Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mutta kumpi on antikatabolisempi, ketoosidieetti missä kaloreita ei rajoteta liikaa ts. syödään kun on nälkä mutta silti laihdutaan vai miinuskaloreille rykästy perusdieetti?![]()
Toi on kyl oikeesti ihme homma, että vaikka mätin sapuskaa ihan saatanasti naamarii ketoosilla, niin paino se vaa putos.
Itsellä sellainen kokemus ketoilusta, että sillä kyllä paino putoaa, mutta auta armias kun palataan normiruokailuihin. Eli ketoosidieettiä harrastavien kannattaa perehtyä myös siihen, että mitä tehdään dieetin jälkeen ja miten jottei hiilarit pitkän tauon jälkeen ala pakkaan pelkäksi läskiksi.
Normiruokailuun palaaminen pitäisi tehdä aika hissunkissun ja todella pitkällä aikavälillä. Jos 2kk ketoilun jälkeen toteaa että "nyt on paino jees, laihis loppuu!" ja alkaa mättämään sitä perunamuussia ja pastaa naamariin niin paino on kyllä varmasti samantien takas ylhäällä. Itse viime talvena ketoilun aloitin ja jonkun 8kk laskeskelin hiilareita todella tarkkaan, kunnes ne tuli nostettua vähitellen sinne ~100g per päivä. Eli itse en tuota ihmedietiksi kyllä kellekkään suosittelisi, kyllä se pitkän aikavälin vaatii (niinkuin kyllä kaikki laihduttamiset) että tulokset jää pysyviksi.
Ei pidä hötkyillä :D
EDIT: Offtopic, mutta erittäin pitkästä foorumin seuraamisesta huolimatta ensimmäinen viesti tänne, jeije!
2kk ja -8kg, laakista normisyömiseen ja kilo tuli takas, nekin siis nesteitä.
Mutta kumpi on antikatabolisempi, ketoosidieetti missä kaloreita ei rajoteta liikaa ts. syödään kun on nälkä mutta silti laihdutaan vai miinuskaloreille rykästy perusdieetti?![]()
Itsekin uskon että ainakin ilman treeniä ketoosidieetillä säilyy lihat paremmin, mutta mä ainakin jaksan treenata isommilla raudoilla ku on hiilarit mukana dieetillä.. Uskoakseni dieetillä tärkeintä lihojen säilyttämiseksi on syödä tarpeeksi prodea ja treenata mahd. isoilla raudoilla.

Ei kai se mikään ihmelääke ole, vaan dieetti siinä missä muutkin. Joillakin toimii tosi hyvin ja toisilla vähän huonommin. Lopetuksen kanssa pitää olla tarkkana tai jos siltä tuntuu niin jatkaa jonkinasteisella fiksulla VHH:lla lopun elämäänsä. Toisaalta "if it aint broken, don't fix it".Itselleni tuo ei ole ainakaan pitkäaikaisessa käytössä mikään optimaallinen ratkaisu mutta toisaalta en tiedä onko sellaista olemassakaan :D

Kannattaa myös muistaa, että nyt kirjoitellaan pakkiksella. Vaikka suurin osa täälläkin on Pekka Peruspunttaajia, niin löytyy täältä kilpakehorakentajia ja muitakin, jotka ottavat homman tosissaan. Näissä yhteyksissä saattaa ilmetä hifistelyä, min/max-kikkailua sekä ihan kaikkea maan ja taivaan välistä. Termodynamiikan lakeja tuskin täällä kukaan lähtee kumoamaan mutta kamalan tylsä maailma olisi jossei välistä sais vähän överiksi vetää ja tarkastella uusia mahdollisuuksia. Tässä on jo 2000-luvulla tyrmäilty kivasti kaikenlaisia ravintomyyttejä, ja samalla lyöty nivaska uusia tilalle. Mikä kenellekin toimii parhaiten.Tämän takia mä en suosi mitään kikkailuja/dieettejä...kyllä se homma pitää mennä niin että elämäntavat remonttiin ja sitä kautta normaalia ruokaa niin ei tarvi ressata asioista ja pääkin kestää paremmin![]()
Musta on hassua että pitäis kieltäytyä jostain herkuistakin sen takia että ketoosi katkeaa :O :D Itse olen sillä periaatteella että kaikkea voi syödä kunhan muistaa kohtuudet ja osaa tasapainoilla päivän kulutuksen ja kalorien välillä![]()
Kannattaa myös muistaa, että nyt kirjoitellaan pakkiksella. Vaikka suurin osa täälläkin on Pekka Peruspunttaajia, niin löytyy täältä kilpakehorakentajia ja muitakin, jotka ottavat homman tosissaan. Näissä yhteyksissä saattaa ilmetä hifistelyä, min/max-kikkailua sekä ihan kaikkea maan ja taivaan välistä. Termodynamiikan lakeja tuskin täällä kukaan lähtee kumoamaan mutta kamalan tylsä maailma olisi jossei välistä sais vähän överiksi vetää ja tarkastella uusia mahdollisuuksia. Tässä on jo 2000-luvulla tyrmäilty kivasti kaikenlaisia ravintomyyttejä, ja samalla lyöty nivaska uusia tilalle. Mikä kenellekin toimii parhaiten.
Yleensä vaan dietiistäkin tehdään hirveen negatiivinen ja stressaava asia...nähdään että "kääk mä en saa syödä tuota tai tehdä tuota" kun on dieetti päällä. Musta toi on ihan väärä asenne :/ Itse suosin ennemmin "rentoa" tapaa tällä "kivisellä tiellä", joka ei kummiskaan tarkoita että tekisin huolimattomasti asioita
Toivottavasti tämä kantaa pitkälle ja tuo tuloksia!

Nyt kyllä... En tajunnut yhtään mitä hait takaa jori? Sori joudut kyllä vääntää rautatangosta, en ymmärrä miten tuo kommentointisi liittyi quottaamiseeni.
Hahah tai sitten minä en vain tajua. Puolustaudun kans perjantailla ja liiallisella hitsaushuurujen haistelulla :DPuolustaudun vetoamalla perjantaihin. :=)
Ite vedän tällä hetkellä vhh-dieetillä (p230/hh160/r120 treenipäivinä).