Mimmien treenipainot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Periaatteena ainakin itselläni on, että perustreenit tehdään hyvällä tekniikalla ja sitten maksimikaudella tehdään niinkuin pystytään, ja toivotaan parhaan mukaan ettei tekniikka ole repimistä ja välilevyjen poksauttelua.

Mutta kukin tyylillään.

Musta jotenkin tuntuu, että sulla on tarve piikitellä jatkuvasti ja etsiä aina jotain ilkeää ja omasta mielestäsi "nasevaa". Harmi, sillä asiantuntijuutesi kärsii tuosta piirteestäsi ainakin minun silmissäni. Moni tuntemani voimailija on nöyrä, eivätkä he ole aina arvostelemassa muita. Heitä minä arvostan.

Eiköhän nyt taas mene hieman yli tämäkin? Mielestäni viestisi oli aivan asiallinen, mutta niin olivat kyllä Gillyn kommentitkin (niin kuin mielestäni yleisestikin ovat - sanoo kyllä suoraan, muttei koskaan mitään asiatonta). Ihmiset saavat olla eri mieltä ja sitä tuskin kukaan on kieltänytkään, mutta miten minusta tuntuu, että yleisesti aina välillä näyttävät asiat ja ihmiset menevän täällä iloisesti sekaisin? Ei se ainakaan minun minääni tee säröä, jos joku väitteitäni kommentoi tai pyrkii kumoamaankin. :piis:

Aloittelijan ei tosiaan kannattaisi kommentoida. Eikä sen kummemmin kenenkään muunkaan.

Pistämpä nyt minäkin lusikkani tähän liemeen. Eikös olisi ihan hyväkin saada välillä kritiikkiä? Etenkin jos on veivannut samalla (ehkä sellaisella, jossa parantamisen varaa on) tekniikalla vuodesta toiseen, voi olla jo silmien aukaisun paikka.

Itse en väitä että tekniikan hallitsen täydellisesti (joku voi jopa todistaa tämän :D) mutten kyllä sitten herpaannu kritiikistäkään. Kiitollinen vain olisin jos joku minua neuvoisi oikeaan suuntaan.

Ja mitä treenipainoihin tulee niin kyllähän ne samalla tavalla näkee kirjoitettuina kuin kuvina ja jos videoista ei kritiikkiä tai edes pientä sanomista kestä, voi miettiä haluaako niitä julkaista. Myönnän etten itsekään aiheetonta tai pilkkaavaa kritiikkiä siedä mutta aiheellinen ja herättelevä on enemmän kuin tervetullutta.

Ehkäpä sitä on vuosien varrella kyllästynyt vastaaviin kommentteihin.;)

Jos niitä kommentteja on tullut useinkin, niin ehkä olisi syytä pohtia, että miksi?

Keskustelussahan kysessä oli treenipainot ja videot kai sopii hyvin laittaa, kuin jos naputtaisi tuloksia.

Hyvä että laitoit, joku puhtaalla tekniikalla tekevä kuvittelee muuten noiden käyttämiesi painojen olevan vertailukelpoisia omiinsa.

Naisten kovaan treeniin on AINA jokaisella jotain sanomista. Varsinkin miehille se on usein punainen vaate.:lol2:
Kai se olisi naisten vain treenattava jossain salin perällä vaaleanpunaisilla pienillä painoilla.:rolleyes:

Tämä nyt on kuitenkin mimmien puoli, ja kommentoijat ovat itsekin niitä kovaa treenaavia.

Eiköhän nyt taas mene hieman yli tämäkin? Mielestäni viestisi oli aivan asiallinen, mutta niin olivat kyllä Gillyn kommentitkin (niin kuin mielestäni yleisestikin ovat - sanoo kyllä suoraan, muttei koskaan mitään asiatonta). Ihmiset saavat olla eri mieltä ja sitä tuskin kukaan on kieltänytkään, mutta miten minusta tuntuu, että yleisesti aina välillä näyttävät asiat ja ihmiset menevän täällä iloisesti sekaisin? Ei se ainakaan minun minääni tee säröä, jos joku väitteitäni kommentoi tai pyrkii kumoamaankin. :piis:

Yli menee takuulla, eihän tämä enää ole keskustelua mimmien treenipainoista, vaan jostain ihan muusta. :jahas:

Minään ei tule säröä, mutta ainainen itsetehostus ja vouhotus ärsyttää, KOSKA kommentoidaan rivien välistä ja jätetään oleellisia osia tekstistä noteeraamatta. :curs: Ja jos tämä olisikin vaan joskus...

Kiva Gillyanne, kun luit ja Quottasit taas niin taitavasti. Jäikö sulla tosiaan lukematta miten jatkoin pohdintojani sanoilla "Toisaalta..." ja "Sitä en tiedä miten terveellistä..."

Musta jotenkin tuntuu, että sulla on tarve piikitellä jatkuvasti ja etsiä aina jotain ilkeää ja omasta mielestäsi "nasevaa". Harmi, sillä asiantuntijuutesi kärsii tuosta piirteestäsi ainakin minun silmissäni. Moni tuntemani voimailija on nöyrä, eivätkä he ole aina arvostelemassa muita. Heitä minä arvostan.

Täh? Meneepä nyt oikein kunnolla ohi, mutta mä en kyllä löytänyt mitään ilkeää tai nasevaa tuosta Gillyannen tekstistä.

Sen sijaan noista videon tekniikoista kauhistuin. Kyllä kropasta näki, että treeniä on tehty, mutta tekniikat oli kyllä aivan pielessä. Kyllä miehetkin vääntää hauista ihan yhtä lailla koko kropalla heijaamalla, jolloin työn tekee lähinnä selkä ja olkapäät, mutta ei siinä mitään järkeä ole.

Edit. SUperhidas, sorry.

Täh? Meneepä nyt oikein kunnolla ohi, mutta mä en kyllä löytänyt mitään ilkeää tai nasevaa tuosta Gillyannen tekstistä.

.

:david:No väännetään nyt vielä kerran rautalangasta. Minusta tuo tapa lukea vain rivien välistä ja quotata muutama lause irrallaan aihepiiristään on tympeä. (=ilkeää) Ihan selkeästi tekstistäni oli luettavissa, etten kannusta ketään repimään itseään hajalle, mutta jälleen kerran Gillyanne löysi tekstistäni kohdat joita kai etsikin, irrotti ne asiayhteydestä ja simpsala pim: alkoi opastamaan etusormi ojossa. Minulla vaan henk. koht. nousee karvat pystyyn sellaisesta.
Etenkin kun olen saman henkilön kohdalla törmännyt vastaavaan niin usein. ( ei vain omalla kohdallani, vaan yleisesti)

:eek: En oo IKINÄ Gillyssä tuollaista piirrettä havainnut! Sen ymmärtäisin jos itsestäni noin kommentoitaisiin (vaikka useimmiten kieli poskessa terävätkin kommenttini kirjoitan), mutta Gillyltä on kyllä aina tullut vain ja ainoastaan asiallista juttua.

:david:No väännetään nyt vielä kerran rautalangasta. Minusta tuo tapa lukea vain rivien välistä ja quotata muutama lause irrallaan aihepiiristään on tympeä. (=ilkeää) Ihan selkeästi tekstistäni oli luettavissa, etten kannusta ketään repimään itseään hajalle, mutta jälleen kerran Gillyanne löysi tekstistäni kohdat joita kai etsikin, irrotti ne asiayhteydestä ja simpsala pim: alkoi opastamaan etusormi ojossa. Minulla vaan henk. koht. nousee karvat pystyyn sellaisesta.
Etenkin kun olen saman henkilön kohdalla törmännyt vastaavaan niin usein. ( ei vain omalla kohdallani, vaan yleisesti)

Tai sitten vaan tulkitset henkilöä totaalisen väärin, se kun ei ole vaikeaa näin koneen välityksellä..

Itse sain quottauksesta sen kuvan, että Gilly on samaa mieltä kuin sinä, ja toi sen esiin sun tekstisi avustuksella.

No, koneen välityksellä niitä vääriä tulkintoja kyllä tulee, sen voin myöntää. Pitäskö nyt lopettaa tämä jauhaminen ja jatkaa niiden treenipainojen rustailua vaan ihan tyynesti?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Anteeksi nyt mutta mitä helvettiä??? :confused: Nyt kyllä tulkitsit, Corally, minut NIIN väärin, kuin olla ja saattaa.

Rautalankaa myös minun puoleltani: quottasin sinun tekstiäsi vain ja ainoastaan siksi, että siinä nyt sattui olemaan sellaisia asioista, joita halusin kommentoida. Kommentoida siis yleisesti, en mitenkään sinulle henkilökohtaisesti. Halusin siis ihan vilpittömästi vastata niihin kysymyksiin, joita postissasi käsittääkseni esitit.

Tarkoitukseni ei ollut päteä tms., koska mielestäni se nyt ei todellakaan ole pätemistä, jos toteaa sen ilmiselvän faktan, että huonolla tekniikalla repiminen ei ole eduksi kellekään, ei edes lajinomaisesti treenaavalle voimailijalle.

EDIT: Ei sittenkään mitään...

Uudet enkat tuli tehtyä viime viikolla:

Kapea penkki 1x60kg
Romanialainen veto 2x5x100kg
Etukyykky 1x80kg

Smith-kyykky: 25 kg (toistoja 10)
Jalkaprässi: 70 kg (10)
Takareisilaite (istuen): 30 kg (10)
Etureisilaite: 25 kg (12)
Pohjelaite (istuen): 25 kg (25)

Penkki: 25 kg (6)
Smith-penkki: 30 kg (5)
Vinopenkki käsipainoilla: 6 kg (15)

Ylätalja: 30 kg (n. 10)
Alatalja: 20 kg (n. 10)

Pystypunnerrus käsipainoilla: 4 kg (15)

Hauiskääntö käsipainoilla: 7 kg (13) ja 8 kg (6)
Ojentajat käsipainoilla: 5 kg (n. 10)

Nyt voisin vähän päivittää omia tuloksia kun on voimakausi meneillään...Treeniä takana kohta vuosi ja tässä on tulos;

kyykky 3-5 x 100kg
penkki 3-5 x 55kg
etureisilaite 3-5x 30 kg(yhellä jalalla kerrallaan)
takareisilaite 4-10 x 20kg (huono verrattuna ylempään!)
maastaveto (puhtaalla tekniikalla:D) 3-6 x 90kg

tsemppiä muillekkin ja nousua tuloksiin!!!:dance:

Kirjottelenpa miekin muutamia treenipainojani ylös. Voipahan sitten myöhemmin kattella, jotta mitä on tullut tehtyä. Miulla on vähän eri määrät toistoja sarjoissani näköjään kuin teillä oikeilla punttimimmeillä mutta tavotteet onkin ehkä vähän toiset.

Punttitreeniä olen tehnyt "siinä sivussa" jo monta vuotta. Pari vuotta meni tuossa jokin aika sitten erinäisten vaivojen takia, etten liikkunut juuri ollenkaan kunnolla ts. treenannut, siis kuntoutin itteäni jumppaliikkeillä. Nyt olen käynyt normaalia ahkerammin tämän syksyn.

Mutta niitä treenipainoja: sarjoja 3, toistoja 15-20. Sarjat oon nyt jonkun aikaa tehnyt loppuun asti, tai ainakin yrittänyt. En ole vielä oppinut saamaan ittestäni kaikkea irti punttipuolella.

kyykky 60 kg
penkkipunnerrus 35 kg
ojentajat ylätaljassa 40 kg
hauikset alataljassa 30 kg
soutu alataljassa 40 kg (onkohan tuo nyt oikea nimitys)
puolikas maastaveto 50-60 kg (riippuu vähän mitä selkä tykkää)

muitakin liikkeitä teen mutta nyt loppu sanasto, helpompi jättää kuvailematta ;)

Mitat on 180/65 eli oon mallia pitkä ja laiha, pitkillä apinakäsillä varustettu.

Penkki 40kg x 15, 50kg x 8 ja 45kg x 10. (Enkka 55kg x 4)
SJMV 40kg x 15, 60 kg x 10, 50kg x 10
kyykky 50kg x 3 sarjaa kymppejä (harjoteltu pari kuukautta vasta, kun polvi oli rempassa)
prässi 160kg kiekkoja + kelkka jonka painoa en tiedä (3 sarjaa)
ylätalja 40 kg x 15, 55kg x 8, 50kg x 10
vatsat rutistuslaitteessa 55 kg (4 x 20 toistoa)

Kropan mallin perusteella en oo syntyny voimanostajaksi, mutta siittäpä silti salaa diggailen :rolleyes:

Jaahas, laitetaanpas taas painoja ylös. Itse olen kehitykseeni tyytyväinen, vasta kesäkuusta lähtien olen käynyt salilla säännöllisesti. Ensin 2, sitten 3, nyt 4 kertaa viikossa. Koetan uskaltaa lisätä painoja, mutta en tekniikan kustannuksella, itse asiassa esim. etukyykyssä piti mennä painoissa kuukausi sitten ihan taaksepäin, kun en saanut reisiin minkäänlaista tuntumaa ja tekniikka tuntui pettävän. Nyt teen jo samoilla painoilla ja paremmalla tekniikalla. Joten nöyrtyminen kannatti tässäkin egopainojen sijasta :hyvä:.

SJMV: 57,5kg x8 (toistoa)
Takakyykky: 50 kg x8 (kokeillut olen suuremmillakin painoilla, mutta tekniikka kärsii ja haluan sen kuntoon)
Etukyykky: 40 kg x8
Hammer hauiksille: 9,1 kg/per käsi x8 (vasen käsi laahaa edelleen perässä)
Ranskalainen mutkatangolla: 15 kg+tanko x10
Ylätalja: 40kg x8
Vipunostot sivulle: 9,1 kg x8 (viimeinen sarja kolmesta x6)

Siinä varmaan tärkeimmät ja vertailukelpoisimmat painot.:)

Tajusinpa muuten, että viparitkaan ei ole lainkaan vertailukelpoinen liike. Kädet (kyynärpäät) koukussahan liike on paljon kevyempi tehdä kuin lähes suorin käsin.

Tajusinpa muuten, että viparitkaan ei ole lainkaan vertailukelpoinen liike. Kädet (kyynärpäät) koukussahan liike on paljon kevyempi tehdä kuin lähes suorin käsin.

Tosiaan, itse en todellakaan noilla 9 kilon painoilla tee kovinkaan suorilla käsillä, välillä sitten teen suoremmilla käsillä ja pienemmillä painoilla. Tosin ärsyttää, kun salilla ei ole 6,8kg ja 9,1kg käsipainojen välillä mitään (käsipainot ovat siis 15lbs ja 20lbs).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom