Yksi helppo syyttelyn kohde on omat vanhemmat. "No kun porukat on opettanu syömään joka päivä jotain pyttipannua/ranskiksia niin ei tästä eroon pääsee" Jos syödään niin se on sitä pelkkää hiilaria ja huonoa rasvaa. Yleensä myös saattaa kalorit jäädä melko vähäisiksi per päivä niin kroppahan siitä vasta innostuu ja pitää kaikesta kiinni. Joskus jos syödään yli kulutuksen niin se tuleekin sitten jostain sipsi/karkkipussista ja limukoista. Ei sitä tuolle varmaan mitään voikkaan vielä kun on lapsi, mutta sitten kun ikää karttuu, on se omasta tekemisestä kiinni joko pysyä ruokailutottumuksissa tai vaihtaa terveellisempään.
Vanhempien nurkista vuosia sitten pois muutettuani olen ainaki itse joutunut käytännössä tekemään täydellisen remontin siihen mitä normaalisti syön. Siihen aikaan varmaan harvalla on hirveästi valinnanvaraa, jos kaapeissa ei käytännössä ole kun kasottain eineksiä. Sen kerran jos vanhempani usein tekivät ruokaa sekin oli pitsaa tai vastaavaa. Ei siis mikään ihme että molemmat ovat 120kg+. Omastakokemuksesta voin sanoa että oli yllättävän vaikeaa aikanaan opetalla syömään ns oikein varsinkin kun olet 10vuotta putkeen laittanu ruuan mikroon ja nyt senkin tekemiseen menee aikaa jne, mutta kuten sanoit täysin samaa mieltä siitä että se on kyllä jokaisen omasta halusta kiinni mitä sen jälkeen kun saa täysin vapaasti itse valita.