Miks mun treeniohjelma tökkii?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gaijin
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Miten ois elaston 2 jakoinen vähän modattuna? mave, kyykky ja prässi korvattu nitkutusliikkeillä. Voisi toimia? Jos jalkoja vaan jotenkin pystyy treenaamaan niin ei ole mielestäni MITÄÄN syytä olla niitä treenaamatta, senverran suuret lihasryhmät, että varmasti jo pelkästään hormonaalinen vaikutuskin ponkaisee kehityksen uuteen nousuun yläkropassakin, näin siis kävi ainakin itsellä. Pyöräily ja juokseminen ei vaan käy jalkatreeniksi. Voipi olla että pelkkää yläkroppaa treenaamalla, et tuosta enää paljon pääse kehittymään, ainakaan kovin nopealla tahdilla. IMO.

MAANANTAI

Reidenojennus 5x6
Penkkipunnerrus tanko 4x6
Pystypunnerrus kp 4x6
Ranskalainen punnerrus 3x6
Vatsarutistus 3x6

TIISTAI

Reidenkoukistus 5x6
Leuanveto 3x6
Kulmasoutu kp 3x6
Hauis kp 3x6
Takaolkapääsoutu 2x6
Pohkeet seisten 4x6

TORSTAI

Reiden ojennus 4x10
Vinopenkki kp 4x10
Viparit sivulle 4x10
Pushdown 3x10
Jalannostot 3x10

PERJANTAI

Reiden koukistus 5x10
Alatalja 3x10
Ylätalja 3x10
Hauis tanko 3x10
Viparit taakse 2x10
Pohkeet istuen 4x10

Joo näyttää hyvältä! Onko tossa tarkotus tehdä sarjat loppuun saakka vai jätetäänkö joitain toistoja vajaaks? Voiko ton jakaa kahteen treeniin siten että tekee molempien treenien työntöliikkeet yhdellä kerralla ja vedot yhdellä kerralla?? Mietin et tosta mielenkiintonen sovellus olis tehdä vastakkaiset lihasryhmät superina eli esim ma + ti samana treeninä ja to + pe samana treeninä??Mitä tykkäätte?? Sais yyvin tehoja eikä jäis yksittäist treenit niin lyhyeks.

Miten ois elaston 2 jakoinen vähän modattuna? mave, kyykky ja prässi korvattu nitkutusliikkeillä. Voisi toimia? Jos jalkoja vaan jotenkin pystyy treenaamaan niin ei ole mielestäni MITÄÄN syytä olla niitä treenaamatta, senverran suuret lihasryhmät, että varmasti jo pelkästään hormonaalinen vaikutuskin ponkaisee kehityksen uuteen nousuun yläkropassakin, näin siis kävi ainakin itsellä. Pyöräily ja juokseminen ei vaan käy jalkatreeniksi. Voipi olla että pelkkää yläkroppaa treenaamalla, et tuosta enää paljon pääse kehittymään, ainakaan kovin nopealla tahdilla. IMO.

MAANANTAI

Reidenojennus 5x6
Penkkipunnerrus tanko 4x6
Pystypunnerrus kp 4x6
Ranskalainen punnerrus 3x6
Vatsarutistus 3x6

TIISTAI

Reidenkoukistus 5x6
Leuanveto 3x6
Kulmasoutu kp 3x6
Hauis kp 3x6
Takaolkapääsoutu 2x6
Pohkeet seisten 4x6

TORSTAI

Reiden ojennus 4x10
Vinopenkki kp 4x10
Viparit sivulle 4x10
Pushdown 3x10
Jalannostot 3x10

PERJANTAI

Reiden koukistus 5x10
Alatalja 3x10
Ylätalja 3x10
Hauis tanko 3x10
Viparit taakse 2x10
Pohkeet istuen 4x10

Joo näyttää hyvältä! Onko tossa tarkotus tehdä sarjat loppuun saakka vai jätetäänkö joitain toistoja vajaaks? Voiko ton jakaa kahteen treeniin siten että tekee molempien treenien työntöliikkeet yhdellä kerralla ja vedot yhdellä kerralla?? Mietin et tosta mielenkiintonen sovellus olis tehdä vastakkaiset lihasryhmät superina eli esim ma + ti samana treeninä ja to + pe samana treeninä??Mitä tykkäätte?? Sais hyvin tehoja eikä jäis yksittäist treenit niin lyhyeks.

Mikäs, onko niitä skoliooseja eri asteisia? Meinaan serkkupojalla on ja mave ja rive ja kyykyt sujuvat muksisematta ja lääkärikin oli joskus sanonut että voit tehdä kaikkea mitä keksit.. :)

Ekkö lukenu mun vastausta siihen mikä mulla on? Mulla on skolioosin lisäks muutakin selässä, kyllä mäkin tunnen ihmisiä jotka treenaa mavet, pavet ja kavet vaikka niillä on skolioosi.

täysin samaa mieltä, asia tekstiä ja jos sitä MASSAA oikeesti yrittää saada niin kannattais alkaa niit jalkoi nitkuttaa.

Ootteko tosissanne sitä mieltä?? Mä muistan yhen jenkkivoimanostajan joka rikko selkänsä ja joutu lopettaa voimanoston. No, se siirty penkkipunnerrukseen ja oli siinä hemmetin hyvä. Sakari selkäinahohan puhu kovasti sen puolest et kyykyl voi saada tulokset nousee. Mut jotkut reidenojennuslaitteet...Onhan niitä pyörätuolibodauskisojakin joissa jätkät ja muijat on tajuttomassa kondiksessa vaikka jalat ei edes kanna. Ja kyllä mä olen saanut massaa ja voimaa ilman jalkatreeniä mut nyt jostain syystä tökkii. Musta kuitenkin tuntuu että te jotka hinkkaatte niistä jaloista koitatte kääntää huomion niihin jalkoihin koska ette osaa neuvoa mua muuten...Helpompihan se on mua syyttää ku myöntää ettei oikeen ite tiedä mitä tossa vois korjata.

Sun kirjoituksia lukiessa saa sellaisen kuvan että sä käytät jokaisessa treenissä jotain erikoistekniikoita tai sitten vedät sarjat aivan piippuun asti.
Sarjojen tekeminen loppuun on joskus hyväkin asia, mutta jos jokainen sarja vedetään failureen niin ei siitä seuraa kuin hermostollista ylirasittumista. Sama koskee erikoistekniikoita. Nekin ovat hyvä lisämauste treenille, mutta liian usein viljeltynä haitat on varmaan suuremmat kuin hyödyt.

Kiitti hyvistä huomioista!:)

Mä en käytä erikoistekniikoita mutta mä kyllä vedän lähestulkoon KAIKKI sarjat loppuun saakka. Vielä kun palautukset on minuutin luokkaa ni on totta et saattaa tulla liian kova setti.

Jos mä jättäisin sarjat vajaaks, en vetäis loppuun, ni tekisitkö muita muutoksia mun ohjelmaan vai luuletko et olis hyvä noin?:)

vittu ihme narinaa jostain jaloista, eikös ole miehen oma asia tekeekö niitä vai ei, jos sanoo että jalat on tarpeeksi kehittyneet niin antaa olla...Ja ei tarvitse ihan loppuun asti vetää sarjoja pari voit jättää varulle imo kun 2-jakoisesta kyse. Voit myös ettiä täältä hyvän 4-jakoisen ohjelman esim. Jaolla: (rinta/hauis, selkä, olkapäät/ojenajat, jalat) Tuonne paljon sarjoja ja joka toinen päivä treenaat ja KOVAA. Ja kannattaa opetella syömään kunnolla AINA.

Jos mä jättäisin sarjat vajaaks, en vetäis loppuun, ni tekisitkö muita muutoksia mun ohjelmaan vai luuletko et olis hyvä noin?
Mä olen vähän kömpelö noiden treenohjelmien laatimisen suhteen, joten jätän sen suosiolla näille asianosaaville kuomille. Sen verran voin sanaista arkkuani avata, että vaihtele vaikka viikoittain sarja- ja/tai toistomääriä ja myös lepotaukojen pituuksia. Tuo varmasti vaihtelua treeniin ja saattaa antaa uutta potkua kehitykselle.

Mulla on itsellä myös paha tapa tehdä turhan usein sarjoja loppuun ja voin kokemuksesta sanoa, että se kyllä syö hermostoa. Sarjojen tekeminen loppuun asti kun ei lisää huomattavasti lihaksen työmäärää, mutta hermostoa se rasittaa sitäkin enemmän. Sitten lepotauoista sen verran, että varsinkin failureen tehtyjen sarjojen jälkeen olis hyvä pitää pidempiä taukoja ja toi 1 min kuulostaa omaan korvaani aika lyhyeltä ajalta. Anna lihaksen palautua kunnolla siitä edellisestä sarjasta ja sitten uudelleen. Onhan se selvää että toinen nosto tai mikä liike hyvänsä on heikompi jos ei ole kunnolla ehtinyt palautumaan edellisestä liikkeestä.
Sitten vielä yksi ehdotus mitä voit kokeilla jos haluat. Seuraavalla kerralla kun menet salille pudota vaikka vähän niitä sarjapainoja ja kokeile lähteä siitä uudelleen nostamaan niitä uusiin lukemiin. Joskus jos kehitys on pitkään ollut samoissa lukemissa on hyvä lähteä kehittämään progressiota vähän pienemmistä painoista ja antaa sille keholle uusi mahdollisuus tottua painavempiin rautoihin. Siitä sitten vaikka viikoittain koitat lisätä joko toistojen määrää tai nostat niitä painoja hiukan. Ja tottakai syät hyvin (mitä en epäile) ja lepäät tarpeeksi.
Toivottavasti en nyt ihan skeidaa puhunut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo näyttää hyvältä! Onko tossa tarkotus tehdä sarjat loppuun saakka vai jätetäänkö joitain toistoja vajaaks? Voiko ton jakaa kahteen treeniin siten että tekee molempien treenien työntöliikkeet yhdellä kerralla ja vedot yhdellä kerralla?? Mietin et tosta mielenkiintonen sovellus olis tehdä vastakkaiset lihasryhmät superina eli esim ma + ti samana treeninä ja to + pe samana treeninä??Mitä tykkäätte?? Sais hyvin tehoja eikä jäis yksittäist treenit niin lyhyeks.

Periaatteessahan sä voit tehä ma-ti ekalla viikolla ja to-pe tokalla, mut jos haluat noi ympätä yhteen välttämättä (mitä en välttämättä suosittelis ite) ni lyö ma-to ja ti-pe yhteen ja puolita sarjamäärät... kaks kertaa viikossa on vaan tosiaan aika vähän, ja meinaa että tulee jotain 2h+ treenejä, eikä siinä enää välttämättä oo tehot kovin korkeella tunnin jälkeen.

Tuntuu toi sun asenne neuvomista kohtaan vaan olevan vähän david hasselhoff -osastoa. Ei sun oo pakko kuunnella mitä kokeneemmat ukot sanoo jalkapuolesta, mutta mitä sä täällä oikeen sitte kyselet jos oot sitä mieltä että tiedät paremmin. Ja etkö sä aluks just sanonu että ongelma on siinä ettei tuloksia tuu ja tökkii, ja nyt yhtäkkiä toteet että eipä kehityksellä ookkaan mitään merkitystä. Jos haluut vaan pumpata omaks ilokseks ni mikset vaa sitte pumppaa nykysellä?

Ja kyllä, mä vedän jalkoja myös ojennus- ja koukistuslaitteissa, ja ihan nitkutukseks en sanois, lyöt painot kohalleen ja runttaat hapoille asti kympin sarjoja, ja meininki on kovempi ku hauiskäännössä.

Kokeile mitä toi mun pasteema ohjelma sanoo ku vedät vähä jalkoja mukana, et sä mitään siinä häviikkään, senverran pitää aina nöyrtyä, että kokeilee.

Paska juttu jos jollekin tullu sellanen kuva etten mä halua kuulla neuvoja. Toi monen jalkapaasaus on vaa turhan ideologista, mä olen sen verran lähtökuopis ettei mun penkkituloksen kehitys ole mistään jalkojen treenaamisesta kiinni.

Mutta mutta, kiitos sun neuvoista, toi ohjelma vaikuttaa mielenkiintoselta!!

ku sulta gajin noi jalat puuttuu tuolta kokonaan, ni oon ainakin kuullu et testoo alkaa erittyyn paremmin jos treenaa kunnolla myös jalkoja. Toi ainakin edesauttais lihaskasvua ja massan hankkimista

Paska juttu jos jollekin tullu sellanen kuva etten mä halua kuulla neuvoja. Toi monen jalkapaasaus on vaa turhan ideologista, mä olen sen verran lähtökuopis ettei mun penkkituloksen kehitys ole mistään jalkojen treenaamisesta kiinni.

Mutta mutta, kiitos sun neuvoista, toi ohjelma vaikuttaa mielenkiintoselta!!

*tut siinä mitään ideologista on. Jos lähes jokanen pitempään treenannut on huomannu että jalkoja treenaamalla saa yläkropanki isommaks ku pelkällä yläkropan treenaamisella ni miks vänkäät vastaan? pyysit neuvoja ja sait niitä. Neuvot ei vaan tuntunu miellyttävän sua jostain syystä.
Sä et oo enää lähtökuopissa, lähtökuopat loppuu ku kehitys rupee ekankerran hidastuu treenaamisen alottamisen jälkeen. Siinä vaiheessa ruvetaan miettimään, että miten sais sen kehityksen uuteen nousuun. Hyvä neuvo on vaihtaa ohjelmaa, muuttaa ruokavaliota tai lisätä kehon isoimmat lihasryhmät mukaan. Mä valitsisin noi kaikki.

Loppujen lopuks sä ite päätät miten sä treenaat, that's it. Sait neuvoja ja ohjelman tynkää. Mee nyt kokeilee ja kerro sitte joskus miten on menny. Mä en oo hirveen kokenut, tai iso tai ees vahva, mutta kerron vaan että mitä itelle on tullu muutaman treenivuoden ainana eteen...

Niiku tuos jo pari posti ylempänä sanottiin ni jalkoja kannattaa treenata iha jo pelkästää sen takia et jaloissa on kropan isoimmat lihakset joita rasittamalla elimistöön erittyy helvetinmoiset määrät kasvuhormonia ja varmasti paljo muitaki aineita joka tietysti auttaa sit muidenki lihasryhmien treenauksen yhteydessä! Foorumilta löytyy asiasta postia vaikka miten paljon, ite en jaksa sitä ruveta nyt tonkimaan :)

Joo luin Munakas sun viestin, en vaan ollu kommentoinu siihe mitään!:) Kiitos neuvoista! Tuntuu että mun ite ohjelmaa ei niikää oo kritisioitu mutta kommenttia on tullu paljo siitä että treenaan liian kovaa eli sarjat failureen saakka. Mä ilman muuta kokeilen jättää sarjoja vajaaks!!!

Joo mä oon saanut neuvoja, hyviä neuvoja ja kaikille neuvojille kiitos niistä! On tosi hyödyllistä laittaa tänne oma ohjelma koska näin muut voi auttaa näkee ohjelmas jotain mitä ei ite nää. Mä oon saanu neuvoja ja ne on jo pantu toimeen!

Se mitä en hyväksy on toi jalkajuttu. Varmasti auttaa kehitystä mutta ei mun kehitys tällä hetkellä ole siitä kii. Kuten taisin jo sanookin mä oon saanu oikeen erinomasta kehitystä tekemättä jalkoja. Kyllä mä treenaamisest sen verran tiedän. Musta on hassu juttu että mä oon tehny monille kavereille treeniohjelmia. Niillä on tullu kovaa kehitystä mutta jostain syystä se mun oma treeni on jo pitkään tökkiny! Liittysköhän se sit jotenki siihen et vedän liikaa failureen asti, en tiiä...

Kokeile nyt välttää sitä sarjojen loppuun asti tekemistä. Ja toinen juttu mitä kannattaa kokeilla on laskea sarjapainoja ja aloittaa vähän alemmista painomääristä taas pikku hiljaa hilaamaan niitä ylöspäin. Ei silläkään eteenpäin pääse, että junttaa samoja painoja päivästä toiseen, mutta kehitystä ei tapahdu.

Suositut

Back
Ylös Bottom