Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tänään salilla potutti. Olin menossa kyykkäämään ja olikin normaalia pahempi ruuhka. Kaikki 5 kyykky räkkiä varattuna. Joskus sitä voi joutua hetken jonottelemaan, mutta tässä tapauksessa potutti se, millaisessa käytössä räkit olivat jonon kertymisestä huolimatta.

2 henkilöä kyykkäsi, ok. 1 teki mavea ja lepuutti tankoa sarjojen välissä räkissä. 1 teki kulmasoutua ja lepuutti myös tankoa räkissä. Viimeinen teki olankohautuksia ja myöskin lepuutti tankoa räkissä.

Jotenkin voisin kuvitella, että kolmella noista ei ihan pakollista tarvetta varata noita liikkeitä varten räkkejä, varsinkaan kun porukka jonottaa kyykkäämään. Siinä vielä reiluja sarjataukoja paskaa jauhaen ja pällystellen ihmeissään kun taitaa jonoa kertyä.

Noh, 10min jonotuksella tällä kertaa selvisin muiden jääden perääni jonottamaan, eikä kukaan meistä muutamasta jonottajasta kehdannut mennä kysymään, voisiko joku näistä luopua räkistään. Yksi taisi käydä yhdeltä tekijältä kysymässä, onko monta sarjaa jäljellä.

Siitä huolimatta voisi olla ihan semmoisia kirjoittamattomia kohteliaita salietiketti juttuja miettiä, kun kyseessä oli kuitenkin ainakin useamman vuoden kokeneita treenaajia, että hieman arvioisi ympäriltään tilanteita. Ei kaatunut treeni tuohon, mutta siinä hetkessä hieman vitutti.

Tämmösessä tilanteessa vaan rohkeasti kysymään, voisitko tehdä tuota paikassa x niin mie pääsen tähän kun en voi kyykkyä tehdä muualla.

Noin oon ite aina toiminut ja 99% ajasta on henkilö "siirtoon" suostunut kun sen esittää asiallisesti.

Jos joku tuosta loukkaantuu, eikä suostu siirtymään, sitten vaan odotellaan. Turha lähteä kiukutteluun mukaan.

Olen itsekkin ollut mm tilanteessa jossa oon tehnyt leukoja eräässä räkissä, vaikka olisin niitä voinut muualla tehdä (tuossa parempi tanko), näin kun eräs tyyppi tuli siihen siihen malliin pyörimään että on räkille tulossa, mutta ei vaan viitsi mitään sanoa, istui penkillä, räpläsi puhelintaan, niin menin kysymään kaverilta että haluutko tähän, voin tehdä nää muualla. Järjestely kävi kaverille ja kaikki oli iloisia! Eli kysykää vaan rohkeasti! Ei siihen kysymiseen kuole ja vaikka se siinä räkissä soutua tekevä olisi idiootti, eikä moiseen suostu, ei siitäkään kannata ottaa kierroksia. Sitten vai odotellaan.

E:

Ja itteeni ei ärsytä salilla mikään. Ehkä ainut harmituksen aihe on huonot tangot ja se jos salin painovalikoima on pääsääntöisesti bumber kiekkoja.

Viimeksi muokattu:
Sittenkun sattuu kaksi vastakkain tuolla sinun periaatteella toimivaa, niin onko seuraava vaihe turpaan ja että viimeinen tajuissaan pättää, kumpi siirtyy?

Minä en kuitenkaan salin omistaja ole, joka päättää, mitä liikettä saa missäkin laitteessa tehdä. Toki voi käydä kysymässä mahdollisuutta siirtäytyä toiseen paikkaan, jos nousee sietokyvyn yli tilanne.

On tullut niitäkin tilanteita että olen joskus käynyt kysymässä mave mummoilta, jotka samalla tapaa räkin varasivat pelkästään painojen vaihtoa varten, niin näyttivät lähinnä suuttuvan ja tiuskivan takaisin että he kyllä oikeasti sitä räkkiä tarvitsevat.

Yllättävän moni noissakin tilanteissa osaa vetää herneet nenään siitä asiallisesta sanomisesta / kysymisestäkin. Sitten se kynnys käydä samaa kysymässä seuraavalta hieman nousee. Semmosta se välillä. Tämmöisessä 5 räkin tilanteessa helposti jää ensisijaisesti odottamaan, että yksi vapautuu.
Se oiskin jännä nähdä, että kuinka kauan nokittelu jatkuu. Tähän mennessä on loppunut viimeistään siihen, kun heittää vastapuolen salikamat hevon vittuun, ja kehottaa siirtymään muualle satujumppailemaan.
Äärimmäisiä tilanteita nämä toki, ja harvoinhan näitä tulee. Mutta ihan näin tarinan kautta yritin kertoa, että pitäkää ne omat puolenne, jos ne on teistä sen arvoisia.

Se oiskin jännä nähdä, että kuinka kauan nokittelu jatkuu. Tähän mennessä on loppunut viimeistään siihen, kun heittää vastapuolen salikamat hevon vittuun, ja kehottaa siirtymään muualle satujumppailemaan.
Äärimmäisiä tilanteita nämä toki, ja harvoinhan näitä tulee. Mutta ihan näin tarinan kautta yritin kertoa, että pitäkää ne omat puolenne, jos ne on teistä sen arvoisia.
Voi ei, olis kyllä kamala tilanne jos tuommosta alkais olemaan omalla salilla. Mesoamista ja toisten kamojen paiskomista. Sun käytösopas vaikuttaa sellaiselta että ihmiset alkaa pelkäämään ja vaihtamaan salia. Minä ainakin alkaisin.

Kerran oli joku, oletetusti n. 40v aloittelija varannut kaksi kyykkyhäkkiä salilla. Toisessa teki pystypunnerrusta 30kglla ja toisessa kulmasoutua 40kglla. Kulmasoutu siis pidikkeissä sarjojen välissä.
Kysyin että kumpaa häkkiä tarvitset? "Molempia, on vielä kesken."
" Et tosiaan tarvitse kuin toisen, kumman haluat?"

Jotain mutisi treeniohjelmastaan jne. Yritin vielä ehdottaa että pitää sen punnerrustelineensä kun soudun voisi tehdä lattialta. Ei kelvannut. Lopetti molemmat.

(salilla 2 häkkiä.)

Kerran oli joku, oletetusti n. 40v aloittelija varannut kaksi kyykkyhäkkiä salilla. Toisessa teki pystypunnerrusta 30kglla ja toisessa kulmasoutua 40kglla. Kulmasoutu siis pidikkeissä sarjojen välissä.
Kysyin että kumpaa häkkiä tarvitset? "Molempia, on vielä kesken."
" Et tosiaan tarvitse kuin toisen, kumman haluat?"

Jotain mutisi treeniohjelmastaan jne. Yritin vielä ehdottaa että pitää sen punnerrustelineensä kun soudun voisi tehdä lattialta. Ei kelvannut. Lopetti molemmat.

(salilla 2 häkkiä.)

Itellä oli samanlainen kulmasoutukeissi, kun tanko piti otaa telineestä ja salilla vaan yksi räkki. Kysyin kohteliaasti voisitko ottaa tangon lattiasta että voin kyykätä. Ei kuulema mielellään ottaisi kun tuosta kivempi ja kaupan päälle vielä hiukan tiuski miulle, mutta sitten kun tarjouduin nostamaan painot kaverille soutu asentoon joka sarjaan, pystyikin hän itse ottamaan tangon maasta. En tiedä loukkaantuiko tuosta vai ei, mutta eipä se minnuu hetkauta. Jos hän olisi välttämättä halunnut telineestä ottaa, eikä miun nostoapu olisi kelvannut, olisin toki odottanut vuoroani.

Eräällä salilla on muuten ihan omistajan toimesta laitettu laput seinälle tämmöisiä tapauksia silmällä pitäen. Siis tyyliin että hauiskäännöt voi tehdä muualla kuin räkissä, jos siihen olisi tulossa joku kyykkäämään, eikä ruuhka-aikaan varata montaa laitetta / telinettä. Hienoa toimintaa omistajalta (y)

Eräällä salilla on muuten ihan omistajan toimesta laitettu laput seinälle tämmöisiä tapauksia silmällä pitäen. Siis tyyliin että hauiskäännöt voi tehdä muualla kuin räkissä, jos siihen olisi tulossa joku kyykkäämään, eikä ruuhka-aikaan varata montaa laitetta / telinettä. Hienoa toimintaa omistajalta (y)
Mä vähän vierastan tällaisia "painot takaisin telineisiin", "ethän tee hauiskääntöä kyykkyräkissä", "älä paisko käsipainoja", "ethän tee kyykkyä ilman housuja" -tyylisiä lappuja, koska näiden pitäisi olla jokaiselle itsestään selviä asioita.

Ikävä kyllä keskuudessamme kulkee tapauksia joilla ei ole älyllisiä edellytyksiä tai mielenkiintoa huomioida muita ihmisiä.

Mä vähän vierastan tällaisia "painot takaisin telineisiin", "ethän tee hauiskääntöä kyykkyräkissä", "älä paisko käsipainoja", "ethän tee kyykkyä ilman housuja" -tyylisiä lappuja, koska näiden pitäisi olla jokaiselle itsestään selviä asioita.

Ikävä kyllä keskuudessamme kulkee tapauksia joilla ei ole älyllisiä edellytyksiä tai mielenkiintoa huomioida muita ihmisiä.

Niinhän niiden pitäisi olla, mutta maailma ei valitettavasti toimi noin.

Ja pätee siis myös salimaailman ulkopuolellekkin tämä.

Eiköhän toi oo lähinnä iäkkäiden vikinää. Jos sillä on sulle merkitystä miten paljon joku käyttää luuria salilla, niin rakenna itselle oma sali ja faradayn häkki
Taitaa olla ketjun idea sinulta hukassa. Se että joku potuttaa, ei tarkoita että oma treeni menee pilalle. Ketjun idea on kertoa potutuksen aiheista. Vaihdatko itse kauppaa jos joku myyjä on joskus mulukku? Rakennat oman kaupan niin saat yksinään ostella ? Mulle on yks ja sama mitä muut tekee salilla. Vaikka vituttaa ei vaikuta treeneihini.

Että näinkö se huoli unohtuneista käytöstavoista manifestoituu siihen, kuinka itse kanssaihmisillesi puhut?
Samaa katselin. Oma käyttäytyminen tuota tasoa, niin ei ole hirveästi varaaarvostella muita. Jos on itse asiallinen niin yleensä saa vastaava käytöstä muilta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kyllä siellä taidetaan ihan vaan somea plärätä. Kattelisivat oikeita perseitä.
Ei voi katsella. Pakkiksen salikarjujen mielestä koko kehitys pysähtyy ja treeni menee ihan hukkaan jos katselee perseitä sarjatauolla. Pitää olla huppari päässä ja tuijottaa äkäsenä lattiaa sekä kuunnella örinämusiikkia. Treenin pitää olla vakava tapahtuma.

Taitaa olla ketjun idea sinulta hukassa. Se että joku potuttaa, ei tarkoita että oma treeni menee pilalle. Ketjun idea on kertoa potutuksen aiheista. Vaihdatko itse kauppaa jos joku myyjä on joskus mulukku? Rakennat oman kaupan niin saat yksinään ostella ? Mulle on yks ja sama mitä muut tekee salilla. Vaikka vituttaa ei vaikuta treeneihini.

Yritin lähinnä kannustaa olemaan positiivisempi. Valitat kokoajan jostain. Millon nuoret tekee sitä ja tätä, millon joku karju huppupäässä on liian tosissaan ja millon mitäkin.
Ois elämä helpompaa jos ei ihan kaikesta mieltä pahoittaisi

Ei voi katsella. Pakkiksen salikarjujen mielestä koko kehitys pysähtyy ja treeni menee ihan hukkaan jos katselee perseitä sarjatauolla. Pitää olla huppari päässä ja tuijottaa äkäsenä lattiaa sekä kuunnella örinämusiikkia. Treenin pitää olla vakava tapahtuma.
Joo, et keskity treenin jos pystyt havainnoimaan ympäristöäsi. Tosimies ei näe eikä kuule mitään, vaan tuijottaa sarjatauolla tyhjyyteen ja käy transsin omaisessa tilassa läpi seuraavaa sarjaa.

Eikös testot nouse jos näkee viehättävän [sukupuolen]? Minun päivä ainakin paranee. Ja se on sitä reunalla elämistä kun koitat olla jäämättä kiinni. Alkupäässä treeniä jos pyörii vaan numerot päässä niin ei siinä jouda kattelemaan mutta pumppijumppaa tehdessä sitten.

Hyvät reenipäivät on kuitenkin ne kun ei tarvitse edes biisiä vaihtaa, puhelin pysyy laukussa ja transsissa paiskoo menemään.

Itseäni ärsyttää juuri se ettei voida kysyä, että saako laitetta käyttää välissä tai kerrota jos joku tekee väärässä paikassa väärää liikettä. Myöhemmin vain netissä valitetaan mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Ystävällisesti voi mielestäni opastaa oikeasta paikasta suorittaa liikkeitä ja kysyä saako tulla suorittamaan oman settinsä. Suurin osa ei tiedä tekevänsä väärin jos he tekevät esim hauiskääntöä kyykkyräkissä (pitäisi tietää), mutta kaikki me toimitaan joskus erheellisesti. Avataan suu ja keskustellaan asioista myös siellä salilla varsinkin jos huomataan, että kyseessä selkeä aloittelija. Ystävällisesti ja rakentavasti.

Toinen yhtä hauska ryhmä, jotka etukäteen noita samoja räkkejä varaavat. Joskus joku tehnyt räkin edessä mavea käyden sarjatauolla roikkumassa räkissä ja muutenkin pyörinyt räkin sisällä sarja tauolla. Selvästikään kun ei räkkiä käytä niin noissa ihan helppo ja selvä käydä kysymässä, että "teetkö siinä räkissä?" kun kuitenkin istuu siinä turvarautojen päällä sarjataukoa pitäen. Parhaimmat tapaukset toteavat, että ihan just olen siinä aloittamassa, että kyllä tarvitsen sitä räkkiä ihan heti.. Nätti etukäteen varaus. Ei noidenkaan sankarien kanssa jaksa alkaa vääntää, tapella tai opettaa käytöstapoja.

Yritin lähinnä kannustaa olemaan positiivisempi. Valitat kokoajan jostain. Millon nuoret tekee sitä ja tätä, millon joku karju huppupäässä on liian tosissaan ja millon mitäkin.
Niin... Huomaatko mikä tämä ketju on ? Tähän kootaan valitukset. Voisit osoittaa tuon kommenttisi jokaiselle ketjussa olevalle. Miksi pitäisi tulla mikä potuttaa ketjuun jakamaan ilosanomaa. "Mikä ilahdutti salilla" ketju on sitä varten. Vinkkinä sinulle.

Eikös testot nouse jos näkee viehättävän [sukupuolen]? Minun päivä ainakin paranee. Ja se on sitä reunalla elämistä kun koitat olla jäämättä kiinni. Alkupäässä treeniä jos pyörii vaan numerot päässä niin ei siinä jouda kattelemaan mutta pumppijumppaa tehdessä sitten.

Hyvät reenipäivät on kuitenkin ne kun ei tarvitse edes biisiä vaihtaa, puhelin pysyy laukussa ja transsissa paiskoo menemään.
Mulla ainakin menee koko homma yli jos keskityn treeniin ylitosissaan. Pää räjähtää. Monella menee homma liian vakavaksi. Sitten tulee burn outeja ja ylikuntoja. Itselle ei toimi jos kelaan koko treenin ajan pelkkää seuraava sarjaa. Saan lihakset ja mielen paremmin rentoutumaan kun juttelen jollekin tai vaikka katson niitä perseitä. Ps. En istu muutenkaan sarjojen välillä. Keuhkot saavat paremmin happea seisten. Ja lihakset jäykistyvät istuessa. Varsinkin jalat. Pikku liike on parempi.

Mutta on tämäkin nähty😀 Tyyppi valittaa kun ihmiset valittavat valitusketjussa🤣 Terve...

Mulla ainakin menee koko homma yli jos keskityn treeniin ylitosissaan. Pää räjähtää. Monella menee homma liian vakavaksi. Sitten tulee burn outeja ja ylikuntoja. Itselle ei toimi jos kelaan koko treenin ajan pelkkää seuraava sarjaa. Saan lihakset ja mielen paremmin rentoutumaan kun juttelen jollekin tai vaikka katson niitä perseitä. Ps. En istu muutenkaan sarjojen välillä. Keuhkot saavat paremmin happea seisten. Ja lihakset jäykistyvät istuessa. Varsinkin jalat. Pikku liike on parempi.
Se on häilyvä raja se, pitää olla sopivan keskittynyt. Somea jos plärää joka välissä niin ei se tekeminenkään kovin tehokasta ole.
Ihan tuosta psyykkisestä syystä tykkään tehdä paljon variaatioita, esim lattiapenkissä ole niin paljon suorituspaineita kuin normaalissa penkissä. Tai jos etukyykyssä tulee huti niin se ahdistaa vähemmän kuin normaali kyykky.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom