Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse olin intissä 1kk ja se aika oli niin perseestä, että
hommasin itselleni C-miehen paperit.
Jos niitä en olisi saanut niin sitten olis intti menty väkisin läpi,
mutta sivari ei ollut vaihtoehtona.
Ei kai tuo ainakaan parempi ole kuin sivari:D . Varmasti saa olla aika hyvät perustelut ettei vaan laiteta pariksi vuodeksi kotiin kasvamaan.
En jaksanut lukea koko threadia läpi, sorry vaan jos kysymys on noussut esille jo aiemmin.
Oletteko te siviilipalveluksen (tai totaalikieltäytyjät) suorittaneet huomanneet valintanne vaikutusta työelämässä? Onko ollut esim. työpaikkaa johon olisitte omasta mielestänne olleet pätevä ja kaikinpuolin sopiva, muttei vaan tärpännyt?
Kysymykseni ei ole täysin viaton, koska olen ollut työpaikassa jonne ei palkattu sivareita tahi huonoilla sotilaspasseilla olevia. Tämä toki sopi minulle, koska en ikinä ottaisi miestä, joka ei ole suorittanut kansalaisoikeuttaan (pl. pari fyysistä sairautta vois olla hyväksyttävissä), mutta syrjintäähän sekin on.
En jaksanut lukea koko threadia läpi, sorry vaan jos kysymys on noussut esille jo aiemmin.
Oletteko te siviilipalveluksen (tai totaalikieltäytyjät) suorittaneet huomanneet valintanne vaikutusta työelämässä? Onko ollut esim. työpaikkaa johon olisitte omasta mielestänne olleet pätevä ja kaikinpuolin sopiva, muttei vaan tärpännyt?
Kysymykseni ei ole täysin viaton, koska olen ollut työpaikassa jonne ei palkattu sivareita tahi huonoilla sotilaspasseilla olevia. Tämä toki sopi minulle, koska en ikinä ottaisi miestä, joka ei ole suorittanut kansalaisoikeuttaan (pl. pari fyysistä sairautta vois olla hyväksyttävissä), mutta syrjintäähän sekin on.
Okei, termitys meni väärin. Paikassa, jossa olin töissä 90-luvun lopussa oli hakupapereissa kohta asevelvollisuus ja valintavaihtoehtona oli suoritettu/vuosi/sotilasarvo. Ymmärtääkseni (korjatkaa toki mikäli olen väärässä) esim. vartiointiliikkeet ovat hyvin nihkeitä palkkaamaan sivareita.
Miellän tarkennuksestasi huolimatta armeijan käymisen oikeudeksi enkä velvollisuudeksi, johtuen ehkä siitä ettei se ollut minulle pakollinen.
Ei kai tuo ainakaan parempi ole kuin sivari:D . Varmasti saa olla aika hyvät perustelut ettei vaan laiteta pariksi vuodeksi kotiin kasvamaan.
Armeija kun on valtiolle hitonmoinen taakka...vaikka sitä kokoajan supistetaankin.
Menen asepalvelusta vääntämään ens kesänä ihan siks ettei mulla ole mitään syytä olla suorittamatta sitä. Voi olla että lähen itkien pois, voi olla että jaksan olla sen puolvuotta vuoden.
Tän keskustelun perusteella valitsisin silti sivarin. Jätkät heittää sivarin puolesta perusteltuja, ihmisten erilaisuuden huomioon ottavia mielipiteitä kuitenkin myöntäen sivarin negatiiviset puolet, kun toinen puoli heittää jatkuvasti tätä ''kävin intin ku en halunnu sivarii'' tai ''itkevät nössö laiskurit saunan taakse''.
No ei edes vahingossakaan joudu tekemään isänmaansa eteen mitään.
Onko se taakka, jos se takaa valtion itsenäisyyden ja turvallisuuden sotilaallisia uhkia vastaan? Itse sanoisin armeijaan kulutettuja rahoja lähinnä sijoitukseksi turvallisuuteen.
Aika monia varmaan v*tuttaa mennä armeijaan jonkun hiiren käskytettäväksi, jos on jonkinlaista meriittiä siviilin puolelta. Näin olen kuullut joiltain ihmisiltä..
Tuosta työpaikan oikeudesta valita työntekijänsä vielä, eli mielestäni työantajalla pitäisi olla oikeus valita työntekijänsä ihan miten haluaa, hylätä vaikka liian pitkien varpaan kynsien perusteella...
Se, että siviilipalveluksen suorittaneiden / totaalikieltäytyjien asema työnhaussa olisi jotenkin huonompi, pitää paikkansa, ja niin pitää ollakin.....