Miksi kukaan ei näytä harjoittelevan pohkeita kunnon painoilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terpan
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kokeilkaas sitä 8x8 äijän(vanha threadi jossain täällä kuitenkin) systeemiä, eli 8x15 levot 15s-30s kun kaikki sarjat menee puhtaalla tekniikalla tuohon 15s palautuksin niin lisää painoa. Itse kerran tein, jalat oli useamman kuukauden paskana, taisiavat tulehtua eivätkä kovin lievästi. No onneksi pohkeita ei kannata treenata niin enpä ole sittemmin tehnyt niitä ollenkaan ;)

:evil: :evil: :evil: Pitääpä kokeilla:evil: :evil: :evil:

Pohkeet seisaaltaan pitäisi kai ruveta tekemään smithissä, kun jostain heilailusta 60 kg niskassa ei tule kyllä vittuakaan, jos ne painot valuu milloin minnekin. Jaksaa kyllä tehdä, mutta tasapainosta kiinni. Ja tietysti toisto siellä 12-15.

En ole kenenkään nähnyt pohkeita seisaalteen yli 40 kg muun tekevän. En esitä kovaa jätkää vaan faktahan se on. Pelätään kai, että ne sitten pursuavat ne pohkeet liian isoiksi :D .

Niin no istualtaan joku nuori poika teki pohkeita 25 kg limput päissä tai sitten enemmänkin oli, mutta jostain syystä se painon paikka reisillä on hirveän perseestä ja siihen en saa kovin sopivia painoja itselle säädettyä.

Kertokaahan ihan faktaa (ei mutua), että mitkä haitat saa kaupan päälle, jos liikaa runkkaa pohkeita tyyliin 500 kg:lla (minkäs teet, jos joku tuolla vaikka jaksaa tehdä :D ) 19 sarjaa putkeen? Kerran viikossa btw vaan teen.

Ps: psst, tuo ei ole todenperäinen esimerkki.

no en lähtis sellaseen megavolyymileikkiin äkkiseltään. akillesjänteet kun tulehtuu, ne saattaa olla sitä aika pitkään. en kuitenkaan näkis mitenkään mahdottomana tehdä esim. 50 sarjaa päivässä pohkeita. ne ei tietenkään oo mitään ylitiukkoja juttuja, mutta jos aletaan kuomrittamaan volyymillä, kannattaa siinä ajatella hieman laajemmin kuin "3*15 istuen ja seisten treenin lopussa". toi 50 nyt on aika äärimmäistä, muttei mitenkään kahjoa. jos oletetaan, että hlö tekis esim. aina sillon tällön sarjoja kotonaan, uskosin, että jo kuukaudessa olis nähtävillä jälkiä. yhdellä jalalla, kahdella jalalla, aasinostoina, kyykyssä jne.

Mmmm, eli pohkeita voi tehdä halutessaan useammin ilman, että ne muuttuvat mustaksi ja putoavat, mutta järjen kera (hä?) .

Tai ei tässä ollut useasti tekemisestä vaan painoista kyse ja selväksi se oikeastaan tuli.

Itsekin kuulun kyllä tähän pohjevässykkäosastoon kun pohkeita seisten smithissä tulee tehtyä vaivaisella 30kg tangossa :david:

Mutta seisten smithissä sujuu kyllä itsellänikin parhaiten, ihmettelen aina kuka hullu jaksaa roudata toistasataa kiloa istumaprässiin kun seisoessa pääsee parilla limpulla :D Seisten tavallisella tangolla menee jo melko akrobatiaksi, mutta yleensä tulee lämmitellessä koetettua tuotakin.

Itekki kuulun tuohon ryhmään, joilla voima tarttuu mutta koko ei. Seisten ja istuen smithissä saa tankoon lastata sen >250kg, ja silti pohkeet muistuttaa tulitikkuja.

Pohkeet seisaaltaan pitäisi kai ruveta tekemään smithissä, kun jostain heilailusta 60 kg niskassa ei tule kyllä vittuakaan, jos ne painot valuu milloin minnekin. Jaksaa kyllä tehdä, mutta tasapainosta kiinni. Ja tietysti toisto siellä 12-15.

En ole kenenkään nähnyt pohkeita seisaalteen yli 40 kg muun tekevän. En esitä kovaa jätkää vaan faktahan se on. Pelätään kai, että ne sitten pursuavat ne pohkeet liian isoiksi :D .
Käyt väärällä salilla jos minun kaltanenki kynäniska tekee jo 2x tommosilla painoilla ku sä. Ainoa miinus tuossa on vaan se että pitkissä sarjoissa akilles jänne vähän ottaa hittiä. Mites sulla kyykyssä raudat pysyy niskassa jos pohkeita tehdessä jo heijaa pahasti? :D Ehkä sen tasapainon sitte vaan oppii ku joutuu vapaalla painolla tekemään :)

Meidän salilla on semmosia lukkoja, joita voi laittaa sinne päihin, ei valu painot. :david:

pohkeita ei kannata vapaalla tangolla ja korokkeella tehdä. menee liikaa vaivaa tasapainoon aina ja liikkeestä häviää teho. liikeratakin on usein melko lyhyt. lisäksi ylös noustessa painopisteen siirtyminen ja heijaus auttaa liikaa. smith rules tossa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
toki. vakiokamaahan tuo. lankku poikkipäin alas niin saa liikelaajuutta.

Itselleni ovat pohkeet olleet aina vähän hankalat treenattavat, koska tuossa kylän salilla ja kotona ei ole kummassakaan mitään pohjelaitetta tai smithiä. Olen reenaillut pohkeet yhdellä jalalla korokkeen päällä seisten ja käsipaino kädessä. Istualtaan tanko polvilla olen yrittänyt, mutta eihän siitä mitään tule, koska sopivien painojen kanssa tanko painaa sen verran kipeästi. Koulun salilla sen sijaan on istuttava pohjelaite, mutta ei seisomiseen sopivaa.

pohkeita ei kannata vapaalla tangolla ja korokkeella tehdä. menee liikaa vaivaa tasapainoon aina ja liikkeestä häviää teho. liikeratakin on usein melko lyhyt. lisäksi ylös noustessa painopisteen siirtyminen ja heijaus auttaa liikaa. smith rules tossa.

Jooh varmasti niistä smithissä saa enemmän irti. Mut tuo tasapainokin on tottumuskysymys tossa. Lisäksi ite teen kyykkä räkin(vai mikä häkki nyt onkaan)sisällä pohkeet seisaaltaan, niin varmuuden varalta pistän silleen että saan nopeasti nojattua telineeseen ja pistettyä painot telineisiin jos horjahdan. liikerata on niin iso kuin jaksan kurottaa ylöspäin korokkeelta. Korokkeena toimii sellainen vino itse tehty kulma palikka. Ja tekisin itekki varmaa smithissä tai istualtaan jos salilla ois mahdollista tehdä :/

Yhellä salilla olen ainoa, jonka olen nähnyt tekevän pohkeita istuen 'kunnon' painoilla. Muut vitkuttelee sitä jollain 40:llä kilolla ja mä pistän siihen 115 kg, koska mua kiinnostaa jopa pohkeiden kehitys, jos ei muuten, niin vaan, että näkee jotain kehitystä painoissa! :rolleyes:

Mutta aloin miettimään, että ehkä siihen on joku muukin syy, kuin laiskuus, että miksi kukaan muu siellä ei pistä niin paljon painoa. :nolo:

Mua ei ainakaan kiinnosta edes treenata koko pohkeita, paitsi mitä ne saa treenii kyykäs, eli ei juurikaan paljon mitään. Ai miks? Suurin syy lienee se, et en tykkää treenaa niitä, eikä kukaan niitä katso. Joku voi sanoa, että vittu mikä idiootti, mutta kukin tyylillään.

Korjatkaa nyt viisaammat jos olen väärässä mutta itselle ainakin joku urheilufysioterapeutti sanoi että tuo lihas pohkeessa joka rasittuu pohjetta istualtaan tehtäessä on luonteeltan asentoa ylläpitävä lihas eikä tarvitse kovin rankkaa treeeniä ja pohkeisiin voimaa ja kokoa hakiessa kannattaa keskittyä siihen seisaaltaan tehtävään liikkeeseen.

Korjatkaa nyt viisaammat jos olen väärässä mutta itselle ainakin joku urheilufysioterapeutti sanoi että tuo lihas pohkeessa joka rasittuu pohjetta istualtaan tehtäessä on luonteeltan asentoa ylläpitävä lihas eikä tarvitse kovin rankkaa treeeniä ja pohkeisiin voimaa ja kokoa hakiessa kannattaa keskittyä siihen seisaaltaan tehtävään liikkeeseen.

eri kohtaan lihasta se ainakin ottaa, se on selvää. siksi pitäisi tehdä MYÖS seisaaltaan näitä harjotteita.

Kertokaahan ihan faktaa (ei mutua), että mitkä haitat saa kaupan päälle, jos liikaa runkkaa pohkeita tyyliin 500 kg:lla (minkäs teet, jos joku tuolla vaikka jaksaa tehdä ) 19 sarjaa putkeen? Kerran viikossa btw vaan teen.
No ei se ihan 500kg/19 sarjaa ollut, mutta kovasti sinnepäin kahdesti viikossa kun taannoin treenailin. Ei siitä muuta haittaa ollut kuin se, että ikivanha jo "täysin parantunut" ojaanputoamisnilkkavammani muistutti olemassaolostaan, tehden pohjetreenistä moneksi kuukaudeksi kerta kaikkiaan mahdotonta ja elämästä muutenkin aika helvetillistä. Että silleen. "Viattomille ihmisille" rankkakin pohjetreeni lienee varsin harmitonta.

Muuten olen kyllä kovasti sitä mieltä, että helevetin kiva pohjelaite se on, jossa seistään ja paino tulee olkapäille sellaisen pehmustettujen systemien varaan, ihan toista se on kuin jokin smith jossa tanko tappaa hartiat, saati sitten nämä istuen tehtävät polventappoversiot, jotka kehittävät sitä sangen mitätöntä pikkulihasta (soleus) jota kukaan ei edes näe sen "varsinaisen pohjelihaksen" (gastrocnemius) alta. Jeah, lisänähän se tietysti on myös hämähäkki taikinassa... kaikki keinot käyttöön, kun shortsikausi alkaa :evil: !

jos kokoa tahtoo niin vähän tyhmää mun mielestä tehdä istualteen kun se tosiaan ottaa siihen "piilossa olevaan" lihakseen niin kuin tähän ketjuun jo postailinkin. seisten tehdessä rasitus tulee sille lihakselle jota yleensä pohkeeksi kutsutaan...

Seisten tehdyt pohjeliikkeet tuottavat enemmän massaa koska treenaavat kaksoiskantalihasta eli gastrocnemiusta, joka on isompi lihas pohkeessa. istuen tehden taas harjoittavat soleusta, eli leveää kantalihasta.

Suositut

Back
Ylös Bottom