Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Vois kait sitä itekki tähän koota näitä vitutuksen aiheita: Eniten vituttaa se jos oma treeni ei kulje. Jotenkin tuntuu, että energiaa olis ja intoa puhkuen suuntaat salille. Siellä huomaat tehdessäsi jotain päälikettä, että eihän tämä helvetti suju alkuunsakaan. Siinä koitat sitte vääntää ees niillä sarjapainoilla, jotka edellisellä viikolla on ollut. Sitten kun huomaat, ettei mene edes samoilla sarjapainoilla kun edellisellä viikolla niin vitutus raja alkaa olla maksimissaan ja salireissu on täysin pilalla. Siinä sitten kirot koko viikon sitä tulosta ja odotat kokoajan seuraavaa viikkoa, että pääset itsellesi todistaamaan, että kyllä sitä jaksaa tehdä.

Toiseksi eniten kyrsii kaiken maailman sairaudet ja vammat. Olen monesti miettinyt kuinka paljon helpompaa olisi jos urheillessa ei tulisi vammoja. Ei tulisi takapakkeja eikä turhaa kyrsiintymistä. Itselläni oli jokin aika sitte pitkäkestoinen rasitusvamma vasemmassa olkapäässä. Ei siinä, kun sen sai kuntoon niin joku järjen jättiläinen vetää treeneissä polvilukon ja siitä tulee sitten kuukauden paussi ristisiteiden rispaantumisen takia.

Sitten on toki näitä kaikkia pienempiä asioita jotka kohdistuvat muihin salilla kävijöihin. Sali jolla käyn on onneksi niin pieni ja laitevalikoimaltaan vaatimaton, että siellä ei paljoa ihmisiä käy. Täten vältyn näiltä mummoilta, jotka keskittyvät enemmän juoruilemaan naapurin Pertistä kuin treenaamaan.

Itseäni kyrsii eniten neuvojat. Salillani on jätkä joka neuvoo joka saatanan asiassa. Alkuun ajattelin, että hyväähän hän vain tarkoittaa, mutta alkaa vähitellen tuntua, että hän on joku saatanan lähetti maan päällä minua varten. Eilen viimeksi kun tein mavea niin sieltä sitä tullaan ja neuvotaan, että käsien on aivan pakko olla lähellä jalkoja, on kuulemma terveydelle haitallista pitää kauempana. En jaksanut kiinnittää huomiota asiaan niin aloin tekemään seuraavaa sarjaa samalla tavalla. Eikö mitä, sama tyyppi suurin piirtein hyökkää paikalle suojelemaan minua ja hysteerisesti selittää, että noin ei aivan oikeasti saa tehdä. Hauskinta on, että tää jätkä käy yleensä max. kerran viikossa salilla. Se, että neuvoo on jees, mutta liika on liikaa. Se vielä, että hän on juuri sellainen elämäntapa treenaaja. Vetää samoilla painoilla viikosta viikkoon ja kiva kaljamaha löytyy.

En voi myöskään kestää "oon parempi ko sä" jätkiä. Tulevat salille ja eivät ikinä tee sarjoja minkäännäköisestä treenijaottelusta puhumattakaan. Meidän salillemme on ikävä kyllä rantautunut tällainen.. Aina kun teen jotain niin tän jätkän on pakko tehdä perässä isommilla painoillaa ja hänen tekniikkansa on jostain hämärän rajamailta.. Se vielä, että jätkä painaa mua varmaankin 40kg enemmän niin onhan se vähän eri asia tehdä samoilla painoilla.

Täällä moni on sanonut, että kyylääjät vituttaa. Minusta se on ennemminkin hyvä asia. Heti siinä tulee muutama toisto lisää kun joku jätkä katsoo aivan mykkäsuuna sun sarjaa niin pakkohan se on vähän rykästä.. :)

Mutta tuossa oli kaikki pahimmat. Kaikkea pientä löytyy toki aina ja en varmasti ole kokenut vielä lähellekään kaikkea..

Toiseksi eniten kyrsii kaiken maailman sairaudet ja vammat. Olen monesti miettinyt kuinka paljon helpompaa olisi jos urheillessa ei tulisi vammoja. Ei tulisi takapakkeja eikä turhaa kyrsiintymistä. Itselläni oli jokin aika sitte pitkäkestoinen rasitusvamma vasemmassa olkapäässä. Ei siinä, kun sen sai kuntoon niin joku järjen jättiläinen vetää treeneissä polvilukon ja siitä tulee sitten kuukauden paussi ristisiteiden rispaantumisen takia.
Tämä. Itellä on paikat ollu kipeänä pidemmän aikaa. Tuntuu siltä ett kun yksi paikka paranee ni seuraava hajoaa. Tällä viikolla on ollut hyvä fiilis eikä mihinkään paikkaan ole sattunut. No sitä ei kauan kestänyt kun tänään sitten prässissä revähti pakaralihas.

No ei tää nyt todellakaan eniten potuta, enintään vähän ärsyttää. Pari puolituttua yoloswag-jannua vetelee leukoja niin, että alimmassa asemassa kädet on 90 asteen kulmassa ja ylimmässä asemassa leuka on viis senttiä tangon alapuolella ja jalat räpiköi niin maan perkeleesti. Sitten ne kulkee leuka pystyssä ja leveilee, miten ne on saanu 30 leukaa kevyesti. Voishan niitä kyllä mennä neuvomaan, mutta ne on just sellasta tyyppiä, että vastaukseks tulis vaan vittuilua.

Vituttaa ku en saa penkkiä tuntumaan rinnassa. Pitäisikö pudottaa painoja ja keskittyä pelkästään siihen, että sen saa kunnolla tuntumaan?

Syö aivan sikana se että mave maksimiin en saa minkäänlaista korotusta aikaiseksi. Nostin 180kg jo melkein puolitoista vuotta sitten ja kiloakaan sen päälle en sen jälkeen ole saanut. Ensin hajos polvi, sit nilkka ja vaikka niitä ei ois käynytkään niin vammattomalla kaudella mave ei ole muuttunut kuitenkaan. 5x5 ei nostanut maksimia yhtään, ei myöskään 4x10, ryssäohjelmat tai mikään muukaan mitä olen yrittänyt. Vaihdoin tyylin lopulta sumoon ja sainkin sarjapainot nopeasti nousuun, mutta yllätys yllätys suurin paino mitä sain ylös oli lopulta sumollakin se sama 180kg. Tekee mieli vaan unohtaa koko tulostavoittelu ko. liikkeessä kun sitä tulosta ei kuitenkaan tule.

kunnon pelttarit? itellä on vain se ongelma etten pidä oikeastaan mistään musiikista. joka on tietysti oma ongelmani.
salilla jauhaa yleensä radio, ja sen perusbiisit. se on sopivaa taustamökää.
toivoisin vain aikuisilta miehiltä asiallisempaa käytöstä, en ole ainut jota häiritsee pelleily salilla.
mielestäni salille tullaan treenaamaan, ei harrastamaan stand uppia.

Hommaa vastamelukuulokkeet niin ei pitäis meteli häiritä.

Vituttaa ku en saa penkkiä tuntumaan rinnassa. Pitäisikö pudottaa painoja ja keskittyä pelkästään siihen, että sen saa kunnolla tuntumaan?
Katso youtubesta joku neuvova video
Team M&M Gymlog 43 - Penkki vahvemmaksi - YouTube

Tää ei nyt ehkä ole oikea ketju näihin vinkkeihin, mutta kokeile eri oteleveyksiä (etenkin leveämpää) ja kuten Gymlogissa neuvotaan hallittu jarru liikkeen ala-asennossa.

Näin niinku aiheesta: salilla ei potuta mikään. Paitsi se sademetsätasoa lähenevä ilmankosteus :dance:

Team M&M Gymlog 43 - Penkki vahvemmaksi - YouTube

Tää ei nyt ehkä ole oikea ketju näihin vinkkeihin, mutta kokeile eri oteleveyksiä (etenkin leveämpää) ja kuten Gymlogissa neuvotaan hallittu jarru liikkeen ala-asennossa.

Näin niinku aiheesta: salilla ei potuta mikään. Paitsi se sademetsätasoa lähenevä ilmankosteus :dance:

Vielä kerran vähän off-topiccia, mutta eilen testailin uusia tekniikoita tuohon penaan. Parhaimman tuntuman saa tuolla Ben Pakulskin MI40 tekniikalla.

Älyttömän huolimattomat ihmiset potuttaa. Tänään kun menin salille, oli painot jätetty laitteisiin, valot ja radio päällä sekä ikkuna auki, Eikä luonnollisesti ketään salilla. Lisäksi oli varsin sateinen sää, ja ikkunasta oli valunut oikein kunnolla vettä lämpöpatterin päälle :curs: . Onneksi patterit luonnollisesti näin kesäisin pois päältä, ties mikä oikosulku ja tulipalo siitä vielä ois syntyny.

Samanlaista kyllä tapahtunu kyseisellä salilla aikasemminkin. Kerran oli auki jätetystä ikkunasta lentäny pari lintua sisälle ja alkulämmittely tulikin tehtyä niitä ulos hätistellessä. Ja sitten piti vielä siivota niiden jätköset penkeiltä pois :urjo:. Hiukka enempi huolellisuutta ei olis pahitteeksi.

Ps. ei hajuakaan mikä viestin viimeisten rivien sanavälejä ja rivivälejä yms vaivaa.

Ei varsinaisesti salilla käynnissä potuta mikään tällä hetkellä, mutta jotain positiivista toivois välillä tyttöystävänkin suusta kuulevan treenaamiseen liittyen. Voimatasot nousee hyvin mutta lihakset ei ja tyttöystävä pitää mua suunnilleen pikajuoksijana mitä puheisiin on uskomista. Toinen asia mikä suorastaan vituttaa, kun ei ymmärrä miksi haluaisin laihduttaa, kun olen 180cm pitkä, 90kg painava ja kyllä tuohon ruhoon fätiikin mahtuu. En edes viitsi selittää, kun ei toinen osapuoli treenaa tai tajua siittä mitään, enkä halua ruveta kerjäämään huomiota mun treenaukseenkaan liittyen vaan mieluummin odotan, että ite tajuaisi jotain positiivista sanoa, mutta ei niin ei.

Mua ärsyttää seuraavat asiat salilla:
- Käsipainoja yms. ei laiteta paikalleen. parhaimmillaan toinen paino on sadan metrin päässä sen parista
- kuumuus
- siellä soi toisessa päässä raskaampi musiikki ja toisessa päässä kevyempää ja siinä välimaastossa leveää pää ku molemmat soi päällekkäin.
- vessat ei oo tarpeeksi puhtaita
- ne, jotka treenaan 2viikkoa samoilla kamoilla ja H-A-I-S-E-E jo salille tullessa!

Vittu ponnistuspäänsärky. Kerranki innostuu vetää jaloille pitkää sarjaa prässissä, kunnes 17. toiston kohdalla pää räjähtää...

Taas kerran painot on laskussa. Mavessa ei tuu toistoja lisää, kyykyssä sarjapainoja on saanu karsia jo kohta (tai siis vasta kaks huonoa treeniä on ollu kyykyssä) parikymmentä kiloa. Pystypunnerrus ei oo kehittyny mulla tyyliin ikinä ja sekin parin kilon kehitys, ku tossa vähän aikaa sitten sain, alkaa olemaan historiaa. Penkissä tuli nyt (kevyehkö) 3x3 samalla painolla, jolla olin marraskuussa tehny kolmosen ja kakkosen. Tarttis varmaan keksiä jotain...

Se on kans ärsyttävää, kun ei-salillakäyvät ihmiset ei tajuu sitä, et esimerkiks muutossa auttaminen ei korvaa salitreeniä. Ihan aina jos auttaa suunnilleen jonkun yhden tuolin nostamaan metrin sivuun (sisälsi liioittelua), joku huomauttaa et "tänään ei sitte varmaan tarviikkaan mennä salille". Ei se nyt sinällään ärsyttävää ois, mutta kun sitä saa kuulla koko ajan. "Jaahas pyöräilit 100km. Tänään ei kannata sitten mennä salille enää."

Ja sekin muuten ärsyttää, et oon tehny nyt aika pitkän aikaa kyykkyä vaan korkeintaan vitosia, ni etukyykyssä jo kasit tuntuu ihan hirveen pitkiltä sarjoilta. Mahdotonta kuvitella, et oon joskus ihan tyytyväisenä tehny kyykkyä kovia 12 toiston sarjoja. Huh. Otin tänään sitte etukyykyssä pari 16 toiston sarjaa, jos vähän sais totuteltua pidempiin silleen taas.

Treenieni bodailuosat ei onneks ärsytä nyt. Ne itseasiassa osaa piristää joka kerta. Voimailuosat ei vaan innosta, kun ne menee niin paskasti.

Ei ehkä eniten vituta mutta ärsyttää jokatapauksessa: ne kerrat kun ei ole kaveria tai tuttua salilla, joista sais varmistajan. Tuntemattomia varsinki miespuolisia ei meinaa viitsiä kysyä kun sitä kuitenki saa mun tuurilla jonku irstaan sedän sitten.. :jahas:

saatana ku kaikki salitreenist, ruokailuun, nukkumiseen ja cardioon kusee ku on lapsi... älkää käsittäkö väärin, rakastan tietysti pikkumiestäni, mut kyl vähä hajottaa ku ainakin luulee tietävänsä mitä ravintoo ja treenii tarvii tullaksee fitiks ja voimakkaak, mut tuntuu ettei pysty toteuttaa ku vaikea pitää kiinni ateria väleist ja ruuan laadust ku niitä ei ehdi valmistaa saati syödä (ja puhun ihan 10-15 minuutin aterioistakin...) ja nukkuminen on täysin pikkuherran armoilla, eli vaiks kuinka yritän mennä nukkuu samaan aikaan ni tietty hän herää pirteenä mulle ainakin tunnin pari liian aikasin. Sit eilenkin piti jättää vähän treenist kesken ku kotiintuloaika paukku vastaan, saakeli aikusel miehel... :face: Tääki viesti kirjoitettu vauva olkapääl... xD

Back
Ylös Bottom