Mimmien treenipainot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tajusinpa muuten, että viparitkaan ei ole lainkaan vertailukelpoinen liike. Kädet (kyynärpäät) koukussahan liike on paljon kevyempi tehdä kuin lähes suorin käsin.

Näinpä. Minun kokemukseni mukaan vipareissa pienet painot, melko suorat kädet ja pysäytys + hiiiiidaaas negatiivinen on se paras resepti. En enää edes yritä tähdätä suoraviivaisesti isompiin painoihin tässä liikkeessä, sillä epäkkäille ja selkäheijailuksihan tuo muuten menee.

Mä uskaltauduin viimein tekeen ekat sarjat penkkiä omalla salilla, hyvä minä :rock:

Jostainhan se on aloitettava, eli tein 3*12 pelkällä tangolla (20kg), aika :nolo:, mutta eiköhän sitä joskus voi lisäillä painojakin sinne :), aluks harjoittelen tekniikkaa tuolla pelkällä tangolla. Eikä mulla tietysti mitään suuria tavoitteita olekaan, mitä nyt tietysti hirveet rintalihakset vois hankkia :D...

Joulupäivänä tuli sitten suklaan ja joulutortun voimalla kokeiltua ykkösiä voimalajeissa. Eka kerta elämässä, ja tässä tulokset:

maastaveto 70 kg
kyykky 60 kg
penkkipunnerrus 40 kg

Tekniikka ei kuulemma hajonnut missään, eli se puoli ok :) Ens vuonna tavotteena onkin yhteistulosta kahteen sataan kiloon :rock:

paljonkohan muuten kulmatanko painaa...? sellainen normikokonen...:jahas:
Mutkatankoako tarkoitat? Sellainen millä väännetään habaa, aika lyhyt jossa on suurinpiirtein --^-^-- keskellä? Yleensä se on 8,5 tai 10 kg.

Parin viikon päästä pitäisi taas maksimia kokeilla ainakin penkissä ja kyykyssä. Mave jää hieman myöhemmäksi. Toivottavasti saan hienoja uusia ennätyksiä tänne sitten kirjata :)

Viime aikojen noteerauksia:

PENKKIPUNNERRUS

7*6*60 kg, 1*6*70 kg (eri treenikerroilla toki)

MAASTANOSTO

5*5*115 kg, 4*3*120 kg, 3*2*125 kg (eri treeneissä nämäkin)

Viime aikojen noteerauksia:

PENKKIPUNNERRUS

7*6*60 kg, 1*6*70 kg (eri treenikerroilla toki)

MAASTANOSTO

5*5*115 kg, 4*3*120 kg, 3*2*125 kg (eri treeneissä nämäkin)

Aika mukavasti menee! :hyvä: Erityisesti tuo maastaveto näyttää kovalta. Uteliaisuuttani kyselen millaisilla painoilla kyykkäät? Entä teetkö rinnallevetoja tai pystypunnerrusta tangolla? Sori, en jaksanut etsiä... Olethan saattanut näistäkin jo kirjoitella aiemmin...

en tiedä tän hetkisiä painoja, kun on ollut niin kauan aktiivisesta taukoa (viime keväästä), ja nyt taas alotellaan kovaa treeniä.

Kaks mitä vielä muistan,
Hauiskääntö painolla 9kg ja
prässi 55kg, siitä pystyisin varmasti vielä jokusen kilon nostamaankin.

Nyt nuo luvut ei oo ihan tota luokkaa edes :jahas: .. katellaan sitten taas jokusen kuukauden päästä :whip:

*muoks* kiva katella noita muiden paino määriä.. :(
no, jokainen on joskus alottanut "tyhjästä". Ja kuitenkin olen omaan kehityskseeni tyytyväinen :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pitkästä aikaa salilla tänään :D

- kyykky 3*6*40kg (+tanko 20kg)
- penkki 3*6*30kg
- kulmasoutu yhdellä kädellä 3*6*25kg
- hauiskääntö tangolla seisten 3*8*15kg
- ranskalainen taljassa 3*8*25kg

Eipä nuo treenipainot näköjään paljon laske parin kuukauden tauon aikana, mutta kyllä j*lauta väsyy nopeasti :D No tästä se taas lähtee - tällä kertaa maltillisesti ;)

Millainen suhde mimmeillä on ranskiksessa ja tasapenkissä? Joissain päivyreissä olen lukenut, että penkissä sarjapainot jossain 45 ja ranskis jotain 30 kg! Ite penkkaan päälle 50 kilolla sarjoja (ei tosin vrt kelpoisia periaatteessa koska treenaan voimatyylillä) ja ranskis on tosi nihkeetä jo jollain 20 kg:lla. En voi tajuta :D Ja olen jopa nähnytkin näitä ranskiksia ja tosi hyvällä tekniikalla on tehty, kun taas ite en saa paskallakaan tekniikalla mitään aikaseksi tolla 30 kg:lla. Kapee penkki kyllä mulla sitten on ihan normilukemissa, tuo ranskis vaan tökkii :jahas: Myös tuolla paremmalla puoliskolla sama ongelma, penkkimax 150 ja ranskista ~45 kilolla :D, kapee penkki normaali. (näin kirjoitettuna tuntuu vielä kieroutuneemmalta kuin onkaan)

Millainen suhde mimmeillä on ranskiksessa ja tasapenkissä? Joissain päivyreissä olen lukenut, että penkissä sarjapainot jossain 45 ja ranskis jotain 30 kg! Ite penkkaan päälle 50 kilolla sarjoja (ei tosin vrt kelpoisia periaatteessa koska treenaan voimatyylillä) ja ranskis on tosi nihkeetä jo jollain 20 kg:lla. En voi tajuta :D Ja olen jopa nähnytkin näitä ranskiksia ja tosi hyvällä tekniikalla on tehty, kun taas ite en saa paskallakaan tekniikalla mitään aikaseksi tolla 30 kg:lla. Kapee penkki kyllä mulla sitten on ihan normilukemissa, tuo ranskis vaan tökkii :jahas: Myös tuolla paremmalla puoliskolla sama ongelma, penkkimax 150 ja ranskista ~45 kilolla :D, kapee penkki normaali. (näin kirjoitettuna tuntuu vielä kieroutuneemmalta kuin onkaan)

Kapee penkkipunnerrus on enempi ns. massaliike kuin ranskis, eli kapeella penkatessa liikkeeseen osallistuu myös muita apulihaksia kuin pelkät olkavarren ojentajat. Biomekaanisesta näkökulmasta katsottuna ranskalainen punnerrus vaatii suhteessa enempi voimaa, kun vipuvarsi on siinä erilainen. Ääh..kun ei oo vielä riittävästi tietoo että osaisi selittää asian ymmärrettävästi..:jahas: Mutta lyhyestä virsi kaunis: tasapenkin tulos on monesti parempi kun siinä vähän fuskataan muiden lihasten avulla..

Ranskiksenkin voi tehdä niin miljoonalla tavalla: mutkatangolla, kässäreillä, onnistunee myös tavallisella tangolla. Tangon voi laskea otsalle tai penkille tai jättää koko liikkeen vajaaksi. Liikkeen voi tehdä puhtaasti ojentajilla (jolloin vain kyynärvarsi liikkuu) tai käyttää apuna myös olkapäitä... Ja tekeekö sen ranskiksen omana päivänään tai sadan penkkisarjan jälkeen.

Veikkaisin, että omat sarjapainot ranskiksessa mutkatangolla on ehkä 1/3 tasapenkin kkösmaksimista.

Tasapenkissä käytetään myös olkavartta liikuttavia lihaksia, eli liike tapahtuu myös olkanivelessä, kun taas ranskiksessa olkanivel stabiloidaan, ja suorite tehdään pelkällä kyynärnivelen koukistuksella.
Aivan kuten todettu, liikkeen voi tehdä niin monella tapaa ja mitä puhtaamman suorituksen itse esim. ranskiksessa teen, sitä vähemmän painoa saa olla, että liike menee juurikin ojentajille. Itselläni painot ranskiksessa ovat vähintäänkin tod. nolot, enkä kyllä mielellään ko. liikettä edes tee, on sen verran rankkaa olkapäille.

Kapee penkkipunnerrus on enempi ns. massaliike kuin ranskis, eli kapeella penkatessa liikkeeseen osallistuu myös muita apulihaksia kuin pelkät olkavarren ojentajat. Biomekaanisesta näkökulmasta katsottuna ranskalainen punnerrus vaatii suhteessa enempi voimaa, kun vipuvarsi on siinä erilainen. Ääh..kun ei oo vielä riittävästi tietoo että osaisi selittää asian ymmärrettävästi..:jahas: Mutta lyhyestä virsi kaunis: tasapenkin tulos on monesti parempi kun siinä vähän fuskataan muiden lihasten avulla..
Ok, paitsi että särähti aika pahasti tuo fuskata sana tuossa. :jahas:

Mulla on ranskiksen ja kapean penkin sarjapainoissa ollut semmonen noin 40kg:n ero pahimmillaan. Prosentteina tää tekee ööö siten, että ranskalaisen sarjapainot on n. 40% kapean penkin sarjapainoista. En ole koskaan päässyt ranskiksessa yli 30kg:n sarjapainojen - ja olen kokeillut kaikki variaatiot välillä "seisten niskan takaa" - "tasapenkillä maaten otsalta". Tiedä sitten miksi. Mä vaan oon semmonen punnertaja :rolleyes:

Muilla kanssa niin että penkissä teen sarjota 40-50kg ja ranskiksessa 15-20kg.

Ojentajat on nykyään se mikä penkissä hyytyy. Ellei sitten ole tissejä esiväsyttänyt. Kapea penkki ei kuitenkaan ole paljon penkkiä heikompi, korkeintaan ton 5kg.

Suositut

Back
Ylös Bottom