Minne muuttaisit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja twinlab
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
lilo sanoi:
Suomeen muuttaisin
Oon kohta vuoden ulkomailla asustanu ja koti-ikävä alkaa vaivaan. Oon kyllä ollu aina sitä mieltä, että Suomi on hyvä maa, mutta tän vuoden jälkeen mielipide on vaan voimistunu.
Ei sillä eikä millään, että muualla ois huono asua, mutta ...oma maa mansikka...

Missä sitten oot?

Hämmer sanoi:
Vastaukseni olisi silti ehkä... KANADA!!! Ja sieltä ehkä mieluiten Ontario... Hyvin Suomen kaltainen maa, jossa on myös selkeät vuodenajat... Ja hyvätasoista jääkiekkoa, ellei satu työsulku olemaan päällä... ;)

Mitkä asiat Kanadassa on paremmin? Siis ihan mielenkiinnosta kysyn :)

Kanadassahan minä. Eikä tässä maassa siis mitään muuta vikaa oo kuin, ettei tää oo Suomi :)
No on täällä jotkut asiat paremmin kuin Suomessa, mutta silti...

Irlanti tai Uusi-Seelanti. Molemmat kiinnostavat kulttuurinsa sekä maisemansa puolesta. Uusi-Seelantihan on uudenhaluisen urheiljan paratiisi ja Irlannissa voisi opetella upeaa murretta. Sen jälkeen voisi kiroilla kun kukaan ei enää nykyään ymmärrä englantia... Tietysti joku Karibian maa olisi varmasti nannaa tai ehkä olen katsonut liikaa Madventuresia.

Maailmassa on niiiiin monta kivaa paikkaa jossa tekisi mieli asua, että tulee valinnanvaikeutta.
- Saksa. Insinöörin pakollinen vierailukohde.
- Etelä-California tai NY: Joko bikinimaisemat tai sitten todellinen suurkaupunki. Pitäisi olla helppo päästä sisään systeemiiin.
- Eugen mainosti hyvin Kanadaa joten uutuutena listalle Alaska. Billy-bob meno voisi olla kivaa kokeilla.
- Brasilia (tarviiko perustella).
- Kiina: Tutustumaan maailmaan tulevaan mahtiin. Olisi kiva tuntea maata hieman.
- Japani. Olisi kiva nähdä onko Japanissa oikeasti niin sairas kulttuuri kuin mikä kuva minulla on siitä.
- Ruotsi. Oppisi vihdoinkin kielen mitä opiskellut reilut 6 vuotta.

Ja etkös Taisto asustellut Espaniassa? Minkälaista siellä on asua, plussat ja miinukset?

Norjaan. Siellä on vihreetä kesällä. Sinne jonnekkin keskelle korpea. (on mulla haaveet). Mutta kyllä tää Suomi kelpaa mulle aivan erinomaisen hyvin.

Japani on aina kiehtonut, mutta saattaa olla semmonen kulttuurishokki, että ei tekis mieli jäädä asumaan. Käydä kuitenkin pitää.

Monia mielenkiintosia paikkoja on maailma täynnä, ei niitä jaksa luetella.

Mullakin on Jaappani. Siellä on niin omaperäinen kulttuuri + aasialaiset naiset + bukkake. Kerrankin voisin myhäillä partaani, koska mulla olis keskivertoa isompi pipuli :)

Japani, Singapore, Hong Kong, Etelä-Korea, Kiina, Australia, USA... ;)

Muuttaisin Suomeen, ja pian muuttanenkin. Asuttu nyt Suomi mukaanluettuna 1,2,3,4,5,6,7... kahdeksassa maassa (vähintään kuukausi - enintään kolme vuotta), eikä ole ruisleivän voittanutta... Saatana... Havumetsän tuoksua... Pakkasyön kirpeyttä... Pispalan portaita ylöslas oksennukseen asti... Sniif... :itku: Äiti ja isä...

training_day sanoi:
Mä voisin kokeilla asumista Uudessa-Seelannissa. Älkää kysykö miksi, se vaan tuntuu hyvältä vaihtoehdolta :)

No hitto, kun mulla on ihan samat ajatukset. :lol2: No eiköhän sinne lampaiden sekaan mahdu pari rujoa Suomalaista.

Manuel sanoi:
Japani on aina kiehtonut, mutta saattaa olla semmonen kulttuurishokki, että ei tekis mieli jäädä asumaan. Käydä kuitenkin pitää.

Monia mielenkiintosia paikkoja on maailma täynnä, ei niitä jaksa luetella.

Ei se shokki ainakaan minulla ollut suuri kun siellä olen viettänyt aikaa, muttei myöskään liian samallaista.

ja bulkake yms haaveilijoille, hyvin kilttejä ja siveitä tytöt sielllä ovat suomi neitoihin verrattuna

twinlab sanoi:
Mitkä asiat Kanadassa on paremmin? Siis ihan mielenkiinnosta kysyn :)

En osaa oikeastaan varsinaisesti edes perustella... Olen oleskellut Kanadassa yhteensä noin pari kuukautta kahtena eri ajanjaksona, ja paikasta jäi jotenkin hyvä fiilis...

Se on vähän niin kuin Suomi monessakin suhteessa, mutta sieltä löytyy myös vähän suurempia kaupunkeja, joiden hulina on jotenkin mukavaa... Jenkkilän puolella viihdyin hyvin New Yorkissa, mutta en voisi kuvitella muuttavani sinne pysyvästi... Jotenkin tuli sellanen olo, että täältä en kotiani löytäisi...

Yksi erittäin suuri plussa Kanukeissa on ihmisten kohteliaisuus... Aikaisella aamulenkillä Toronton keskustassa Lake Ontarion rantoja pitkin hölkkäillessä, jokainen vastaan tulija toivottaa hyvät huomenet... Okei, okei osaksi lienee kulttuurishokkia, ja tiedetään, eivät he mitään sillä tarkoita, vaan se on vain sikäläinen tapa... Voisin kuitenkin tottua tuohon tapaan hyvinkin...

Eli mikä Kanadassa on paremmin? Ei välttämättä mikään ratkaiseva asia, mutta viehätys piileekin juuri siinä: olisi mukavaa vaihtelua muuttaa taas muutamaksi vuodeksi pois kotinurkista, mutta säilyttää silti kutakuinkin samanlainen elämänrytmi kuin koti-Suomessa... Ehkä teenkin niin, jahka saan armeijan pois alta ja opiskelut alulle... You never know...

Joku mainitsi tuossa Hong Kongin... Hong Kongista itselläni on sen verran kokemuksia, että olen asunut siellä neljä vuotta... Tosin olin vasta kolmevuotias, kun muutimme sinne, ja seitsemän, kun palsimme, joten kovin laajaa ja luotettavaa näkökulmaa paikallisesta yhteiskunnasta minulla ei ole... Mukava paikka se silti oli asua; aina lämmin sää, tosin usein turhan kostea, eksoottinen ympäristö, miljoonakaupungin hulinaa... Kaikkea ihanasti... Paitsi suomalaista ruokaa ja talviurheilulajeja :(

Asuimme Hong Kongissa sellaisella pienellä, noin 10000 asukkaan saarella, suunnilleen 15 minuutin venematkan päässä Hong Kongin pääsaaresta (siis siitä JUMALATTOMAN kokoisesta kinukkilaumasta;))... Ehkä ihanin piirre näin jälkikäteen ajateltuna oli, ettei saarella saanut yksityishenkilöillä olla autoja... Saari oli siis todella rauhallinen melun ja kiireen suhteen... Saari ei kuitenkaan ollut mikään alkuasukaskylä, ei todellakaan... Kutakuinkin puolet asukkaista oli länsimaista muuttaneita: oli suomalaisia, ruotsalaisia, sveitsiläisiä, itävaltalaisia, kanadalaisia, jenkkejä... Saarella oli myös kauppakeskusta, josta löytyi mm. McDonalds, Watson's´tavaratalo, erikoisliikkeitä, useita ravintoloita... No mutta joka tapauksessa, hieno paikka se(kin) oli...

Menipäs :offtopic:

Minnehän sitä muuttaisi seuraavaksi ?

Suomeen takaisin on varmaan ensimmäinen vaihtoehto jo monestakin syystä. Monet asiat joita pitää hoitaa on niin helppoja, otetaan vaikka esimerkkejä saksasta, josta nyt sattumoisin on kertynyt kokemusta jo vajaat kuus kuukautta:

Paska sää, suomen talvea on ihan oikeasti ikävä kun täällä aina sataa vettä ja tuulee. Oletteko huomanneet että kun lumi on maassa, niin musta tuntuu paljon lämpöisemmältä ja valoisemmalta. Sitten kun lunta tulee, niin joka paikka suolataan että olisi mahdollisimman paljon loskaa joka puolella.
Uskomaton byrokratia, Itävalta on kuulemma hyvin samankaltainen, koulussa tenttiin ilmoittautumiset pitää hoitaa tenttitoimistossa joka on auki ehkä 2 tuntia neljänä päivänä viikossa ja erilaisia papereita riittää sylillinen joka paikkaan.
Jäykkyys ja arvorakenne, ei sinällään että ihmiset ois jotenkin kummallisempia, mutta esim. joka paikassa näkyy tittelit hirvittävän selvästi ja luennolla istuu aina proffalle assari jos herra Professori nyt sattuu jotain apua tarvimaan.
Hinnat nyt on aika samat kuin suomessa, osassa on eroja osassa taasen ei.
Kaikki vetää tupakkaa ihan joka paikassa ihan koko ajan, sekin tuppaa ärsyttämään.

Yritän nyt sanoa, että muutaman kuukauden päästä tulee aika montaa asiaa ikävä, kuten esim. ruisleipää ja osaa ihan eritavalla arvostaa kotimaata.
On tässä maassa kyllä hyvätkin puolensa.

Ei silti, en mä oikeastaan hirveästi hingu suomeen takaisin, kesällä toki pitää päästä oikeeseen saunaan saunomaan, uimaan ja juomaan kaljaa kavereiden kanssa.

Vastaukseksi voisi siis sanoa, että jään tänne... Toisaalta Lontooseen ois kyllä kiva lähteä vuodeksi ihmettelemään, mutta toisaalta siinä on kyllä kallis kaupunki. Toisaalta jotain ihan muuta, kaukoitään ? Pitää varmaan jäädä reissuun vielä pariksi vuodeksi ja ihmetellä sitten uudelleen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom