Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Vastapuolena tuossa on oteleveyden maksimointi, kapea räkki ärsyttää jos tarvii saada kädet leveälle.
Valtaosalle taitaa kuitenkin riittää niin sen puoleen ihan perusteltavissa, ollaan pieni ryhmä joiden tarvii viedä kädet ihan tangon päihin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Valtaosalle taitaa kuitenkin riittää niin sen puoleen ihan perusteltavissa, ollaan pieni ryhmä joiden tarvii viedä kädet ihan tangon päihin.
Joo, ihan marginaali ryhmää ovat. Itse olen nähnyt vain kaksi tyyppiä jotka pitävät tankoa ihan päistä kiinni. Salilla on onneksi leveyssuuntaan säädettävä kyykkyteline niin käyttävät sitä.

ei edes päihin asti, kunhan saa kädet turvallisesti rinkuloiden ulkopuolelle mikä ei onnistu kaikissa räkeissä kun vaatii vapaata sisämittaa ~110cm

ei edes päihin asti, kunhan saa kädet turvallisesti rinkuloiden ulkopuolelle mikä ei onnistu kaikissa räkeissä kun vaatii vapaata sisämittaa ~110cm
Sehän noissa joissakin räkeissä onkin, kun ne on jotain 50x100 putkea ja tehty vielä niin päin, että se 100 mm on suoraan pois leveydestä. Jostain syystä jo rakenteellisestikin heikompi kyykkyteline kestää 40x40 putkesta, mutta räkki pitää olla ihan vitun överi.

Sehän noissa joissakin räkeissä onkin, kun ne on jotain 50x100 putkea ja tehty vielä niin päin, että se 100 mm on suoraan pois leveydestä. Jostain syystä jo rakenteellisestikin heikompi kyykkyteline kestää 40x40 putkesta, mutta räkki pitää olla ihan vitun överi.
Näyttää hyvältä kun järeästä mutta seinämältään ohuesta putkesta tehty..

Joutuu vaihtamaan salia kuukausimaksulliseen kun ei ole tässä elämäntilanteessa varaa maksaa nykyisen yksityissalin vuosimaksua edes muutamassa osassa. Paikallinen Liikku ajaa ihan hyvin asiansa mutta jumalauta sen kaikki Eleikon power rackit on leveitä. Kun tangon laittaa koukkuihin ja levyt tankoon niin varaa liikkua sivuun / vinoon ei ole montaa senttiä että ottaa rautoihin. Varsinkin kun nyt tottunut kyykkäämään minimaalisella taka-askeleella niin tuo estää heti kyykkäämisen vanhalla tyylillä koska jos nojaat vähänkin eteenpäin vinossa, bumperit osuu rackiin. Huojut pikkasen sivulle, bumperit osuu rackiin. Ainut vaihtoehto on ottaa ihan kunnolla pakkia ettei mikään kolhaise mihinkään vaikka vähän heiluisikin.

Onneksi tuolta löytyy vielä joku erillinen kyykky / pystypunnerrusteline jossa pitää ensi kerralla testata jos se antaisi vähän enemmän vapautta. Mutta ärsyttäähän se kun ei voi laaturackeja käyttää niin kuin niitä on tarkoitettu. Hyvä juttu sentään että noilla uskaltaa ottaa ohjelmistoon pystypunnerrukset tangolla sentään.
Tämä muuten ratkesi kun tajusin tangoissa olevan eroja ja totuttelin ottamaan puolta pidemmät askeleet taakse. Valittaessani asiasta olin käyttänyt tankoa jossa laakerit olivat todella ohuet, vähän kun jaksoi vertailla niin löytyi myös paksumpia. Nyt ei ole kolahdellut painot räkkiin. Lisäksi tuolla salilla on myös toisenlainenkin kyykkyteline jossa vähän ei tarvitse ottaa isoja taka-askelia ja turvaraudatkin ovat valmiiksi sopivalla korkeudella niin on myös paikka missä edelleen testata niitä vaikeampia nostoja.

View: https://www.instagram.com/tv/CVLf6jHq7re/?utm_source=ig_web_copy_link

Eipä ole tullut vääränlevyisissä koskaan tehtyä. Mutta auttaisiko jos tonne tankoon laittaa ekana vaikka parit 2,5kg kiekot jolloin ne isot siirtyy ulommas.

Se, kun joku kyttää/kyylää kun vaikka kyykkää. Sitte se kommentoi että mikä meni vikaan tai mitä vois parantaa.
Kritiikki on tietysti ok ja jopa suotavaa, mutta se MITEN sen sanoo, on se juttu. Sen voi sanoo rakentavasti tai sit sen voi tokaista naureskellen.
Mun kyykky ei oo oikeaoppinen kropan vinoudesta ym johtuen, mut se on silti ihan hyvä ja tuntuu siellä missä pitää eikä satu mihinkää.
Ärsyttävää.

Se, kun joku kyttää/kyylää kun vaikka kyykkää. Sitte se kommentoi että mikä meni vikaan tai mitä vois parantaa.
Kritiikki on tietysti ok ja jopa suotavaa, mutta se MITEN sen sanoo, on se juttu. Sen voi sanoo rakentavasti tai sit sen voi tokaista naureskellen.
Mun kyykky ei oo oikeaoppinen kropan vinoudesta ym johtuen, mut se on silti ihan hyvä ja tuntuu siellä missä pitää eikä satu mihinkää.
Ärsyttävää.
Ootko tsekannu sitä joltain, joka oikeasti tietää? Tulee vaan ekana mieleen että teet jotain vähän kyseenalaisella tavalla, toki kyseinen henkilö silti käyttäytyi mulkusti, mutta ehkä siellä on asiaa taustalla

Ootko tsekannu sitä joltain, joka oikeasti tietää? Tulee vaan ekana mieleen että teet jotain vähän kyseenalaisella tavalla, toki kyseinen henkilö silti käyttäytyi mulkusti, mutta ehkä siellä on asiaa taustalla
Se vaan kuuluu etikettiin että ei mennä neuvomaan jos ei kysytä, kyllä tekee mieli itsekin kun näkee melkosta suorittamista välillä mutta olkoot. Jos ei sitten oikeasti tee jotain sellaista että pitää mennä sanomaan että äläpä tapa itseäsi.

Se vaan kuuluu etikettiin että ei mennä neuvomaan jos ei kysytä, kyllä tekee mieli itsekin kun näkee melkosta suorittamista välillä mutta olkoot. Jos ei sitten oikeasti tee jotain sellaista että pitää mennä sanomaan että äläpä tapa itseäsi.
Joo siis samaa mieltä. Herää vaan kysymys että tehdäänkö sielä nyt jotain päin honkia, muttei itse tiedosteta. Oisko ns double checkin paikka

Joo siis samaa mieltä. Herää vaan kysymys että tehdäänkö sielä nyt jotain päin honkia, muttei itse tiedosteta. Oisko ns double checkin paikka
Mun kyykky on ihan hyvä. Sitä on kattonu muutama fyssari, ortopedi ja salin parhaimmat kyykkääjät. Viat johtuvat rakenteellisista asioista, joille en voi mitäään ja joita kyllä jumppaan säännöllisesti niin ettei viat pahene. Mut pointti oliki se, että MITEN asian sanoo. Kommentoida saa ja haluankin sitä, mut fiksusti.

Mun kyykky on ihan hyvä. Sitä on kattonu muutama fyssari, ortopedi ja salin parhaimmat kyykkääjät. Viat johtuvat rakenteellisista asioista, joille en voi mitäään ja joita kyllä jumppaan säännöllisesti niin ettei viat pahene. Mut pointti oliki se, että MITEN asian sanoo. Kommentoida saa ja haluankin sitä, mut fiksusti.
Ymmärrän ja samaa mieltä. Kunhan varmistin, joskus näkyy jengiä jotka on niin varmoja omasta tekemisestään, ettei nää miten päin persettä tekee

Vaikka olen kuntosalilla töissä jossa treenaan, en silti mene hirveän innolla vapaa ajalla pyytämättä neuvomaan. Joskus olen mennyt kun nähnyt pari selkeästi eka kertoja salilla olevien miettivän kuinka jotain liikettä tehdään. Silloinkin kysyn ensin tarvitsetteko apua ja saako neuvoa. Yli isoilla ego painoilla ryskäviä en neuvo jos ei kysytä. Heillä on harvoin edes halua vähentää painoja ja muuttaa tekniikkaa.

Vaikka olen kuntosalilla töissä jossa treenaan, en silti mene hirveän innolla vapaa ajalla pyytämättä neuvomaan. Joskus olen mennyt kun nähnyt pari selkeästi eka kertoja salilla olevien miettivän kuinka jotain liikettä tehdään. Silloinkin kysyn ensin tarvitsetteko apua ja saako neuvoa. Yli isoilla ego painoilla ryskäviä en neuvo jos ei kysytä. Heillä on harvoin edes halua vähentää painoja ja muuttaa tekniikkaa.
Tuo, että kysyy tarviiko apua, onkin rakentava aloitus ja tämä minunki saama palaute olis ollu ihan hyvä jos olis noin sanottu.

Kerran oli jopa niin että mun vikat kyykkysarjat meni pilalle, koska tämä henkilö tuli paikalle. Se ei ollut sen vika, vaan mun, koska alkas jännittää et mitähän nyt. No, päätin sitte, että yritän unohtaa että se on olemassa ja keskittyä vain tekemiseen. Onnistui. 👍🏼

Entisellä salilla yksi oman elämänsä sankari veti kauheat pultit kun nuori naispuolinen henkilö ei totellut hänen neuvojaan. Siinäkin kyykky kyseessä. Kauheaan äänen rupesi paasaamaan kuinka hän on 70-luvulla valmentanut ties kuinka monessa lajissa ja itsekin kilpaillut. Tuli sen jälkeen vielä minulle avautumaan pitkät pätkät kun nuoret ei älyä kuunnella hänen neuvojaan ja kuinka hän varmasti tietää kyllä miten liikkeet pitää tehdä.

Minultakin spottasi penkissä vasemman käden tulevan aavistuksen jäljessä (olin loukannut käden eikä ollut vielä täysin kunnossa). Neuvona oli että kannattaisi ottaa epäsymmetrinen ote tangosta. Jätin tämän neuvon kuitenkin käyttämättä. Siinä kun poristiin hieman ja mainitsin että pitäisi työkaverin sotilaspenkkiennätys rikkoa ja tavoitteena 25 toistoa, niin kehuskeli nuorempana tehneensä sotilaspenkissä yli kuusikymmentä toistoa. Hieman skeptinen sen tarinoihin, mutta kyllähän ennen miehet oli rautaa...Ainakin patujen kahvipöytämuisteloissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom