Miks mun treeniohjelma tökkii?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gaijin
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No haukat ottaa aina vähän osumaa selkäliikkeissäkin, ja siihen päälle viel kolme hauisliikettä niin on aika hevi setti. Voisin ehkä itse harkita viimeisen "vapaavalintaisen hauisliikkeen" pois jättämistä jolloin jäis jäljelle 6 sarjaa (eli saman verran kuin ojentajille). Itse vedän muuten hyvinkin samantyyppisellä ohjelmalla, paitsi että viikossa on vielä yksi treenipäivä lisää jolloin vedän jalkoja.

2-3 liikettä on ihan ok.
edit2. niin ja toi hammer on osittain myös forkkuliike ;)

edit. pystytkö muuten tekemään pystysoutua vai haittaako se olkapäätäsi?

Viimeks ku oon pystysoutuu tehny ni ei oo onnistunu. Oon vipareil ja pystypunnerruksel pyrkiny olkapäät hoitaa.

No haukat ottaa aina vähän osumaa selkäliikkeissäkin, ja siihen päälle viel kolme hauisliikettä niin on aika hevi setti. Voisin ehkä itse harkita viimeisen "vapaavalintaisen hauisliikkeen" pois jättämistä jolloin jäis jäljelle 6 sarjaa (eli saman verran kuin ojentajille). Itse vedän muuten hyvinkin samantyyppisellä ohjelmalla, paitsi että viikossa on vielä yksi treenipäivä lisää jolloin vedän jalkoja.

Millä tavalla sun ohjelma eroo mun ohjelmasta? Tuleeko sillä kehitystä? Voisitko laittaa sen tänne??:)

Kerroit tuossa alussa että kehitys on pitkään junnannut paikallaan. Minkähän pituisista ajoista puhutaan?
Ja painoissa ei siis ole tapahtunut kehitystä kumpaankaan suuntaan, eli eivät ole laskeneet, muttei myöskään nousseet?

Juu meni tuo kulmasoutu kyllä ihan ohi tuosta kun oli samalla rivillä päiväyksen kans :D Teetkö penkillä käsipainoversiona vai antaako selkä myöden tehä tangolla? Skolioosi on kyllä perseestä ja selittää aika paljon (velipojalla sama ongelma). Mut kannattaa ne jalatki treenata oikeesti ettei tuloksena oo kovin pahaa epätasapainoa kropan mittasuhteissa. Esimerkiks prässi vois onnistua ja hack-kyykky ku se teline tukee selkää? Ja varmasti auttaa tuohon selkäänkin kun ei kaikki massa keskity sinne yläkroppaan?

Huomioithan sä sen vinopenkin, oli kanssa päiväyksen vieressä??;) Kyl mä vedän penkkii ja vinopenkkii tangol mut ilman kaarta. Mä oon vetäny prässii ja hackii mut ei selkä tykkää ollenkaan :(

Kerroit tuossa alussa että kehitys on pitkään junnannut paikallaan. Minkähän pituisista ajoista puhutaan?
Ja painoissa ei siis ole tapahtunut kehitystä kumpaankaan suuntaan, eli eivät ole laskeneet, muttei myöskään nousseet?

Pari vuotta junnannu enemmän tai vähemmän paikallaan. Kyl ne junnannu paikallaan, ei oo noussu eikä myöskään laskeneetkaan. Ei muutakaan ylirasituksen oireita. Ylikuntoon treenasin itteni 16 v, se oli kova opetus!

Kyllä ne jalat ihan oikeesti kannattaa reenata. Se ei meinaan skolioosiselällekään tee kovin hyvää kannatella isoa yläkroppaa heikoilla jaloilla. Ja kun sulla kerran on noita pysyviä fyysisiä rajoitteita (eli kyykkyjä ei ole luvassa nyt eikä tulevaisuudessa), ne jalat täytyy reenata rajoitteiden sallimissa rajoissa. Jos se tarkoittaa polven ojennuksia ja koukistuksia laitteessa, ei auta kuin purra hammasta ja reenata ne jalat laitteissa! Mulla on itellä polvivamman takia kovat kyykyt toistaiseksi pannassa, joten kyllä mä tiedän, kuinka turhauttavaa laitteessa nytkyttely on. Kuitenkin, jos ei halua aiheuttaa itelleen ihan kamalaa lihasepätasapainoa ja näyttää joltain helkkarin kävelevältä tikkukaramellilta, ne kintut pitää reenata, tavalla tai toisella.

Mä en usko että se lihastasapaino ihan tässä jutussa pätee. Mä huolehdin keskivartalon treenaamisesta (vatsalihakset, alaselkä). Huonokuntonen selkä on toki paha juttu mutta heikko selkä vahvoilla jaloilla on kaikista pahin yhdistelmä kun jalat nostaa mutta selkä taipuu. Ei tietenkää oo sama juttu ku raaka puntti mutta mä pyöräilen ja teen kaikkee muuta jotka parantaa jalkojen lihaskuntoa. Mulla on itseasias helvetin paksut jalat vaikken niitä pahemmin salilla vedäkkään!:)

Noh, oma on asianne..

Sit mä sanoisin aikalailla samaa kuin muutkin. Eli: vaiha tasapenkki dippiin (hyvä liike sternaaliselle pectoralikselle, ojentajat saa tasasemmin osumaa kuin esim. taljanytkytyksissä ja etuolkakin tykkää). Sit vaihda pystypunnerrus vipunostoihin (taakse ja eteen). Vipareillakin saa hyvin massaa, jos vain jaksaa tehdä ne riittävän huolellisesti eikä vain heijaile niitä painoja eestaas. Vapaavalintainen haukkaliike pois (hauberit saa hittiä selkäliikkeistäkin ja kädet saa näyttämään isommilta, kun keskittyy enemmän ojentajan kasvattamiseen) ja alataljaa voisit tehdä vaikka yhen sarjan enemmän (jos sun selkä kestää sen -kaikilla skolioosipotilailla ei nimittäin selkä kestä alataljaa ollenkaan- saat sillä samalla vähän staattista rasitusta suoriin selkälihaksiin). Vaihtele kahvoja/oteleveyttä reenikertojen välillä (vaihtelu virkistää). En tiiä, millä otteella teet leuat, mut myötäote olis paras (eli jos teet vastaotteella nytten, vaihda myötäotteeseen). Oteleveyttä voit vaihdella reenikertojen välillä.

Saisko kuvia niistä helvetin paksuista jaloista? epäilen vahvasti. monet luulee omistavansa suhteessa isot ja vahvat jalat, vaikka tosiasiassa olis yks heikoimmista lihasryhmistä...

toinen asia, proteiini. sanoit että syöt yleensä noin 1g per päivä, toisinan 1.5-2g. Yritä syödä aina vähintään se 1.5-2g. Ite ainakin huomaan palautumisessa selvän eron sen perusteella että oonko syöny heikosti vai hyvin.

Kolmas asia, miten helvetissä sua voi sattua selkään jalkaprässissä? Kannattaisi tuon perusteella lopettaa punttaaminen ja mennä lääkäriin heti näyttämään selkää, ennen kuin selkäs katkeaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Saisko kuvia niistä helvetin paksuista jaloista? epäilen vahvasti. monet luulee omistavansa suhteessa isot ja vahvat jalat, vaikka tosiasiassa olis yks heikoimmista lihasryhmistä... .

Komppaan. Lisäksi niistä isoista kintuista leijonanosa on rasvaa (esim. monelle kisoihin valmistautuvalle potarille on aika iso yllätys, kuinka ne massiiviset jalat suorastaan sulavat silmissä dietin myötä).

Kolmas asia, miten helvetissä sua voi sattua selkään jalkaprässissä? Kannattaisi tuon perusteella lopettaa punttaaminen ja mennä lääkäriin heti näyttämään selkää, ennen kuin selkäs katkeaa.

No tuon mä kyllä ymmärrän. Itse olen joskus ammoisina aikoina villissä nuoruudessani venäyttänyt selän prässissä. Oli tosin aikamoiset egopainot silloin pulkassa, että asialla voipi olla jotain tekemistä sen kanssa.:D

Miten ois elaston 2 jakoinen vähän modattuna? mave, kyykky ja prässi korvattu nitkutusliikkeillä. Voisi toimia? Jos jalkoja vaan jotenkin pystyy treenaamaan niin ei ole mielestäni MITÄÄN syytä olla niitä treenaamatta, senverran suuret lihasryhmät, että varmasti jo pelkästään hormonaalinen vaikutuskin ponkaisee kehityksen uuteen nousuun yläkropassakin, näin siis kävi ainakin itsellä. Pyöräily ja juokseminen ei vaan käy jalkatreeniksi. Voipi olla että pelkkää yläkroppaa treenaamalla, et tuosta enää paljon pääse kehittymään, ainakaan kovin nopealla tahdilla. IMO.

MAANANTAI

Reidenojennus 5x6
Penkkipunnerrus tanko 4x6
Pystypunnerrus kp 4x6
Ranskalainen punnerrus 3x6
Vatsarutistus 3x6

TIISTAI

Reidenkoukistus 5x6
Leuanveto 3x6
Kulmasoutu kp 3x6
Hauis kp 3x6
Takaolkapääsoutu 2x6
Pohkeet seisten 4x6

TORSTAI

Reiden ojennus 4x10
Vinopenkki kp 4x10
Viparit sivulle 4x10
Pushdown 3x10
Jalannostot 3x10

PERJANTAI

Reiden koukistus 5x10
Alatalja 3x10
Ylätalja 3x10
Hauis tanko 3x10
Viparit taakse 2x10
Pohkeet istuen 4x10

Mä en voi sille mitään jos mä saan isommat reisilihakset kuin te pelkällä pyöräilyllä.

Tota proden määrää oon tosiaan vaihdellu kovin paljon enkä oo huomannu hirveitä eroja tuloksissa, ellen nyt aivan nälkäkuurilla oo.

Kun en nyt nää sitä sun jalkaprässityyliäs sen enempää kuin reisilihaksiaskaan mä en tiedä miten sä liikkeen teet. Mä oon koittanu venytellä paikkoja auki mut varsinkin syvät prässit sattuu ku selkä nousee selkänojasta.

Niin, mulle ei salilla käymisen tärkein asia sen ja sen lihaksen koko vaan se että treenaan kovaa ja mulla on hauskaa. Ja mä en nauti mistään reidenojennus ym pumppailuista jos en saa siihen mitään raskaampaa peruskamaa mukaan. Ehkä jos ne mun jalat ihan rusinaks nyt kutistuu ni pitää alkaa miettii laitteita, mut toistaseks mun reisieni koko ei häiritse mun itsetuntoa;)

Jos niitten sun ''massiivisten'' reisien ympärysmitta ei ole +70cm, kehut itseäsi aivan turhaan.

Lopettakaa nyt niistä massiivisista reisistä jauhaminen, se ei oo tän aiheen idea.

Mutta se mun treeniohjelma on seuraava. Kauttaviivalla erotetut liikkeet on vaihtoehtoja joita sit vaihtelen sillon tällön.

Rinta, olkapäät, ojentajat(tiistai)
-Penkkipunnerrus tanko / kp x 2
-Vinopenkki kp / tanko x 2
-Kapea penkki / ranskalainen punnerrus x3
-Ristitalja / viparit maaten / peck-deck x2

-Viparit sivulle x2
-Pystypunnerrus x2
-Ojentajapunnerrus x3

Selkä, hauikset (Torstai)
-Kulmasoutu x 3
-Alatalja x 2
-Hauikset tanko / kp x3

Vatsa x 4

-Ylätalja leveä / leanveto x3
-Ylätalja kapea x2
-Hauikset scott tanko / kp x3

Jalat (Lauantai)
-Kyykky / etukyykky / prässi x3
-Reiden ojennukset x3
-MV x 3
-Reiden koukistukset x 2

Vatsa x 3
alaselkä x 3

Vedin niin että 3vko ajan 10 toistoa, sitten seuraavat 3vko 8 toistoa, sitten 3vko 6 toistoa. Oon tollasen kierron vetäny läpi, nyt otan hiukan eri toistomäärillä muutaman viikon ja sit ajattelin vaihtaa ohjelmaa taas. Kyykyssä ja mavessa tullu kilot tosi mukavasti ylös, maksimeja en oo koittanu mut sarjapainoihin saanu 10kg heittää lisää, johtuu tosin varmaan et alkutaso ei ollu mikään hurja (eikä ole toki vieläkään :D). Penkkiinkin sain 12 toiston sarjaan laitettua 5kg lisää, huomenna olis tarkotus koittaa se perinteinen penkkimaksimi niin näkee et onko sillä suunnalla sattunu kehitystä.

Itse pyysit palautetta ohjelmastasi, ja siihen on nyt aika moni sanonut, että sun ohjelman pahin vika on se, että siitä puuttuu jalat. Mikään pakkohan sun ei ole näitä hyväätarkoittavia neuvoja kuunnella vaan voit jatkaa kuten ennenkin. Se on vaan tosiasia, että jos ja kun saat kehityksen taas vauhtiin, sun jalat tulee jäämään jälkeen. Ja semmoisia lihasepätasapainojuttuja on vähän tympeä ruveta jälkikäteen korjailemaan. Vaikka tietysti voit ryhtyä käyttämään toppahousuja kesät talvet.

Mä oon tätä aika usein ihmetellyt, että mikä noitten jalkojen reenaamisessa on niin kamalaa... Tämä kun ei ole ensimmäinen ketju, missä tätä asiaa puidaan. Ja perusteluksi annetaan kaikenmaailman selityksiä "noku mä asun kolmannessa kerroksessa ja talossa ei oo hissiä", "noku mä kävelen/pyöräilen/potkulautailen aina töihin" yms. Aivan sama, jos mä jättäisin yläselän reenaamatta sillä perusteella, että tamppaan matot kerran viikossa.

Tämä on jännä juttu, kun esim. jotkut eivät voi tehdä penkkipunnerrusta ollenkaan vaikkapa kyynärpää- tai olkapäävaivojen takia, mutta kyllä sen rinnan reenaamiseen aina keksitään jokin korvaava keino. Kaikkihan semmoisen Arnold-rintakehän haluavat, joten sen eteen ollaan valmiita kokeilemaan vaikka vähän epäsovinnaisempiakin menetelmiä. Mutta ne jalat.... Mitä niiden reenaamiseen tulee, jotkut ihmiset ovat muuleja, joille mikään ehdotus ei sovi ja kaikki hyväätarkoittavat neuvot kaikuvat kuin kuuroille korville. Kun niitä ei voi reenata! Ei sitten millään. EIEIEIEIEIEI! Mikään. Ei. Käy.

Sun skolioosi ei täysin estä sua reenaamasta jalkoja. Miksi et siis reenaisi niitä? Ja jos sun jalat on valmiiksi isot (mitä tässä on jo muutama rohjennut epäillä), niin sittenpähän voit hyvällä mielellä tehdä eristäviä nitkutusliikkeitä ja keskittyä lihaserottuvuuden parantamiseen. Ja jos et tiedä, että reidenojennusreenikin voi olla aika helkkarin raskas, olet luultavasti tehnyt ko. liikeen liian pienillä painoilla. Eli ens kerralla isommat painot kehiin, eikä enää tunnu niin neitimäiseltä.

Ja siitä prässistä. Selän ei pitäisi irrota siitä selkänojasta missään vaiheessa liikerataa. Eli sun selkäkivut johtuivat täysin siitä, että teit liikeen väärin. Toi selän ja takapuolen nouseminen johtuu yleensä heikosta liikkuvuudesta, siis erityisesti pakarat ja takareidet kinnaa. Eli venytellä pitäisi ja ensalkuun voisit tehdä prässiä vaikka vähän pienemmällä liikeradalla, kunnes liikkuvuutesi paranee.

Itse pyysit palautetta ohjelmastasi, ja siihen on nyt aika moni sanonut, että sun ohjelman pahin vika on se, että siitä puuttuu jalat. Mikään pakkohan sun ei ole näitä hyväätarkoittavia neuvoja kuunnella vaan voit jatkaa kuten ennenkin. Se on vaan tosiasia, että jos ja kun saat kehityksen taas vauhtiin, sun jalat tulee jäämään jälkeen. Ja semmoisia lihasepätasapainojuttuja on vähän tympeä ruveta jälkikäteen korjailemaan. Vaikka tietysti voit ryhtyä käyttämään toppahousuja kesät talvet.

Mä oon tätä aika usein ihmetellyt, että mikä noitten jalkojen reenaamisessa on niin kamalaa... Tämä kun ei ole ensimmäinen ketju, missä tätä asiaa puidaan. Ja perusteluksi annetaan kaikenmaailman selityksiä "noku mä asun kolmannessa kerroksessa ja talossa ei oo hissiä", "noku mä kävelen/pyöräilen/potkulautailen aina töihin" yms. Aivan sama, jos mä jättäisin yläselän reenaamatta sillä perusteella, että tamppaan matot kerran viikossa.

Tämä on jännä juttu, kun esim. jotkut eivät voi tehdä penkkipunnerrusta ollenkaan vaikkapa kyynärpää- tai olkapäävaivojen takia, mutta kyllä sen rinnan reenaamiseen aina keksitään jokin korvaava keino. Kaikkihan semmoisen Arnold-rintakehän haluavat, joten sen eteen ollaan valmiita kokeilemaan vaikka vähän epäsovinnaisempiakin menetelmiä. Mutta ne jalat.... Mitä niiden reenaamiseen tulee, jotkut ihmiset ovat muuleja, joille mikään ehdotus ei sovi ja kaikki hyväätarkoittavat neuvot kaikuvat kuin kuuroille korville. Kun niitä ei voi reenata! Ei sitten millään. EIEIEIEIEIEI! Mikään. Ei. Käy.

Sun skolioosi ei täysin estä sua reenaamasta jalkoja. Miksi et siis reenaisi niitä? Ja jos sun jalat on valmiiksi isot (mitä tässä on jo muutama rohjennut epäillä), niin sittenpähän voit hyvällä mielellä tehdä eristäviä nitkutusliikkeitä ja keskittyä lihaserottuvuuden parantamiseen. Ja jos et tiedä, että reidenojennusreenikin voi olla aika helkkarin raskas, olet luultavasti tehnyt ko. liikeen liian pienillä painoilla. Eli ens kerralla isommat painot kehiin, eikä enää tunnu niin neitimäiseltä.

Ja siitä prässistä. Selän ei pitäisi irrota siitä selkänojasta missään vaiheessa liikerataa. Eli sun selkäkivut johtuivat täysin siitä, että teit liikeen väärin. Toi selän ja takapuolen nouseminen johtuu yleensä heikosta liikkuvuudesta, siis erityisesti pakarat ja takareidet kinnaa. Eli venytellä pitäisi ja ensalkuun voisit tehdä prässiä vaikka vähän pienemmällä liikeradalla, kunnes liikkuvuutesi paranee.

täysin samaa mieltä, asia tekstiä ja jos sitä MASSAA oikeesti yrittää saada niin kannattais alkaa niit jalkoi nitkuttaa.

Mikäs, onko niitä skoliooseja eri asteisia? Meinaan serkkupojalla on ja mave ja rive ja kyykyt sujuvat muksisematta ja lääkärikin oli joskus sanonut että voit tehdä kaikkea mitä keksit.. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom