Miks mun treeniohjelma tökkii?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gaijin
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Moi!

Oon treenannu jo pidemmän aikaa mut treeni on tökkiny jo pitkään. Teen tällast ohjelmaa:

Ke: 1. Vinopenkki x 4
2. Penkki x 4
3. Pystypunnerrus tanko x 4
4. Ojentajat maaten käsip. x 3
5. Ojentajat talja x 3
Kaikki punnerrukset melko kapeita olkapäävamman takia:(

La: 1. Kulmasoutu x 3
2. Alatalja x 2
3. Leuanveto x 3-4
4. Haba käsip vasarana x 3
5. Haba tanko x 3
6. Vapaavalintainen hauisliike x 2

Toistot vapaamielisesti, yleensä 3-12 hujakoilla. Tauot 1 minuutin luokkaa. Joskus jätän 1 toiston vajaaks, yleensä sarjat täysillä loppuun saakka. Ja ne jalat...selkä ei kestä just nyt kunnon liikkeitä eikä reidenojennukset ym kiinnosta. Vatsat sujuu hyvin. Ei toi ny varmaa täydellinen ohjelma oo mut täl hetkel ei edisty ollenkaan!! Mitä mieltä ootte?*

Oon treenannu jo pidemmän aikaa mut treeni on tökkiny jo pitkään.

Ilmeisesti ei ole hirveän paljon tullut treenejä vaihdeltua? Eli olet tuolla samalla ohjelmalla paukuttanut menemään ties kuinka pitkään? Vaihtelu on äärimmäisen tärkeää, ja paras ohjelma on aina se jota et vielä tee.

Teetkö jatkuvasti samalla toisto-/sarjamäärällä? Intensiteetillä?
Ohjelman vaihto kuten marde tuossa kertoikin on varmasti paras idea, mutta myös sarjoja, toistomääriä, (sarjojen välisiä lepotaukoja) muuttamalla voi saada tuloksia aikaan. Ja ennen kaikkea tuo vaihtelua siihen jatkuvaan rutiininomaiseen puurtamiseen.

edit. jaa tuolla alhaallahan se lukee.
Mites on liikkeiden kierrättäminen?

En mä oo tota ohjelmaa tehny ku pari kuukautta! Vaihtelen koko ajan ohjelmia ja pidän 1-2 kk välein 1-2 viikon palautusjakson. Oon kokeillu kaikenlaista mutta ei vaan meinaa tulla kehitystä. Syönykin oon ku eläin, eikä sekään oo nostanu treenipainoja. Ja myös liikkeitä vaihtelen. Joo vaihtelen myös toistomääriä, menee tohon 3-12 väliin, ja palautuksia sarjojen välillä vaikka minuutteja en kyllä jaksa salilla istuskellaan.

3-5 ateriaa päiväs. Täysviljaa eli ruispastaa ja ruisleipää, jauhelihaa, kanaa, kananmunaa, juustoo, rypsiöljyy, pähkinää, jogurttia, maitoa. Lisäravinteita vaihtelevasti, jos käytän ni palari, välil prodelisää. Proden määrä/vrk vaihtelee, oon kokeillu pienempiä ja isompia mut yleensä jossain 1 g painokilo ja ylöspäin, joskus 1,5-2 g painokiloo kohden.

Paino 83-88 kg välillä, vaihtelee: välillä syön tosi paljon, dieetillä en ole koskaan. Joskus se vaan ajan myötä tippuu ku treenaa kaikkee muuta, matkustelee ja pihistelee syömisissä. Pituus yleensä pysyy samana, 185 cm. Paino oli vielä 3 vuotta sit tosi alhanen, 75 kg, mut sit aloin syömään enemmän ja paremmin mut valitettavasti ei nostanu tuloksia:(.

Nukkuminen ok eikä työ (ja opiskelu) oo fyysistä.

Varmaan ajattelette et kaverilla on syömises vikaa ja se aiheuttaa ettei kehitystä tuu mut oon pitkiä jaksoja hifistelly ruokavalion kanssa oikeen kunnolla eikä se oo boostannu kehitystä laisinkaan. Mun mielestä mulla on kelpo ohjelma, mut silti siinä joku tökkii koska kehitystä ei tule olen sitten +/- 0 kaloreilla tai + kaloreilla. Joten olis mielenkiintosta saada kritiikkiä nimenomaan tosta ohjelmasta!:-) Jos joku tosta onnistuu löytää jotain ja saamaan mun kehityksen takas raiteille saa multa respektit ja ylistykset!:)

Joskus jätän 1 toiston vajaaks, yleensä sarjat täysillä loppuun saakka. *

Kokeileppa tehdä hieman kevyemmin noita treenejä ettei menisi joka kerta failureen asti nuo sarjat, itse huomannut hieman "kevyemmän" tuntuisen treenin menevän paremmin perille.
En tarkoita kuitenkaan liian kevyttä, mutta koita jättää niitä toistoja 1-3 joka kerta vaikka kuukauden ajan varastoon.:puntti:

Mitä tykkäät onko mulla muuten hyvä ohjelma?

Kokeileppa tehdä hieman kevyemmin noita treenejä ettei menisi joka kerta failureen asti nuo sarjat, itse huomannut hieman "kevyemmän" tuntuisen treenin menevän paremmin perille.
En tarkoita kuitenkaan liian kevyttä, mutta koita jättää niitä toistoja 1-3 joka kerta vaikka kuukauden ajan varastoon.:puntti:

"Onko mulla hyvä ohjelma?"

Toi nyt on ihan tulkinnanvarasta, toiselle hyvä toiselle ei. Ja se viel et mitä hakee ohjelmalta(?)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko tosiaan tulkinnanvarasta? Kyl moni ohjelma toimii eri tyypeillä. Mun mielest tää sivusto on just hyvä tätä tarkotust varten, jos jollain on aivan liian isot sarjamäärät, liikaa treeniä ym ym ni muut voi auttaa löytää siit selkeit vikoja! Se on totta et toinen sopii toiselle muttei jolleki muulle mut jos on aivan paska ohjelma ni kyllä sen näkee.

Mitä mieltä olet mun ohjelmasta?

Tavotteena on saada lihaa runkoon ja kasvattaa sarjapainoja, vaikka en mitää puhdasta voimanostoo tai kehonrakennusta treenaakaan. Mennä hommassa eteenpäin.

Moi!

Ke: 1. Vinopenkki x 4
2. Penkki x 4
3. Pystypunnerrus tanko x 4
4. Ojentajat maaten käsip. x 3
5. Ojentajat talja x 3
Kaikki punnerrukset melko kapeita olkapäävamman takia:(

La: 1. Kulmasoutu x 3
2. Alatalja x 2
3. Leuanveto x 3-4
4. Haba käsip vasarana x 3
5. Haba tanko x 3
6. Vapaavalintainen hauisliike x 2

En mikää asiantuntija ole, mut tässä pari asiaa mitkä ite oon foorumia lukien selvitelly ja pistää silmää ohjelmassas:
1. Parissa kuukaudessa ei oikein vielä pysty sanomaa et tuoko ohjelma tulosta vai ei. Ilmeisesti massaa haet ku toistomääriä kattoo(??)
2. Kaks treenikertaa viikossa? Jos kahella treenillä meinasit pärjätä ni pitäs olla paljo kovemmat liikkeet kehissä...
3. Missä kyykky, mave? Mikä vamma selässä ja onko ylä/alaseläs? Yläselkä ihan paitsiossa ku ei tuo 2x alatalja vaan riitä. Jos ei selkä kestä ni sanosin massanhakemisen olevan aika turhaa hommaa koska nuo raskaat perusliikkeet jotka rasittaa hermostoa antaan sen parhaan kasvuärsykkeen...mut jos oikeesti mieli tekee salille ni ne reisiojennukset ja -koukistukset ois parempi maistua!
4. Haballe kolme liikettä & 8 sarjaa ja suoraan olkapäille käyviä liikkeitä 0? Mikä vamma olkapäässä joka rajottaa?

Kenties on huono aamu meikäläisellä, mut tuommoset nyt pisti silmään vaan :D Ja yleisestikki jos ei olkapäät ja selkä kestä kunnon liikkeitä & leveitä otteita ni kannattas ne hoitaa rauhas kuntoo ja sit vasta alkaa rasittaa niitä...

1. Joo, massaa ja voimaa. Ei "puhtaasti" kumpaakaan mut kyllähän sitä molempia, massaa ja sarjapainoja, on mahollista kasvattaa.

2. "Kaks treenikertaa viikossa? Jos kahella treenillä meinasit pärjätä ni pitäs olla paljo kovemmat liikkeet kehissä", mitä sä meinaat tällä? 2 treenii, toinen työnnöt ja toinen vedot on peruskamaa, sillähän jaolla voi tehä oikeen hyviä ohjelmia. Tarkotatko liikkeillä nimenomaan liikkeitä? Eiks mulla oo raskaita perusliikkeitä, kulmasoutu, leuanveto,penkki, vinopenkki, pystypunnerrus???

Ootas laitan kohta tokan vastauksen...

3. Kyykky ja mave ei tosiaan onnaa selkävamman takia. Sitä on turha hinkata, tekisin jos vaan pystyisin. Alaselkävamma, skolioosii, kulumaa ym...Mun mielestä toi on hölmö asenne sulta, mulla ei vaan paikat kestä joten teen sen minkä pystyn. Penkit ym onnistuu oikeen hyvin, kyllä niillä saa yläkropan kehittymään! Jos multa jää kyykky ja mave ni sit vedän vaan sitä yläkroppaa intensiivisemmin. Jos jotain kiinnostaa reisilaitteet ym ni se voi vetää niitä mutta ei mulla ei oo mitään intohimo niillä vetää alakroppaa. Loistavia lisiä toki!

Mitä tost yläseläst??? Näitkö ton 3 settii kulmasoutuu ennen alataljaa???;)

4. Onks sun mielest haballe liikaa toi 8 settii?

Olkapäitähän tulee 4 settii pystypunnerrukses, en tiiä oisko pari sarjaa vipunostoi sivulle mitää hyötyä! Ja etuolkapäät punnerruksis, takaolkapäät seläs.

Kyllä kyllä :D Itse vaihtaisin varmaan tuon pystypunnerruksen vipareihin sivulle, ja toisen ojentaja liikkeistä vaikka dippiin niin etuolkapäät saisivat rasitusta penkistä ja dipistä.
Toivottavasti ei ihan metsään mee nää neuvot

Oisin tietysti voinu tarkemmi vastata eli ottaahan penkki ja pystypunnerrus olkapäihi, mut painotusta kun katotaan ni kyllähä olkapäät tarviis enemmä runtua jos hauista on 3 liikettä...takaolkapäät ja viparit sivuille joissa sais epäkkäät kans pikkase osumaa.

Nii ja noista vammoista vielä että olkapäissä ja selässä on pysyvät vammat, ne ei mee pois vaan on aina mun kanssa. Tietyllä soveltamisella pystyn treenaamaan. Pitää vaan ehkä säätää enemmän!:)

3. Kyykky ja mave ei tosiaan onnaa selkävamman takia. Sitä on turha hinkata, tekisin jos vaan pystyisin. Alaselkävamma, skolioosii, kulumaa ym...Mun mielestä toi on hölmö asenne sulta, mulla ei vaan paikat kestä joten teen sen minkä pystyn. Penkit ym onnistuu oikeen hyvin, kyllä niillä saa yläkropan kehittymään! Jos multa jää kyykky ja mave ni sit vedän vaan sitä yläkroppaa intensiivisemmin. Jos jotain kiinnostaa reisilaitteet ym ni se voi vetää niitä mutta ei mulla ei oo mitään intohimo niillä vetää alakroppaa. Loistavia lisiä toki!

Mitä tost yläseläst??? Näitkö ton 3 settii kulmasoutuu ennen alataljaa???;)

4. Onks sun mielest haballe liikaa toi 8 settii?

Olkapäitähän tulee 4 settii pystypunnerrukses, en tiiä oisko pari sarjaa vipunostoi sivulle mitää hyötyä! Ja etuolkapäät punnerruksis, takaolkapäät seläs.

Juu meni tuo kulmasoutu kyllä ihan ohi tuosta kun oli samalla rivillä päiväyksen kans :D Teetkö penkillä käsipainoversiona vai antaako selkä myöden tehä tangolla? Skolioosi on kyllä perseestä ja selittää aika paljon (velipojalla sama ongelma). Mut kannattaa ne jalatki treenata oikeesti ettei tuloksena oo kovin pahaa epätasapainoa kropan mittasuhteissa. Esimerkiks prässi vois onnistua ja hack-kyykky ku se teline tukee selkää? Ja varmasti auttaa tuohon selkäänkin kun ei kaikki massa keskity sinne yläkroppaan?

2-3 liikettä on ihan ok.
edit2. niin ja toi hammer on osittain myös forkkuliike ;)

edit. pystytkö muuten tekemään pystysoutua vai haittaako se olkapäätäsi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom