Mikset käynyt/tule käymään armeijaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tromm
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tromm sanoi:
Millä rintamalla sinä taistelit?
HAHAHAHAAHA..Jos osattaisiin vielä lukea niin hyvä olisi..
Nykysukupolvi käsittää ne ihmiset joita syntyy ja on syntynyt sotavuosien jälkeen..
Se mitä tarkoitan on se, että olet nykysukupolvea jos et ole kokenut seuraavia asioita; sotaa, sodan jälkeistä "lamaa"..tai olet alle 60vuotta vanha..
Kysymys että millä rintamalla sinä taistelit, vaikka tekstissä ei millään tavalla viitata siihen, että olisin taistellut jossain..on suora esimerkki siitä, että miten joillain ihmisellä puuttuu sellainen asia kuin aivot..
Ja nykynuoriksi sanon/kutsun niitä alle 18teinejä, joiden elämässä ei tunnu puuttuvan minkäänlaista kontrollia ja aivopuoliskoja vaivaa huomattava puutostila..
Ja kannattaa käydä se intti..Jos syttyy sota niin joutuu ne sivaritkin sinne rintamalle ilman koulutusta..Ja se ie varmaan ole sitten mukavaa..

Mental Pain sanoi:
..Pullamössö-pojat saunan taakse..HÄVETTÄÄ se, että annetaan edes vaihtoehtoja..

Jos mahdollisuus siviilipalvelukseen lakkautetaan, minä kyllä suosittelen, että sinut nimetään yhteyshenkilöksi YK:n ja amnesty internationalin suuntaan. Haluan oikeasti nähdä aiheesta selvityksen, joka todennäköisesti menisi kutakuinkin näin:

"Moro Kofi!..Pullamössö-pojat saunan taakse..HÄVETTÄÄ se, että annetaan edes vaihtoehtoja..T. Mental Pain"

Kysymys että millä rintamalla sinä taistelit, vaikka tekstissä ei millään tavalla viitata siihen, että olisin taistellut jossain..on suora esimerkki siitä, että miten joillain ihmisellä puuttuu sellainen asia kuin aivot..
Tekstistäsi sai sellaisen käsityksen että koska isovanhempamme olivat rintamalla niin myös meidän tulisi se kokea. Saatoin käsittää ajatuksesi väärin.
Mutta sitten:

Ja nykynuoriksi sanon/kutsun niitä alle 18teinejä, joiden elämässä ei tunnu puuttuvan minkäänlaista kontrollia

Siis teini on ihminen jolla on täydellinen kontrolli elämässään? Vai käsitinkö taas väärin? No, olen joka tapauksessa yli 18v.

Ja minua ainakin hävettäisi asua maassa jossa EI olisi valinnanvapautta.

Mental Pain sanoi:
Pullamössö-pojat saunan taakse
..

Viimeeksi kun oltiin saunan takana, niin se olit muuten sinä joka imit mun munaa. Etkä huonosti imenytkään!

Olehan Musti nyt kunnolla, antaa kaikkien kukkien kukkia.

Onko suomessa sananvapaus..?Pystyykö tavallinen kansalainen vaikuttamaan asioihinsa..minun mielestäni ei..
Saako suomessa ihminen päättää milloin kuolee..EI..
Minun mielestäni pakollinen peruskoulun suorittaminen eli kansalaisen sivistäminen, opettaminen ja yhteisön historian esittely on samanlainen asia kuin armeijan (toistan lyhyt) ajanjakso..
Jos ihminen ei pysty olemaan min. ½ vuotta palvelemassa maatansa..Siis osallistumalla johonkin yhteiseen asiaan ja saada edes murto-osa siitä kokemuksesta ja "kärsimyksestä" mitä veteraanit ovat joutuneet kokemaan ja tekemään..Mitä sellainen ihminen sitten pystyy..
Ei minun mielestäni kukaan suomalainen voi kieltää sitä tosiasiaa, että millä tämän maan itsenäisyys on ansaittu: verellä, tuskalla, pelolla ja sankaruudella..+ahkeralla työnteolla sotakorvausten takia..
Intti kasvattaa jokaista sen käynyttä..
Tosin joillain ei hermot kestä sitä, että on kerrankin joku joka huutaa, on selvät säännöt ja joutuu tekemään asioita joita ei halua/jaksa..Isotkin miehet eivät kestä..Omassa tuvassa oli hyvä esimerkki siitä, että hermot ei kestä..Unissaan huuteli äitiään ensimmäisen viikon ajan..mutta loppusodassa näytti kaikille mistä mies oli tehty..
Minun henkilökohtainen mielipiteeni on se, että sivarit ovat vastuuttomia lintsareita joita ei kiinnosta mikään muu kuin oma "perse" ja sen hyvinvointi..
Sotaa tuskin tulee..Mutta jalkaväki on silloin vain hidaste ei este..ja mieluummin kuolen maani puolesta kuin vanhuuteen..

sivarit ovat vastuuttomia lintsareita joita ei kiinnosta mikään muu kuin oma "perse" ja sen hyvinvointi..

Kyllä niitä vastuuttomia lintsareita löytyy KAIKISTA ihmisistä...intissähän sitä vasta lintsaamaan oppiikin.
Ja onko esim. sivari, joka suorittaa palveluksensa vanhainkodissa kirjaimellisesti auttaen sotaveteraaneja jotka eivät enää omin avuin pärjää, vastuuton lintsari?

Mental Pain sanoi:
Minun henkilökohtainen mielipiteeni on se, että sivarit ovat vastuuttomia lintsareita joita ei kiinnosta mikään muu kuin oma "perse" ja sen hyvinvointi..ja mieluummin kuolen maani puolesta kuin vanhuuteen..

Aah.. mun perseeni voi vähän liiankin hyvin, kiitos kyykkäämisen ja mavettamisen. Voisin mä muuten sunkin perseestäsi kiinnostua, saisinko osoitteesi niin voisin tulla hieman kokeilemaan?

Mun ei ainakaan tarvitse kuolla maani puolesta, kuolen nimittäin nauruun joka kerta kun kirjoitat uuden viestin tänne. Eli jatkapa samaa rataa niin mäkin pääsen maallisista kärsimyksistäni eroon :thumbs:

S0874 sanoi:
Aah.. mun perseeni voi vähän liiankin hyvin, kiitos kyykkäämisen ja mavettamisen. Voisin mä muuten sunkin perseestäsi kiinnostua, saisinko osoitteesi niin voisin tulla hieman kokeilemaan?

Mun ei ainakaan tarvitse kuolla maani puolesta, kuolen nimittäin nauruun joka kerta kun kirjoitat uuden viestin tänne. Eli jatkapa samaa rataa niin mäkin pääsen maallisista kärsimyksistäni eroon :thumbs:

HAHAHAa..Minäkin nauran aina kun saan lukea liian viisaiden ihmisten juttuja..
En vain ymmärrä miten tiettyjen henkilöiden homoeroottiset päiväunet liittyvät ollenkaan kyseiseen aiheeseen..No patoutumia on kaikilla..
Kysyn vain miksei sivarit suorita asevelvollisuutta..? Mikä siinä on niin hankalaa..??
Maailmassa tapahtuu pahempiakin asioita kuin armeijan simputus..jota ei saa enää harrastaa..
Kaikkien on helppo sanoa mielipiteensä, koska se on meille valmiille tarjottimelle annettu..enää ei tarvitse taistella henkensä ja isänmaansa puolesta..
Suomen liittyminen Natoon toisi sen asian mistä kaikki ei niin isänmaalliset ihmiset juhlisivat..Pakollinen asevelvollisuus ja sitä kautta siviilipalvelus poistuisivat käytöstä..Vain halukkaat lähtisivät armeijaan/Natojoukkoihin..

S0874 ja Mental Pain lopettaa sitten välittömästi tuon nokittelun ja henkilökohtaisuuksiin menemisen. Jos teidän on tapeltava, niin tehkää se keskenänne vaikka sähköpostilla. Pakkotoisto ei sitä varten ole!

Timba79 sanoi:
S0874 ja Mental Pain lopettaa sitten välittömästi tuon nokittelun ja henkilökohtaisuuksiin menemisen. Jos teidän on tapeltava, niin tehkää se keskenänne vaikka sähköpostilla. Pakkotoisto ei sitä varten ole!
Lopetetaan..Ei olisi pitänyt ryhtyä yllyttämään ihmisiä..
Esitin oman mielipiteeni asiasta johon ei suhtauduttu kovinkaan myönteisesti..Pahoittelen tapahtunutta..

Timba79 sanoi:

No eiköhän tämä melko leikkimielistä touhua ole. Hyvä kuitenkin että paskanjauhannat (myös omani :D ) kitketään pois.

Mental Pain sanoi:
Kysyn vain miksei sivarit suorita asevelvollisuutta..? Mikä siinä on niin hankalaa..??

Onko jäänyt huomiotta, että maailmassa on ihmisiä, jotka ovat yhtä lailla vakaumuksellisia pasifismin suhteen kuin sinä maanpuolustusintosi kanssa? Tällaiselle henkilölle asevelvollisuuden suorittaminen on kertakaikkisesti mahdotonta.

Ja isänmaallisuudella ei ole välttämättä mitään tekemistä palvelusmuodon valinnan kanssa.

Lauri Perkele sanoi:
Ja isänmaallisuudella ei ole välttämättä mitään tekemistä palvelusmuodon valinnan kanssa.

Totta. Itse en kyllä jassa miettiä meneekö joku sivariin vai ei tai meneekö naiset inttiin(joillekin tämäkin on kova paikka ja jaksavat jauhaa tästäkin).

Omalla tavallaan kysymys on siitä, onko ihminen kusipää?
Armeijan käynnyt tai sivari, kusipää on aina kusipää.
Kaikki sivarit eivät ole "kuunaamoja", eikä myöskään kaikki intin käyneet.
Ääripäät korostuu kuten aina.
"Kultaisen keskitien kulkijat" tosin määrittelevät, mitä "pitäisi" tehdä.
Kukin tavallaan. Mielenkiintoista sinäänsä kuulla "syitä", periaatteessa valtavirrasta poikkeavaan toimintaan.

Tromm sanoi:
Kyllä niitä vastuuttomia lintsareita löytyy KAIKISTA ihmisistä...intissähän sitä vasta lintsaamaan oppiikin.
Ja onko esim. sivari, joka suorittaa palveluksensa vanhainkodissa kirjaimellisesti auttaen sotaveteraaneja jotka eivät enää omin avuin pärjää, vastuuton lintsari?

Intissä oppii juuri sitä mitä siellä haluaa oppia. Toiset oppii erätaitoja, toiset solmimaan kengännauhat, toiset yhteistyökykyä, toiset oppii lintsaamaan.
Itsestä kiinni, kyllä asepalveluksen voi suorittaa hyvin ja mielekkäästikin. Asennevamma kun on vaikea vamma parantaa. Se näyttää lisäksi olevan yllättävän yleinen vika... :rolleyes:

Sotaveteraanien auttaminen on erittäin hyväksyttävää ja jopa toivottavaa, sen varmasti suurin osa myöntää. Eri asia sitten, onko niitä veteraaneja siellä hoitokodeissa autettavina vai onko siellä jotain alkoholistirappioita joilta pyyhitään varhaiseläkeperseet kurapaskasta.

Sivari joka luumuaa kunnan kirjastossa pakoillen asiakkaita on vastuuton lintsari. Tuo sinun esimerkki ihanne-sivaripaikasta ei taida kovinkaan yleisesti toteutua, jonka varmaan tiesit itsekin kärjistäessäsi pointtia.

lepex sanoi:
Sivari joka luumuaa kunnan kirjastossa pakoillen asiakkaita on vastuuton lintsari. Tuo sinun esimerkki ihanne-sivaripaikasta ei taida kovinkaan yleisesti toteutua, jonka varmaan tiesit itsekin kärjistäessäsi pointtia.

Onko sinulla jotain kirjaston työntekijöitä vastaan? Sivarit tekevät samaa työtä niin kuin muutkin. Sivarin ei ole tarkoituskaan vastata armeijaa kovuudeltaan eikä muutenkaan, sillä se on nimenomaan vaihtoehto.

Suomessa on hyvin armeijamyönteinen kulttuuri johtuen varmasti siitä, että Suomi pärjäsi onnekkaastikin viime sodissa suht yksin perustaen asevelvollisuusarmeijaan. Monissa kehittyneissä maissa armeijaan menijöitä voidaan pidetään luusereina, jotka eivät muuhun kykene. Japanissa eräs tuttu naispuolinen henkilö halusi liittyä armeijaan, mutta vanhemmat kielsivät. Jos olisi mennyt niin tuskinpa siellä olisi tullut esittelemään sotilasarvoaan julkiselle foorumille ja dissaamaan niitä, jotka eivät armeijaan ole halunneet mennä. Ehkä olisi tehnyt itsestään vain pellen. Tarkoitus ei ollut dissata armeijaan menijöitä vaan kertoa, että kaikkialla ei ajatella samalla tavalla.

Heikki M. sanoi:
Onko sinulla jotain kirjaston työntekijöitä vastaan? Sivarit tekevät samaa työtä niin kuin muutkin. Sivarin ei ole tarkoituskaan vastata armeijaa kovuudeltaan eikä muutenkaan, sillä se on nimenomaan vaihtoehto.

No voi vittu. Ehkä mulla sitten on, mäntti. Tarkoittaako se, jos pidän nuorta, tervettä miestä ämmänä joka menee kirjastoon mieluummin kuin inttiin, sitä etten arvostaisi kirjastotyöntekijöitä? Just joo...

Arvostan helvetisti enemmän jotain 6kk perusnurmiporaa joka menee inttiin pitään hauskaa kuin jotain kasvissyöjävaihtoehtonuorta joka valitsee sivarin kun "aseet on pahasta".

Kun verrataan vaikkapa konekiväärimiestä ihan tavallisesta jääkärijoukkueesta sivarikirjastonhoitajaan niin ei tarvitse miettiä kahta kertaa, kumpaa niistä hävetään sukujuhlissa.

lej sanoi:
Ja sanotaan nyt vielä kerran, että sota on politiikan jatkamista vain vähän toisin keinoin. Ei tuskin kukaan ole sotaa vain sotimisen ilon vuoksi aloittanut.

Periaatteessa joo, mutta Clausewitzin 1800-luvulla esittämiä sanontoja ei pitäisi tulkita suoraan nykyaikaan. Sodat ovat kuitenkin muuttuneet ratkaisevasti I.maailmansodan myötä tuhovoimaltaan. Sotia on myös helvetin paljon vaikeampi hallita kuin noihin aikoihin, sillä onhan tuo nähty että ne eskaloituvat (argh mikä sana) laajemmiksi konflikteiksi helposti, jolloin häntä alkaa heiluttaa koiraa (sota politiikaa.) Sotia saatetaan siis aloittaa tietoinen poliittinen päämäärä mielessä, mutta tämä saattaa sodan jatkuessa hämärtyä ja sodasta tulee itsetarkoitus.

Onhan se varmasti niin ettei intti kaikille käy, onko se Hkin "antenniosasto" vai mikälie siirretty sieltä sairaalan yläkerrasta muualle, eikö sieltä joku hypännyt alaskin itsemurhan toivossa... Kai siellä joillain vain sekoaa pää.
Meillä olikin hauska lukionkurssi - en meinannut lukiossa saada sitten millään kasaan tarpeeksi kursseja, enkä jaksanut neljättä vuotta siellä persettäni kuluttaa... meille tarjottiin joku suomenpuolustuskurssi, jos menemme santikseen joksikin aikaa. No sinne sitten. Muistan sen, kun oli tammikuu ja erittäin kylmä siellä leirillä, joku oli menossa kaupalle päin ja tilasin häneltä tupakka askin kun rupesi vituttamaan... no sitä sitten polttelin joka välissä, sillonkin kun olisi pitänyt seisoa rivissä "naama näkkärillä". Muut seisoi ja minä kaivoin taskusta kylmänrauhallisesti mallulaitin ja sytytin sen tuleen. ALOKAS ****** mitä teette?? joo siitä joutui sitten kaikki kärsimään. En tiedä kiusattiinko meitä sitten muita enemmän kun olimme äpäriä mutta kyllä sen jälkeen menin tuopille ja ajattelin että en mä sittenkään ehkä jaksa mennä minnekään armeijaan... mennään yliopistoon.
Ei se kai reilua ole että miehet joutuvat valitsemaan jokotai mutta naisilla on enemmän valinnanvapautta. Mutta mun mielestä on varsin reilua jos jehovan todistajat joutuvat vankilaan kun eivät suostu suorittamaan asepalvelusta eikä sivaria. Mitä erikoisoikeuksia uskonto on ennenkään myöntänyt... Amnesty olkoot ihan hiljaa vaan.

Naene sanoi:
Onhan se varmasti niin ettei intti kaikille käy, onko se Hkin "antenniosasto" vai mikälie siirretty sieltä sairaalan yläkerrasta muualle, eikö sieltä joku hypännyt alaskin itsemurhan toivossa... Kai siellä joillain vain sekoaa pää.
Mutta mun mielestä on varsin reilua jos jehovan todistajat joutuvat vankilaan kun eivät suostu suorittamaan asepalvelusta eikä sivaria. Mitä erikoisoikeuksia uskonto on ennenkään myöntänyt... Amnesty olkoot ihan hiljaa vaan.

Oot ihan oikeassa tossa ettei armeija vain yksinkertaisesti sovi kaikille. Mutta näitä joille se ei OIKEASTI sovi on aika vähän. Elämässä kuitenkin pitää selviytyä muiden kanssa yhteiselosta, ihan sama juttu armeijassa.

Jos joillain ei ole elämässään ollut koskaan vastuuta mistään tai ei ole mitään ikinä edellytetty, voin kuvitella että armeija voi olla hankala paikka.
Mutta kyllä siellä myös selviää jos haluaa, aina se on loppujen lopuks itsestä kiinni.

Tuo uskontojuttu on hieman kakspiippuinen asia, toisaalta samalla tavalla niiden elinpaikkaa puolustetaan hyökkäyksen kohteeksi jouduttaessa kuin muidenkin. Miksi niiden ei siis tarvitsisi osallistua puolustukseen, kysynpä vain?
Onko enemmän oikein että joku muu kuolee jehovantodistajan puolesta?

Hieman luulisin että tosipaikan tullen jehovatodistajat siinä missä suomenruotsalaisetkin tarjoutuisivat vapaaehtoisesti puolustamaan maataan, tavalla tai toisella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom