Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Itse asiassa noi kaikki sun mainitsemat hauisliikkeet on vastuskäyrältään erilaisia ja niitä voisi ihan hyvin tehdä samassa treenissä. Kuminauha on hyvin progressiivinen ja taljassa taas voi saada tosi rajun supistuksen. Tanko ja käsipaino on hyvin samanlaiset, mutta on siinä pieni ero keskittyykö yhteen vai kahteen lihakseen samaan aikaan. Tiedä sitten keneltä ne painoharjoittelun perusteet on hukassa?

Sen sijaan pitäisin ihan hyvänä vertauksena hauiskääntöä käsipainolla, kahvakuulalla ja kahvallisella levypainolla. Silloin ollaan aivan samanlaisen liikkeen äärellä. Pitää siis vähän tietää mitä tekee. Nostettavan välineen vaihtaminen toiseen on luultavasti aivan yhtä tyhjän kanssa, mutta kyllä vapailla painoilla ja taljalla on ero mikä puolustaa molempien käyttöä samassa treenissä.
Hauis scotissa kuminauhalla on paras liike evör. (piste)

Jos mulle kilpailuja voittanut kehonrakentaja joka ammatikseen toimii peeteenä tekee ohjelman jossa on just tuollaisia hinkutuksia ja vielä erikseen sanoo että jos haluat hauiksen niin tarviit erikseen käsipäivän niin uskon häntä enempi kuin randomtyyppiä netissä.
Erillinen käsipäivä ei liity asiaan mitenkään. Ihan perus settiä tuollaiset. Ei tarvitse peeteiden apua tajutakseen että käsiä voi treenata omana päivänään.

Erillinen käsipäivä ei liity asiaan mitenkään. Ihan perus settiä tuollaiset. Ei tarvitse peeteiden apua tajutakseen että käsiä voi treenata omana päivänään.
Kyllä se sen verran liittyy että vähemmistönä taitaa olla ihan käsipäivän pitävät ja muuhun ei oikein saa ängettyä 3 liikettä hauiksille ja 3 ojentajille jolloin tehdään just noin niin kuin kuvailit. Toki voi selkäpäivän jälkeen tehdä hauiksen ja rintapäivän jälkeen ojentajat mutta 6 liikettä on mulle ainakin ihan täysi treeni.

Kyllä se sen verran liittyy että vähemmistönä taitaa olla ihan käsipäivän pitävät ja muuhun ei oikein saa ängettyä 3 liikettä hauiksille ja 3 ojentajille jolloin tehdään just noin niin kuin kuvailit. Toki voi selkäpäivän jälkeen tehdä hauiksen ja rintapäivän jälkeen ojentajat mutta 6 liikettä on mulle ainakin ihan täysi treeni.
Itse teen suht usein kädet omana päivänä. Ihan toimiva systeemi. Nämä tietty mieltymys juttuja miten haluaa lihasryhmät jaotella. Riippuu mihin lihasryhmiin haluaa painotusta.

Jos mulle kilpailuja voittanut kehonrakentaja joka ammatikseen toimii peeteenä tekee ohjelman jossa on just tuollaisia hinkutuksia ja vielä erikseen sanoo että jos haluat hauiksen niin tarviit erikseen käsipäivän niin uskon häntä enempi kuin randomtyyppiä netissä.
Ihan näin puoliofftopicina ottamatta kantaa sun ohjelmaan, vaan tuli vain mieleen ihan yleisesti, että ihmisiä ne on kehonrakentajat, PT:t ja valmentajatkin omine väärine käsityksineen. Aina on oltava jonkinlainen filtteri päällä kun näistä asioista oppia ottaa, koska voimaharjoittelu on laji missä ei ole yhtä totuutta.

Tulee mieleen useampikin kerta kun porukka on täällä Pakkiksella ampunut alas jonkun kilpailevan kehonrakentajan horinoita. Ja eräs valmentaja väitti aikoinaan, että jos jalkaprässiä tekee takareisille ja alhaalla päästää perseen kunnolla irti penkistä, lisää se liikerataa. No niin se lisääkin, mutta ei sen takareiden liikerataa ja altistaa aika hassusti loukkaantumiselle. Sai aika kylmää kyytiä täällä. Ja vanhat kehonrakennuskirjat, ne vasta hauskaa luettavaa onkin. Siellä on sitten oikein painetussa muodossa niin omituisia käsityksiä ettei mene nykytiedolla kellekään läpi.

Ja onhan niitä omituisia käsityksiä ollut itsellänikin ja on aivan varmasti edelleen. Ja niin on varmaan kaikilla.

Ihan näin puoliofftopicina ottamatta kantaa sun ohjelmaan, vaan tuli vain mieleen ihan yleisesti, että ihmisiä ne on kehonrakentajat, PT:t ja valmentajatkin omine väärine käsityksineen. Aina on oltava jonkinlainen filtteri päällä kun näistä asioista oppia ottaa, koska voimaharjoittelu on laji missä ei ole yhtä totuutta.

Tulee mieleen useampikin kerta kun porukka on täällä Pakkiksella ampunut alas jonkun kilpailevan kehonrakentajan horinoita. Ja eräs valmentaja väitti aikoinaan, että jos jalkaprässiä tekee takareisille ja alhaalla päästää perseen kunnolla irti penkistä, lisää se liikerataa. No niin se lisääkin, mutta ei sen takareiden liikerataa ja altistaa aika hassusti loukkaantumiselle. Sai aika kylmää kyytiä täällä. Ja vanhat kehonrakennuskirjat, ne vasta hauskaa luettavaa onkin. Siellä on sitten oikein painetussa muodossa niin omituisia käsityksiä ettei mene nykytiedolla kellekään läpi.

Ja onhan niitä omituisia käsityksiä ollut itsellänikin ja on aivan varmasti edelleen. Ja niin on varmaan kaikilla.
Aina pitää kaikkea tarkastella kriittisesti.
Tuolla vain korostin vastausta miksi pitää jotain samaa lihasta tehdä kolmella eri tapaa ja sitä että enempi luotan ammattilaisen tekemään ohjelmaan joka työkseen valmentaa lavoillakin olevia henkilöitä niin uskon häntä enempi kuin jotain netissä kirjoittelijaa.

Salilla oli tänään kunnon viidakon meininki. Siellä oli n. puoli tusinaa treenaajia, jotka paiskoivat kaikkia painoja joita oli vaan mahdollista paiskoa. Yksi teki jotain puolikkaita tempauksen ja olankohautuksen komboa, ja sen jälkeen lopetti sarjan käänteiseen olankohautukseen jolla paiskasi tangon lattialle. Vieressä oli pari tyyppiä vääntämässä habaa kässäreillä ja ne piti paiskoa nurkkiin samalla tavalla. Myös alatalja ja ojentajatalja saivat runtua, ne oli ihan pakko päästää painovoiman armoille sarjan päätteeksi. Onneksi eivät ihan kauheasti huutaneet sentään. Olen ehkä vähän herkkä ja kermis, mutta pidän painojen pudottelua tekniikkavirheenä, kun itse mavetan 4x isommilla painoilla parhaimmillaan lähes äänettömästi.

Ai niin, ja se painojen omiminen. Habapudotussarjaa pitää tehdä kokoamalla kaikki salin painot yhdeksi iron throneksi josta niitä sitten pumppaillaan sekuntikello kädessä niin, ettei kukaan muu varmasti treenaa mitään kässäritreeniä seuraavaan tuntiin. Toinen tyyppi oli kasannut ne pienet kiinteillä painoilla olevat tangot jonoksi kuin junanakselit ja se loikki niissä eestaas pumppailemassa. Eivät olleet edes painojärjestyksessä.

Salilla oli tänään kunnon viidakon meininki. Siellä oli n. puoli tusinaa treenaajia, jotka paiskoivat kaikkia painoja joita oli vaan mahdollista paiskoa. Yksi teki jotain puolikkaita tempauksen ja olankohautuksen komboa, ja sen jälkeen lopetti sarjan käänteiseen olankohautukseen jolla paiskasi tangon lattialle. Vieressä oli pari tyyppiä vääntämässä habaa kässäreillä ja ne piti paiskoa nurkkiin samalla tavalla. Myös alatalja ja ojentajatalja saivat runtua, ne oli ihan pakko päästää painovoiman armoille sarjan päätteeksi. Onneksi eivät ihan kauheasti huutaneet sentään. Olen ehkä vähän herkkä ja kermis, mutta pidän painojen pudottelua tekniikkavirheenä, kun itse mavetan 4x isommilla painoilla parhaimmillaan lähes äänettömästi.

Toi paiskominen on oikeasti vittumaista, varsinkin taljoissa. Vaijerit kuluu ja pian onkin sitten poikki ja koko talja huoltoa odottamassa. Meidän salilla onneksi käsipainot ovat mallia, mitkä eivät löysty paiskomisesta, joten ei mua niin haittaa.
Toki itse pystyn tekemään liikkeen, kuin liikkeen siten, että pystyn kontrolloidusti tuomaan painota lattiaan, eikä tarvitse paiskoa mitään.

Paras esimerkki paiskomisesta kun joku ulkkari veteli ylätaljaa siten, että oli ala-asennossa vaakatasossa. Viimeisen toiston jälkeen päästää kahvasta vaakatasossa. Siinä vaiheessa teki mieli tunkea tämän janarin kännykkä sinne painopakan väliin.

Tiedättekö mikä vituttaa salilla eniten? No se kun salilla vituttaa. Siis kun on sellainen oikein kunnon tavaroidenpaiskomisvitutus ja olet eksynyt salille. Jotkut on tietysti sitä mieltä, että sen vitutuksen voi purkaa rautaan, mutta eihän se nyt oikeasti niin toimi. Sehän menee niin, että salilla pitää olla hyvä fiilis, koska jos ei ole, niin hommasta ei tule yhtään mitään. Ja kun siitä ei tule mitään, alkaa vituttaa vielä enemmän.

Eli muistakaa, lapsukaiset, ja vähän vanhemmatkin, että jos huomaatte salin ovella, että tekisi mieli repiä se ovi saranoiltaan, niin teette itsellenne palveluksen kun käännytte takaisin ja menette kotiin murisemaan sen kiukun pois. Muuten siitä seuraa koko loppupäivän kestävä vitutus.

Kaveri kertoi...

Tiedättekö mikä vituttaa salilla eniten? No se kun salilla vituttaa. Siis kun on sellainen oikein kunnon tavaroidenpaiskomisvitutus ja olet eksynyt salille. Jotkut on tietysti sitä mieltä, että sen vitutuksen voi purkaa rautaan, mutta eihän se nyt oikeasti niin toimi. Sehän menee niin, että salilla pitää olla hyvä fiilis, koska jos ei ole, niin hommasta ei tule yhtään mitään. Ja kun siitä ei tule mitään, alkaa vituttaa vielä enemmän.

Eli muistakaa, lapsukaiset, ja vähän vanhemmatkin, että jos huomaatte salin ovella, että tekisi mieli repiä se ovi saranoiltaan, niin teette itsellenne palveluksen kun käännytte takaisin ja menette kotiin murisemaan sen kiukun pois. Muuten siitä seuraa koko loppupäivän kestävä vitutus.

Kaveri kertoi...
Oltiin kyykkäilemässä ja siinä oli pari treenituttua mimmiä vieressä tekemässä samaa niin hetken päästä ihmettelin mihinkä se irma hävis niin toinen tuumas vaan että sitä alkoi vituttaa kun ei kulkenut niin lähti :) Jäi vaan jotenkin niin mieleen, ihan kuin tälläinen arkipäiväinen tapahtuma että lähti hakemaan kahvia tyyliin.
Noinhan se pitäs tehdä eikä vaan väkisin puurtaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kävin pitkästä aikaa "julkisella" salilla ja ajattelin tehdä pelkästään laitteilla koko kroppaa. Reidenojennukseen siirtyessäni reidenkoukistuslaitteen vierestä kuului: Hei et sä voi mennä siihen, ku meillä on kato supersarjat, tiäkkö. Selvä, siirryn pari laitetta yli kun nainen oli PT ja asiakas jalkatreenissä, no hard feelings. Seuraan toimintaa sivusilmällä kunnes PT sanoo:Käyn vessassa ja täyttämässä vesipullon. Takaisin tullessa PT:llä ei ollut vesipulloa mukana ja haisi todella törkeästi tupakalle. 🙄
Onko tilanne nyt se että en keskity omiin treeneihin tarpeeksi kun vituttaa tällainen käytös, kysyy VilleViisWee? 🤭

Kyllä laitteissa mahtuu tekemään välissä vaikka olisi mitkä lohikäärmesarjat tulilla. Vapaat painot eri juttu, kun joutuu limppuja vaihtelemaan, mutta olen mä niissäkin vuorotellut monet kerrat, yhdessä kun vaihtaa niin ei siinä montaa sekuntia mene.

Oliko se Hulkki, joka sanoi että fitness24/7:ssa on paras treeniaika öisin? Yleisesti ottaen pitää vamasti paikkansa. Yksi ongelma on puolisydämiset veivaajat, jotka linnottautuvat johonkin laitteeseen makoilemaan puhelinta näpräten tehden löysän sarjan silloin tällöin. Olen yhä vakuuttuneempi siitä, että puhelimet pitäsi kieltää salin puolelta, jos niitä ei osata asianmukaisesti käyttää, haittaamatta yleistä treenidynamiikkaa. Toinen ongelma ovat ne, jotka eivät osaa käyttää painopakkalaitteita, vaan hajottavat ne ottamalla liike-energiaa pakan pohjalla olevia painolevyjen kautta, kolauttamalla käytössä olevan pakan alla olevien levyjen päälle.

Ensin rahahuolien vuoksi(ihan fyysiseksi meni vitutustunteet) jäi pariviikkoa salia väliin, sitten kuun ainoalla kerralla sain polvikipuja kevyestä prässäilystä ja sitten olinkin yli viikon flunssassa. Onneksi sali maksaa 65e/6kk niin kerkeän vielä 5kk aikana ehkä sielä käymään taas.
Ei taida olla yhtään kokonaan tervettä kuukautta ollut yli 5 vuoteen, vituttaa kun ei oikein pääse eteenpäin kun jatkuvasti taukoilua. Ja sitten kun tarpeeksi vituttaa niin pakkolevon aikana rupeaa menemään kaljaa ja ruokavalio unohtuu... huoh... kolme kertaa 15v "uralla" kaatunut hommat niin pahasti että on pitänyt taukoilun jälkeen aloittaa ihan kävelylenkeistä ja tyhjistä tangoista. Valitettavasti en usko sananparsiin, mutta jospa kolmas kerta todensanoisi kun tästä joskus taas noustaan perkele!

Taisin aloittaa cutti-cardion vähän liian innokkaasti. Rytmihäiriöt paukkuivat taas päälle niin ettei unta saanut vasta kun nukahti pystyyn.

Ja että sydänvaivatko vanhojen heiniä? En mä itseäni vielä niin vanhana pidä....

Miksi helvetissä pitää tehdä kulmasoutu käsipainoilla nojaten siihen käsipainotelineeseen? Eikö sitä voi tehdä missä tahansa muualla missä ei ole muiden edessä. Helvetin uuvatit..

Tänään oli salilla sellainen ”enitenvtuttaakaikki” mutta kaksi asiaa yli muiden jotka liitty toisiinsa.
Askarrellaan välineistöstä oma circuit, tietenkin niistä kamoista joita on vähän/yhdet tai niin kuin tänään, siihen omaan hyrrään yhdistetään monta eri pistettä ja paikkaa että se vammauttaa puoli salia siten että ainuttakaan vapaata nurkkaa ei ole ”et menis siitä nyt kun mulla on kesken” ”et nyt siihen tulis kun mulla on tässä ja mun täytyy saada tonne ojennettua”. Ja tietenkin siten tätä treeniä tehdään että palautus 10-15min, selfietime.
Ja se tämän jatkovtutus on se, että ne kaikki kamat jätetään niille sijoilleen pitkin pytinkiä :mad: Oisin tarvinnu yhden paikan mistä mahtuu liikuttelemaan tankoa! Argh!

Meillä on salilla yksi tyyppi, jolla on tapana jättää hävyttömän iso treenikassinsa ja sen sisältö melko tarkalleen keskelle salin lattiaa romanileirihenkisesti hajalleen. Paita ja mankut oli tänään jätetty dippitelineen päälle säilöön ja osa muita lumppuja oli kasassa säädettävän penkin päällä. Kyykkyräkin oli varannut itselleen koko siksi ajaksi, jonka mä salilla vietin ja jostain syystä sitä ympäröivä lattia oli tämän herran toimesta laatoitettu eri kokoisilla levypainoilla.

Jotenkin haluaisin uskoa, että tällaisessä käytöksessä on taustalla muutakin kuin tyhmyys ja välinpitämättömyys. Todennäköisyys puhuu sen puolesta, että tällä palstallakin kirjoittelee ihmisiä, jotka jättävät painot ja muut tavarat salilla aivan minne sattuu. Tulkaa siis joku ulos kaapista ja selittäkää mulle, että mikä tässä on se juttu?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom