Miksi kukaan ei näytä harjoittelevan pohkeita kunnon painoilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terpan
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Nyrkistelyssä treenailtiin pohkeita yhdellä jalalla hypyttelemällä. Ihan hyvät poltteet saa silläkin varsinkin kun vie ihan oikeasti niin ylös kuin pystyy.

Mä en ainakaan saa kovin isoilla painoilla tehtyä pohkeita.Seisten yleensä teen.Täydellä liikeradalla tulee tehtyä.4x15 on tavoitteena,ainakin pari viimeistä jää vajaaksi.Viimeinen toisto yleensä jää failureen sen takia ettei vaan nouse,ei niinkään poltteen takia.

Olisko nyt vaan niin että pohkeissa olisi tosi suuria eroja saman kokoistenkin treenaajien kesken.Vai tekeekö suurilla painoilla treenaajat vajaampaa liikerataa.

Kattelin viime treenissä silmät pyöreänä kun mielestäni yhtä voimakas heppu kuin minä,teki kolmin kertaisilla painoilla jotain kympin sarjoja.Näyttikin vielä puhtailta:eek:

Monesti itse huomannut, että porukka säästelee välillä painojen käyttöä pohkeiden teossa, vaikka olisi selvästi voimaa tehdä suuremmillakin puhtaasti.

Monesti itse huomannut, että porukka säästelee välillä painojen käyttöä pohkeiden teossa, vaikka olisi selvästi voimaa tehdä suuremmillakin puhtaasti.

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Vaikka olisi millaiset pohkeet, niitä veivataan seisten max. 80 kilolla. En ole nähnyt kenenkään tekevän esim. hackissa pohkeita isommalla kuin 100 kilolla.

Itselläni on täysin surkeat risupohkeet, jotka eivät edes kasva (siis en oikeasti todellakaan kehtaa käyttää shortseja, luultais rhp:ksi), mutta silti sarjapainot hackissa +200kg.

Hackissa on sillä tavalla huono tehdä, että se käy selkärankaan ihan helvetisti. Mun suosikki on heittää dippivyöhön 50kg lätkiä pari ja sitten ladata joltain korokkeelta/kynnykseltä sarjoja. Jää se rasitus tohon lantiolle eikä tule suoraan ruotoon. 125kg on parhaimillaan ollut tuossa vyöllä mutta siitä on paha laittaa enemmän kun jalat menee levyjen takia niin leveälle. Jostain täytys löytää 100kg erikoiskorkeita levyjä...:rock:

Totta, nehän tulee treenattua hyvin jalkapalloa kesäisin pelatessa niin mitäpä niitä erikseen treenaamaan. :david:
Ainaki mulla sai pohkeet ihan hyvin osumaa vaikka en erikseen treenannutkaan. Kyllähän se on parempi treenata erikseen, mutta vertaisin lähinnä forkkujen treenaamiseen, eli ei välttämätöntä.

Toi hack on ainakin itellä paras liike tuntuman saamiseksi. Kyllä pohkeet saa hyvin pumppiin kun viimeksi tein mutta mihinkään ne ei silti näytä kasvavan teki puhtaasti/ei puhtaasti isoilla tai pienillä painoilla. :itku:

Ainakin omat pohkeiset kasvavat suurinpiirtein samassa suhteessa muun ruhon kanssa ihan kyykkytreenillä ja ilman lisäpainoja yhdellä jalalla pomputtelemalla. Onko tämä sitten yksilöllistä?

Sitäpaitsi friikkipohkeet ovat helvetin rumat IMO. Samoin kuin kaikki muut friikkilihasryhmät IMO.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Oon 65kg risukinttu ja teen hackissa 200kg:lla pohkeet. Alko mullaki selkärangan tienoilla särkee ja viiltää pumpatessa, niimpä otin vyön käyttöön ja on se ainaki jotenki auttanu. (jengi saattaa salilla tsiikaa: kyykkyssä ei vyötä, kulmasoudussa ei vyötä, mavessa ei vyötä ja sitte pohjeliikkeeseen vyö :david:) Pelottaa kul vähän silti ku tos on jo vartalolla aika iso kuorma :O Ei kyl uskalla prässilläkää tehä, näyttää vaa niin hullulta :)

Tein ite ennen pohkeet 4x viikkoon niinku muutki lihakset, mutta nyt tiputin apuliikkeen poijes, etteivät ihan luonnottomiksi kasva..

Jos hackissa tekee, niin sama se on siinä, ettei todellakaan päästä sitä selkärankaa pyöristymään/kouristumaan taakse kun paine on olkapäillä. Vyö auttaa aika hyvin, mutta kannattaa se korjata asento kuntoon, jos alkaa isompaa rautaa liikkumaan.

Tuskin siellä salilla kukaan kenenkään vyön käyttöön jaksaa huomiota kiinnittää jos tekniikat on kunnossa.

jep, olen itsekkin ihmetellyt miten porukka tekee pohkeita seisten niinkin pienillä painoilla. Vaikka jalat on kuin kukkakepit niin alle 100kg painot eivät tunnu ollenkaan. 200kg:ssa alkaa ottaa selkään niin paljon että ei viitsi tehdä.

Eikö pohkeita seisten pitäisi tehdä n. 2x oma paino painoilla? Jos varvistan yhdellä jalalla niin nostan oman painoini, jos varvistan kahdella jalalla niin nostan oman painon jaettuna kahdelle jalalle, eli mitä hyötyä on tehdä pohjeliikkeitä laitteella jos siihen laittaa vain muutaman kympin?

Ei sillä että mua vittuakaan kiinnostais mitä muut ajattelee mun vyön käytöstä/käyttämättömyydestä, kuhan tokasin :)

En tietenkään päästä selkää notkahtamaan taakse, mutta kun selkäranka on jo luonnostaan hieman napaa kohden kaarella, ni tuntuu että se tykkäis taipua siihenki suuntaan yli. Toki tuon saa korjattua työntämällä alaselkää aavistuksen ulos ja sillon ei vihlo, mutta tuo balanssi on aika hankala pitää (varsinkin ku sillon ei masu kosketa pehmusteeseen) ja on aika suuri riski että selkä pääsee notkahtamaan taakse tiukassa rutistuksessa, ja sit ei tuu nättiä jälkeä. Kyllä taidan jatkossaki pitää vyötä, jos vain ton liikkeen pidän ohjelmassa, painoa alaselällä kuitenki varmaa kolmisen sataa kiloa (jos kelkka + ylävartalo = 100kg.

Toi on kyllä myös hyvä kokovartaloliike siinä mielessä, että saa kyllä tehä olkapäilläki (trapseilla?) ja keskivartalolla aika hyvin työtä ettei pääse vartalo mutkalle ja pysyy kelkka tukevasti paikoillaan.

T

Itselläni on täysin surkeat risupohkeet, jotka eivät edes kasva (siis en oikeasti todellakaan kehtaa käyttää shortseja, luultais rhp:ksi), mutta silti sarjapainot hackissa +200kg.

No tuohan kuulostaa sitten siltä, että joku mättää ja pahasti... :rolleyes:

Itellä pohkeet kanssa se lihasryhmä mitä vähiten treenaan. Kerran vuodessa 10 päivää 40kg selässä riittää :hyper: Ja lentopalloa pelatessa kehittyy ja juostessa ja jne. jne. :david:

Suositut

Back
Ylös Bottom