $5 sisään ja kaljan määrä oli loputon joten nupinkin sai jumiin aika halvalla.
- Futisjoukkueessa jonka laitoin pystyyn koulun hontsyliigaan (nimi luonnollisesti Tappara) oli pelaajia 20 ja heistä 11 eri maasta jolloin pääsi tutusttumaan uusiin kulttuureihin esim. safkaaman kiinalaista, afrikkalaista, egyptiläistä, turkkilaista, kreikkalaista jne. ruokaa ties mihin kotipileisiin.
- Pari kaveria oli oikeustieteellisessä joilla elintaso hoidettii kuntoon isä-leasingilla. Pääsi ajelemaan avomekkereillä pitkin maita ja mantua, istuskeltua baarissa poydissä missä $100 yksittäinen tilaus oli normaalia ja huvittuneena todeta miten korkealla ihmisen vitutus voi kohota kun makuuhuoneen telkkari on vain 32" ja 100":n katsomista varten joutuu kävelemään olkkariin asti.
- Kuntosalillakin olin duunissa (huom. palkkani oli $5.15 tunnilta miinus verot) jolloin tutustui koulun silmäätekeviin urheilijoihin ja sai ilmaisia lippuja koulun peleihin. Lisäksi mistään urheiluaktiviteeteistä ei tavinnut maksaa mitään.

Nyt tänne uudestaan tultuani hommat hoituu kokolailla samalla tavalla. Ensimmäinen auto otti ja levisi joten oli pakko hommata uusi. Hiukan kun asiasta auoin suutani niin alakerran naapurilta irtosi reippaan kolmen tonnin auto $1500:n eli tässähän voi tehdä jopa voittoakin. Ekan auton korjaus maksaisi n. $900 mutta kun aiheesta taas auoin suutani niin loytyi eräs duunikaverin tuttu joka tekee saman homman $350 ja siitä voi sitten saada vielä jotain rahaakin. Kerroin duunissa myos että olisi kiva tehdä jotain pientä reissuakin tässä lähimaastossa. No nyt on sitten yksi kaveri lainaamassa täydellistä telttavarustusta jos haluaa mennä retkelle ja toinen viemässä veneilemään ja kalastamaan.

Tässä nyt nopasti muutama esimerkki. Kaikki tämä on kenen tahansa saavutettavissa jos vain hiukan viitsii avata suutaan. Eihän tuollaisilla todellakaan mitään omaisuuksia rakennella mutta toimii mielestäni hyvin esimerkkinä siitä, että kyllä ne hommat saa vain rullaamaan jos niin haluaa. Toki jos sitä jumittaa siellä 40m2 kopissaan ovi takalukossa niin kyllä elämästä täällä vaikeankin voi tehdä.

Mihin sitä nyt ihminen kotoaan muuttaisi.

Tai jos nyt johonkin, niin sitten vaikka viroon yhden ihanan naisen helmoihin...anteeksi.

Pulla sanoi:
Toivottavasti et viitannut tällä minuun sillä en mielestäni missään kohtaa viitannut rahan tulevan simpsalapim. Itse asiassa en väittänyt mitään mitä tuossa lauseessa kerroit.
Noh, viittasin kyllä muihinkin, varsinkin niihin joilla kokemusta siellä asumisesta ei ole. Tämäkin kuulostaa aika simpsalapim:
Pulla sanoi:
Muutenkin rajaton mahdollisuuksien ja vaihtoehtojen maa. Mitä ikinä tulee mieleen hankkia tai tehdä niin se myos on mahdollista. Jos tekee mieli ostaa mersu niin sen saa halvemmalla, nahkasisustuksella ja tarvittaessa kofeiinittomana..
Jos on hyvä ura tai firma jolloin on varaa ostaa Jenkeissä mitä ikinä mieleen tulee, on aika todennäköistä että elelee herroiksi myös Suomessakin.

XXL sanoi:
Jos on hyvä ura tai firma jolloin on varaa ostaa Jenkeissä mitä ikinä mieleen tulee, on aika todennäköistä että elelee herroiksi myös Suomessakin.
No herroiksi eläminen on kauhean suhteellista. Ura-hommasta sen verran, että tuosta kun koulusta valmistun ensi kesänä ja pääsen keskivertoduuniin niin palkka huitelee jossain 25ke/vuosi luokassa. Esimerkiksi tässä firmassa missä USA:ssa nyt duunailen niin palkka koulutuksellani lähtee junior engineerin palkasta, joka huitoo jossain $50 000 kieppeillä ja siitä käytännossä automaattinen nousu 2-5 vuoden sisällä ja palkka on $60-80 000. Siitä on helppo laskea kummassa kannattaisi olla duunissa.

Ja tuohon simpsalapim-hommaan, että niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin niin asia vain sattuu olemaan näin. Täällä kun hiukan jaksaa etsiä niin kaiken muun paitsi koulutuksen saa halvemmalla kuin Suomessa ja kun palkkakin on samalla koulutuksella suurempi niin....elämä olisi helppoa! :)

Tosin tuohon...
XXL sanoi:
...on kyllä pakko sanoa, että tuolla ylempänä kun postasin pari linkkiä niin esimerkiksi sitä autoa ja mopoa minulla ei ole varaa ostaa Suomessa mutta täällä olisi.

Pulla sanoi:
No jos nyt jotain listaisi mitä omalle kohdalle on sattunut.
- Yksi tuttu (vieruskaveri oppitunnilta) isossa vaatekaupassa duunissa joten kaikki vaatteet irtosi 30-50% alennuksilla.
- Pari kaveri fraternity (veljeskunta) porukoissa, joten joka viikonlopulle jokaiselle päivälle 2-5 kotipilettä ja suurin osa maksoi $5 sisään ja kaljan määrä oli loputon joten nupinkin sai jumiin aika halvalla.
- Futisjoukkueessa jonka laitoin pystyyn koulun hontsyliigaan (nimi luonnollisesti Tappara) oli pelaajia 20 ja heistä 11 eri maasta jolloin pääsi tutusttumaan uusiin kulttuureihin esim. safkaaman kiinalaista, afrikkalaista, egyptiläistä, turkkilaista, kreikkalaista jne. ruokaa ties mihin kotipileisiin.
- Pari kaveria oli oikeustieteellisessä joilla elintaso hoidettii kuntoon isä-leasingilla. Pääsi ajelemaan avomekkereillä pitkin maita ja mantua, istuskeltua baarissa poydissä missä $100 yksittäinen tilaus oli normaalia ja huvittuneena todeta miten korkealla ihmisen vitutus voi kohota kun makuuhuoneen telkkari on vain 32" ja 100":n katsomista varten joutuu kävelemään olkkariin asti.
- Kuntosalillakin olin duunissa (huom. palkkani oli $5.15 tunnilta miinus verot) jolloin tutustui koulun silmäätekeviin urheilijoihin ja sai ilmaisia lippuja koulun peleihin. Lisäksi mistään urheiluaktiviteeteistä ei tavinnut maksaa mitään.

Nyt tänne uudestaan tultuani hommat hoituu kokolailla samalla tavalla. Ensimmäinen auto otti ja levisi joten oli pakko hommata uusi. Hiukan kun asiasta auoin suutani niin alakerran naapurilta irtosi reippaan kolmen tonnin auto $1500:n eli tässähän voi tehdä jopa voittoakin. Ekan auton korjaus maksaisi n. $900 mutta kun aiheesta taas auoin suutani niin loytyi eräs duunikaverin tuttu joka tekee saman homman $350 ja siitä voi sitten saada vielä jotain rahaakin. Kerroin duunissa myos että olisi kiva tehdä jotain pientä reissuakin tässä lähimaastossa. No nyt on sitten yksi kaveri lainaamassa täydellistä telttavarustusta jos haluaa mennä retkelle ja toinen viemässä veneilemään ja kalastamaan.

Tässä nyt nopasti muutama esimerkki. Kaikki tämä on kenen tahansa saavutettavissa jos vain hiukan viitsii avata suutaan. Eihän tuollaisilla todellakaan mitään omaisuuksia rakennella mutta toimii mielestäni hyvin esimerkkinä siitä, että kyllä ne hommat saa vain rullaamaan jos niin haluaa. Toki jos sitä jumittaa siellä 40m2 kopissaan ovi takalukossa niin kyllä elämästä täällä vaikeankin voi tehdä.
Nyt olen hieman ymmällään... Kenen elämästä puhuitkaan, omasta vai siitä "amerikan driim"...?

Ensin puhut huippumersuista ja taivas on rajana, sitten kerrotkin että sulla on tonnin romu autona ja elät kaverien almuilla. Ilmeisesti Jenkkilässä riittää että joku menestyy, vaikka itse ei. Tästä kertoo mm. se että Bushia äänesti juuri köyhät osavaltiot.

Sitä paitsi mainitsemasi 50000$ on 41000€ ja ainakin meidän firmassa aloittelevat DIt saa jopa 35000€, riippuen osaamisesta. Muistutan vielä että Suomessa moni asia on muuten halvempaa. Palkat nousee jos niitä on syytä nostaa, ei ne kaikilla nouse. Ei työnantaja tyhmä ole missään.

Isä-leasingilla taas ei ole mitään tekemistä maan kanssa. Vai miltä kuulostaa kun erään tutun isä ostaa Bulevardilta kummallekin pojilleen 350000€ kämpät ihan synttärien kunniaksi.

Hieman rajaa tähän keskusteluun, pyritään puhumaan OMISTA mahdollisuuksista eikä helvetin rikkaista Jyllebergeistä...

Mä nyt tarkoitin, että miten siellä tavis soomi kaveri nyt sitten pääsisi elintasoon kiinni? Mitä tavis siellä tekis? En mä tuossa näe vielä mitään hohtoa, että suun avaamalla saa alennusta renkaanvaihdosta. Tietäisit miten Pulla Pakkotoisto on edennyt kun on vain suu avattu sattumoisin oikeassa paikkaa. Eli miten nyt maassa, missä mahdotonkin on mahdollista esim minä pärjäisin jos sinne nyt huitelisin pystymettästä? Amerikkalaisille toitotetaan sitä unelmaa miljoonista, semmoista mentaliteettia on vähän vitun vaikea suomalaiseen istuttaa kun Suomessa tuntuu ettei täällä saa jumalauta latin latia kun karhu vie kaiken. Se Suomessa on kuitenkin varmaa, että jos itsesi telot, niin sut otetaan aina vastaan, ei tartte hyppiä sairaalasta toiseen vakuutuksen ollessa kattamaton.

Vaikeahan täältä Suomesta olisi oikeasti lähteä pois vallan. Täällä on kuitenkin aika pirun turvallista keekoilla ja kun tuohon verokarhuun tottuu, niin ei kai sitä osaa sitten ajatella mitään ämeerikän driiiim juttuja.

XXL sanoi:
Nyt olen hieman ymmällään... Kenen elämästä puhuitkaan, omasta vai siitä "amerikan driim"...?

Ensin puhut huippumersuista ja taivas on rajana, sitten kerrotkin että sulla on tonnin romu autona ja elät kaverien almuilla. Ilmeisesti Jenkkilässä riittää että joku menestyy, vaikka itse ei. Tästä kertoo mm. se että Bushia äänesti juuri köyhät osavaltiot.
Puhun tonnin romusta sen takia koska olen tällä hetkellä vielä persaukinen opiskelija ja minulla on toinenkin suu elätettävänä. Palkkahan on pieni koska keskeneräisen tutkinnon omaavalle ei niin paljoa makseta. Homma olisi eri siinä vaiheessa kun täältä ottaisin vastaan vakipaikan jota on jo tarjottukin ja jos avovaimollakin olisi duunipaikka. Lisäksi en mielestäni maininnut missään kohtaa eläväni kavereideni almuilla. Olisin tullut toimeen kyllä täysin omillanikin mutta kai minä nyt alennukset käytän hyväksi jos niitä kerran tarjotaan.
Muistutan vielä että Suomessa moni asia on muuten halvempaa. Palkat nousee jos niitä on syytä nostaa, ei ne kaikilla nouse. Ei työnantaja tyhmä ole missään.
Viitsisitko listata muutaman Suomessa halvemman asian? Haluaisin tietää ihan puhtaasta mielenkiinnosta. Väittäisin, että USA:ssa halvemmalla saatavien asioiden lista on tuplaten pitempi kuin Suomessa saatavien.

Isä-leasingilla taas ei ole mitään tekemistä maan kanssa. Vai miltä kuulostaa kun erään tutun isä ostaa Bulevardilta kummallekin pojilleen 350000€ kämpät ihan synttärien kunniaksi.
Isä-leasingin toin keskusteluun mukaan lähinnä siksi, että se oli kovin koomista seurattavaa.

Hieman rajaa tähän keskusteluun, pyritään puhumaan OMISTA mahdollisuuksista eikä helvetin rikkaista Jyllebergeistä...
Tuossahan edellä pitkälti listasin omia mahdollisuuksiani. Tai no oikeastaan huomattavasti todennäkoisempää päästä kuin Suomessa.

Muutenkin sua taitaa vaivata oikolukuhäiriö kun et näytä tajuavan selkeetä suomea ja lisäksi tunnut laittavan sanoja suuhuni.

Minä tuskin ikinä muuttaisin pysyvästi Suomen rajojen ulkopuolelle. Täällä on loppujen lopuksi suhteellisen hyvä elää ja olla.

P.S. Turku on ulkomailla.

Enpä muuttaisi minkään pysyvästi mihinkään. Parikuukautta talvesta voisi aina asua vaikkapa Espanjassa, mutta muuten olen tähän Jyväskylään ollut ihan tyytyväinen. Helsinki voisi olla ihan jees paikka, mutta sitten pitäisi työstä saada niinpaljon enemmän liksaa, että olisi mahdollista sieltä hankkia samaa tasoa oleva kämppä (tai parempi). Eli olen tyytyväinen tällä hetkellä tähän nykyiseen asuinpaikkaan.

Mike sanoi:
Mä nyt tarkoitin, että miten siellä tavis soomi kaveri nyt sitten pääsisi elintasoon kiinni? Mitä tavis siellä tekis? En mä tuossa näe vielä mitään hohtoa, että suun avaamalla saa alennusta renkaanvaihdosta. Tietäisit miten Pulla Pakkotoisto on edennyt kun on vain suu avattu sattumoisin oikeassa paikkaa. Eli miten nyt maassa, missä mahdotonkin on mahdollista esim minä pärjäisin jos sinne nyt huitelisin pystymettästä? Amerikkalaisille toitotetaan sitä unelmaa miljoonista, semmoista mentaliteettia on vähän vitun vaikea suomalaiseen istuttaa kun Suomessa tuntuu ettei täällä saa jumalauta latin latia kun karhu vie kaiken. Se Suomessa on kuitenkin varmaa, että jos itsesi telot, niin sut otetaan aina vastaan, ei tartte hyppiä sairaalasta toiseen vakuutuksen ollessa kattamaton.
Hmm... tuohon on kyllä paha heittää varmaksi mitään kun lähinnä tässä olen pohdiskellut omaa tilannettani, eli siis sitä missä on yliopistokoulutus koska se on kullanarvoinen homma tässä maassa koska täällä ei paljoa kouluja käydä. Mutta samalla tavalla kai voisit laittaa firman pystyyn kuin Suomessakin. Esimerkiksi yksi kaveri on jolla on vartiointiliike, toinen tuossa laittaa nettisaittia pystyyn jossa ei edes myydä mitään, lähinnä ilmoitellaan asioista, sisältää vip-osion yms. Sinne kun saa tarpeeksi kävijöitä tietystä ikähaarukasta, esim. 20-35v niin kännykkäfirmat maksaa bannerista $30 000-$50 000 vuosi ja sitä rataa.
Vaikeahan täältä Suomesta olisi oikeasti lähteä pois vallan. Täällä on kuitenkin aika pirun turvallista keekoilla ja kun tuohon verokarhuun tottuu, niin ei kai sitä osaa sitten ajatella mitään ämeerikän driiiim juttuja.
Turvallista on kyllä, sitä ei voi kieltää. Mutta samaan aikaan siinä piileekin se syy miksi lähdin Suomesta ainakin vierailulle. Turvallistahan olisi käydä koulu loppuun, saada duunipaikka Virtasen konepajasta Härmälästä, istua siellä kahden neliön kopissa 65 vuotiaaksi ja vetää se 2500-5000e kuussa. Lopuksi jäädä eläkkeelle, ostaa kesämökki ja kuolla pois. Ymmärrän kyllä että moni tekee juuri noin mutta itselleni se ei riitä. Kunnianhimo pistää etsimään jotain parempaa ja suurempaa. Vituttaa suuresti jos 30 vuoden päästä totean olevani yksi niistä dippainsseistä joita mahtuu 13 tusinaan.

Jos mulla olis jotain sellaista kuin Pakkotoisto.com niin en minäkään lähtisi mihinkään. Siinä olisi jotain omaa, jotain erilaista eikä sitä samaa tusinapaskaa mihin jokainen joppejoojoo kykenee.

Edit

XXL sanoi:
Sitä paitsi mainitsemasi 50000$ on 41000€ ja ainakin meidän firmassa aloittelevat DIt saa jopa 35000€, riippuen osaamisesta. Muistutan vielä että Suomessa moni asia on muuten halvempaa. Palkat nousee jos niitä on syytä nostaa, ei ne kaikilla nouse. Ei työnantaja tyhmä ole missään.
Tuohon vielä sen verran, että esim. täällä Arizonassa palkka nousee väkisinkin. Kyseessä tällainen right to work state missä duunipaikkoja on tarjolla aivan saatanasti varsinkin koulutetuille ihmisille. Ihmiset vaihtaa firmaa jos alkaa vituttamaan ja palkkoja nostetaan jotta hyvät ihmiset pysyvät töissä. Ei tietenkään pilviin asti mutta sen verran, että lakkaa vituttamasta. Tuosta firmasta missä itse työskentelen tällä hetkellä, on 2 jamppaa lähtenyt sen takia kun kuuppa ei kestänyt painetta. Molemmat olivat kouluja käyneitä ja uusi duunipaikka löytyi jo samalla viikolla, kiitos em. osavaltion etuuden.

No joo, onhan tuo Jenkkilä meikäläiselläkin pyörinyt mielessä ja USA tosiaan vetää Suomesta ja koko Euroopasta aika hyvästi edelle jos bkt:a tuijotetaan. Mutta onko sitten tuo 50 k tarpeeksi lyhyistä lomista ja pitkistä päivistä? Aika hyvinhän Eurooppa vetäis tota väliä umpeen jos siirryttäis kahden viikon vuosilomaan ja 6-päiväseen viikkoon... Mutta silti, pakko tuolla on ainakin vuosi käydä töitä tekemässä, vaikka joku mukava kaupunki Kaliforniasta niin vois kerrankin todeta semmoisenkin ihmeen kuinka rannikkokaupungissa ei sada räntää 6 kk vuodessa... :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom