Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kaiken kukkuraksi nuissa nykysalin penkeissä ei ole minkään näköisiä turvakaaria. Kerran läsähtänyt 110kg penkissä naamalle koska ei ollut kaaria ja ei ollut kiva kokemus, kun nenästä läsähti välirusto mutkalle :D

Treenit mennyt päin vittua. Uudella salilla penkkipunnerruspaikat sysisurkeita, kapeita, liukkaita, en tiedä mihin käyttöön nuo on mutta penkkiä niissä ainakaan ei voi tehdä. Painoja ei saa pudottaa maahan koska kanssatreenaajat ja lattia kuulema kärsii, mankun käyttö kiellettyä. Oma vika kun en ottanut salinsäännöistä ja systeemeistä tarpeeksi selvää ennen jäsenyyttä. Ei taida nuo ketjusalit olla minua varten, joten puljun vaihtoon :)
Kaiken kukkuraksi nuissa nykysalin penkeissä ei ole minkään näköisiä turvakaaria. Kerran läsähtänyt 110kg penkissä naamalle koska ei ollut kaaria ja ei ollut kiva kokemus, kun nenästä läsähti välirusto mutkalle :D
Kai noille hissuttelusaleille on käyttäjäkuntansa mutta sitten kun penkeissä ei ole pinnoja niin on penniä venytetty eikä ajateltu käyttäjää. Aina voi toki tehdä räkissä mutta sellasilla saleilla nekin on yleensä huonoja siihen tarkoitukseen. Kuitenkin hyvin pienellä prosentilla kävijöistä on ylipäänsä treenikaveri saati sitten sellainen joka osaa varmistaa, jos on ihan kujalla niin ei siihen tankoon kerkeä kiinni ennen kun se on nenässä. Laitevalmistajatkin vois vähän keräillä itteensä, penkit ois paljon parempia jos muutaman reiän löis lisää säätövaraa ja koukut ei ois niin syvät, toinen noista ei edes maksa mitään. Osassa joutuu nostamaan 30mm tankoa ensin ylös että sen saa ulos. Paikallisella on eleikot joista on rullilta äärimmäisen helppo ottaa yksin tanko käsiin niin olen vähän pilalle lellitty.

Tiivistettynä siis potuttaa kun ei meinaa kunnollista salia löytyä, tai on vaikka minkälaista kallista laitetta mutta ihan perusasioista on säästetty joka sentti.

Tämä ei potuta vaan lähinnä huvittaa. Salilla oli taas Mr. taljahinkkaaja bodari. Käsipäivä käynnissä. Hauis liikkeet seuraavat : Hauiskääntö ristikkäistaljassa suoralla kahvalla. Sama yhdellä kädellä. Hauskääntö selällään lattialla maaten ristikkäistaljassa. Tuplahauikset ristikkäistaljassa. Scott penkki ritikkäistaljassa. Sama yhdellä kädellä. Sama jyrkemmällä kulmalla. Keskitetty hauis ristikkäistaljassa. Hauis polvillaan ristikkäistaljassa kippurassa. Hammer ristikäistaljassa. Hammer istuen. Hammer scotissa. Ojentajissa jatkui sama kaava. Push down. Push down yhdellä kädellä. Push down köydellä. Push down pelkällä vaijerilla. Ja kymmenkunta muuta kippurassa ja käppyrässä olevaa ojentaja taljaliikettä. Sarjoja joka liikeessä ainakin 5. Luonnollisesti joka liikkeessä neopreenivyö, voimnostovyö, rannetuet, kyynärpäälämppärit, ja versotkin tais olla. Ja tietty lippis väärinpäin ja tank toppi ja örinä päällä. Itse olin tehnyt hauis treenini siinä ajassa kun hän puki varusteita ja viritteli taljoja. En ollut ainoa joka katseli suu auki mikä sirkusliike tulee seuraavana.

Oliko ees massiiviset kädet? :P

Aika perus. Nlin 40cm🤔 Itse tein habaa raskailla painoilla levytangolla 5 sarjan pyramidin. Vartti taisi mennä. Siinä sen päivän haba treeni. En nähnyt tarpeelliseksi hinkata mitään extraa, vaan lähdin kotiin palautumaan.
Varttiinhan saa vaikka 10 hauis/ojentaja supersettiä hyvinkin tehtyä, luulis riittävän yhelle päivälle tosiaankin ellei koko viikoksi

Varttiinhan saa vaikka 10 hauis/ojentaja supersettiä hyvinkin tehtyä, luulis riittävän yhelle päivälle tosiaankin ellei koko viikoksi
Jep ei pitäisi käsi treenissä kauaa mennä. En käsitä miten moni voi turata niin pieneen lihasryhmään 1-2 tuntia. Hauis on niin simppeli toiminnaltaan, että en näe mitään pointtia hakata sitä samassa treenissä puolenkymmenellä liikkeellä. Ihmetyttää myös miksi kaikkien käsi liikkeiden äidit hauiskääntö tangolla ja ranskalainen punnerrus ovat unohdettu. Kaikki korvattu taljoilla. Mun mielestä esim. hauis seisten taljassa on ihan marjanpoiminta liike jos vertaa samaa tangolla. Tankoliikkeet ovat paljon raskaampia. Ei tartte hinkata kymmeniä sarjoja.

Jep ei pitäisi käsi treenissä kauaa mennä. En käsitä miten moni voi turata niin pieneen lihasryhmään 1-2 tuntia. Hauis on niin simppeli toiminnaltaan, että en näe mitään pointtia hakata sitä samassa treenissä puolenkymmenellä liikkeellä. Ihmetyttää myös miksi kaikkien käsi liikkeiden äidit hauiskääntö tangolla ja ranskalainen punnerrus ovat unohdettu. Kaikki korvattu taljoilla. Mun mielestä esim. hauis seisten taljassa on ihan marjanpoiminta liike jos vertaa samaa tangolla. Tankoliikkeet ovat paljon raskaampia. Ei tartte hinkata kymmeniä sarjoja.
Yhden käden hauiskääntö niin että se alkaa selän takaa venytyksestä on kyllä pirun kova, mutta kieltämättä muut taljaversiot on turhahkoja 💪

Taljassa on se etu, että siinä saa helpommin suurimman rasituksen siihen kohtaa liikettä kuin haluaa ja saa helpommin tehtyä supistavia ja venyttäviä liikkeitä. Esim hauiskääntö tangolla seisten ihan perusversiona ei anna hauiksen supistuneessa asennossa kuormaa juuri yhtään, mutta teepä se taljassa niin, että otat yläkahvan ja vedät kohti naamaa tai yhdellä kädellä korvan viereen, niin supistus on sellainen että tuntuu koko hanska räjähtävän.

Sama juttu venyttävässä asennossa. Tavallisessa hauiskäännössä et edes saa venytystä. Yksi tapa on tehdä käsipainoilla vinopenkillä niin, että kädet roikkuu takaviistoon, mutta siinäkään ei ole kuormaa heti lähdössä. Mutta otapa taljassa yhden käden alakahva, seiso selin taljaan parin metrin etäisyydellä niin että käsi sojottaa alaviistoon taakse, niin saat jo venyttävässä asennossa sellaisen kuorman, että huomaat kyllä eron.

Hauis toimii eri tavalla kun olkavarsi on eri asennoissa, joten hauikselle on hyödyllistä tehdä tällaisia eri variaatioita. Eikä talja ole yhtään sen huonompi kuin levytanko. Jos on, niin teet jotain väärin. Perus taljaversioonkin saat ihan eri ulottuvuuksia riippuen siitä miten kaukana taljasta seisot, eli riippuen siitä mistä kulmasta vaijeri tulee. No, näistäkin huolimatta mainitsemasi herrasmies ei tuntunut olevan ihan kartalla miksi se tekee mitäkin liikettä, koska pelkkä kehon asennon muutos ei takaa sitä, että hauikselle saa erilaista rasitusta. Sitä paitsi maksimissaan kolme liikettä pitäisi olla jo tarpeeksi, eli ihan perusversio ja sen lisäksi supistava ja venyttävä.

Viimeksi muokattu:

Ranskalaisesta ei kaikkien kyynärpäät tykkää vaikka hyvä liike onkin. Itsekkin teen sen nykyään käsipainoilla vaikka ei niin hyvä olekkaan, mutta kyynärpää ei kipeenny. Pitkään minullakin sitä kesti tehdä pääliikkeennä, mutta ilmeisesti jonkinlainen ylirasitus tuli kun tein samaan aikaan muutamaa uuttaa ojentajaliikettä. Sen jälkeen tangolla tehtynä ollut melkoista myrkkyä toiselle kyynärpäälle. Ei tuo toinen ojentaja/kyynärpää seutu ole muutenkaan ihan toista vastaava kun on kerran leikattu kun luu meni poikki.
Enkä ilmeisesti ole ainut jolle tuo aiheuttaa kipuja. Oli vielä yksi suosikkiliikkeistä itellä.

Toki hauis ja ojentajaliikkeitä on hyvä vaihtaa välillä. Moni ei vain ymmärrä liikkeiden funktiota. Tekevät täysin saman liikkeen samasta kulmasta. Vain eri kahva. Ei kropan asennon muuttaminen vänkyrä asentoon muuta välttämättä hauiksen liikettä yhtään. Ja samassa reenissä ei tartte tehdä kuutta hauisliikettä tai 4 kymmentä sarjaa🤦‍♂️ Moni reenaa hauista enemmän kuin jalkoja. Totta että ranskis ottaa kyynärpäihin kun treenivuosia on paljon mittarissa. En näkisi silti että ranskis on kyynärpäät tuhonnut, vaan ylirasitus. Kyllä alottelijoiden kannattaa ranskista tehdä. Varmasti yksi parhaimpia massa ja voimaliikkeitä ojrntajille. Itsellä riittää yksi kova sarja niin ojentajat tulevat kipeäksi. Taljoilla voi jyystää kymmenen sarjaa eikä merkkiäkään lihaskivusta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Toki hauis ja ojentajaliikkeitä on hyvä vaihtaa välillä. Moni ei vain ymmärrä liikkeiden funktiota. Tekevät täysin saman liikkeen samasta kulmasta. Vain eri kahva. Ei kropan asennon muuttaminen vänkyrä asentoon muuta välttämättä hauiksen liikettä yhtään. Ja samassa reenissä ei tartte tehdä kuutta hauisliikettä tai 4 kymmentä sarjaa🤦‍♂️ Moni reenaa hauista enemmän kuin jalkoja. Totta että ranskis ottaa kyynärpäihin kun treenivuosia on paljon mittarissa. En näkisi silti että ranskis on kyynärpäät tuhonnut, vaan ylirasitus. Kyllä alottelijoiden kannattaa ranskista tehdä. Varmasti yksi parhaimpia massa ja voimaliikkeitä ojrntajille. Itsellä riittää yksi kova sarja niin ojentajat tulevat kipeäksi. Taljoilla voi jyystää kymmenen sarjaa eikä merkkiäkään lihaskivusta.
Nää on sit taas niitä kuuluisia makuasioita. Ite en tykkää ollenkaan tehdä mitään ojentajaliikettä niin että kädet menee pään yläpuolelle, eli kaikki on korkeintaan korvien kohdalla kässäreillä ja tangolla korkeintaan kaulalle. Pushdowneilla ja ihan kapealla penkillä saan ojentajat tuleen. Mut on kans kyynärpäät arat vähän kaikelle niin pitää vältellä ylimääräistä rasitusta. Vanha kunnon hammer curl tekee hyvää ranteille ja sen myötä kyynärpäille ja ikinä en oo nähny hyvää syytä tehdä tangolla ja/tai mahdollisimman isolla painolla. Mitä pienempi kuorma sen parempi, kunhan saa hyvän pumpin. Ja jos on narukädet niin voihan ne vaatia enemmän huomiota kuin koivet. Mutta näin voiman perässä treenatessa fiksumpaa ajankäyttöä on vaan tehdä haukkaa johonkin väliin muutama sarja päätyyn ja se siitä.

Jotta tää liittys aiheeseen niin valitanpa kyynärpäistä.

Olen käynyt kuntosalilla 30 vuotta. Kun aloitin, treenaaminen ei ollut valtavirtaa. Ihmiset osasivat käyttäytyä salilla. Painot LAITETTIIN SINNE MISTÄ NE OTETTIINKIN, ELIKKÄ NIILLE KUULUVILLE PAIKOILLE. Goulds gymillä Rautatientorilla tyyppi, joka ei ymmärtänyt tätä olisi saanut porttikiellon.

Tämä on ikuisuusongelma. Parasta on, kun joku jättää jalkaprässiin 50 kilon kiekot. Itse selkävikaisena en mielelläni niitä nostele.

Puhumatattakaan jostain hennosta naisesta. Ei Vittu!

Viimeksi, kun olin salilla siellä oli nuorehko jannu.( 15-25) Kaveri jätti käsipainotki lattialle. kyykkäsi, levyt jäi tankoon. maastavedossa sama juttu. En jaksa enää sanoa, taikka puuttua.

Viimeksi muokattu:
Olen käynyt kuntosalilla 30 vuotta. Kun aloitin, treenaaminen ei ollut valtavirtaa. Ihmiset osasivat käyttäytyä salilla. Painot LAITETTIIN SINNE MISTÄ NE OTETTIINKIN, ELIKKÄ NIILLE KUULUVILLE PAIKOILLE. Goulds gymillä Rautatientorilla tyyppi, joka ei ymmärtänyt tätä olisi saanut porttikiellon.

Tämä on ikuisuusongelma. Parasta on, kun joku jättää jalkaprässiin 50 kilon kiekot. Itse selkävikaisena en mielelläni niitä nostele.

Viimeksi, kun olin salilla siellä oli nuorehko jannu.( 15-25) Kaveri jätti käsipainotki lattialle. kyykkäsi, levyt jäi tankoon. maastavedossa sama juttu. En jaksa enää sanoa, taikka puuttua.

Joo ennen raudannosto oli huomattavasti biljardia herrasmiesmäisempi herrasmieslaji,
2k puolenvälin jälkeen alkoi kuntoilubuumi/trendi...(eikä silloin vielä ollut edes youtubea saati nykyistä somekulttuuria), nyt ollaan tässä: 10 sivua putkeen koskee epäsiistejä :david: eja
Meillä oli ennen 17kg kiekot prässin pohjalla, joku on vaihtanut ne tosiaan 50kg lätyiksi...

Mun mielestä riippuu täysin salista. Äijäluolissa on karumpi meno. Itse vaihdoin luolat nykyaikaiseen saliin. Parin vuoden aikana ei ole kukaan jättänyt kertaakaan mihinkään painoja. Ongelman aiheuttavat lähinnä isot örisevät äijät. Joillain ego niin suuri ettei osata tapoja. Ei pyyhitä hikilammikoita penkeistä, heitellään kässäreitä ja levyjä ( että kaikki varmasti huomaavat miten paljon on voimaa) ja jätetään painot laitteisiin ( treenaan niin kovaa ettei tartte viedä painoja takaisin paikalleen🤦‍♂️). Toki valtaosa isoista karjuista on fiksuja, mutta heistä silti löytyy ne käytöstavat unohtaneet.

Olen sitä mieltä, että saleille tulisi hankkia painonnostoon soveltuvia levypainoja. Niillä pystyy tekemään kaikkea fitnesshommista voimailuun. Mutta ei, kellarisaleillekin hankitaan niitä "reikäkahvalla" varustettuja onnettomia kiekkoja, jotka eivät ole mistään kotoisin.

Olen sitä mieltä, että saleille tulisi hankkia painonnostoon soveltuvia levypainoja. Niillä pystyy tekemään kaikkea fitnesshommista voimailuun. Mutta ei, kellarisaleillekin hankitaan niitä "reikäkahvalla" varustettuja onnettomia kiekkoja, jotka eivät ole mistään kotoisin.
Hinnasta tuo on kiinni.

Molemmat polvet tulehtui, ei pahasti, mutta niin että särkee ja vihloo. Ilmeisesti vatsataudin jälkiseuraamuksina. Etureidet kiristyy aivan väkisten vaikka niitä yrittää kevyesti venytelläkkin. Pelkästään työpäivä tekee sen että polvia kuumottaa. No en nyt ole puntilla 1,5 viikkoon käynyt, ja kyllä tänään on pakko mennä yläkroppa jumppaamaan....

Asiaan liittymättömät loukat taas murheenkryyninä :(
Paukahti kramppien takia tälläkertaa lavan kiinnikkeet..
Johan tästä oli melkein 7vko kun meni kylkiluut.
Tää on vaan vitusti kipeämpi ja pidempi vaurio nyt.
Kävin 1pvä ennen pyytämässä relaksantteja ja/tai piikkiä,
en saanut. Seuraavana päivänä jonon kärkipäähän päivystyksestä
kun ei oikein pystynyt enää hengittämään, veti itkuiseksi ja hiki
kylvin. Sain jotain pillereitä, vähänkerrassaan kokeilin, eilen söin
täyden paketillisen kahdesta jotka sain ja ei auttanut kipuun.
Vkl meillä "ei saa mennä selkäkivun takia", jos ei tarii ihan
ambulanssia soittaa. Maanantaihin ihmetellessä siis.

Mun mielestä riippuu täysin salista. Äijäluolissa on karumpi meno. Itse vaihdoin luolat nykyaikaiseen saliin. Parin vuoden aikana ei ole kukaan jättänyt kertaakaan mihinkään painoja. Ongelman aiheuttavat lähinnä isot örisevät äijät. Joillain ego niin suuri ettei osata tapoja. Ei pyyhitä hikilammikoita penkeistä, heitellään kässäreitä ja levyjä ( että kaikki varmasti huomaavat miten paljon on voimaa) ja jätetään painot laitteisiin ( treenaan niin kovaa ettei tartte viedä painoja takaisin paikalleen🤦‍♂️). Toki valtaosa isoista karjuista on fiksuja, mutta heistä silti löytyy ne käytöstavat unohtaneet.

"Parin vuoden aikana ei ole kukaan jättänyt kertaakaan mihinkään painoja" Siis ilmeisesti jättänyt painoja väärille paikoille, vaan kaikki ovat vieneet painot oikeille paikoilleen?

Mistä löytynee tämä sali? Mielenkiinnolla odottelen vastausta!

Hikilammikko ongelma on joka salilla. Olen itsekin siihen syyllistynyt:(

"Toki valtaosa isoista karjuista on fiksuja, mutta heistä silti löytyy ne käytöstavat unohtaneet"

En ole samaa mieltä. Käytöstavat ovat unohtuneet ylipäänsä ihmisiltä.

Vanhat ihmiset tietävät mitä "kohteliaisuus tarkoittaa". Kun äitini oli nuori, naiset käyttivät pitsihansikkaita. Kesällä.

Siinä on käytöstapaa nykynuorisolle.

"Parin vuoden aikana ei ole kukaan jättänyt kertaakaan mihinkään painoja" Siis ilmeisesti jättänyt painoja väärille paikoille, vaan kaikki ovat vieneet painot oikeille paikoilleen?

Mistä löytynee tämä sali? Mielenkiinnolla odottelen vastausta!

Hikilammikko ongelma on joka salilla. Olen itsekin siihen syyllistynyt:(

"Toki valtaosa isoista karjuista on fiksuja, mutta heistä silti löytyy ne käytöstavat unohtaneet"

En ole samaa mieltä. Käytöstavat ovat unohtuneet ylipäänsä ihmisiltä.

Vanhat ihmiset tietävät mitä "kohteliaisuus tarkoittaa". Kun äitini oli nuori, naiset käyttivät pitsihansikkaita. Kesällä.

Siinä on käytöstapaa nykynuorisolle.
Ja höpsis. Minusta nykynuoret on hyvin käyttäytyviä. Ne harvat perseilyt mitä näkee salilla on usein keski-ikäisten tai vanhempien suorittamia. Ehkä osa tietämättömyyttä, mutta varmaan osa myös moukkamaisuuttansa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom