Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ei ehkä niinkään ärsytä. Alottelin kaveri kanssa salitreeni kuukausi takaperin ajatuksella että kuljetaan yhdessä. Ei loppujen lopuksi ole ku muutama kerta ku yhessä ollaan keretty käymään, mutta ymmärrän tietenkin aikataulu ongelmat. Viihdyn kyllä salilla niin että meen sinne yksin ku laitan napit tai kuulokkeet korville ja alan touhuamaan.

Tämä on kyllä tullut koettua itsekin. Yhden kaverin kanssa oli aikanaan ihan mahdotonta käydä salilla, kun tyypillä ei ollut mitään käsitystä ajankäytöstä ja se oli aina minimissään puoli tuntia myöhässä. Sitten kun sovitettiin aikatauluja vähän uudestaan niin, että oltaisiin oltu samaan aikaan paikalla, tyyppi rupeaa kiukuttelemaan mulle kuinka olen myöhässä ja alkoi oikein tahallaan myöhästellä lisää. Totesin että antaa olla. Tyyppi nyt tosin muutenkin kävi tekemässä 3 sarjaa jotain kitkutteluja ja sen jälkeen tuli vinkumaan että oonko valmis kun olen saanut vasta tyyliin ekat sarjat tehtyä. Hyvien tyyppien kanssa on taas se ongelma että paskanjauhanta venäyttää salireissut äkkiä monituntisiksi. Yksin kun treenaa niin ei ole kuin kaksi olotilaa: sarja tai lepo ja treenit tulee tehtyä välillä ihan ennätystehokkaasti.

Nyt kun sai ruveta luvan perästä ruveta treenaamaan yläkroppaa niin on yhden treenin jälkeen ollut sitten viikon flunssassa. Ja koko vuoden oikeastaan vain kyykänneenä näin kun vauhdista joutuu vetämään jarrut, käsijarrun ja ankkurin maahan niin kivasti tämä yhtäkkinen paikoillaan oleminen tuntuu alaselässä ja polvissa:oujee:. Ei muuta kuin leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä:rock:

Se kun kärsit jostain vielä diagnosoimattomasta suolistosairaudesta (luultavasti IBS). Tänään piti olla se rankin salipäivä hetkeen ja tehdä helvetin raskasta kyykkyä ja prässiä (ja päälle vielä penkkiä jne. kun on yksijakoinen käytössä), mutta kun pitkin aamua ja päivää sai hyppiä kokoajan ripulilla, niin eihän siellä salilla ollut sitten enää mitään mehuja jäljellä. Kokoajan koitin juoda vettä johon heitin sekaan suolaa, muttei se mihinkään riitä, kun ennen salia ollaan käyty jo yli 6 kertaa ripulilla. Elikkäs treeni oli helvetin raskas mutta täysin väärästä syystä. Ehkä sitten torstaille tai lauantaille osuu päivä kun vatsa toimii ja on unta alla niin saa lähteä hakemaan niitä raskaampia sarjoja.

Flunssahan se mullekin iski. Vielä päälle outoja oireita rinnassa, niin siinähän sitä ollaan. Lääkäri sanoi että en ole ihan vielä kuolemassa, mutta käski pitämään ainakin viikon tauon.

Se siitä loppuvuoden voimaohjelmasta, saatana.

Tyhjä sali on paras sali, mutta usein saa tehtyä ohjelmansa pläänin mukaan, vaikka olisi muutama muukin paikalla. Mutta onhan se ylellistä treenata tyhjällä tai lähes tyhjällä sallilla yksin tai kaverin kanssa. Toinen on sitten erilaiset vaivat tai vammat, jotka rajoittavat treeniä jollakin tavoin.

Tämä on kyllä tullut koettua itsekin. Yhden kaverin kanssa oli aikanaan ihan mahdotonta käydä salilla, kun tyypillä ei ollut mitään käsitystä ajankäytöstä ja se oli aina minimissään puoli tuntia myöhässä. Sitten kun sovitettiin aikatauluja vähän uudestaan niin, että oltaisiin oltu samaan aikaan paikalla, tyyppi rupeaa kiukuttelemaan mulle kuinka olen myöhässä ja alkoi oikein tahallaan myöhästellä lisää. Totesin että antaa olla. Tyyppi nyt tosin muutenkin kävi tekemässä 3 sarjaa jotain kitkutteluja ja sen jälkeen tuli vinkumaan että oonko valmis kun olen saanut vasta tyyliin ekat sarjat tehtyä. Hyvien tyyppien kanssa on taas se ongelma että paskanjauhanta venäyttää salireissut äkkiä monituntisiksi. Yksin kun treenaa niin ei ole kuin kaksi olotilaa: sarja tai lepo ja treenit tulee tehtyä välillä ihan ennätystehokkaasti.

Syy, miksi treenaan yksin. Onhan mulle ehdotettu vaikka ja mitä yhteistreenejä, mutta ei vaan nappaa. Yksin ehtii tekemään kaiken nopeammin ja muutenkin se tunti puolitoista mikä tulee vietettyä salilla, on mulle tapa päästä juuri hetkeksi eroon muista ihmisistä. Mutta kukin tapaa tyylillään.

Ristitaljassa sarjojen välissä lattialla istuskelija. Kävin kysyyn saisko tehä välissä niin mutisi jotain "mää oon nyt tässä, voit tehä mun jälkee". Sit se istuskeli siinä ja teki pari sarjaa välillä. Ei auttanu ku ootella vieressä.
Selvästi aatteli "vitun lihapää et omista tätä salia" kun kysyin siihe pääsyä :D Ei sitte jaksanu alkaa inttää, että voisha siinä sarjatauoilla istua puolimetriä eripaikassa niin saisin tehdä välissä.

Ristitaljassa sarjojen välissä lattialla istuskelija. Kävin kysyyn saisko tehä välissä niin mutisi jotain "mää oon nyt tässä, voit tehä mun jälkee". Sit se istuskeli siinä ja teki pari sarjaa välillä. Ei auttanu ku ootella vieressä.

Entisinä aikoina se olisi kannettu pois siitä tai ulos koko salilta! Nykyisin kaikilla on vain oikeuksia ja jokaisella oma salietikettinsä. Ei hyvä.

Ei potuttavia asioita, mutta huomioita. Maven teko ns. kaupallisella salilla. Ei helkkari miten hukassa porukan tekniikat ovat. Mimmien suosiossa sumoveto, mutta aijai kun kiskotaan pelkällä selällä suorin jaloin. Toisena huomioina peeteiden/salivalvojien treeni ohjelmien teko. Laitteita laitteiden perään. Kaikki normaalit levytanko liikkeet puuttuvat. En kyllä suosittele kenellekään kaupallisen salin peeteetä. Aika itsestään selvyys että ensin opetetaan perusliikkeet levytangolla. Eihän ihminen opi käyttämään edes kroppaansa jos istutetaan laitteisiin saman tien.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ei potuttavia asioita, mutta huomioita. Maven teko ns. kaupallisella salilla. Ei helkkari miten hukassa porukan tekniikat ovat. Mimmien suosiossa sumoveto, mutta aijai kun kiskotaan pelkällä selällä suorin jaloin. Toisena huomioina peeteiden/salivalvojien treeni ohjelmien teko. Laitteita laitteiden perään. Kaikki normaalit levytanko liikkeet puuttuvat. En kyllä suosittele kenellekään kaupallisen salin peeteetä. Aika itsestään selvyys että ensin opetetaan perusliikkeet levytangolla. Eihän ihminen opi käyttämään edes kroppaansa jos istutetaan laitteisiin saman tien.
Oon huomannut saman. Emäntä oli joskus ketjusalin pt:n opastuksessa ja se oli kyllä ihan hukkaan heitettyä rahaa ja aikaa. Tämä kyseinen pt opetti toisella kerralla mm. vetoremmien käyttöä...

Vittu kun olisi kivaa saada pidettyä itseään edes vähän kunnossa, mutta kaikki pistää vastaan. Tämän vuoden salko: alkuvuosi fasettinivelongelmaa kuntouttaessa, keväällä lupaava nousu kohti edes omalla mittapuulla välttävää suorituskykyä, sitten lomalla jäi tekeminen vähän vähemmälle, loman perään vitusti työreissua ja päälle muuton valmistelu + muutto eli se siitä tosissaan treenaamisesta syksynkin osalta. Sitten kun lopulta sai kotiuduttua uusiin maisemiin, etsittyä uudet jumppapaikat ja muutaman viikon haettua peruskuntoa, niin iski kevyt talviflunssa pistäen jumpat jäihin ja kun eilen siirsin puista hyllyä, joka painaa ehkä huikeat muutaman kilon, niin flunssasta sekä paikallaan olosta jumisella kropalla selässä venähti jokin lihas niin että koko selkä on tänään särkevää puuta. Ja mitään kroonisia vammoja tai vaivoja ei ole ja tekeminen kyllä maistuisi, mutta jotenkin helvetissä ei pariin vuoteen ole saanut aikaan kunnollista, useamman kuukauden pituista putkea että saisi edes palautettua sen normaalikunnon, jonka tiedän löytyvän heti kun vain saisi tehtyä jotakin järkevää. Aina salinvaihtoja syystä tai toisesta, töitä ja muuta elämää pilaamassa harrastuksia ja sitten ne vuoden ainoat sairastelut tai pienet loukkaantumiset juuri siihen väliin, jossa ne aiheuttavat eniten harmia.

Enkä halua edes tietää, mikä aerobinen kunto on tällä hetkellä, kun hölköttely on kärsinyt koko syksyn vielä salitreenejä enemmän ja ollut lähes nollassa.

Odotanpa vitun innolla, mitä ensi vuosi tuo tullessaan.

Mä käyn itse ns. kaupallisella salilla ja täytyy myös valitettavasti kompata. Tuota sumovetoa mun on pakko kompata. Tosi suosiossa meidänkin salilla, ja itsekin sitä teen. Loppujen lopuksi yllättävän vaikea liike tehdä ja varmaan itselläkin sarjan vikat toistot menee pitkälti selälle.

Mutta kyykyt. Ne on musta parasta antia. Miksei jengi vaan käytä kantapäiden alla mitään, saatika venyttele jollei liikkuvuus riitä. Järkyttävää katsoa joitain 80 kilolla tehtäviä hokipyllistyksiä jotka jää auttamati vajaiksi.

Miksei jengi vaan käytä kantapäiden alla mitään, saatika venyttele jollei liikkuvuus riitä. Järkyttävää katsoa joitain 80 kilolla tehtäviä hokipyllistyksiä jotka jää auttamati vajaiksi.

Tai opettele edes tekniikan alkeita sen sijaan, että otetaan tanko niskaan (sananmukaisesti) ja horjutaan alas miten sattuu. Usein jo jalkoasento on sellainen, jolla ei lähtökohtaisestikaan ole mitään asiaa kontrolloidusti alas ja takaisin ylös.

"No kun mä nyt vaan kuntoilen omaksi iloksi enkä viitsi ruveta mitään liian vakavasti silleen jotain erikoistekniikoita niinku opettelemaan ku ei tää niin vakavaa oo mut siis joo kesäkuntoonhan tässä ollaan pyrkimässä et välil käyn ku ehtii"

Veikein kyykkytekniikka oli kun eräs hieman tuhdimpi kaveri piti jalkoja aivan kiinni toisissaan ja puristi perskannikoitaan niin tiukasti yhteen että mua kuumotti olla siinä takasektorilla siltä varalta että välistä tirahtaa kovalla paineella jotain. Rest-pause-stopit ja negatiiviset oli myös opittu hyvin, kun liike pysäytettiin satunnaisiin kohtiin molempiin suuntiin mentäessä.

Johan taas pomppas sarjassa kuka keksii erikoisemman treeni liikkeen. Joku äijä teki hauiskääntöä tangolla polvillaan lattialla. Mitähän tyyppi luuli hyötyvänsä? Pienemmät painot, paska asento tehdä ja liikerata 1/3 normaalista.

Johan taas pomppas sarjassa kuka keksii erikoisemman treeni liikkeen.
Tuohon sarjaan voisin ilmoittaa aikoinaan näkemäni tapauksen: kaveri hyppäsi roikkumaan ristitaljalaitteen yläpuomiin (suunnilleen minun mittainen kaveri, joutui siis hyppäämään), heilautti jalkansa puomin päälle, irroitti kädet puomista ja hamusi taljan kahvan käteensä. Siitä sitten alkoi muina miehinä taljaa vetelemään, pää alaspäin roikkuen.

Tuohon sarjaan voisin ilmoittaa aikoinaan näkemäni tapauksen: kaveri hyppäsi roikkumaan ristitaljalaitteen yläpuomiin (suunnilleen minun mittainen kaveri, joutui siis hyppäämään), heilautti jalkansa puomin päälle, irroitti kädet puomista ja hamusi taljan kahvan käteensä. Siitä sitten alkoi muina miehinä taljaa vetelemään, pää alaspäin roikkuen.

Onko tää tapahtunu kuusankosken kalliosuojassa tai urheilutalolla?

Meillä oli synnyinkaupungissani veijari jolla oli nilkoissa remmit joilla se kieppasi itsensä leuanvetosarviin kiinni ja rupesi vetelemään siinä ilmeisesti vatsaliikkeitä.

Ja oli sielläkin tyyppi, joka hyppi tällaisessa taljakoneessa kuin kiimainen kenguru laidasta laitaan, mutta pysyi sentään enimmäkseen oikein päin. En ollut ihan varma, että onko tämä joku fancy toiminnallinen moniniveltreeniliike, joten päätin vain keskittyä maveeni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom