Mimmien treenipainot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllä on kovia tuloksia mimmeillä! Itsekin yritän treenatessa olla katsomatta muiden painoja, ettei tuu masis :D

Tällä hetkellä G6 treenillä menee:
penkki 3x10 45kg (max 55kg)
takakyykky 4x10 60-65kg (maksimia en ole kokeillu)
leuat 3x 2-3 toistoa
pystypunnerrus tangolla 4x10 20kg
hauis tangolla 3x10 20kg

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mää sain kuin sainkin SJMV:n ennen joulua 5x5x82,5 (1x3x90), mutta sitten meni muualla selkä, joka oikuttele vieläkin joissakin liikkeissä ja reenaus on hyvin soveltavaa. Uutena olen alkanut dippailla ja vetää leukoja myötäotteella apukuminauhojen avulla ja kohta tietysti ilman niitä :)

En nykyään pidä noita treenipainoja niinkään tärkeänä, kuin tekniikkaa ja tuntumaa treenattavaan lihakseen. Ykkösiä en ole nostanut pitkään aikaan lainkaan ja yleensä sitten, kun saan jossain liikkeessä kymmenen toistoa, niin voin lisätä painoja. Painot olivat joskus pääasiassa, eikä niinkään tekniikka. Tosin en silloin vielä tiennyt, miten kuuluisi treenata, vaikka tuskin mikään täysin oppinut olen vieläkään. Nykyään on kyllä nuo treenipainotkin joissain liikkeissä tippuneet.

Jokainen tietenkin omalla tyylillään.:) Treenikin on tietenkin ihan erilaista tavoitteista riippuen esim. haluaako lihasmassaa, kiinteyttä vai voimaa. Sarjapituuksia ja liikkeitä toki tulee jonkin verran vaihdeltua. Eipä tuo niin tarkkaa ole, kun omaksi ilokseni käyn salilla. Onhan se silti kiva fiilis, kun pystyy nostamaan treenipainoja, kun varmaan kehitystäkin on silloin tapahtunut. Eli kyllä niitä painoja sen verran tulee seurattua. Treenityylejä on monia erilaisia ja varmaan joskus on kiva kokeilla noita ykkösiäkin, että tietää missä se oma raja menee.

Vähän asian vierestä, mutta käytättekö te esim. SJMV:ssa niitä painonnostoremmejä? Vai onko teillä sitten vaan ohuemmat tangot (tai mulla pieni koura, tai...) ku miun käyttämällä salilla, kun tuntuu että pylly kyllä jaksais tehä raskaammilla painoilla töitä, mutta ranteet väsyy jo 30kg painosta ja tuntuu et ote lipeää ja sarjat meinaa jäädä kesken / liikkeet vajaiksi kun joutuu keskittyy tangon puristamiseen. :/ Tai oisko tähän muuta helpotusta? :o

Ok. Kaippa sitä pitää pikimmiten kipaista sitten vaan kauppaan... Oon niitä pariin otteeseen Intersportista katellutkin, mutta onko sillä sit väliä onko ne nahkaiset vai kankaiset, kun kahdenlaisia tuntuu olevan...? :D

Mulla on nahkaiset vetoremmit ja ovat kyllä niin hyvät! Mulla loppuu puristusvoim 30kg kohdalla, joten pakko oli hankkia. Nykyisin en lähde salille ilman remmejä :)

Itse en käytä remmejä. Ehkä ne joskus vielä tulee "tarpeeseen", mutta pidän tosi tärkeänä myös puristusvoiman treenaamista. Aloittaessani salilla oli 40 kg nostaminen ilman hihnoja tiukilla, mutta jo puolen vuoden harjottelulla sain 70 kg raudan pysymään muutaman toiston ajan ilman mitään remmejä käsissäni (kunhan kädet ei ole hiestä märät). Mavessa vaihdan tuota isommalla raudalla ristiotteeseen, jolla on noussut noin 97 kiloa ilman hihnoja. Forkkujahan voi treenata erikseenkin, tästä on mm. aloittelijoiden alueella paljon tietoa.
Jos hihnat tuleekin hankkineeksi, niin oma vahva mielipiteeni on: treenaa enimmäkseen ilman varsinkin niin kauan, kun homma on siitä puristusvoimasta heti "alussa" kiinni. :)

Takaisin ketjun aiheeseen, alkuvuoden 2013 rautoja:

kyykky 5x8 (55 kg), mutta ei ole toisen lonkan takia ATG
SJMV 3x6 (55)
askelkyykky 4x8 (25)
reidenkouk. istuen 3x10 (37)
penkki 4x2 (40) / 4x9 (30)
ylätalja leveämyötä 4x8 (41,25)
pystysoutu 3x8 (20)
leuat 3-5 sarjaa x 1-3 toistoa (myötä)

Ennen väliaikaista salievakkoa lempiliikkeeni mave meni 3x2 (80) / 3x5 (75), mutta nyt ei ole tullut tehtyä puoleen vuoteen.

Maaliskuussa on sitten välitarkistus, onko kova treeni ja hyvinsyönti vienyt tuloksia eteenpäin. Toivottavasti jalkaraukkoihini alkaisi vihdoin tulla poweria, jos nyt ei paikat hajoa välissä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos mä kerron sulle jotain noloa, niin helpottaisko se? Vertaistukea, you know. :D
Älä vertaa muihin. Tiedän että se on joskus vaikeaa, kun itse hikoilet nurkassa puolikuolleena jonkun pienen käsipainon kanssa ja siinä vieressä joku tekee paljon isommilla painoilla ja paljon helpomman näköisesti. Silloin on vaan yritettävä ajatella, että "ainakin mä OLEN täällä salilla, enkä kotisohvalla. Täällä mä saan tehtyä itsestäni vahvemman. Jos se on jonkun mielestä naurettavaa, niin fuck off." Jostain se vaan on aloitettava, niin nololta kuin se joskus tuntuukin olla heikko.

Niin se nolo juttu sitten vielä: eli kun aloin aikanaan käydä salilla, multa ei onnistunut minkäänlainen kyykky. Oli tosi, tosi noloa huomata, että olen huomaamattani päässyt niin rapakuntoon, etten pääse kyykystä ylös! Se oli nöyryyttävää. No, ei siinä muu auttanut kuin tehdä sitten kyykkypaikalla puukeppikyykkyä, kun ei tangon kanssa onnistunut. Toki keppikyykkyä olisi voinut tehdä kotonakin piilossa, mutta päätin, että julkinen nöyryytys on minulle rangaistus siitä, että olen tähän jamaan itseni päästänyt.
Nopeasti ne voimat karttuu. Pian jaksoin tehdä 20 puukeppikyykkyä ja sitten ei ollutkaan enää kummoinenkaan haaste tehdä sama tangolla. Sitten pystyikin jo laittamaan tankoon painoa, vitsit mikä voiton päivä se oli, kun ekaa kertaa laittoi ne 2.5kg kiekot ja siihen tankoon! Psykologisista syistä laitoin pikkukiekot ja spiraalilukot, enkä vaan pelkkiä niitä saman painoisia isoja lukkoja ilman kiekkoja. :D
Kyykky ei vieläkään ole vahvin lajini, mutta nykyisin puukeppi on enää verryttelyä varten ja hyvä niin. Tsemppiä! Ei ole noloa tehdä 5kg käsipainolla. Itse teen vieläkin joskus vaihtelun vuoksi jotain vittumaisia olkapääkikkailuja 2-3kg painolla ja irvistelen ja ähisen kun polttaa niin saatanasti. Varmaan se näyttää huvittavalta, koska olen kuitenkin jo sen verran "isossa kunnossa", että ulkopuolisesta saattaa näyttää siltä, että "eiks toi mursu jaksa muka ton enempää nostaa". Mitäs sitte. Jokainen tyylillään.
Niin ja hei, ei siellä yleensä kukaan ehdi oikeasti ajatella tai ihmetellä, mitä se viereinen kaveri tekee. Anna mennä vaan, Ryhis!!! :whip:

E-rit-täin lämmin kiitos Kirssille vastauksesta!!! Itsekin vasta pari kk sitten saleilun aloittaneena sitä tulee väliin mietittyä, naureskeleeko muut kulman takana, kun kiskon niitä 6 kg:n käsipainojani hauisliikkeessä ja alkulämmössä kolmee kiloo :nolo: Tämä kirjoitus vähän helpotti, ja sitä paitsi kaikkihan tosiaan on olleet aikanaan aloittelijoita.

No mutta enivei, saako kysäistä pika-apua myös painon lisäämiseen tässä? Kun nyt ihan tuon huiman aloittelijan 1 kk ranskisveivaamisen jälkeen saisi jo nostaa sitä painoa tuosta...köh...12,5 kilosta, niin miten paljon sitä siihen lisätään? En viittis lätmästä summassa heti jotain sellaista, että löydän mutkatangon mutkalta naamaltani. Mitä painoa kenties kykenisi vielä yrittää nostella tavoiteena 8-12 toistoa?

alla keskimääräisiä sarjapainoja (ykkösiä en vielä ole innostunut harrastamaan, varmaankin paikkojen rikkomisen pelossa). tavoitteellista punttitreenia on takana noin vuoden verran

prässi 200kg
kyykky 80kg
pohkeet istuen 45kg

vasarahauis 10kg
hauis mutkatagolla 17kg
penkki 45-50 kg <-- erityisen pettynyt tähän
vinopenkki käsipainoilla 18,5kg
ylätalja 55kg
alatalja 55kg
kulmasoutu 50kg
sjmv 60kg

toistoja irtoaa vaihteleva määrä 10 molemmin puolin. kesän löysäilyllä on tällä hetkellä osuutta asiaan, koska saatan jäädä huonoilla voimatasoilla alle 10:n.

Bulkit bulkattu (=yläkropan lihastalkoot) ja aika tsekkailla sarjapainomuutoksia sitten viime kerran:

prässi 230 kg
kyykky 80-90kg
pohkeet tangolla 70kg
pohkeet istuen 50kg
reiden ojennus 25kg per jalka
reiden koukistus 50kg
penkki 55-60kg <-- note to self: enää ei tarvi olla pettynyt
vinopena kp 23kg
hauis mutkatangolla 28kg
hauis kp 10kg
dippi 5 kg lisäpainolla
pystypunnerrus kp 16kg
ylätalja 60kg
alatalja 60kg
kulmasoutu 60kg
sjmv 90kg

Seuraava puolivuotisraportti sitten kesälaitumilta - tuskin on kovin suuria nousuja odotettavissa :D Salilla kässäreissä kympistä seuraava on 13,5kg, joten jos sen sais otettua käyttöön hauiskäännöissä niin mii veri häpi :)

Oi, mielenkiintoista nähdä millaisilla painoilla täällä treenataan, kovaa sakkia joukossa! Aloitin kuntosaleilun vasta 3 kk sitten ja suurin kehitys on jaloissa: esim. jalkaprässi 100 > 170 kg 8x3 ja pohkeet seisten 70 > 160 kg 10 x 2. Yläkroppa onkin sitten toinen juttu... :curs: mut hitaasti ja varmasti kehitystä sielläkin.

Zone-sarja -42%
Mave 4*4*110kg, ihan törkeän tiukka oli vaikka 100kg on suht kevyttä tehdä. Ihme homma.

Ei oo kyllä lahjoja tuohon maveen ollenkaan. Juuri mitään kehitystä ei ole tapahtunut vaikka olen hinkannut tuota ties kuinka pitkään. :(

Mulla ainakin maveen vaikuttaa ihan älyttömästi näppivoimat, 100kg on mulle kans suht kevyt, 110 sellanen että muuten onnistus mut kädet ei pysy mukana ja heh heh, mun pitäis uuden treeniohjelman mukaan treenailla tästä eteenpäin 120kg sarjoilla. Tää tais lähteä remmiostoksille. Ootko muute kokeillu vaihtaa käsien tai jalkojen leveyttä? Mulla auttaa sekin että teen vähän leveemmin/lähden alempaa

Zolana: remmit on käytössä ei varmaan nousisi senkään vertaa. Itsestä tuntuu että mavessa on jotain kokonaisvaltaisesti pielessä, siis vaikka tekniikka näyttää ihan oikealta niin mun kroppa vaan ei tiedä mitä pitäisi tehdä kun mennään tiukempiin rautoihin. 100 kilolla toistoja tulee lähemmäs 10, mutta 120 kilolla ei ole noussut edes ykköstä. (Täällä video reilu 2v takaa, tekniikka tuskin on paljon muuttunut kun ei tuloksetkaan ole...) Käytännössä tässä ei siis ole tapahtunut juurikaan kehitystä viimeisen 2v aikana vaikka mave on olut treeneissä tässä taas viimeiset ~8kk. No, ei se ole pääliikkeenä ollut mutta olisihan siinäkin kivas saada edes kohtuullisia rautoja ylös.

En usko että tekniikassa on mitään vikaa, mä kokeilisin (jos et oo jo kokeillut) erilaisia mave variaatioita jos ne auttais eteenpäin esim sumo tai kädet tosi leveällä tai sitten ottaa vaikka vähän etäisyyttä tankoon tai kaverin kanssa negatiivisia. Mä huomaan mave maksimia kokeiltaessa että tietyn painon kohdalla mun liikerata on vääränlainen ja sitä yritän korjailla pienillä asennonmuutoksilla niin että huomaisin missä se vika on koska periaatteessa voimat riittäis isompaankin painoon jos saisin liikeradan menemään oikein.

Mä just totesin FB:ssä, että vaikka mä olen treenannut punttia jo yli 20 vuotta, niin silti en ole osannut käyttää vetoremmejä. Mulla on ollut sellaiset treenikassissa varmaan puolet tosta ajasta. Ehkä ne näppivoimat ovat siksi kasvaneet paremmiksi ja kun mulle tehtiin joskus duunissa sellainen puristusvoimatesti, sain ihan hyviä tuloksia.

Nyt en ole tehnyt mavea moneen vuoteen ja toissapäivänä päätin kokeilla, miten lähtee. Lähdettiin 50 kilosta, jolla tein toistoja 10, sitten aina kymppi lisää ja jaksoin tehdä aina tohon 80 kiloon saakka niitä toistoja 10. Tein 90 kilolla 8 toistoa, 100 kilolla 5 toistoa ja 110 kilolla 2 toistoa. Ja sit tultiin sieltä alas pyramidinaaina pudottaen painoa joka kerran jälkeen 10 kiloa ja tehden toistoja niin paljon kuin jaksoi.

90 kilon kohdalla otin vielä varmuuden vuoksi käyttöön voimannostovyön, kun halusin varmistaa ettei selälle käy mitään, kunen ollut pitkään aikaan tehnyt tota liikettä. Tarttee taas yrittää pikkuhiljaa alkaa treenaamaan tota mavea, kun se on kuitenkin niin hyvä liike. Mulla on ollut tapana tehdä mave yleensä suorin jaloin. Välillä harvoin olen kokeillut myös jotain muita variaatioita.

Mun mave-enkka on 145 kiloa ja sen tein ilman vetoremmejä. Tosin mulle noi ykköstulokset eivät ole enää mikään tärkeä juttu, joskus nuorempana oli toisin. Enemmän arvostan nykyään sellaista yleistä hyvää kuntoa, lihaskestävyyttä ja hapenottokykyä. Myös sellaisia omalla painolla tehtäviä liikkeitä, kuten leuanvetoa. Sellaista vähän crossfit-tyyppistä juttua, vaikka itse en ole niin kovakuntoinen.

Kyykkyä ois kans kiva tehdä pitkästä aikaa, mutta tällä hetkellä en pääse syväkyykkyyn leikatun nilkan takia ja muutenkaan en vielä uskalla varata sille isoja painoja. Yritän kyllä kuntouttaa sitä, jotta normi kyykkääminen taas onnistuisi joskus. Penkkitulos on myös pudonut ihan hirmuisesti ja sitäkin pitää treenailla vähän paremmaksi.

Pena 55 kg
Ylätalja 39 kg
Alatalja 50 kg
Mave 60 kg
SJMV 60 Kg
Haukat käsipainoilla 10-12 kg
Kyykky 70 kg
Reisien ojennus laitteessa 59 kg
-ll- koukistus laitteessa 45 kg

Siinäpä ne tärkeimmät. Ärsyttävää kun kaikissa muissa liikkeissä on huimasti painot nousseet, paitsi ylätaljassa. Viime kesän lopussa aloin pitkän tauon jälkeen käymään taas salilla ja kaikissa muissa liikkeissä on edistytty paitsi tuossa... mur...

salilla olen käynyt 2 vuotta säännöllisesti, yleensä 2 kertaa viikossa

Mave:10x 60kg. Pito loppuu sormista, vastaote vetää selän vinoon. Remmit?

etukyykky: 6x30kg (keskivartalon pito pettää, jos lisää painoja) seliseli -> 4x6 35kg
kulmasoutu käsipainoilla 8x15kg
ylätalja eteen 8x37,5kg -> 3x6 42,5kg
penkki 5x37,5kg -> maksimi 42,5kg
hauiskääntö käsipainoilla 8x8kg
pystypunnerrus kp:t: 8x9kg-> 10x10kg
viparit sivulle 8x5kg

boldattuna nyt tuoreimpia lukemia, täältä on hyvä seurata kehitystä.
Olen alkanut harjoitella takakyykyn tekniikkaa, siinä 6x40kg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom