Mimmien treenipainot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mistä tiedätte kuinka paljon tanko painaa, onko niissä jotain merkintöjä? Salilla on vielä pari erilaista tankoa, joissa tuntuu olevan aika iso ero. Vähän nolottaa ladata painot tankoon ja todeta että perhana, enhän mä jaksa kun tää tanko painaakin jo näin paljon. :D

Remmejä, salihanskoja olen ajatellut mutta se hemmetin nöyryys on toppuutellut. En ole mikään pro (ja se näkyy) joten tällaiset apuvälineet tuntuvat hifistelyltä, sitten muut kyttää että mikä toi luulee olevansa. :hyper:

Meiän salilla on seinällä lappu, jossa on että isompi tanko 20kg, pienempi tanko 10kg. Kaippa ne tangot yleisesti noiden lukujen välillä pyörii? Jos teiän salilla on vaaka, niin käy punnittemassa ittes sen kanssa. http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/20203-mitae-penkki-kyykkytanko-painaa/ tuolta löytyy keskustelua tankojen painoista.

Ja miusta hanskat ei oo mitkään hifistelyjutut, ite tykkään käyttää kun suojelee vähän kämmentä ihon kulumiselta. :) Remmejä en oo viel hankkinu, kun kovasti yritän puristusvoimaa saada kehittymään... Hitaasti, mutta varmasti. :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Uusi treeniohjelma hioi suoritustekniikoita ja kun minut laitettiin kyykkäämään syväkyykkyjä, niin voin sanoa, ettei 80kg enää noussut :D Koordinaatio ihan hukassa, mutta yllättävän nopeasti tulee takaisin. Ekassa treenissä olin kuolla 10kg tangon alle, mutta toisella kerralla meni sarjaa jo 4x8x25kg (5 sekuntia alaslasku ja räjähtävästi ylös). Ihan uusi haaste itselle! :)

Neljän viikon jälkeen 4x8x35kg, ykkösmaksimi 42,5kg > 60kg. Enhän mä ihan toivoton olekaan :D Tämän kyykyn jälkeen tuli aina superina 10s tauon jälkeen askelkyykkykävelyä 10askelta per jalka painot käsissä (eilen oli jo 12,5kg kässärit), joten suorana sarjana voisi mennä jo vähän suuremmatki lukemat kyykyssä. Kesäpeppua tavoitellessa ;)

Neljän viikon jälkeen 4x8x35kg, ykkösmaksimi 42,5kg > 60kg. Enhän mä ihan toivoton olekaan :D Tämän kyykyn jälkeen tuli aina superina 10s tauon jälkeen askelkyykkykävelyä 10askelta per jalka painot käsissä (eilen oli jo 12,5kg kässärit), joten suorana sarjana voisi mennä jo vähän suuremmatki lukemat kyykyssä. Kesäpeppua tavoitellessa ;)

Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko sun uusi ohjelma Optimal Performancelta? Kuulosti niin tutulta noi syväkyykyt ja liikepari kyykky-askelkyykkykävely :D Itsellä on vielä matkaa syväkyykkyyn, liikkuvuus ei riitä enkä oikein tiedä millä kaikilla tavoilla sitä voisi harjoittaa esim. kotona...

Ohoh, olihan täälläkin mimmeille oma ketjunsa reenipainoista. Kerrotaan nyt tännekin mitä puolessa vuodessa pullamössö on saanu aikaan.

Kyykyssä 70 kg nousee vielä pohjasta, 7 kk sitten ei noussut koko muija.
Mavessa vejin eilen 80 kg ykkösen taas kymppisarjan viimeseksi, tosin piti hammasta purra ja aggrea ettiä että sai sen *keleen ylös. 7 kk sitten jaksoin vetää 15 kg.
Penkissä oon lähes yhtä heikko kun 7 kk sitten, ehkä 30 kg sarjapainona. Tekniikkaa tarvii vieläKIN harjotella.

Ja noista varusteista, käytän remmejä mv:ssa jos tarvii, ainakin isoilla painoilla. Käsien ihon peruskunto on lähes mallia veresliha niin rosoinen tanko ei tee gutaa. Remmit toimii suojana ja antaa pitoa isoille painoille.

^ Uskon että on! :D Mä olen tehnyt samalla tyylillä nyt omat kyykkyni eli lankku/levypainot kantojen alla ja jalka-asennon leventäminen, mutten siltikään tiedä pääsenkö tarpeeksi alas selän pyöristymättä. Pitäisi ottaa sisko joskus kaveriksi treeneihin, että sais taltioitua elävää kuvaa ja näkis itekin että miten sitä oikein yrittää kyykätä...

Ite en oo koskaan maksimeja kokeillu, mutta tässä mun treenipainoja:

jalkakyykky 50kg
mave 60kg
2 min lankku
ylätalja 35kg
penkki 30kg :face:
pystypunnerrus 25 kg
Prässi 110 kg

No laitetaan jotakin sarjapainoja jakoon täältäkin.

Kyykky 70
Sjmv 60
Mave 80
Kulmasoutu 37,5-40
Alatalja 40
Penkki 37,5-40
Leukoja hyvällä tuurilla pari :face:

Harmittaa, kun mitään kunnon vertailupohjaa ei ole siihen, kun marraskuussa koko salihomman aloitin enkä silloin heti omannut ohjelmaa enkä laittanut kunnolla painoja ylös... mutta on sieltä kyykkyyn n.20kg tullu lisää, penkkiin sen n.10kg, leukoihin ne muutaman (lähtötilanne nolla) ja mave on ollut ohjelmassa vasta muutaman viikon.... mutta pikkuhiljaa.

Ja täällä ilmoittautuu prinsessakäsi jolla on aina oltava hanskat. Remmeistä tykkään ja on apua, mutta pyrin tekemään mahdollisimman paljon ilman niitä...

Ajattelin kysellä täältä ettei tarvitse tehdä turhaa uutta aloitusta. Eli onko muille tullut painojen kanssa vastaan tilanne että lisää pitäisi laittaa mutta se pelottaa? Mä olen aina treenaillut yksinään mutta ajanmyötä on tullut sellainen fiilis että varsinkin kyykkypäivinä olisi kiva jos olisi kaveri varmistamassa. En tiedä johtuuko tämä nyt polvesta jossa on nivelrikko vai alkaako painot olla sen verran suuret että pelkään että kroppa ei pysy mukana jos vaikka horjahdan. Mikähän siihen auttaisi koska niitä painoja olisi pakko nostaa.

Ajattelin kysellä täältä ettei tarvitse tehdä turhaa uutta aloitusta. Eli onko muille tullut painojen kanssa vastaan tilanne että lisää pitäisi laittaa mutta se pelottaa? Mä olen aina treenaillut yksinään mutta ajanmyötä on tullut sellainen fiilis että varsinkin kyykkypäivinä olisi kiva jos olisi kaveri varmistamassa. En tiedä johtuuko tämä nyt polvesta jossa on nivelrikko vai alkaako painot olla sen verran suuret että pelkään että kroppa ei pysy mukana jos vaikka horjahdan. Mikähän siihen auttaisi koska niitä painoja olisi pakko nostaa.
Mulla on itse asiassa just tää sama ja nimen omaa kyykyssä. Oon miettinyt et se johtuu jotenkin mun ns. heikoista polvista kun ne on aina ollut vähän huonot (urheiluvammoja jne). En luota niihin. Siks oon tehnyt kyykkyjä jonkin verran myös smith:ssä, jotta saan sen varmistuksen mukaan.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Correct me if i'm wrong, mutta eikös niissä kyykkytelineissä ole varmistusraudat juuri tätä varten?

Kyllä! Etenkin penkissä. Aina täytyy olla kaveri varmistamassa, jos siihen enemmän painoo lataan kun ennen :D

Samaa ongelmaa täällä... Useimmiten treenailen yksin ja tällä hetkellä erityisesti penkkipunnerruspainot tuntuu "jämähtäneen". Pystyn nyt tekemään 45kg:lla 4 toistoa ja 4 sarjaa, mutta en ole vielä uskaltanut lisätä painoja tästä ilman varmistajaa. Tiedän, että on hölmöä olla pyytämättä jotain kanssatreenaajaa varmistamaan, mutta mulle tulee tunne, että häiritsisin sillä tämän toisen tyypin treeniä. Sinänsä hassua, koska mua ei todellakaan häiritse, jos joku pyytää mua varmistamaan (näinkin on muutaman kerran käynyt). Ehkä täytyy repäistä ja todellakin pyytää jotain varmistamaan, ettei totaalisesti jämähdä samoihin painoihin.
Viikonloppuisin on luksusta, kun yleensä pääsee poikakaverin kanssa treenaamaan, silloin on aina varmistaja lähellä :)

Joo ei mua eniten pelota se että jään painojen alle vaan se että polven kudokset/jänteet napsahtaa poikki, siinä ei ihan hirveesti lämmitä vaikka olis varmistusraudat :D Tosin mun mielestä on kivempi tehdä muutenkin muualla kuin sellaisessa suht ahtaassa häkissä (kyllä mä vien paljon tilaa :D). Täytyy varmaan tehdä niin että pistää ana uusiin painoihin penkin takapuolen alle ja tekee aluksi sen kansa niin pitkään että uskaltaa jätää penkin pois alta.
Kiva kuulla etten oo ainoa ongelmani kanssa.

Samaa ongelmaa täällä... Useimmiten treenailen yksin ja tällä hetkellä erityisesti penkkipunnerruspainot tuntuu "jämähtäneen". Pystyn nyt tekemään 45kg:lla 4 toistoa ja 4 sarjaa, mutta en ole vielä uskaltanut lisätä painoja tästä ilman varmistajaa. Tiedän, että on hölmöä olla pyytämättä jotain kanssatreenaajaa varmistamaan, mutta mulle tulee tunne, että häiritsisin sillä tämän toisen tyypin treeniä. Sinänsä hassua, koska mua ei todellakaan häiritse, jos joku pyytää mua varmistamaan (näinkin on muutaman kerran käynyt). Ehkä täytyy repäistä ja todellakin pyytää jotain varmistamaan, ettei totaalisesti jämähdä samoihin painoihin.
Viikonloppuisin on luksusta, kun yleensä pääsee poikakaverin kanssa treenaamaan, silloin on aina varmistaja lähellä :)

Mäkään en uskalla ketään ihan randomia pyytää varmistamaan (koska niin pienet painot... :(). Kerran joku vieras punttihirmu mies pyysi mua varmistaan penkkiä. Katoin sitä silmät pyöreenä, että ootko nyt aivan varma, kun täällä olis muitakin, eikä sen painotkaan olleet mitkään pienet. Siinä se sit neuvo mitä mun pitää tehä. Ei onneksi jääny tangon alle, epäilen vähän että oltais sitä yhessä saatu ylös :). Oon myös varmistanu kyykkyä kerran, lähinnä piti seistä siellä takana ettei tyyppi kaadu taakse.

Joo ei mua eniten pelota se että jään painojen alle vaan se että polven kudokset/jänteet napsahtaa poikki, siinä ei ihan hirveesti lämmitä vaikka olis varmistusraudat :D Tosin mun mielestä on kivempi tehdä muutenkin muualla kuin sellaisessa suht ahtaassa häkissä (kyllä mä vien paljon tilaa :D). Täytyy varmaan tehdä niin että pistää ana uusiin painoihin penkin takapuolen alle ja tekee aluksi sen kansa niin pitkään että uskaltaa jätää penkin pois alta.
Kiva kuulla etten oo ainoa ongelmani kanssa.

Auttaako se kaveri siinäkään kamalasti jos polvi hajoaa? Puhelin vaan mukaan ja soitto 112 niin kyllä ne ensihoitsut tulee vaikka läpi lukitun oven siut hakemaan.

Itsellä ei ole tuollasta pelkoa tullut mieleenkään vaikka useesti treenaan yksin paloaseman salilla. Kerran kyllä elämä vilisi sekunneissa silmien ohitse kun jäin etukyykyssä jonkun 80kg kanssa pohjiin ja en ollut ollenkaan varma saanko sit tankoa kipattua polvien yli, olen ennenkin tiputtanut sen pienemmillä painoilla polville ja vaikka mitään ei onneksi hajonnut niin ruhjeet oli aikamoiset. Homma kuitenkin onneksi onnetui, mutta sen jälkeen kyllä olen kiltisti kyykännyt kyykkytelineen sisällä :D

Auttaako se kaveri siinäkään kamalasti jos polvi hajoaa? Puhelin vaan mukaan ja soitto 112 niin kyllä ne ensihoitsut tulee vaikka läpi lukitun oven siut hakemaan.

Itsellä ei ole tuollasta pelkoa tullut mieleenkään vaikka useesti treenaan yksin paloaseman salilla. Kerran kyllä elämä vilisi sekunneissa silmien ohitse kun jäin etukyykyssä jonkun 80kg kanssa pohjiin ja en ollut ollenkaan varma saanko sit tankoa kipattua polvien yli, olen ennenkin tiputtanut sen pienemmillä painoilla polville ja vaikka mitään ei onneksi hajonnut niin ruhjeet oli aikamoiset. Homma kuitenkin onneksi onnetui, mutta sen jälkeen kyllä olen kiltisti kyykännyt kyykkytelineen sisällä :D

Hei vitsi, toihan auttoi, eihän siinä tosiaan mitän o tehtävissä vaikka olis pitä, ehkä se penkki takapuolen alle ainakin alkuun. Mulla tosiaan vasemmasa polvessa nivelrikko ja fyssari onnistui saamaan mut paniikkiin sen suhteen kun sanoi että sieltä voi ristisiteet vaan napsahtaa poikki jokukerta isoilla painoilla (yritti saada mua lopettamaan mieleistä lajia). Mä oon onnistunu jäämään vaan penkkitangon alle ja sieltä sit yritin kuikuilla et näkeekö joku jos kippaan tangon, sit joku setä tuli pelastamaan kun olin muutaman minuutin miettinyt mitä tehdä (ei vaan sisu antanu periks huikata joltakin apua)

Kulmasoutu 35 kg
Penkki 35 kg nousee mutta sarjoja teen vielä 30 kilolla
mave 45 kg
sjmv 45 kg myös, sitten loppuu sormista/käsistä pito :D
kyykky 35 kg, tästä eteenpäin jalat jaksais mutta ongelmana on kotisali, jossa ei oo telinettä mistä tangon sais hartioille, ts. joudun riven kautta nostaa ylös niin eipäs nousekkaan :(
leukoja vastaotteella 14 ja myötäotteella 6
hauista teen 12,5 kilolla

nyt ajatuksena vähentää aerobista ja keskittyä punttiin jotta jaksais paremmin nostella..

Mä olen keventänyt monessa liikkeessa treenipainoja ja ylipäätään treeniä, koska epäilen suuresti tekniikan kärsineen aiemmin voimiini nähden liian suurista painoista. Ei tunnu kovin järkevältä treenata väkisin isoilla painoilla ja olla treenin jälkeen niin kipee ja jumissa, että seurauksena on pahimmillaan migreenikohtaus ja joka tapauksessa tarve vetää särkylääkkeitä sekä lihasrelaksantteja. Jos ja kun tavoitteena on "vain" timmi kroppa eikä ihmeelliset voimat, niin miks kiduttaa itseään? Toki lisään painoja jatkossa taas, mutta mikään itsetarkoitus se ei ole ja tärkeintä on välttää arkea haittaava kipeytyminen ja loukkaantumiset.

Back
Ylös Bottom