Mimmien treenipainot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Täytyy sanoa, VAU! On kyllä mahtis painoja teillä! Varmasti saanu reenata muutamia kertoja! :) Ite alotin salin uudelleen taas noin kk sitte, pikkuisilla painoilla mennään vielä, mutta maasta se pieniki ponnistaa!
Tässä kuitenkin muutamia, ja nämä 3x10 sarjoina

-Jalkaprässi 91kg
- maastaveto 50kg
-kyykky 40kg
-hauiskääntö 18kg
-vatsa laitteesa 32kg

:pano:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Muistetaan sitten painoja vertailtaessa, että ihmisen koko vaikuttaa siihen, mitä painoja voi edes olettaa hetimiten jaksavansa hollata. Tai siis mua ainakin risoo, kun suurin osa naisista on paljon pitempiä ja siten automaattisesti vahvempia. Tästä syystä ei edes huvita asettaa mitään painotavoitteita, rasvaprosenttitavoitteeseen ei pienuus vaikuta.

Mun pitäis varmasti myös tiputtaa treenipainoja ja keskittyä hallitumpaan tekniikkaan.... Jalkaprässissä menee juu 8x3 130 kg, mutta siinä se tekniikka taatusti jo kusee. Smith-kyykkyä teen toistaiseksi vain 30 kg:lla mutta ihan maahan asti - tuntuu menevän paljon paremmin perille kuin isommalla painolla pienemmällä liikkeellä. Hauiskääntöjä 7,5 kg:lla per käsi ja siinäkin on se puoli kiloa liikaa (tekniikkaa ajatellen). Mutku ei meinaa kehdata ottaa pienempiä painoja. Mulla pitäis olla oma sali :face:

Ei se ihan sen koonkaan kanssa käsikädessä mene varmaankaan?
Mä oon mielestäni aika lyhyt, 163cm ja painoa 59kg. Housukoko suunnilleen 34 (XS-S) ja paidat noin kokoa S (36).
Ja punttia olen nyt treenannut tosissani noin tammikuulta saakka. Sitä ennen kaikenmaailman BodyPumpia ja muita ryhmäliikuntajuttuja jokusen vuoden tosi ahkeraan. Koskaan aiemmin kokeilematta penkistä lähti 55kg.
Treenipainoista en tiiä ku penkin jossa on iisi katsoa paljonko on lätkiä kyydissä. Nyt paras on 2 x 2 x 82kg. Teen vain sitä prässiä jossa seistään (muuta kun ei ole) ja painoja on kyydissä normaalisti 140kg, jolla teen 4 x 20 toistoa. Meidän järkevät kiekot kun loppuu tohon määrään. Loput pikkusälää.
Hauiskäännöt (yhden käden) teen makuultaan, jotta liike tulee varmuudella juuri hauikselle enkä voi jeesiä selällä. 3 x 10 x 10kg + 3 x 5 x 14kg (aina ei mene viittä jokaisella, sitten kun menee, saa lisätä painoa).

Ja treenailen hyvin tarkan syynin alla. :) Huijata ei edes voisi, heti tulee noottia jos jokin menee vähänkään väärin.

Muistetaan sitten painoja vertailtaessa, että ihmisen koko vaikuttaa siihen, mitä painoja voi edes olettaa hetimiten jaksavansa hollata. Tai siis mua ainakin risoo, kun suurin osa naisista on paljon pitempiä ja siten automaattisesti vahvempia.

Tämä oli vähän outo väite. Mä oon saman pituinen kuin sä ja oon aina ajatellut olevani optimaalisen kokoinen punttailuun. Pidemmillä on karkeasti ottaen pidemmät nostomatkat --> suurempi työmäärä.

OT: Oon aina kuvitellut olevani meidän ikäluokassa myös keskipituinen. Mistähän näkisi tilastoja...

En kyllä allekirjota tota pituusjuttua. Oon naiseksi keskivertoa pidempi (172cm) ja mulla on ihan paskat voimatasot.

Ykkösinä otettu kesällä mave 100kg, penkki oli kesällä ykkösenä 50kg mutta nyt parisen viikkoa sitten tuli 4 toistoa samalla painolla. Takakyykky oli muka jossain vaiheessa jotain 85-90kg mutta sitten siirryin vajaasta niiailusta oikeaan syvälle tehtyyn kyykkyyn. Nyt kyykkysarjoissa kulkeekin painoja välillä 25-40kg, riippuen päivästä, sarjan pituudesta ja siitä teenkö etu- vai takakyykkyä.

Mua muuten sylettää kyllä kovasti että mulla on omaan pituuteen nähden "liian pitkät" kädet (sama se ois vaikka runkokin ois pidempi, yhtälailla ne kädet on mitä on). Se tekee liikeradoista vain pidempiä. Töppökätisenä ois jotkut jutut kyllä iisimpiä.

Asiaa:
etukyykky 60kg vitos-kutosia
penkkiä 20kg käsipainoilla kivoja kymppejä

Takakyykky on jäämässä pahasti jälkeen etukyykkyyn verrattuna. Viime viikolla takakyykkäilin 70 kilolla ja etukyykyt on kaupan päälle syvempiäkin. :face: Takakyykky paranee kyllä nopeasti, kun nyt alan taas treenata sitä, mutta silti. Etukyykyssä oon nyt pisteessä, jossa jalat hyytyy ennen keksivartaloa & yläselkää.

Ok, ehkä mun on turha syyttää kokoani heikkoudesta. Rakennevika (kuopparinta) taas saattaakin oikeasti vaikuttaa siihen, miks voimaa ei ole. Viime keväänä en saanut penkistä ylös edes tankoa, nyt menee 30 kg x 6.

Kyykky tangolla. melkein perse maata hipoen sarjapainot jotain 45 kg. En oo maksimia kokeillu.
Penkki sarjapainot 30kg 8 toistoa. Maksimi joku 38kg. En oo neljääkymppiä saanu vielä ylös.
Hauis mutkatangolla scotissa. Käsipainoilla jos teen keskitettyä nii joku 6 kg paino yleensä.
Pystypunnerrus 8 kilon käsipainoilla. Tai 15 kilon tangolla. Nii ja jalkaprässi (semmone ylöspäin työnnettävä. ja kunnolla pohjasta asti.) 140kg maksimi toistomäärä ollu 12 toistoo sarjapainoina.

Oon käyny salilla aktiivisesti n. vuoden. Tuo penkki on varmaan kokenu suurinta kehittymistä kun en jaksanut alussa nostaa edes tankoa! Monesti ihmetelly että miten helevetissä joillain naisilla nousee ilman mitään treenaamista joku 50 kiloa heti penkistä. Kun itellä ei oo vielä vuodenkaa jälkee mitää mahiksia. Enkä nyt mikään rimpula kuitenkaa oo. No ehkä mun lihakset vaa katos kokonaa muutaman vuoden takaisessa laihduttamisessa kun tiputin painon ihan hulluilla kaloreilla 47 kiloon. Nyt painan siis 66. Enkä vieläkää oo saanu ns. normaalivoimia. Jos nyt tätä ketjua uskoo.

Ihan totta tuo tyylien vaikutus tuloksiin. Treenailen vähän sekaisin voimailu ja bodailutyyleillä. Isommilla painoilla saan sen fiiliksen mitä haluan salilta, pienemmillä painoilla ja tarkemmilla suorituksilla saan ihanan poltteen lihakseen. Toisaalta eipä ne tyylit vaikuta mitenkään ykkösiin, eikä myöskään skolioosi, notkoselkä, taipumaton nilkka tai nivelrikko polvessa kun tekee liikkeet huolella ja oikein. Toisissa liikkeissä pituus helpottaa ja toisissa siitä on hyötyä. Paino varmaan vaikuttaa eniten, ainakin jalkoihin ja mun mielestä onkin ihan turha vertailla esim mun jalkaprässimaksimia (jotain yli 400kg) jonku mua puolet kevyemmän jalkaprässiin koska mun oma paino on jonkun kevyemmän treenipaino jne. Toisaalta esim kyykyissä sitten tulos jääkin paljon huonommaksi samasta syystä eli eipä siitä suuresta massasta ole ainoastaan "hyötyä" kun ajatellaan treenipainoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun ohjelmassa on nyt eri päivinä sekä pitkää että lyhyttä sarjaa samoille lihasryhmille (pitkät sarjat supereina jonkun toisen liikkeen kanssa ja lyhyet sarjat ovat suoria). Treeniä 6krt/vko.

Kyykky: 3x6x67,5//3x15x40
SJMV: 3x6x70
Hauis: 3x6x22,5 (tanko)//3x15x7 kp
Ojentaja: 3x8x13,5//3x15x10
Penkki: 3x6x35//3x15x22,5//kapeana 3x8x30
Ylätalja leveä 3x8x45
Kulmasoutu: 3x8x40//3x15x30
Jalkojen ojennus: 4x20x35 + takareiden koukistus 4x20x35 (nämä superina)
Mave: 2x6x65

Siinä kait niitä tärkeimpiä. Leuanvetojahan sitä pitäs alkaa kokeilemaan taas kuminauhoilla ja etukyykky houkuttaisi.

Penkkiä tehty taas pitkästä aikaa ja nyt menee 3 x 6 x 60 kg. Olen iloinen! :) Onneks treeneissä on nykyään tärkeämpiäkin tavoitteita kuin vain penkki- tai muut painot.

Penkkipunnerrus 40kg x8
Kulmasoutu 26kg kässäreillä x6
Ylätalja eteen 50kg x6
Pystypunnerrus 15kg kässäreillä x8
Hauiskääntö 10kg kässäreillä x8
Jalkaprässi 150kg x10
Sjmv 50-52kg x8
Bulgarialainen kyykky 15kg kässäreillä x15
Maastaveto 70kg:lla muutama

Tässä jotain tuloksia jostain... :)
Pitäs saada mave/kyykkytekniikat hanskaan kanssa, niin sais niistäki sitten jotain ehkäpä :D Mavea oon testaillut tosiaan muutamaan otteeseen salilla... Sit sekä kyykkyä että mavea oon duunaillut ja harjoitellut lähinnä kotosalla 15kg:n kässäreiden kanssa (kyykkyjä jotain x15, mavea reippahasti yli x20), mutta liikkuvuus aivan surkea, nii täytynyt käyttää jotai lankkua siinä kantapäiden alla (jos nää venyttelyt sun muut rupeis hiljallee joskus auttaa ni olis jees). :rolleyes:

Tuleepa nöyrä olo, kun katselee teidän painoja. Ne on ihan käsittämättömiä! Itse saan tuurilla yhden sarjan tehtyä hauista 5 kiloisella käsipainolla... :nolo: Olen ihan riukukäsi, en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa :D

^kyllä ne voimat kasvaa, kun treenaa ja syö hyvin! Mäkin aloitin haukkarit vitosilla viime helmikuussa, nyt menee sarjat kaseilla. Mulla on eniten voimat kasvaneet ylätaljassa (pull down): lähtotaso sarjassa 35 kg, nyt menee 60 kg:lla. Mutta siinä taitaa tekniikka jo kusta, siks teen 50 kg:lla. Penkissä en viime talvena saanut tankoakaan ylös (20 kg), nyt menee sarjat 30:lla. Eniten mulla lienee aina ollut voimia jaloissa. Prässissä menee sarjat 130 kg:lla.

Suorinjaloin maastavedossa meni viime jalkatreenissä 60kg:lla x5, jihuu! :) Etukyykyssä lähtösarjapainot ovat nyt kutakuinkin 40kg x6-8, kun sitäkin pääsin tekeen. Laittelen joskus sitten treenipainoja tarkemmin ja lisää, kunhan kehitystä nyt syntyy ensiksi.

Ryhäkizz, eipä sitä kannata hirveämmin vertailla muihin itseään, varsinkin jos on treenailut vasta alkutekijöissään. Kaikenlaiset seikat vaikuttaa niihin treenipainoihin ja tärkeintähän on, että treenaa täysillä niillä painoilla, mitkä ovat itselle sopivat :D Eipä omatkaan painot taida silleen kummoiset olla, jos suhteuttaa mun kokoluokkaani, kun mikään pienikokoinen en nimittäin ole.

Zone-sarja -42%
Tuleepa nöyrä olo, kun katselee teidän painoja. Ne on ihan käsittämättömiä! Itse saan tuurilla yhden sarjan tehtyä hauista 5 kiloisella käsipainolla... :nolo: Olen ihan riukukäsi, en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa :D
Jos mä kerron sulle jotain noloa, niin helpottaisko se? Vertaistukea, you know. :D
Älä vertaa muihin. Tiedän että se on joskus vaikeaa, kun itse hikoilet nurkassa puolikuolleena jonkun pienen käsipainon kanssa ja siinä vieressä joku tekee paljon isommilla painoilla ja paljon helpomman näköisesti. Silloin on vaan yritettävä ajatella, että "ainakin mä OLEN täällä salilla, enkä kotisohvalla. Täällä mä saan tehtyä itsestäni vahvemman. Jos se on jonkun mielestä naurettavaa, niin fuck off." Jostain se vaan on aloitettava, niin nololta kuin se joskus tuntuukin olla heikko.

Niin se nolo juttu sitten vielä: eli kun aloin aikanaan käydä salilla, multa ei onnistunut minkäänlainen kyykky. Oli tosi, tosi noloa huomata, että olen huomaamattani päässyt niin rapakuntoon, etten pääse kyykystä ylös! Se oli nöyryyttävää. No, ei siinä muu auttanut kuin tehdä sitten kyykkypaikalla puukeppikyykkyä, kun ei tangon kanssa onnistunut. Toki keppikyykkyä olisi voinut tehdä kotonakin piilossa, mutta päätin, että julkinen nöyryytys on minulle rangaistus siitä, että olen tähän jamaan itseni päästänyt.
Nopeasti ne voimat karttuu. Pian jaksoin tehdä 20 puukeppikyykkyä ja sitten ei ollutkaan enää kummoinenkaan haaste tehdä sama tangolla. Sitten pystyikin jo laittamaan tankoon painoa, vitsit mikä voiton päivä se oli, kun ekaa kertaa laittoi ne 2.5kg kiekot ja siihen tankoon! Psykologisista syistä laitoin pikkukiekot ja spiraalilukot, enkä vaan pelkkiä niitä saman painoisia isoja lukkoja ilman kiekkoja. :D
Kyykky ei vieläkään ole vahvin lajini, mutta nykyisin puukeppi on enää verryttelyä varten ja hyvä niin. Tsemppiä! Ei ole noloa tehdä 5kg käsipainolla. Itse teen vieläkin joskus vaihtelun vuoksi jotain vittumaisia olkapääkikkailuja 2-3kg painolla ja irvistelen ja ähisen kun polttaa niin saatanasti. Varmaan se näyttää huvittavalta, koska olen kuitenkin jo sen verran "isossa kunnossa", että ulkopuolisesta saattaa näyttää siltä, että "eiks toi mursu jaksa muka ton enempää nostaa". Mitäs sitte. Jokainen tyylillään.
Niin ja hei, ei siellä yleensä kukaan ehdi oikeasti ajatella tai ihmetellä, mitä se viereinen kaveri tekee. Anna mennä vaan, Ryhis!!! :whip:

Mää voisin laittaa tänne näitä omia toistoja ja niiden painoja aina välillä. En käy puntilla vaan crossfitissä missä tehään olynostoja..
Lista jatkuu aina kun tulee tehtyä. Mut nää on nyt tuoreimmassa muistissa.
Mave: 1x100kg
Kapea penkki:5x25kg
Takakyykky: 1x80kg
Ohs: 1x50kg

Prässi: 8x200kg
Sjmv: 10x50kg
Kulmasoutu käsipainoilla: 10x15 kg
Ylätalja: 10x45kg
Penkki käsipainoilla: 8x12,5 kg
Hauiskääntö tangolla: 10x20kg

Salilla oon treenaillut nyt n. 9kk. Oon kyllä aika ylpeä itsestäni kun aika nolot treenipainot oli alussa ja kehitystä on siis tullut :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom