Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Nyt ei ole kyse mistään päiväunien nostoista vaan oikeasti tehdyistä.
Niin, ihan oikeasti tehdyistä... Mulle on pari kertaa käynyt noin, enkä ole niitä jossitellut. Silloin se ei ole oikeasti nostettu eikä oikea ennätys, jos joku koskee tankoon kesken kaiken. Parempi onni sitten seuraavalla kerralla.

Se on sama kuin tekisi jääkiekossa melkein maalin. Vain maalivahti oli tiellä.

Niin, ihan oikeasti tehdyistä... Mulle on pari kertaa käynyt noin, enkä ole niitä jossitellut. Silloin se ei ole oikeasti nostettu eikä oikea ennätys, jos joku koskee tankoon kesken kaiken. Parempi onni sitten seuraavalla kerralla.

Se on sama kuin tekisi jääkiekossa melkein maalin. Vain maalivahti oli tiellä.
Parempi vertaus on jos olet läpiajossa eikä ole maalivahtia, mutta jäähallin mediakuutio tippuu päähäsi. Kyllähän kokenut nostaja tietää tasan tarkkaan omat voimansa olisiko nosto tullut. Eipä ole itsellä jäänyt penkissä koskaan nosto kesken jos saan sen puoleenväliin. En nyt tarkota että kenenkään pitäisi tankoon tarttua, mutta harrastelijalla yhden tekevää jos joku autto vahingossa 2 grammaa nostossa joka oli jo käytännössä nostettu.

Parempi vertaus on jos olet läpiajossa eikä ole maalivahtia, mutta jäähallin mediakuutio tippuu päähäsi. Kyllähän kokenut nostaja tietää tasan tarkkaan omat voimansa olisiko nosto tullut. Eipä ole itsellä jäänyt penkissä koskaan nosto kesken jos saan sen puoleenväliin. En nyt tarkota että kenenkään pitäisi tankoon tarttua, mutta harrastelijalla yhden tekevää jos joku autto vahingossa 2 grammaa nostossa joka oli jo käytännössä nostettu.
Sama se mikä se vertaus on, koska se ei sittenkään ole maali. Puhun tässä nyt oikeastaan omasta puolestani. Ei mua haittaa vaikka lasket pilatut nostot ennätyksiksi, mutta itse ei pysty. Se on pakko nostaa itse. Muuten se on vähän sama kuin nostaisi 150 penkistä ja miettii, että 152.5 olis vielä tullut helposti, mutta nyt ei jaksa nostaa, joten sanotaan, että ennätys on 152.5. Mutta kun ei se ole ellei sitä ole nostettu.

Sama se mikä se vertaus on, koska se ei sittenkään ole maali. Puhun tässä nyt oikeastaan omasta puolestani. Ei mua haittaa vaikka lasket pilatut nostot ennätyksiksi, mutta itse ei pysty. Se on pakko nostaa itse. Muuten se on vähän sama kuin nostaisi 150 penkistä ja miettii, että 152.5 olis vielä tullut helposti, mutta nyt ei jaksa nostaa, joten sanotaan, että ennätys on 152.5. Mutta kun ei se ole ellei sitä ole nostettu.
Ei näytä avautuvan pointti sinulle edelleenkään. Jos nostat 150, enkkasi on 150. Et nyt hyvä mies voi enkoiksi pyöräyttää sellasia lukuja joita et ole edes kokeillut. Nosta se 152.5 kg 2cm loppuojennusta vaille niin sitten on eri asia. Vaikka joku keventää vahingossa siinä kohtaa, voithan sinä valehdella itselle ettei olisi noussut. Minulla ei ole ollut koskaan pilattuja nostoja joten empä ole niitä laskenut. Jääkiekosta vielä yksi vertaus. Jos pelaaja on laukomassa kiekon vastustajan tyhjään maaliin ja hänet kaadetaan, tuomitaan maali. Vaikka kiekko ei olisi maalissa.

Ei näytä avautuvan pointti sinulle edelleenkään. Jos nostat 150, enkkasi on 150. Et nyt hyvä mies voi enkoiksi pyöräyttää sellasia lukuja joita et ole edes kokeillut. Nosta se 152.5 kg 2cm loppuojennusta vaille niin sitten on eri asia. Vaikka joku keventää vahingossa siinä kohtaa, voithan sinä valehdella itselle ettei olisi noussut. Minulla ei ole ollut koskaan pilattuja nostoja joten empä ole niitä laskenut. Jääkiekosta vielä yksi vertaus. Jos pelaaja on laukomassa kiekon vastustajan tyhjään maaliin ja hänet kaadetaan, tuomitaan maali. Vaikka kiekko ei olisi maalissa.
Kyllä mulle avautuu sun pointti ihan hyvin, mutta sulle ei avaudu mun pointti. Kunhan Sanon, että MULLE se ei ole ennätys ellen itse sitä nosta, oli kiinni vaikka millistä. MULLE se on ihan sama asia kuin keksisin enmätyksen itse. Sä saat kutsua ennätykseksi ihan mitä haluat, mulle on omissa nostoissa ihan selvät säännöt.

Jääkiekossa se muuten ei ole maali. Jääkiekossa on vain yksi tilanne kun tuomitaan maali kiekon menemättä maaliin. Se on sellainen kun kyseessä on läpiajotilanne vastustajan maalin ollessa tyhjänä ja vaihtoaitiosta syöksyy ylimääräinen pelaaja kentälle estämään sen. Sääntö on ilmiselvästi sitä varten, ettei sellaista tapahtuisi, eikä se ole hyvitykseksi maalia tekevälle joukkueelle vaan rangaistus vastustajalle.

Minäkään en ennätyksiksi laskisi sellaisia nostoja missä avustaja on koskenutkin tankoon vaikka olisikin tuntunut siltä, että olisi noussut ylös. Voihan sitä jaaritella, että olisi tullut se ja se mutta ei se siitä varsinaista ennätystä kuitenkaan tee koska et ole sitä täysin yksin nostanut kuitenkaan. Minusta todella simppeliä. Tietty kukin tekee niinkuin lystää.

Mua jäi nyt ärsyttämään koko jääkiekkojuttu. Mun tarkoitus oli vain keksiä mahdollisimman typerä ja yksinkertainen vertaus miksi nostamaton nosto ei ole nosto. Ei jääkiekolla ja sen säännöillä ole oikeasti mitään tekemistä koko asian kanssa. Ei sen sääntöjä voi soveltaa ihan muuhun lajiin.

Eikä tässä ole edes kyse siitä kuka on oikeassa ja kuka ei, koska kyse on ihan täysin henkilön omasta arvomaailmasta. Ei sille voi määritellä tällaisessa asiassa oikeaa tai väärää. En siis ymmärrä miksi tällaisesta asiasta pitää alkaa väitellä.

Minullakin on aina mavessa ylösvedon jälkeen sellainen tunne että varmasti olisi mennyt vielä 2.5 kiloa lisää. Sen seuraavan enkan voi tosin tehdä myös seuraavilla viikoilla.

Varmistaja koskee tankoon vasta kun se lähtee menemään alaspäin failuren takia. Silloin se on oikeaoppinen varmistus. Olen aina sanonut kaikille penkissä että tartu tankoon vasta sitten, punnerran lyhyet sarjat muutenkin yleensä aika hitaasti ylös niin se ei ole vielä rinnalle jäämisen merkki.

Jos tangossa on niin paljon painoa että se on henkipois jos se jää rinnalle eikä sivuvarmistajia ole saatavilla, niin turvakaaret alle ja jos ei ole, niin kyykkyhäkkiin penkkaamaan.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Pienellä salilla, kun käyn niin vituttaa kun jotkut (saman ikäiset) treenaa kaikkia liikkeitä yhden sarjan ja varaa kaikki laitteet.
Toiseksi vituttaa se että välillä väsyttää niin paljon ettei jaksa viikkon tai pariin salille :cautious:

Nyt on kyl A-luokan itsensä kusettamista ilmassa, jos avustetut nostot laskee enkaks :D
Aamen!

Mikähän tässäkin on. Nykyään ihan epidemia. Vaikka sanot että ÄLÄ KOSKE ennekuin sanon niin silti on useampi sarja mennyt "pilalle". Onko nykyään niin outoa että tosiaan ponnistellaan sen painon kanssa ja sit paniikissa autetaan ettei vaan käy mitään?

Käsipainopenkki on ainoa missä hyväksyn varmistjan hennon kosketuksen koska siinä on muuten auttamatta myöhässä. Mutta enpä toisaalta tässä pidä niin tarkkaa lukua kiloista kuin muissa liikkeissä.
Enkä myöskään ala maksimi sarjoja tekemään jos ei ole tuttua varmistajaa salilla.

Jääkiekossa se muuten ei ole maali. Jääkiekossa on vain yksi tilanne kun tuomitaan maali kiekon menemättä maaliin. Se on sellainen kun kyseessä on läpiajotilanne vastustajan maalin ollessa tyhjänä ja vaihtoaitiosta syöksyy ylimääräinen pelaaja kentälle estämään sen. Sääntö on ilmiselvästi sitä varten, ettei sellaista tapahtuisi, eikä se ole hyvitykseksi maalia tekevälle joukkueelle vaan rangaistus vastustajalle.
Höpöhöpö. Jos vastustaja on ottanut maalivahdin pois on monta pykälää mistä tuomitaan maali ilman että kiekko menee maaliin. Kuten jos pelaajaa estetään rankkarin arvoisesti läpiajossa tuomitaan maaliksi. Tai jos vastustaja sulkee kiekon käteensä. Tai siirtää maalia. Tai heittää mailan. On muitakin mutta en jaksa kaikkia luetella. Löydät ne jääkiekon sääntökirjasta.

Höpöhöpö. Jos vastustaja on ottanut maalivahdin pois on monta pykälää mistä tuomitaan maali ilman että kiekko menee maaliin. Kuten jos pelaajaa estetään rankkarin arvoisesti läpiajossa tuomitaan maaliksi. Tai jos vastustaja sulkee kiekon käteensä. Tai siirtää maalia. Tai heittää mailan. On muitakin mutta en jaksa kaikkia luetella. Löydät ne jääkiekon sääntökirjasta.
Tiedän...

Vai tiedänkö?
Sitä emme saa ehkä koskaan tietää. :rolleyes:

Mitenkäs jos pituushyppääjä on hyppäämässä oman ennätyksen, mutta kaatuukin hiekkalaatikolla ja ennätys jäi sen takia tekemättä. Lasketaanko se silti ennätykseksi, kerta ilman kaatumista olisi tullut oma ennätys...

Mitenkäs jos pituushyppääjä on hyppäämässä oman ennätyksen, mutta kaatuukin hiekkalaatikolla ja ennätys jäi sen takia tekemättä. Lasketaanko se silti ennätykseksi, kerta ilman kaatumista olisi tullut oma ennätys...
Ei kovin toimiva vertaus. Mitenkä voit tietää ennen hyppyä että se on enkkahyppy? Ei sitä juoksuvauhdista voi ennustaa.

Tarkoitin et jos hypyn jälkeen ollessaan jo perse hiekalla niin kaatuu selälleen. Ilman selälleen kaatumista olisi tullut ennätys hyppy, mutta selälleen kaatuminen pilasi sen.

Kyllähän se on lajissa kuin lajissa niin, että harjoitusennätyksillä on aina vain henkilökohtainen arvo ja ehkä suuntaa-antava informaatioarvo kondiksesta, mutta jos halutaan oikeasti vertailukelpoisia tuloksia niin ne pitää tehdä kisoissa (joista niistäkin voidaan tunnetusti vääntää vaikka loputtomiin, voimailulajeissa varsinkin). Penkkipunnerruksen salitulosten tyyli voi olla ihan mitä tahansa niin, että muista tekijöistä tulee kyllä paljon enemmän kysymysmerkkejä kuin siitä, onko varmistaja hipaissut tankoa nostossa. Jos esim. multa joskus sattumalta kysytään penkkiennätystä, niin en oikeasti edes tiedä, mitä pitäisi vastata: hirveällä salirunkulla 145, hyvällä stopilla ja vartalo liikkumatta 125 ja semisiisti salipenkki sitten jotain siltä väliltä, mikä sitten on se "ennätys"? Kun marginaalit salituloksissa ovat muutenkin tuota luokkaa, niin tuntuu vähän saivartelulta, saako joku laskea salipenkkienkkaan pari kiloa enemmän tai vähemmän sen perusteella, että varmistaja hipaisi tankoa.

Ainakin omalla kohdalla se, että varmistaja laittaa sormensa kiinni tankoon siinä vaiheessa, kun itse tiedän varmuudella tangon nousevan ylös asti, on omassa päässä yhtä kuin onnistunut nosto. Toki omalla kohdalla omat tulokset ovatkin vain omaan käyttöön ja oman suorituskyvyn arviointiin.

Yllä muotoiltiin hyvin omatkin ajatukset sen suhteen, että pelkästään suoritustekniikoiden välillä on niin paljon muuttujia, että melko turha on perusjamppojen saliennätyksiä keskenään sen enempää suorituksia näkemättä vertailla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom