Miksi kukaan ei näytä harjoittelevan pohkeita kunnon painoilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terpan
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Yhellä salilla olen ainoa, jonka olen nähnyt tekevän pohkeita istuen 'kunnon' painoilla. Muut vitkuttelee sitä jollain 40:llä kilolla ja mä pistän siihen 115 kg, koska mua kiinnostaa jopa pohkeiden kehitys, jos ei muuten, niin vaan, että näkee jotain kehitystä painoissa! :rolleyes:

Mutta aloin miettimään, että ehkä siihen on joku muukin syy, kuin laiskuus, että miksi kukaan muu siellä ei pistä niin paljon painoa. :nolo:

Käyhän se noinkin päin. Yleensä pohkeet istuen näkee tehtävän 2cm liikeradalla hirveillä painoilla ja "heijarilla" tehtynä.

Six ehkis ku ne ei oo niinq rinta tai haukka?:rolleyes:

Olen sitäkin vertaillut. Muilla suoritustekniikka on vitkuttelua, joten vaikea verrata mutta kyllä ihan hyvällä tekniikalla luultavasti teen. En esim. saa yhtään korkeammalle 60 kilolla nostettua.

Itellä pohkeet alko kasvaa, kun pisti tekniikan kuntoon... Kohtuu nopeasti positiiviset, ylhäällä pidetään jonkin aikaa ja erittäin hidas negatiivinen ja vähintää 10 toistoa, 30 sekuntin lepo ja taas 10 sarjaa, tälleensä pari kertaa... Tulipa taas lause:D

Niin ja hulkki yritin kovasti välttää kuulostamista mahtailijalta (ei noi ole kovia painoja), mut ilmeisesti epäonnistuin :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ei kandee kuitenkaan nilkkoja tai akilleita päräyttää riekaleiksi millään rynkytystekniikoilla tai liika isoilla painoilla.

Lisäks vielä todettava että mulla ainakin saa polven alapuoliset osat osumaa ihan kyykystä ja prässistä yms. eli ei tarvi kauheesti tehdä pohkeille erikseen. Päinvastoin tulee helposti ylireenattua mistä ei oo mitään hyötyä, pelkkää haittaa. Jollain tulee nyt tipat linssiin tästä mut mun ei tarvi mitenkään erityisen paljoo pohkeita renkuttaa. Nätillä tekniikalla kun tekee seisten ja laajalla liikeradalla pari hassua sarjaa/viikko niin son siinä. Pohkeet istuen on muutes iha paska liike. En tee mistään hinnasta (nilkat kipeytyy ei muuta).

E: en tajuu jengiä joka reenaa pohkeita monta kertaa viikkoon. mulla menis yksinkertaisesti pohkeet aivan täysin tukkoon.

E2: voi olla että pohkeiden renauksen suhteen on kohtuu suuria yksilöllisiä eroja. ehkä.

Paljonko painat? Reipas ylipaino ja läski antavat varmaan pohkeisiin ruutia.

Tässä on pakko olla totuuden perää. Vain se voisi selittää, miksi pohkeeni ovat aina olleet paras lihasryhmäni, vaikka treenaan niitä vähemmän kuin alaselkää - en edes välillisesti.

E: en tajuu jengiä joka reenaa pohkeita monta kertaa viikkoon. mulla menis yksinkertaisesti pohkeet aivan täysin tukkoon.

Sama täällä. Saavat kuitenkin sen verran damagea normielämässä. Muuten treenaan lihakset 2-jakoisella 8 päivän välein mut pohkeille tämä ei onnistu, kerran 6-7 päivään on aika passelimäärä.

Toiset puhuu suurien painojen ja lyhyiden toistomäärien puolesta pohkeita kehitettäessä. Jos sitten vedotaan lihassolujakauma-teoriaan, niin voisi ajatella pohkeille toistomääriltään pitkiä sarjoja, on nimittäin sellainen lihasryhmä, jota ei ole tarkoitettu väsymään hetkessä. Kuitenkin monesti näkee ihan häijyn näköisiä pohkeita tavantallaajilla, muiden lihasryhmien ollessa melko lailla rimpuloita. Nämä on ehkä saavutettu melko harmittomalla sunnuntailenkkeilyllä (ässää hihasta eli suotuisaa genetiikkaa pohkeiden suhteen älkäämme vetäkö tähän yhteyteen ;) ).

Niin ja hulkki yritin kovasti välttää kuulostamista mahtailijalta (ei noi ole kovia painoja), mut ilmeisesti epäonnistuin :D
No joo, mulla on ilmeisesti joku vittuiluvaihe päällä kun en voinut vastustaa tuon provon heittämistä :D

Ylipäätänsäkään ei ehkä kannata hirveästi johtopäätöksiä vain oman salin kävijäkunnan perusteella tehdä. Jos ruvetaan katsomaan useamman salin treenaajia, löytyy aina muitakin, jotka tekevät pohkeita istuen isohkoilla painoilla.

Offtopic, Tomi kirjoitti aikanaan kuinka oli saanut pohkeet kasvuun treenaamalla ne 2x viikossa kerran istualtaan ja toisella seisaaltaan. Olisiko jollain tämä threadi kun en millään löytänyt?

Mulla ainakin tuntuu pitkät 15-20 toiston sarjat pohkeille paremmin kuin lyhyet ja raskaat.

Minkälaisilla painoilla tyypit täällä treenaa pohkeet präsissä?? Liikettä en osaa kuvailla, mutta you know;)

Paljonko painat? Reipas ylipaino ja läski antavat varmaan pohkeisiin ruutia.
Tuskin kuitenkaan vaikuttaa seisaaltaan pohkeita treenatessa? Oma massahan siinä on kuitenkin nostettavana painopinkan lisäksi.

Istualtaan pohkeita treenatessa varmasti vaikuttaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom