mikä tässä on vikana kun en laihdu?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ottaen huomioon ketjun alottajan iän (18), en tosiaankaan kehottaisi laihduttamaan. Tuossa iässä liikutaan vielä niin epävarmoilla vesillä oman kehon tai ylipäätään minkään itseen liittyvän suhteen, joten lipsahtaa helposti syömishäiriön puolelle. Ja joo ymmärrän ettei hän oo tyytyväinen omaan kehoonsa mutta onkohan tavoitteet myöskään realistisia? Miksi ei vain nauttia siitä mihin kroppa pystyy ja miltä nyt näyttää? Musta vaikuttaa että tässä on selattu liikaa Fit- ja Body-lehtiä ja tavoitteena on nimenomaan se kisakunto. Myös mun silmään noissa kuvissa on hyväkroppainen, lihaksikas ja kaunis naisenalku.

Lisäksi jos tuota dieetin yritystä on nyt jatkunut pitemmän aikaa ja alkaa pyörryttää, palella yms niin etkö huomaa oman kropan merkkejä siitä että syöt liian vähän suhteessa treeniin? Opettele kuuntelemaan sitä omaa kroppaa, se kyllä tietää. Nuo oireet alkaa viitata siihen että kohta ollaan jumissa ja pahasti.

Nyt ihan oikeasti: Lopeta se stressaaminen omasta kropasta, näytät hyvältä. Kun syöt hyvin ja tarpeeksi ja jatkat kovaa treeniä niin se mahakin siitä pikkuhiljaa muuttuu. Jos ei parissa vuodessa ole muuttunut niin sitten suunnittele dieettiä uudestaan, kunhan pääkoppa ehtii touhuun mukaan.

No voi hellanduudelis nyt taas. Ei tässä oo kysymys mistään fat acceptancesta, eikä ole kielletty treenaamasta tai laihtumasta. Ja kyllä, sullakin saattaa olla sairas ja vääristynyt omakuva jos vihaat omaa kroppaasi, tunnet sen takia alemmuutta ja ahdistusta, koet että sun kroppa vaikuttaa negatiivisesti sun mielenterveyteen ja koet että sä et enää voi elää sun kropassa ton kokosena. Jos toi osuu suhun, niin joo, samat kommentit sulle kun tähän ketjuunkin. Jos ei osu, miten hitossa sä ylipäätään samaistut siihen tilanteeseen?

Jos ei oo tyytyväinen omaan kroppaansa, niin sitten treenaa ja laihduttaa. Jos treenaa ja laihduttaa jo koko ajan ja silti kokee huomattavan syvää ahdistusta asiasta, niin sit varmaan tulee saamaan sellasia neuvoja että koeta päästä siitä ahdistuksesta eroon, ja jatkaa sitä treenaamista ja laihduttamista. Tietty laihduttamisen kanssa johonkin järjen rajaan asti.

Ja se miksi huomattavan moni nainen tähän kommentoi johtuu varmasti siitä, että meistä moni on ollu 17-18 ja stressannu aivan järjettömästi jostain valtaisasta viasta, jota kukaan muu ei ees huomaa. Se järjetön stressi erittäin harvoin on hyödyksi yhtään minkään asian muuttamisessa, mutta jostain syystä suhteellisuudentaju oman ulkonäön suhteen pikkusen hämärtyy joskus. Mullekin ois ollu sen ikäsenä ihan hyödyllistä, jos joku ois läimäyttäny takaraivoon ja käskeny lopettaan sen vouhottamisen.

Nyt jo pyörryttää, palelee ja väsyttää, mutta suunnitelmissa on raaka nälkäkuuri ja syömisen lopettaminen. Ja sitten ihmetellään miksi ei kannusteta jatkamaan vaan parempien tulosten perässä laihduttamista?

Just näin. Itse vetäisin tuon ikäisenä, tuosta tilanteesta itselleni syömishäiriön. Joten totta helvetissä en lähde laihdutuksessa kannustamaan, kun oikeat ongelmat ovat vääristyneessä minäkuvassa, ei läskin määrässä. Nykyisellään kauneusihanne on sentään luojan kiitos muuttunut sinne sporttisempaan, vähän enemmän painavaan suuntaan.

Enkä mä tuomitse sitä, että haluaa sikstarin. Sehän se itselläkin oli motivaationa nyt taas viimeksi, kun palautin itseni kuntoon ja hienoa että tuossa se on. Mutta aika kova ja täysin turha tavoite silti kelle tahansa naiselle (ja miehellekin), ja kertonee ehkä siitä, etteivät omassa päässä palikat ole vieläkään täysin normaalit kaikkien näiden vuosien jälkeen.

Joten sitä suuremmalla syyllä, nyt ensin oma pää kuntoon, realiteetit haltuun, stressi pois. Ja sitten ehkä vasta pientä kiristelyä tarvittaessa.

Ja se miksi huomattavan moni nainen tähän kommentoi johtuu varmasti siitä, että meistä moni on ollu 17-18 ja stressannu aivan järjettömästi jostain valtaisasta viasta, jota kukaan muu ei ees huomaa. Se järjetön stressi erittäin harvoin on hyödyksi yhtään minkään asian muuttamisessa, mutta jostain syystä suhteellisuudentaju oman ulkonäön suhteen pikkusen hämärtyy joskus. Mullekin ois ollu sen ikäsenä ihan hyödyllistä, jos joku ois läimäyttäny takaraivoon ja käskeny lopettaan sen vouhottamisen.

Ya-yan viestissä oli paljon asiaa :thumbs:

Sitten on tällaisia 27-vuotiaitakin, jotka tuijottaa aamuisin peilistä mahaansa, että hyi kun toi on karsee :rolleyes: ;) Opettelen kyllä koko ajan tästä pois. Tuorein päätös oli viettää ainakin pari viikkoa kokonaan ilman vaakaa ja syödä kulutuksen mukaan :)

Siinä on mun pötsi.

Yksi pakkiksen seksikkäimmistä posteista ikinä! Tekisi kovasti mieli pöristää tuota masua. :hyvä:

Merivalaalle ehdottaisin, että suuntaa katse pois omasta navasta. Esimerkiksi poikaystävän napa olisi rakentava vaihtoehto.

MERIVALAS! Nyt järki käteen. Olet kaunis, upeakroppainen nuori nainen. Älä tuhlaa aikaasi turhaan stressaamiseen painostasi tai jostain olemattomasta vatsamakkarasta. Syö sopivasti ja nauti elämästäsi! Syömishäiriöön on pirun helppo sairastua ja upota, mutta siitä eroon pyristely onkin sitten vaikeaa.

Olen itse ollut ihan samassa tilanteessa joskus reilut kymmenen vuotta sitten. Painoa oli reilut 10 kiloa vähemmän kuin nykyisellään, mutta näin itseni kovinkin läskinä. Nyt harmittaa, että tuli silloin angstailtua ihan turhista. Elämä pyöri vähän turhan monta vuotta syömisten ja liikkumisten ympärillä. Vasta ihan viime vuosina koen viimein saavuttaneeni terveen asenteen molempiin. Oon oppinut myös sen, että paino ei paljon mitään kerro. Oon joskus ollut tämän kokoisena ihan erinäköinen kuin nyt, kun liikun aktiivisesti ja olen peilistä ja mitoista päätellen onnistunut keräämään lisää lihasmassaa.

Naisen kehossa muuten kuuluukin olla rasvaa sopivasti, jotta esim. hormonitoiminta pysyy raiteillaan. Rasvaa kertyy ihan syystä kaikille ainakin hieman tuohon alavatsaan. Lisäksi me kaikki ollaan vähän erilaisia siinä, mikä paikka kerää rasvaa ja mikä ei. Mulla kertyy helpoiten kiloja juuri vyötärölle. Saatat olla samanlainen. Tällä vartalotyypillä rasvaprossa pitäs luultavasti olla vaarallisen alhainen, jos haluis ihan littanan alavatsan. Kuukautiset katois ja koko ajan sais kituuttaa. Onko se sen arvoista? No ei. Näissä keskusteluissa usein unohdetaan se, että kaikilla päkki ei näy yhtä helposti ja ettei kaikkien ole edes tarkoituksenmukaista semmosta tavoitellakaan.

Toi stressikin muuten vaikeuttaa rasvanpolttamista. Voi hyvin käydä niin, että kun alat taas syödä kunnolla ja liikkua sopivasti, rasva yllättäen tiriseekin pois. :)

Kyllä taas parkua siitä että ns. normaalikokoinen tyttö ei saisi laihduttaa? Jos nyt vittu ei ole tyytyväinen omaan kroppaansa niin sitten sille on tehtävä jotain, tässä tapauksessa laihduttaa. Sekin onnistuu varmasti kun asiaan kunnolla paneutuu eikä mene vähän sinneppäin.

Onhan se tietysti ikävää omalle itsetunnolle kun joku paremmassa kunnossa oleva haluaa vielä parempaan kuntoon.. en sitten tiiä.

Mullakin on tän ketjun perusteella aika sairas ja vääristynyt omakuva, mutta en taida olla ainoa.
No ainakin sulla on aika sairas ja vääristynyt käsitys siitä, minkälaiset ajatukset ja minkälainen suhtautuminen omaan kehoonsa, treenaamiseen ja laihduttamiseen on tervettä. Erityisesti kun kyseessä on vasta 18-vuotias ihminen.

Urheilu ja oman kehon muokkaus harrastuksena tulisi olla samanlaista kuin mikä tahansa muukin harrastus, eli sitä tehdään siksi koska se tuottaa itselle mielihyvää ja paremman olon fyysisesti ja henkisesti. Jos ei ole välittömästi jalkapallossa maailman huippujen tasolla, niin harva siitä stressaa ja vihaa itseään, ainakaan jos tavoitteena ei ole pelata futista ammatikseen. Sama homma pitäisi koskea tätä "kehonrakennus"/kuntosali-harrastusta. Jos et pysty näkemään aloittajan viesteissä minkäänlaista ongelmaa nimenomaan tässä suhtautumisessa lajiin ja omaan itseensä, niin todellakin sun ajatusmaailmasi on pahasti vääristynyt.

Jos nuo samat kuvat olisi linkannut ja kysellyt vinkkejä että miten saada vielä hieman rasvaa pois menettämättä lihasta, sellaisella positiivisella meiningillä mistä näkyy terve suhtautuminen tähän touhuun, niin varmasti kenelläkään ei olisi ollut mitään valittamista. Tai ainakaan enemmistöllä tämän palstan lukijoista ei olisi.

Toisekseen pätkäpaastolla ei menetä yhtään sen enempää lihaa kuin "normaalilla" ruokarytmillä. Itehän oon lisänny lihasmassaa viimesen 2-3 kuukauden IF aikana.

Kyllä siinä menettää. Kyllä esim. Hulkkikin on sanonut, ettei IF ole optimaalinen tapa kehonkoostumuksen muokkaukseen. Jos ei siis ole sen optimaalisen tavan eli "jatkuvan" syömisen kanssa ongelmia niin en koe että kannattaa IF:ää käyttää. Itse siis en ole mitenkään IF:ää vastaan. Olen käyttänyt ja tulen käyttämään sitä itsekin aina tilanteen vaatiessa.

Kyllä siinä menettää. Kyllä esim. Hulkkikin on sanonut, ettei IF ole optimaalinen tapa kehonkoostumuksen muokkaukseen. Jos ei siis ole sen optimaalisen tavan eli "jatkuvan" syömisen kanssa ongelmia niin en koe että kannattaa IF:ää käyttää. Itse siis en ole mitenkään IF:ää vastaan. Olen käyttänyt ja tulen käyttämään sitä itsekin aina tilanteen vaatiessa.

Hulkki on sanonut että IF ei ole optimaalista kehonrakennukseen. Hän linkitti myöhemmin puheessaan kehonrakennuksen leangainsiin, joka on täysin eri asia kuin IF dieetillä. Hulkki ei siis sanonut, että IF ei ole optimaalinen dieetillä, hän sanoi että IF ei ole optimaalinen kun rakennetaan lihasta; ollaan bulkilla. Katon vielä kerran ton Hulkin vastauksen tohon kysymykseen varmistuakseni asiasta, mutta näin mä muistelisin hänen sanoneen.

Hietalan lainaus on muutenkin argumentaatiovirhe. Tarkoittaa sitä, että sulla ei ole mitään millä kaataa edellä mainitut argumentit. Etenkin häiritsee kun Uttia lainataan väärin. Tämä on nyt sillä oletuksella, että viittasit Utin Q&A:han. En sitten tiedä onko Hietala puhunut jotain sisällöltään eriävää aikaisemmin IF:sta. En usko.

Hulkki on sanonut että IF ei ole optimaalista kehonrakennukseen. Hän linkitti myöhemmin puheessaan kehonrakennuksen leangainsiin, joka on täysin eri asia kuin IF dieetillä. Hulkki ei siis sanonut, että IF ei ole optimaalinen dieetillä, hän sanoi että IF ei ole optimaalinen kun rakennetaan lihasta; ollaan bulkilla. Katon vielä kerran ton Hulkin vastauksen tohon kysymykseen varmistuakseni asiasta, mutta näin mä muistelisin hänen sanoneen.

Hietalan lainaus on muutenkin argumentaatiovirhe. Tarkoittaa sitä, että sulla ei ole mitään millä kaataa edellä mainitut argumentit. Etenkin häiritsee kun Uttia lainataan väärin. Tämä on nyt sillä oletuksella, että viittasit Utin Q&A:han. En sitten tiedä onko Hietala puhunut jotain sisällöltään eriävää aikaisemmin IF:sta. En usko.
Mielenkiintoinen tulkinta. Mun muistaakseni vastauksessa ei eritelty dieettiä tai bulkkia vaan yleisesti mainittiin ettei se ole optimaalista kehonrakennukseen (eli kehonkoostumuksen muokkaukseen). Voit myös järjellä miettiä otetaanko lihaksista yhtään energiaa paastolla. Kyllä optimaalisinta on ruokkia jatkuvasti kehon aminohappotarvetta. Mähösen Aki selitti tuosta M&M:n podcastissa, suosittelen katsomaan.

- - - Updated - - -

Katsoin tuon Q&A:n. Siellä oli kysymykseen lisätty myös dieetin aikanen katabolian ehkäisy. Utti myös sanoo että "IF ei ole bodauksen kannalta optimaalista ylipäänsä"

Ei ole tulkintaa. Suoraa lainausta Hulkilta. Sä oot vetänyt tuossa mutkat suoriks, jonka vuoks Hietalan sanoma vääristyy.

Kysy Hulkilta - Q&A osa 4 kohdassa 08:02 Hietala sanoo ei ole lähtökohtasesti optimaalista lihaskasvun kannalta että syödään vaan kerran päivässä. Tällä ei ole mitään tekemistä IF kanssa dieetillä, ellei sitten jollakin ole tavoitteena lisätä dieetillä lihasmassaa. Se on sitten eri lukunsa.

Tämän jälkeen Hietala kertoo että IF kuten leangains ei ole optimaalista bodailussa, ei että IF ei olisi optimaalista kehonkoostumuksen muokkauksessa. Kaksi eri prosessia vaikka liittyvätkin samaan asiaan.

Anyways Hietala jättää epäselväks tarkoittaako optimaalisuudella pelkästään mainitsemaansa leangainsia, jolla toisin kuin IF:llä on tarkoitus lisätä lihasmassaa, vai IF käyttöä dieetillä. Ilman tuota täsmennystä tätä keskustelua ei voi tuon osalta jatkaa.

Mitä järjellä miettimiseen ja Mähösen Akeihin tulee, en siihen ryhdy. Mulla on statistiikat viimesen kahden kuukauden IF-pohjaisesta dieetistä, jotka perustuvat 56:een kehonkoostumusvaa'alla otettuun aamupainoon, jossa rasva on palanut samalla kun lihasmassa kasvanut. Mielipiteet voivat erota todellisuudesta, statistiikkojen keskiarvot (joskin luonteeltaan suuntaa antavia) eivät.

viikot 1-4.webp
viikot 5-8.webp

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ainakin sulla on aika sairas ja vääristynyt käsitys siitä, minkälaiset ajatukset ja minkälainen suhtautuminen omaan kehoonsa, treenaamiseen ja laihduttamiseen on tervettä. Erityisesti kun kyseessä on vasta 18-vuotias ihminen.

Urheilu ja oman kehon muokkaus harrastuksena tulisi olla samanlaista kuin mikä tahansa muukin harrastus, eli sitä tehdään siksi koska se tuottaa itselle mielihyvää ja paremman olon fyysisesti ja henkisesti. Jos ei ole välittömästi jalkapallossa maailman huippujen tasolla, niin harva siitä stressaa ja vihaa itseään, ainakaan jos tavoitteena ei ole pelata futista ammatikseen. Sama homma pitäisi koskea tätä "kehonrakennus"/kuntosali-harrastusta. Jos et pysty näkemään aloittajan viesteissä minkäänlaista ongelmaa nimenomaan tässä suhtautumisessa lajiin ja omaan itseensä, niin todellakin sun ajatusmaailmasi on pahasti vääristynyt.

Jos nuo samat kuvat olisi linkannut ja kysellyt vinkkejä että miten saada vielä hieman rasvaa pois menettämättä lihasta, sellaisella positiivisella meiningillä mistä näkyy terve suhtautuminen tähän touhuun, niin varmasti kenelläkään ei olisi ollut mitään valittamista. Tai ainakaan enemmistöllä tämän palstan lukijoista ei olisi.

Mä nyt vähän ajattelinkin asian niin, että ollaan tuskailtu oman kropan kanssa jonkunaikaa, vähän koitettu laihduttaa, mutta menty vähän sellasilla näennäisillä neuvoilla ettei tulosta ole tullut. Sitten kun nettiin kirjoitellaan niin asiaa tietenkin ylikorostetaan ja löylytetään.
Sitten se yleinen konsensus on aina se, että jos näennäisesti normaalivartaloinen ihminen haluaa rasvasta veke, niin sitä jeesustellaan ja kerrotaan että ihan turhia tarpeita. Tähän mä vähän otin kantaa tolla kevyellä provolla koska ei me oikeasti voida noiden parin kirjoituksen perusteella tietää "oikeista" ongelmista..

Joo, en tiedä mennäänkö nykyään kovasti "parempaan" suutaan kun ollaan siirrytty ihannoimasta superlaihaa ihannoimaan supertreenattua. Niin kauan kun jokin vartalonmuoto on ihainnollinen, siihen yritään pyrkiä mitä typerimmillä tavoilla. Ite en ole onneksi koskaan joutunut tähän oravanpyörään, jos on tullut pari kiloa lisää, on katellut vähän aikaa syömistä.

Jenkkeihin muuttamisen jälkeen kiloja on tullut lisää kaiketi 3, mutta kun näkee tätä paikallista populaa ei se tunnu ihan niin pahalta. Kuitenkin olen hoikemmassa kunnossa kun 90% vastaantulijoista ja yleensä laiheliinit täällä on jonkin sortin addikteja (asun tosi mukavalla seudulla). OP:n poikaystävä ja sisko taisi olla superkunnossa, joten sekin saattaa ruokkia niitä epärealistisia odotuksia omalta kropalta.

On mulla sitten kaveri, joka painoluokkien vuoksi haluaa laihduttaa, mutta ei kovan treenin ja monen eri ruokavalioyrityksen kanssa ole siinä onnistunut. Kyllä siinä alkaa vituttamaan, kun noudattaa kirjaimelleen treeni- ja ruokaohjelmaa ja mitään ei tapahdu.
VINTAGE-WEIGHT-GAIN-AD.webp

Jenkkeihin muuttamisen jälkeen kiloja on tullut lisää kaiketi 3.

Tulee broidi mieleen. Lähti muutama vuos takaperin jenkkeihin vuodeks vaihtoon ja lihos 10 kiloa. Sano syyks että siellä on ruoka ja juoma niin hyvää verrattuna Suomeen. :D

Tulee broidi mieleen. Lähti muutama vuos takaperin jenkkeihin vuodeks vaihtoon ja lihos 10 kiloa. Sano syyks että siellä on ruoka ja juoma niin hyvää verrattuna Suomeen. :D

Päin vastoin, ruoka ja juoma täällä on niin armotonta paskaa, mutta terveellisen ruoan syöminen opiskelijabudjetilla on lähes mahdotonta. Esimerkkinä nyt vaikka 0,5l pullo Mountain Dewta: Suomessa sokeria pullossa on muistaakseni 20-30g, kun taas täällä sitä on 77g!!! Täällä kaikkea mainostetaan rasvattomana, kun todellisuudessa koko paska on täynnä sokeria. Ruoka ja juoma MAISTUU paremmalta, koska niihin on kaikkiin lisätty tuota oi-niin-addiktoivaa valkoista ainetta. Maitorahkan löytäminen samoissa makroissa kuin Suomessa on ihan mahdotonta. Ravintoloissa ei voi syödä terveellisesti, salaatteihinkin kaadetaan roppakaupalla majoneesia sun muita kastikkeita. Juustot on valmiiksi leikattuja, minkä vuoksi syöt kerralla kolmesti enemmän kun jos ite leikkaisit sitä Oltermannia juustohöylällä. Mulla on ikävä Saarioisten makaronilaatikkoa.

Yksi pakkiksen seksikkäimmistä posteista ikinä! Tekisi kovasti mieli pöristää tuota masua. :hyvä:

Punastuin justiin napapiirille asti... :nolo: Masu pörisee kiitoksen takaisin.

Mutta oikeesti, jos yksikin ihminen saa tuosta kuvasta vähän perspektiiviä vinksautettua terveempään suuntaan, niin kaikki mun nautinnolla syömät suklaamuffinssit ei ole menneet hukkaan! :D

Ei ole tulkintaa. Suoraa lainausta Hulkilta. Sä oot vetänyt tuossa mutkat suoriks, jonka vuoks Hietalan sanoma vääristyy.

Kysy Hulkilta - Q&A osa 4 kohdassa 08:02 Hietala sanoo ei ole lähtökohtasesti optimaalista lihaskasvun kannalta että syödään vaan kerran päivässä. Tällä ei ole mitään tekemistä IF kanssa dieetillä, ellei sitten jollakin ole tavoitteena lisätä dieetillä lihasmassaa. Se on sitten eri lukunsa.

Tämän jälkeen Hietala kertoo että IF kuten leangains ei ole optimaalista bodailussa, ei että IF ei olisi optimaalista kehonkoostumuksen muokkauksessa. Kaksi eri prosessia vaikka liittyvätkin samaan asiaan.
Bodaus on nimenomaan kehonkoostumuksen muokkaamista eli lihaksen kasvattamista ja rasvan polttamista. Miten ne muka eroavat?

Mitä järjellä miettimiseen ja Mähösen Akeihin tulee, en siihen ryhdy. Mulla on statistiikat viimesen kahden kuukauden IF-pohjaisesta dieetistä, jotka perustuvat 56:een kehonkoostumusvaa'alla otettuun aamupainoon, jossa rasva on palanut samalla kun lihasmassa kasvanut. Mielipiteet voivat erota todellisuudesta, statistiikkojen keskiarvot (joskin luonteeltaan suuntaa antavia) eivät.
Eli toisin sanoen ainoa argumenttisi on omakohtainen kokemuksesi eli yhden hengen empiirinen tutkimus? Aika vakuuttavaa hei :david:

Mielenkiintoinen tulkinta. Mun muistaakseni vastauksessa ei eritelty dieettiä tai bulkkia vaan yleisesti mainittiin ettei se ole optimaalista kehonrakennukseen (eli kehonkoostumuksen muokkaukseen). Voit myös järjellä miettiä otetaanko lihaksista yhtään energiaa paastolla. Kyllä optimaalisinta on ruokkia jatkuvasti kehon aminohappotarvetta. Mähösen Aki selitti tuosta M&M:n podcastissa, suosittelen katsomaan.

- - - Updated - - -

Katsoin tuon Q&A:n. Siellä oli kysymykseen lisätty myös dieetin aikanen katabolian ehkäisy. Utti myös sanoo että "IF ei ole bodauksen kannalta optimaalista ylipäänsä"
Hulkki sitä, hulkki tätä. Ota pää pois perseestä ja ota itse asioista selvää ja lopeta vetoaminen asiantuntijaan, jos itselläsi ei ole asiasta mitään tietoa.
Optimaalisilta ruokkia jatkuvasti kehon aminohappotarvetta? Haluatko avata tätä, ilman että täytyy lainata jotain Mähöstä jostain videolta vai onko tuo vaan kaunista sanahelinää, jonka olet opetellut ulkoa?
Intermittent fastingilla dieettaus on ihan yhtä tehokasta kuin normaali dieettaus:

Intermittent versus daily calorie restriction: whic... [Obes Rev. 2011] - PubMed - NCBI

Tuossa tutkimuksessa osa dieettas normisti ja osa sillä tavalla, että 24 h söi ja 24 h oli kokonaan syömättä tai söi erittäin vähän. Molemmilla tavoilla rasvat tirise, mutta jälkimmäisellä tavalla tippui rasvaton massa vähemmän. Yksi tutkimus nyt ei todista tietysti, että IF tyylinen dieettaus säästäisi huomattavasti enemmän rasvatonta massaa kuin normaalidieetti, mutta on se vähintään yhtä tehokasta. Ja joillekin se vain sopii paremmin ja toimii paremmin kuin normaali dieettaus.
Leangains IF tyylillä voi myös kasvattaa lihasta, mutta se ei varmastikaan ole tehokkain tapa kehonrakennukseen, mutta siinä onkin tarkoitus nimensä mukaisesti saada leangainsejä, mahd. paljon lihasta ja mahd. vähän rasvaa. Ei ole optimaalisin tapa kehonrakennukseen, mutta ihmiset tykkää siitä ja se toimii. Kovinkaan usea ei kuitenkaan elä sitä HCBB elämää tai tavoittele kisalavoja, joten mulle ainakin aika yks vitun hailee mikä on se ns. optimaalisin tapa, jos voin saada tuloksia tavalla mikä tuntuu itsestä parhaalta mahdolliselta ja sopii itselle.

Pahoittelen aggressiivista ulosantia, mutta paistaa vaan jotenkin niin läpi, että on katottu kaikenmaailman Q&A:t läpi, mutta ei olla itse luettu asiasta mitään vaan omaksuttu mukisematta muiden mielipiteet asiasta. Vai onko perehtymystä asiaan, mutta et tuonut sitä vain esille?

Tässä vaikka lisälukemista, jossa viitataan tutkimuksiin eikä vain asiantuntijoihin:
Fasted Training Boosts Muscle Growth? | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health
Intermittent Fasting For Weight Loss Preserves Muscle Mass? | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health
Better Blood Glucose with Lower Meal Frequency | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health
Top Ten Fasting Myths Debunked (Major Update Nov 4th) | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health

P.S. Voisko joku pakkislainen joka on tikissä mennä vaikka demiin ja tehdä samanlaisen threadin jossa valittelee läskiyttään ja sit parin sivun jälkeen postata kuvan säikeisestä berberistään? Haluaisin nähdä onko naisilla sama reaktio sitten kirjotella kymmeninpäin romaanin pituisia kannustus- ja kosintaviestejä?

Bodaus on nimenomaan kehonkoostumuksen muokkaamista eli lihaksen kasvattamista ja rasvan polttamista. Miten ne muka eroavat?

Kaksi eri prosessia vaikka liittyvätkin samaan asiaan. Eli niin dieetti kun bulkki omat omia prosessejaan vaikka molemmat sisältyvät eli liittyvät bodaukseen. Kysymyksesi siis on miten dieetti ja bulkki eroaa toisistaan? Dieetillä polteltaan rasvaa, bulkilla rakennetaan lihasta.

Eli toisin sanoen ainoa argumenttisi on omakohtainen kokemuksesi eli yhden hengen empiirinen tutkimus?

Ei. Tuo on mun omakohtainen kokemus eikä sillä ole mitään tekemistä väitteen kanssa vaikka se sitä tukeekin. Mun argumentti on että intermittent fastingilla, eli pätkäpaastolla, ei menetä dieetillä sen enempää lihasta kuin muutoin syömällä. Sinun argumenttisi ainakin vielä viime sivulla oli että pätkäpaastolla menettää enemmän lihaa kuin muutoin syömällä.

Aika vakuuttavaa hei :david:

Ei nyt millään hyvällä, mutta voitko puhua vakuuttavuudesta kun et ole itse esittänyt mitään, lukuun ottamatta argumentaatiovirheitä kuten ylempiin auktoriteetteihin vetoamisia, omien väitteidesi tueksi?

Voit liittää katuosotteen mukaan, voin tarvittaessa vääntää tän konkreettisesti rautalangasta ja tiputtaa postilaatikkoon :arvi:

P.S. Voisko joku pakkislainen joka on tikissä mennä vaikka demiin ja tehdä samanlaisen threadin jossa valittelee läskiyttään ja sit parin sivun jälkeen postata kuvan säikeisestä berberistään? Haluaisin nähdä onko naisilla sama reaktio sitten kirjotella kymmeninpäin romaanin pituisia kannustus- ja kosintaviestejä?

Hahahah ei helvetti mietin just tätä samaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom