Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mulla ihan sama. Ei tarvii kun muutama hassu päivä olla esim kipeänä ja sit pari ylimääräistä lepoa varmuuden varalta niin penkki tippunu sen 10kg alaspäin. Tuosta noustaankin sit vähintäänkin sen kuukauden verran, että saadaan tulokset takaisin :D Muissa liikkeissä ei niinkään mutta jonkinverran kuitenkin.

Mulla ihan sama. Ei tarvii kun muutama hassu päivä olla esim kipeänä ja sit pari ylimääräistä lepoa varmuuden varalta niin penkki tippunu sen 10kg alaspäin. Tuosta noustaankin sit vähintäänkin sen kuukauden verran, että saadaan tulokset takaisin :D Muissa liikkeissä ei niinkään mutta jonkinverran kuitenkin.
Jostain syystä myös penkki tuntuu olevan se joka ottaa eniten osumaa tauoista ja kalorivajeesta. Samalla mave saattaa nousta kun penkki jämähtää siihen paikkaan.

Saatanan kyynärpääkipu, tarkemmin sanottuna golfarin kyynärpää. Ja saatanan tyhmä kyynärpään omistaja. Se on jo pitkään kipuillut hauiskäännössä mutkatangolla aina ensimmäisessä sarjassa, mutta ei siitä ole mitään sen kummempaa seurannut, joten olen antanut mennä vain. Ja olen tiennyt, että se luultavasti johtuu ranteen koukistajien kireydestä ja sen ojentajien heikkoudesta, mutta olen ollut laiska ja tehnyt asian hyväksi jotain vain satunnaisesti. Viime keskiviikkona se sitten sanoi hauiskäännössä, että nyt riitti, kun kipu otti ja jäi. Tänään ensimmäinen salipäivä sen jälkeen ja vaikka se on jo parempi, niin penkkaamaan ei pysty. Tai pystyy, mutta ei viitsi, kun tuntemus on ikävän puoleinen. Ei viitsi kiusata enempää sitä. Keskityin aika paljon huoltavaan jumppaan.

Mun toistokestävyys. Pystäreissä (tangolla, kässäreillä, koneessa, kaikessa) jotenkin aika naurettavaa että 60kg:lla on taidettu ottaa kolmonen tangolla nyt tässä parhaimmillaan. No arvatkaapa millä painolla menee 3x12? 30kg. Ja niin että vikan sarjan vika toisto on jo melkein vedet silmillä ku tuntuu et olkapää räjähtää.

Penkissä vastaavaa kanssa, 1x95kg, 5x80kg, luultavasti kutonenkin tulisi 80kg jos ei muita sarjoja tarvis miettiä. 2x15 50kg ja sitten kolmannessa sarjassa 17 toistoa ja sitten failure. Aika törkee ero.

Toki, ei sillä että olisin pitkää sarjaa harjoitellut. Melkein kokoajan mennään 3-8 toiston alueella. Fyssari totes että toistokestävyyttä kannattais varsinkin olkapäissä alkaa kehittään, kun sen huomaa ihan arkielämässäkin välillä, ettei ne kovin pitkää rasitusta kestä.

Mun toistokestävyys. Pystäreissä (tangolla, kässäreillä, koneessa, kaikessa) jotenkin aika naurettavaa että 60kg:lla on taidettu ottaa kolmonen tangolla nyt tässä parhaimmillaan. No arvatkaapa millä painolla menee 3x12? 30kg. Ja niin että vikan sarjan vika toisto on jo melkein vedet silmillä ku tuntuu et olkapää räjähtää.

Penkissä vastaavaa kanssa, 1x95kg, 5x80kg, luultavasti kutonenkin tulisi 80kg jos ei muita sarjoja tarvis miettiä. 2x15 50kg ja sitten kolmannessa sarjassa 17 toistoa ja sitten failure. Aika törkee ero.

Toki, ei sillä että olisin pitkää sarjaa harjoitellut. Melkein kokoajan mennään 3-8 toiston alueella. Fyssari totes että toistokestävyyttä kannattais varsinkin olkapäissä alkaa kehittään, kun sen huomaa ihan arkielämässäkin välillä, ettei ne kovin pitkää rasitusta kestä.
Ojentajat on aina vähän sellaset että ne väsyy kaikissa punnerruksissa ekana ja se meno loppuu kuin seinään. Siitä ei pääse yli kuin raa’lla voimalla. Olkapäät on yleensä vaan heikot niin ne saa helposti tuleen. ’Toistokestävyydellähän’ ei sinänsä mitään tee, helpompi treenatakin jos lihaksesta loppuu puhti ennen keuhkoja.

Näinpä. Toistokestävyys kehittyy maksimi- ja perusvoimatreenillä hyvin pitkälle, ellei puhuta semmosista 30+ toiston sarjoista. 12 alkaa olemaan aika pitkä sarja jo ja ellei siihen kestoon selkeesti oo lahjoja, turha hakata päätään seinään.

Kyllä siihen kehitystä monilla keinoilla saadaan, mutta kyse on yksilön ominaisuuksista ja sillon ei kannata yleisohjeita tuijottaa. Itekin toki sanoit, ettet oo niitä ees tehny. Klustereillakin noihin saa voimapohjaista kautta kehitystä, jos nyt ihan pakko pidempään on jaksaa.

Olkapäiden ongelmat tuossa mielessä on enemmän jumijuttuja hartia-, rinta- ja yläselkäpuolella kuin lihaspuolen suorituskykyä.

Jaahas, nyt tuntuu, että eniten potuttaa kaikki. Mutta tarkemmin ajatellen potuttaa, että olen ensimmäistä kertaa eksynyt salille, jossa levypainot roimitaan tappeihin miten sattuu. Jengi vetää ihan muiniksina kaksivitosia kymppien päälle jne. Pahin vajakki on tietenkin se, joka järjestyksen ensimmäisenä sotkee.

Kai olen sitten jotenkin vanhaa koulua, kun ajattelen, että treenipaikoilla ollaan siivosti. Se on kunnioitusta muita urheilijoita, lajia ja palveluntarjoaa kohtaan.

Vähän kiinnostaisi, että ottaako/ottaisiko vastaava toiminta pannuun muita vähän kokeneempia jumppailijoita? Vai onko perseily uusi normi?

Jaahas, nyt tuntuu, että eniten potuttaa kaikki. Mutta tarkemmin ajatellen potuttaa, että olen ensimmäistä kertaa eksynyt salille, jossa levypainot roimitaan tappeihin miten sattuu. Jengi vetää ihan muiniksina kaksivitosia kymppien päälle jne. Pahin vajakki on tietenkin se, joka järjestyksen ensimmäisenä sotkee.

Kai olen sitten jotenkin vanhaa koulua, kun ajattelen, että treenipaikoilla ollaan siivosti. Se on kunnioitusta muita urheilijoita, lajia ja palveluntarjoaa kohtaan.

Vähän kiinnostaisi, että ottaako/ottaisiko vastaava toiminta pannuun muita vähän kokeneempia jumppailijoita? Vai onko perseily uusi normi?
Siis mitä, onko jossain saleja joissa ne levyt laitetaan edes suunnilleen oikein? Kyseessä on kuitenkin äärimmäisen yksinkertainen asia enkä pidä juuri minään ihmisiä jotka jättää tavarat päin helvettiä, osassa telineistä saattaa jopa lukea että mikä kiekko siihen kuuluu. Kui mukava ois mennä treenaamaan ilman että tarvii ensimmäisenä ettii levyjä pitkin salia.

Mä oon aina treenannut salilla jossa kiekkoja on joku 4kpl kumisia ja samat rautaisia. Ne laitellaan mihin sattuu ja miten sattuu, samanvärisiä joutuu etsimään
vääristä paikoista, mutta kun sali on joku alle 20m2 niin tätä ei ole koskaan voinut ongelmaksi laskea. Oon aina luullu että fyysisesti isommilla saleilla
vaan olis enemmän kiekkoja, mutta kyllä vituttaisi jos joutuisi esim. 50-100m erisuunnista hakemaan kiekkoparit :(

E: Kaikki, jos taas häiriinnytte kiekkojen sijainnista joita ette edes tarvitse, kannataa löysätä ruuvvia.

E2: Aiheeseenkin. Tänään potuttaa kun kunto ei kasva ryyppäämällä. Pakko lähteä kohta salille taas.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Eniten potutti edellisellä salilla. Ei itseni vuoksi vaan muiden kun jalkaprässissä 3 tappia mihin latoa kiekkoja ja yks niistä pystysuuntainen prässin päällä ja eikös joku ollut siihen latonut pystysuuntaiseen jonkun 50kg kiekon. Todella mukavaa varmasti jonkun hoikemman ihmisen lähteä sitä siitä nostamaan ensimmäisenä pois, että pääsee edes tekemään kyseistä liikettä. Joillekin se pelkkä kelkka voi olla riittävän suuri kuorma. Monet jättää kiekkoja laitteisiinkin ajatellen, että kai nyt tämän verran jokainen jaksaa tehdä mutta vastaus on että ei välttämättä jaksa. Asian pitäisi olla niinkin yksinkertainen, että kaikki painot otetaan laitteista pois jos ei siinä tee enään ja kiltisti laitetaan painot oikeille paikoilleen. Eipähän tarvitse vieressä treenaavaan pohtia, että onkohan kyseinen laite varattuna vai vapaana. Luulisi kuuluvan ihan yleisiin käytöstapoihin, mutta eipä nähtävästi.

Ottaa pannuun niin vietävästi, enkä ole vieläkään sopeutunut, vaikka olen käynyt kyseisellä salilla melkein 8 vuotta. Ainoa ongelma siellä ei ole se, että painot on väärissä paikoissa, vaan siellä on myös ihmeellinen kokoelma erilaisia painosarjoja ja kaikki niistäkin on ihan miten sattuu. Samassa tapissa on x, y ja z sarjaa päällekkäin, mutta kahta samanlaista ei peräkkäin. Se vasta ahistaa, kun itse ei voi tehdä asialle mitään. Kun oikeita paikkoja ei tavallaan ole, niin silloin joutuu itsekin laittamaan painon väärälle paikalle. Jos mä laitan 5 kg painon siihen tappiin missä lukee 5 kg, niin ei siitä tule yhtään sen parempi mieli kun siinä on pohjalla 10 kg ja 2.5 kg kiekkoja ja päällä lukot ja jonkun hikiset sukat. Ihan vitun sama siis mihin ne lykkää. Mutta jos siellä näyttää syystä tai toisesta olevan jonkinlainen järjestys, menen sen mukaan. Olen joskus koittanut järjestää sen telineen ja se on seuraavana päivänä räjäytetty. Ei sille vain voi mitään.

Tosin musta tuntuu, että tuohon ei montaa perseilijää tarvita, koska tuo ongelma on vähentynyt viimeisen vuoden sisällä ja nykyään telineet on paremmin järjestyksessä. Ei viimeisen päälle, mutta paremmin. Olisiko siis muutama naama vaihtanut salia tai lopettanut?

Eniten potutti edellisellä salilla. Ei itseni vuoksi vaan muiden kun jalkaprässissä 3 tappia mihin latoa kiekkoja ja yks niistä pystysuuntainen prässin päällä ja eikös joku ollut siihen latonut pystysuuntaiseen jonkun 50kg kiekon. Todella mukavaa varmasti jonkun hoikemman ihmisen lähteä sitä siitä nostamaan ensimmäisenä pois, että pääsee edes tekemään kyseistä liikettä. Joillekin se pelkkä kelkka voi olla riittävän suuri kuorma. Monet jättää kiekkoja laitteisiinkin ajatellen, että kai nyt tämän verran jokainen jaksaa tehdä mutta vastaus on että ei välttämättä jaksa. Asian pitäisi olla niinkin yksinkertainen, että kaikki painot otetaan laitteista pois jos ei siinä tee enään ja kiltisti laitetaan painot oikeille paikoilleen. Eipähän tarvitse vieressä treenaavaan pohtia, että onkohan kyseinen laite varattuna vai vapaana. Luulisi kuuluvan ihan yleisiin käytöstapoihin, mutta eipä nähtävästi.

Niin tämä. Itse kuulun niihin jotka tekee välillä pelkällä kelkalla semmosta kuntoutuspaskaa kun on polvet niin hajalla. Ja sit kun ei selkäkään ihan ehjä oo niin tosi paskaa välillä koittaa nostaa edes 20kilon kiekkoa yhtään mistään yhtään mihinkään kun vihloo niin vietävästi.

Tuo levypainojen levittely ympäriinsä kyllä itseäkin harmittaa, vaikka ei iso sali olekaan. Samaa huomaa käsipainojen kanssa että ei ikinä ole kaikki painot telineessä, vaan aina löytyy jostain nurkasta toiselta puolelta salia muutama. Nyt olikin salin ilmoitustaululle omistaja jo laittanut viestiä että omat jälkensä pitäisi siivota.

En tiedä miten muilla saleilla, mutta tuolla on noita desinfiointiaine pulloja ja paperia ripoteltu ympäri salia ja kirjalliset ohjeet monessa paikassa, jossa pyydetään pyyhkimään laitteet/kahvat käytön jälkeen. Tästäkin oli ilmoitustaululle tullut viestiä kun ihmiset ei noita käytä.

Se että salilla oli kaikki tavarat aivan sikin sokin. Hyvä ettei levypainot vielä kiini tangoissa. Vituttaa siivota toisten jälkiä että mahtuu toiminnalliselle alueelle tekemään yhtään mitään kun siellä on levypainot, kahvakuulat, kuminauhat ym. miten sattuu pitkin lattioita.

Ja sen lisäksi vituttaa että tämän päivän treeni luisti kuin kusi vastatuuleen vaikka sai lähes yksin ähkiä. Pah...

Tämä ei potuta vaan lähinnä huvittaa. Salilla oli taas Mr. taljahinkkaaja bodari. Käsipäivä käynnissä. Hauis liikkeet seuraavat : Hauiskääntö ristikkäistaljassa suoralla kahvalla. Sama yhdellä kädellä. Hauskääntö selällään lattialla maaten ristikkäistaljassa. Tuplahauikset ristikkäistaljassa. Scott penkki ritikkäistaljassa. Sama yhdellä kädellä. Sama jyrkemmällä kulmalla. Keskitetty hauis ristikkäistaljassa. Hauis polvillaan ristikkäistaljassa kippurassa. Hammer ristikäistaljassa. Hammer istuen. Hammer scotissa. Ojentajissa jatkui sama kaava. Push down. Push down yhdellä kädellä. Push down köydellä. Push down pelkällä vaijerilla. Ja kymmenkunta muuta kippurassa ja käppyrässä olevaa ojentaja taljaliikettä. Sarjoja joka liikeessä ainakin 5. Luonnollisesti joka liikkeessä neopreenivyö, voimnostovyö, rannetuet, kyynärpäälämppärit, ja versotkin tais olla. Ja tietty lippis väärinpäin ja tank toppi ja örinä päällä. Itse olin tehnyt hauis treenini siinä ajassa kun hän puki varusteita ja viritteli taljoja. En ollut ainoa joka katseli suu auki mikä sirkusliike tulee seuraavana.

Treenit mennyt päin vittua. Uudella salilla penkkipunnerruspaikat sysisurkeita, kapeita, liukkaita, en tiedä mihin käyttöön nuo on mutta penkkiä niissä ainakaan ei voi tehdä. Painoja ei saa pudottaa maahan koska kanssatreenaajat ja lattia kuulema kärsii, mankun käyttö kiellettyä. Oma vika kun en ottanut salinsäännöistä ja systeemeistä tarpeeksi selvää ennen jäsenyyttä. Ei taida nuo ketjusalit olla minua varten, joten puljun vaihtoon :)

Löin silmäkulmani smithin tankoon kun hain sen takaa varmistusrautoja penkkiin ja se smithi olikin yllättäen silmäkulman korkeudella kun käännyin ympäri eikä alhaalla/katon rajassa niin kuin normaalisti :D Näyttää vahvasti että musta silmähän siihen on tulossa.

Treenit mennyt päin vittua. Uudella salilla penkkipunnerruspaikat sysisurkeita, kapeita, liukkaita, en tiedä mihin käyttöön nuo on mutta penkkiä niissä ainakaan ei voi tehdä. Painoja ei saa pudottaa maahan koska kanssatreenaajat ja lattia kuulema kärsii, mankun käyttö kiellettyä. Oma vika kun en ottanut salinsäännöistä ja systeemeistä tarpeeksi selvää ennen jäsenyyttä. Ei taida nuo ketjusalit olla minua varten, joten puljun vaihtoon :)

Mulle joku vielä vittuilu(kun ei ole kauheasti yleisiä vaihtoehtoja tarjolla niin ei ehkä ymmärretä että laadut vaihtelee :)? )kun sanoin että oman salin
penkki on pare kuin toisella, jossa mieluumin en tee. (molemmissa on nahkamainen päällyste, mutta toisessa oot kuin pihkassa ja toisessa hartiat liukuu
alta jo pienimmillä hikipisaroilla). Ota kostoks pystypunnerrus pääliikkeeks. Siitä ne yllättyy. Eivät voi kieltää ja alemmuuskompleksi taattu kun päänyli työnnät toisten veto ja kyykkipainoja...
1kk kävin kerran ketjusalilla ja ekassa mavetreenissä tulivat tuijottelemaan ja sain kuulla että ei kuulu tapoihin ähkiä, hikoilla tippuvasti tai kolista...
Eikä ees mun treeniaikoina ollut niitä kissoja mistä aina puhutaan.

Minulla on nykyään tapana, jos salinvaihtoa mietin, kysyä ensimmäisenä kysymyksenä suoraan, sallivatko salin välineet ja säännöt painojen dumppaamisen esim. rivestä tonttiin. Jos vastaus ei ole selkeä "kyllä", niin /next/.

Ja kunnollinen, tai edes käyttökelpoinen, punnerruspenkki on nykyään kyllä aivan hämmästyttävän harvinainen kapine.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom