Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mä käyn ainakin melko narsistisista syistä. Haluan tulla vahvemmaksi ja näyttää myös siltä. Jos se onnistuisi muuten, niin en todellakaan kävisi salilla. Harva varmaan kävisi. Itse treenaaminen ei ole kovin mukavaa ja sen jättäisi mieluusti väliin.

Itellä aina tuossa vaiheessa on loppuneet treenit kun treenaaminen on ruennut maistumaan paskalle. Ei vaan riitä motivaatio lähteä salille jos se tekeminen tuntuu vastenmieliselle. Sen takia varmaan 30 kertaa elämän aikana tullut treenitaukoa ja sitten rupeaa taas kiinnostamaan.

Itellä aina tuossa vaiheessa on loppuneet treenit kun treenaaminen on ruennut maistumaan paskalle. Ei vaan riitä motivaatio lähteä salille jos se tekeminen tuntuu vastenmieliselle. Sen takia varmaan 30 kertaa elämän aikana tullut treenitaukoa ja sitten rupeaa taas kiinnostamaan.
Mun sanavarastoon ei kuulu sellaista sanaa kuin "luovuttaa". Eikä se treeni mulle vastenmielistä ole, mutta en siitä kyllä tosiaan nautikaan. Treenin jälkeen on kyllä hyvä olo ja olen tyytyväinen siitä, että tuli lähdettyä, vaikka mieli koitti taas kerran keksiä tekosyitä sille miksi just tänään ei tarvitse mennä.

Vaikka se salilla käyminen ei olekkaan mitään kivaa lukuunottamatta treenin jälkeistä olotilaa, niin kuin tuossa ylhäällä mainittiinkin että se ei ole kuitenkaan vastenmielistä, ne hyödyt mitä salilla käymisestä saa ovat niin paljon suuremmat mitä miinukset, että on kyllä helppo ollut lähteä salille joka kerta toistaiseksi vaikka en ole hirveän pitkään kyllä treenaillut, ja vaikka nyt yhtäkkiä ihmeellisesti huomasinkin tämän asian kyllä aion jatkaa salilla käymistä vaikka se onkin aika perseestä ja rankkaa😮
Älä nyt ihmeessä sinne mene enää, ku oot tuon onnekses huomannut! Vaivalloista on se touhu ihan ja pahimmillaan voi hikeäkin pukata. Kaikki ponnistelu on muutenkin turhaa ja eihän siinä ähinässä mitään järkee ole. Kirotut olkoot kyykintä, penkitseminen, maastaylöstely, leuvoittelu, mahaaminen ja muut tuhoisat ja kavalat variaatiot niistä! Kun tuon nyt tiedostat, voit helpommin pysyä poissa. Yleensä ne kulkuväylätkin on suht hyvin merkitty, ettet salille ihan vahingossa osu menemään. Usein sana gym voi liittyä aiheeseen, joten varo! Valitettavasti muunkin nimisiä saleja on, mutta aika nopeesti oppii tunnistamaan vaaranpaikat kyllä. Se on tämä aika semmoista, että hereillä pitää olla! Uskoisin, että joku appi tuohon on kehitetty myös. BewareGyms tms. Tsemppiä!

Se, että täällä landellakin salit on 3 viikkoo kiinni pk-seudun koronalaisten takia kun kuulutaan samaan HUSsiin... Ulkoreenatessa sato vettä ja paikatkin tuli prkl kipeeksi.

Mun sanavarastoon ei kuulu sellaista sanaa kuin "luovuttaa". Eikä se treeni mulle vastenmielistä ole, mutta en siitä kyllä tosiaan nautikaan. Treenin jälkeen on kyllä hyvä olo ja olen tyytyväinen siitä, että tuli lähdettyä, vaikka mieli koitti taas kerran keksiä tekosyitä sille miksi just tänään ei tarvitse mennä.

Ite aina tehnyt sitten muuta kun ei huvita. Sitten jossain vaiheessa rupeaa taas kiinnostamaan ja alotan menen taas salille. Ego rupeaa vittuilemaan että ei ole tarpeeksi hyvässä kunnossa ja sitten pitää vetää ittensä kuntoon taas. Onneksi se on helppoa kun osaa ja lihasmuisti jeesaa.

Itteä vituttaa salilla lähinnä se kun ei voi/pysty treenata niin kovaa kun haluais. Esim ihan perus kyykkääminen. Vittu sitä on ikävä. Se fiilis mikä tuli kunnon kyykkytreenin jälkeen, oli ihan mieletön.
Tiedän tunteen. Tuli 1,5v taukoa kyykystä ennen kuin sai paikat taas siihen kuntoon, että pystyy kunnolla tekemään. Omalla kohdalla auttoi kun panosti toiseen liikkeeseen. Itselle se oli leuanveto ja penkki. Kun ei mennyt kyykkytreeneihin aikaa, niin sai priorisoitua kunnolla noita kahta ja tulosta tuli.

Tiedän tunteen. Tuli 1,5v taukoa kyykystä ennen kuin sai paikat taas siihen kuntoon, että pystyy kunnolla tekemään. Omalla kohdalla auttoi kun panosti toiseen liikkeeseen. Itselle se oli leuanveto ja penkki. Kun ei mennyt kyykkytreeneihin aikaa, niin sai priorisoitua kunnolla noita kahta ja tulosta tuli.
Tuon kun jaksaisi muistaa että kyllä se siitä aikanaan helpottaa kunnes sitten joskus ei enää helpota... :)
Harmittaa taas kun tauko venyi niin pitkäksi että kunto romahti, ulkoisesti/suorituskyvyltä ja nyt ei enää ole edes säädyllistä palautumiskykyä :(
Viimevuonna näihin aikoihin liikkui ihan ok:t raudat ja meinasin että tänävuonna pukkaan sen 150kg penkiltä, ns. uudet maksimit.
Viimeviikolla tanko aiheutti kiputiloja... Tuntuu että suunta ei ole oikea jos tulee yli 50kg vuodessa takapakkia sarjapainoissa ja muutenkin
kolmekymppisenä ei saa samoja tuloksia edes kuin alaikäisenä.
atm. ei ole varmaa tulenko enää ikinä kykenemään mihinkään kunnolliseen, ensiviikolla lekuri lupasi kertoa jotain ajatuksiaan sisäisistä testeistä,
jos ne ei paljasta mitään niin saan ehkä jo heti ensivuonna TAVATA lääkärin(elokuusta asti päivittäiset relaksantit ja opiaatit... aika puutunu meno, näihin vielä kuulema jossain 3ssa viikossa aiheutuu pahatkin riippuvuudet... jännä nähä kun reseptit katkaistaan).

Mulla siis polvi tosiaan tekonivelkunnossa niin tää ei tästä kyl enää helpotu ":D". Ja olkapääkin kohtuu paskana niin ei toi penkkaaminenkaan mitään herkkua enää ole. Eli lähinnä sellasta vammaisjumppaa tulee suoritettua. Mut koitan sitkeesti ajatella että sekin on parempi kun ei mitään. Koittaa treenata sen minkä pystyy vaikka vähän väkisinkin, koska sitä todnäk ois paljon huonommassakin kunnossa ja kipeempi jos vaan antais perseen levitä entisestään sohvalla makaamalla.

Mulla siis polvi tosiaan tekonivelkunnossa niin tää ei tästä kyl enää helpotu ":D". Ja olkapääkin kohtuu paskana niin ei toi penkkaaminenkaan mitään herkkua enää ole. Eli lähinnä sellasta vammaisjumppaa tulee suoritettua. Mut koitan sitkeesti ajatella että sekin on parempi kun ei mitään. Koittaa treenata sen minkä pystyy vaikka vähän väkisinkin, koska sitä todnäk ois paljon huonommassakin kunnossa ja kipeempi jos vaan antais perseen levitä entisestään sohvalla makaamalla.
Pystyiskö tekonivelellä treenaamaan? Eikös tuolle Skyttän Hannalle tehty molemmat lonkat ja kilpailee vielä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Pystyiskö tekonivelellä treenaamaan? Eikös tuolle Skyttän Hannalle tehty molemmat lonkat ja kilpailee vielä.

Kaiketin jossain määrin. Tehtiin joo, mut Hannallakin on kuitenki muut avut mukana mikä jeesaa sitä palautumista ja lihaskasvua "pikkasen" eri tavalla.
Jos käyn nyt laittamassa tekonivelen, niin se kestää sen max 15v ja sit ois vaihto edessä ja tuo polven tekonivelen vaihto uuteen tekoniveleen on kuulemma vähän siinä ja tässä.
Komplikaatioita ja riskejä on helvetisti enemmän. Eli kirurgit suositellu että koittais jaksaa tän oman romun kanssa vaan mahdollisimman pitkään.
Plus oon nyt opintovapaalla eli ei todellakaan oo edes varaa jäädä nyt mihinkään sairaslomille tai mitään :D

Kaiketin jossain määrin. Tehtiin joo, mut Hannallakin on kuitenki muut avut mukana mikä jeesaa sitä palautumista ja lihaskasvua "pikkasen" eri tavalla.
Jos käyn nyt laittamassa tekonivelen, niin se kestää sen max 15v ja sit ois vaihto edessä ja tuo polven tekonivelen vaihto uuteen tekoniveleen on kuulemma vähän siinä ja tässä.
Komplikaatioita ja riskejä on helvetisti enemmän. Eli kirurgit suositellu että koittais jaksaa tän oman romun kanssa vaan mahdollisimman pitkään.
Plus oon nyt opintovapaalla eli ei todellakaan oo edes varaa jäädä nyt mihinkään sairaslomille tai mitään :D
Aika paska homma. Pakkohan se sitten on vanha käyttää loppuun. Tsemppiä!

Ite reenasin varmaan 7 vuotta putkeen ilman taukoja ja sitten alkoi vaan vituttamaan kun aina kiire salille ja sieltä pois. Jatkuva syöminen ja seuraavan päivän ruokien miettiminen. Sitten vielä kaikenlaisia vikoja alkoi tuleen. Pidin monta vuotta taukoa ja sitten alkoi taas kiinnostaan. Pari vuotta reenasin ja nyt olen taas aika harvakseltaan käynyt, mutta kiinnostusta löytysi taas. Aika vaan hieman kortilla. Luultavasti tällä viikolla käyn vähän taas kokeileen. Nykyään vaan jatkuvasti joku paikka rikki tai jotain kesto vikoja mitä syö aika paljon motivaatiota. Ollut niinkin hullu ajatus että ostaisi latusukset ja alkaisi kuntoa nostamaan jos sitä kautta saisi punttihommiin jotain hyötyä. Nopeampaa palautumista tai muuta. Reenaamisesta saa kyllä paljon hyötyjä että ei sitä kovin järkevä ole kokonaan lopettaa.

Jatkuva syöminen ja seuraavan päivän ruokien miettiminen.
Itselle ei ole ollut syöminen koskaan stressin aihe. Suunnilleen samat sapuskathan sitä aina menee. Ei niissä ole miettimistä. Kaupassakin kierretty samat hyllyt 25 vuotta. Protskut ja kalorit jne laskin nuorena niin tarkkaan, että nekin tietää jo ilman punnitusta ja laskemista. Samanlaislla söisin vaikka en treenaisi. Terveellinen ruokavalio on niin itsestään selvyys.

Itselle ei ole ollut syöminen koskaan stressin aihe. Suunnilleen samat sapuskathan sitä aina menee. Ei niissä ole miettimistä. Kaupassakin kierretty samat hyllyt 25 vuotta. Protskut ja kalorit jne laskin nuorena niin tarkkaan, että nekin tietää jo ilman punnitusta ja laskemista. Samanlaislla söisin vaikka en treenaisi. Terveellinen ruokavalio on niin itsestään selvyys.

Reenatessa vaan tosi paljon enemmän. Kun ei reenaa niin ainakin itse pärjään tosi vähällä eikä ole nälkä. Varsinkin pitkän tauon jälkeen kun aloittaa reenit niin tuntuu että ruokaa uppoaa aivan älyttömänä. Normi tilassa jos ei reenaa niin töihin riittää kun ottaa yhden lämpimän ruuan. Reenit päällä 2 lämmintä ruokaa ja joku välipala. Voi sanoa että ruuan määrä kaksinkertaistuu. Miten se edes voisi olla niin että menee sama määrä ruokaa?

Itse myöskin mennyt useamman vuoden samoilla ruoilla. Stressivapaata kun ei tarvitse olla miettimässä mitä sitä syö seuraavana päivänä / mitä pitää kaupasta ostaa. Helppo mennä kauppaan ja kiertää samat hyllyt läpi. Sisään ja ulos 10min jos sitäkään. Kaikenkukkuraks tuolla tavalla pysyy syömiset säännöllisenä ja tulee syötyä riittävästi. Jos ei olisi ruokia valmiina niin syömiset todennäköisesti olisi vähän mitä sattuu eli ei kovin optimaalista.

Reenatessa vaan tosi paljon enemmän. Kun ei reenaa niin ainakin itse pärjään tosi vähällä eikä ole nälkä. Varsinkin pitkän tauon jälkeen kun aloittaa reenit niin tuntuu että ruokaa uppoaa aivan älyttömänä. Normi tilassa jos ei reenaa niin töihin riittää kun ottaa yhden lämpimän ruuan. Reenit päällä 2 lämmintä ruokaa ja joku välipala. Voi sanoa että ruuan määrä kaksinkertaistuu. Miten se edes voisi olla niin että menee sama määrä ruokaa?
Ihan helvetin paljonhan se sitoo tai rajoittaa elämää just tuon ravintopuolen hoitaminen. Jos panostus on 100%. Ei mielellään lähde reissuihin ja aina on stressi mitä syö seuraavaksi, jos ei ole kotosalla. Treenihommahan se vähiten stressaava on, jos vaan salille pääsee. Sen takia itse en montaa vuotta aio tosimielessä punttailua enää jatkaa vaan vaihdan sitten johonkin harrastukseen, jota voisi uskottavasti harrastaa laihemmalla keholla ja pienemmillä energiamäärillä.

Kesällä en miettinyt ollenkaan treenejä enkä syömisiä, kun olin helvetin masentunut ja sekaisin yllättävästä äkkierosta. 115kg lihaksikas kaveri muuttui 95kg laihaläskiksi. Alkoholin käyttö oli myös runsasta, sitä en normaalisti ole käyttänyt ollenkaan, kun treenit olleet etusijalla. Tällä genetiikalla kun 3-4kk menee yli kymmenen vuoden työ hukkaan tuollaisessa tilanteessa. Voi vaatia vuoden kovaa työtä ja älytöntä pakkosyömistä päästä samaan, lihasmuistista huolimatta. Nyt taas tuon episodin jälkeen muistanut miten paljon tämä homma vaatii, jos sitä tavoitteellisesti tekee. Sen kymmenen vuotta kun oli jo elämä pyörinyt saliharrastuksen ympärillä, niin kyllä nyt on viimeinen nousu. Sitten jäähdyttelen jossain vaiheessa ja nautin niistä jutuista mitkä on jäänyt tekemättä tämän takia. Möröksi kun ei minua luotu.

Ja joo eihän sitä voi treenaamatta samaa määrää syödä kuin aktiivisesti treenaava, olematta lihava. Treenaamattomuuden myötä kun lihasmassaakin karisee pois, niin peruskulutuskin tippuu. Lisäksi kun sillon harvoin on hirveästi väliä paljonko painaa. Minä ainakin voisin 75kg painaa ihan hyvillä mielin laihalla ja kireällä kropalla, jos ei olisi tavoitteita lihasmassan tai voiman suhteen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Yksilökohtaista. Riippuu aineenvaihdunnasta ja haluaako painaa minkä verran. Tottakai minäkin pärjään vaikka 2 x päivässä syömällä eikä edes tee pahaa. Mutta laihdun silmissä nopean aineenvaihdunnan takia. Enkä halua olla enää laiha kun olin koko nuoruuden. Toisaalta voin myös syödä paljon lihomatta. Eli kyllä syön tasaisen paljon treenasin tai en. Velipojilla taas on niin että lihovat heti 10 kg kun syövät vähänkin liikaa. Ovat välillä 80 kilosia ja välillä 100 kilosia. Riippuu miten syö. Ps. Jokainen on erilainen.

Syöminen on kyllä varmasti se ärsyttävin puoli näitä hommia. Itse olen kanssa aina ollut hard gainer (teininä mitat pahimmillaan 57kg/180cm) ja ongelman ydin kiteytyy ruokahaluun jota ei ole, tai se on usein lähinnä negatiivinen. Siksi sitä saattaa joskus vain unohtaa syödä jonain päivänä. Joskus useampanakin.
Ikä ja vakiintuneemmat rutiinit jeesaa nykyään tietysti paljon, mutta edelleen normaalitilanteessa (ilman treeniä ja jatkuvaa syömisen tarkkailua) paino hakeutuu itsesään 64-67 kilon välimaastoon. 2004-2005 välisenä aikana sain ankaran treenin ja bulkin combolla painon 83 kiloon asti (teki mieli testata), mutta noin 4 vuoden treenitauon myötä vuoden 2019 lopulla vaaka kertoi jälleen 65 kiloa. Nyt, lähes tarkalleen vuosi myöhemmin, se näyttää reippaamman iltapalan jälkeen 75kg kun syömiseen ja treeniin on taas tullut satsattua.

Ei sillä, toisaalta mieluummin periaatteessa näin päin, varsinkin kun tavoitteena ei varsinaisesti ole nostella mitään kovia rautoja. Tuntuu melkein, että tuo ~75 kilon omamassa on ihan sopiva, kun vaan kropan koostumuksen saa vielä vähän paremmalle mallille. Mutta aktiivista ylläpitoa se vaan vaatii.

Eilen oli jollain mimmillä hieman liikaa hajuvettä ja tuoksu oli melko pistävä. Otin enemmän etäisyyttä ja tein treenin loppuun. Treenin jälkeen pukkarissa joku kundi suihkutteli koko vartalon läpi jollain vanilja Axe suihkeella ja taas tuli hieman paha olo hajusta. Tää kaveri teki tän 7-10sekkaa kestävän täydellä teholla suihkuttelun vielä ennen treeniä. En ymmärrä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom