Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mä voin olla kyykkyräkissä, penkissä tai vetopaikalla toista tuntia enkä someta lainkaan sillä kännykällä ja tulee jaksoja missä puoleen tuntiin voi tulla vaan 3 sarjaa. Kännykkä ei itselläkään vaikuta omien sarjataukojen pituuteen.

Oikeesti vika on salissa jos keskeisiä paikkoja on liian vähän.
Voi mullakin mennä toista tuntia lämmittelyineen, mutta ei mulla yli viiden minuutin sarjataukoja tule. Kyllä tuollaiset vartin tauot on vähän liioittelua vaikka miten olisi voimanosto lajina. Niinhän se on mullakin. Mutta tässä ajattelin enemmänkin niitä joilla ei ole mitään muuta tarvetta pitää vartin taukoa kuin se somettaminen.

Vartti voi olla liioittelua, mutta kyllä 5 minuuttia saattaa tuntua ihmeen lyhyeltä jos pitää tehdä useita sarjoja 80-90%:ssa edes suht kovaa, ei enää kahdeksannessa sarjassa
riitä että on hengitys on palautunut juuri ja juuri.

Eihän noita >10min palautuksia jatkuvasti tule, mutta kyllä ajoittain tekee hyvää mennä kunnolla epämukavuusalueelle vedossa/kyykyssä pitkien sarjojen muodossa haastavalla raudalla, tuolloin itse sarjatkin kestää jo jonkin verran.
Ja jos tarkoitus on kuoria uusi ykkönen niin kyllä itse viritän nuppia oikeaan asentoon "riittävästi" kun sieltä se onnistuminen on eniten on kiinni, rauhassa melko tiheillä nousuilla toimii itselle.

Vartti voi olla liioittelua, mutta kyllä 5 minuuttia saattaa tuntua ihmeen lyhyeltä jos pitää tehdä useita sarjoja 80-90%:ssa edes suht kovaa, ei enää kahdeksannessa sarjassa
riitä että on hengitys on palautunut juuri ja juuri.
Se on aivan uskomattoman paljon kiinni siitä miten on kroppansa virittänyt. Kymmenenkin RPE 9 -sarjaa menee viiden minuutin palautuksilla hienosti. Ja mitä lyhyempi sarja niin sitä helpommin menee. Jos on aina painanut vartin palautuksilla, niin eihän se viisi minuuttia onnistu millään.

No on tuossa se, että joku jonne pystyy varaamaan penkkiä puoli tuntia tehdäkseen siinä kolme sarjaa kun joka sarjan välissä sometetaan vartti. Joskus on nimittäin meinannut mennä hermo ja tehnyt mieli mennä sanomaan, että tee nyt ne vitun sarjas, että muutkin pääsee. Ja ennen kuin joku pääsee sanomaan välissä tekemisestä niin se ei oikein ole vaihtoehto kun teline on eri korkeudella, painoa saa lastata 100 kilon edestä lisää ja ottaa taas pois ja hyvässä lykyssä tankokin on väärä.

En kyllä ole itsekään synnitön puhelimen käytön suhteen, mutta ei se ikinä määrää mun sarjatauon pituutta.
[/Q

Se on aivan uskomattoman paljon kiinni siitä miten on kroppansa virittänyt. Kymmenenkin RPE 9 -sarjaa menee viiden minuutin palautuksilla hienosti. Ja mitä lyhyempi sarja niin sitä helpommin menee. Jos on aina painanut vartin palautuksilla, niin eihän se viisi minuuttia onnistu millään.
Nimenonaan. Kropan saa helposti viritettyä palautumaan nopeammin. Sen on pakko palautua jos pakotat. Moni valittaa että joku 6x2 tai 6x4 setti on todella kova ja siihen menee 1.5 tuntia. Minusta tollaset setit ovat helpoimpia isoillakin kuormilla. Itse olen tottunut hapottaviin urheilusuorituksiin vahvinmies lajeissa, niin kyykyn voimasarjat tuntuvat lähinnä haukottelulta.

Kännykän näprääjille voisi laittaa salin nurkkaan penkit mihin voi mennä näpyttelemään sarjojen välillä. Varaavat laitteen/tangon puoleksi tunniksi kolmen ylikevyen hissuttelu sarjan ajaksi. Joskus tehnyt mieli sanoa että tee ne sarjasi ensin ja näpyttele sitten 25min luuria salin nurkassa niin muutkin pääsee treenaamaan. Kännykättömät ihmiset tajuaa antaa välineet muidenkin käyttöön.

Tympäsee kun ei pääse salille.

Nyt oon GMT+8 viikon verran (12 tuntista työpäivää), jonka jälkeen yks päivä kotona ja sit viikoksi GMT-5 ja rälläämistä asiakkaalta toiselle eri osavaltioissa.

Positiivisena puolena se että motivaatiota punttiin riittää taas kotiin päästyä kunhan jetlagi on selätetty.

Nimenonaan. Kropan saa helposti viritettyä palautumaan nopeammin. Sen on pakko palautua jos pakotat. Moni valittaa että joku 6x2 tai 6x4 setti on todella kova ja siihen menee 1.5 tuntia. Minusta tollaset setit ovat helpoimpia isoillakin kuormilla. Itse olen tottunut hapottaviin urheilusuorituksiin vahvinmies lajeissa, niin kyykyn voimasarjat tuntuvat lähinnä haukottelulta.

No sun kyykkys nyt onkin erikoistapaus :D, usko pois, kyllä max. 5 lähelläkin kun liikutaan niin 2-3min ajassa jalat ei ees lopeta olemasta spagettia.
Kroppa tottuu kaikenlaiseen, mutta kyllä 5 minuutista kun haukataan n. puolet pois niin rupeaa treenin vaikutuksetkin muuttumaan hermostollisesta haponsietoon.
Tottahan kevyitä sarjoja nyt tekee vaikka 20kpl 1min palautuksilla.

E: En tiedä mitä RPE tarkoittaa, mutta ilmeisesti RPE9 ei ole 85%RM1 verrattava?
E2: Mun käsitys jostain max3-5 kylläkin on oikeastaan 1 toisto kerralla restpausea, kunnes tanko on pakko saada niskasta ettei sula tangon alle. Kevyemmät "hapettapumpattavat" sarjat on sitten jotain ihan muuta.

E3: Paskalla istuessa tajusin että varmaan meitä on tässä kestävyyttä, voimaa ja bodia treenaavat tyypit vertaamassa miten nousee?
Bodaajalla ja kestävyysjätkällä on se suhteellinen 1 paljon alempana verrattuna sarjapainoihin kuin voimailijalla, jolla se sarjakin kestää helposti minuutin tai jos 5 kyykkyä tekee?
Nimittäin joku 10x5x85% @2-3min ois jo näkemisen arvoista suorittamista.

Viimeksi muokattu:
No sun kyykkys nyt onkin erikoistapaus :D, usko pois, kyllä max. 5 lähelläkin kun liikutaan niin 2-3min ajassa jalat ei ees lopeta olemasta spagettia.
Kroppa tottuu kaikenlaiseen, mutta kyllä 5 minuutista kun haukataan n. puolet pois niin rupeaa treenin vaikutuksetkin muuttumaan hermostollisesta haponsietoon.

E: En tiedä mitä RPE tarkoittaa, mutta ilmeisesti RPE9 ei ole 85%RM1 verrattava?
E2: Mun käsitys jostain max3-5 kylläkin on oikeastaan 1 toisto kerralla restpausea, kunnes tanko on pakko saada niskasta ettei sula tangon alle. Kevyemmät "hapettapumpattavat" sarjat on sitten jotain ihan muuta.

E3: Paskalla istuessa tajusin että varmaan meitä on tässä kestävyyttä, voimaa ja bodia treenaavat tyypit vertaamassa miten nousee?
Bodaajalla ja kestävyysjätkällä on se suhteellinen 1 paljon alempana verrattuna sarjapainoihin kuin voimailijalla, jolla se sarjakin kestää helposti minuutin tai jos 5 kyykkyä tekee?
RPE tarkoittaa sitä miten raskaalta sarja tuntuu. RPE 10 on täysin loppuun vedetty sarja, RPE 9 on yksi toisto varaa, RPE 8 on kaksi toistoa varaa jne. Sitä ei voi verrata mitenkään prosentteihin koska se on ihan eri asia. Mulle 85 % maksimista tarkoittaisi kyykyssä 170 kilolla max kutosta ja siitä kun otetaan toisto pois niin se on vitonen. Kyllä mä noita viiden minuutin palautuksilla lupaan tehdä. Huom! Viiden minuutin. Kukaan mistään 2-3 minuutista ole puhunutkaan. Ja kun arvuuttelit kuka on mitäkin, niin mä olen tätä nykyä aika ehta voimanostaja.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
RPE tarkoittaa sitä miten raskaalta sarja tuntuu. RPE 10 on täysin loppuun vedetty sarja, RPE 9 on yksi toisto varaa, RPE 8 on kaksi toistoa varaa jne. Sitä ei voi verrata mitenkään prosentteihin koska se on ihan eri asia. Mulle 85 % maksimista tarkoittaisi kyykyssä 170 kilolla max kutosta ja siitä kun otetaan toisto pois niin se on vitonen. Kyllä mä noita viiden minuutin palautuksilla lupaan tehdä. Huom! Viiden minuutin. Kukaan mistään 2-3 minuutista ole puhunutkaan. Ja kun arvuuttelit kuka on mitäkin, niin mä olen tätä nykyä aika ehta voimanostaja.

Hyvä tietää toi RPE, oon nähny sen muuallakin. Kyllä mäkin niitä 5minuutilla teen, mutta helposti menee tunti-puoltoista tehdä 4-8 sarjaa silti.
2 eri syystä: yleensä on treenikaveri + käytännössä kaikki on tuttuja keskenään meidän luolassa ja sieltä mistä mun muistot on runsaista volyymeistä saatoin tehdä kyykyn
penkin kanssa vuoroparina kevyinä päivinä ryssäohjelmassa, kaikkia härötekijöitä siis palautusajoissa ei ehtaa munkkihengitystä :)
Kyllä mulle max 5 on aikalailla RPE10 ei 9, max5 siellä 85% tuntumassa, 5x80% on varmaan RPE8 ainakin yksittäisenä vitosena, kait se rupeaa 9 lähentelemään jos puolenkymmentä sarjaa ylitetään.

Viimeksi muokattu:

Hmm....En ole tuota 10x5x85% kokeillut. Mutta 6x6x85% oli viimeksi russian powerlift ohjelmassa etukyykyssä. Ei ollut mitenkään erikoinen. Olen tehnyt myös sikakyykkyjä, 20-25 toiston sarjoja maximiin asti ja muita päähänpistoja, niin nuo voimanosto setit ovat ehkä siksi tuntuneet helpoilta.

Hmm....En ole tuota 10x5x85% kokeillut. Mutta 6x6x85% oli viimeksi russian powerlift ohjelmassa etukyykyssä. Ei ollut mitenkään erikoinen. Olen tehnyt myös sikakyykkyjä, 20-25 toiston sarjoja maximiin asti ja muita päähänpistoja, niin nuo voimanosto setit ovat ehkä siksi tuntuneet helpoilta.

Varmasti sun lajeilla ja kokemuksella voi tuntua vähän laiskalta voimannostolarppi :)

Luolamiestä vähän pelottaa nykypäivän adhd:iden seassa jotka eivät voi olla minuuttiakaan irti puhelimesta, edes salilla?
Ite en ainakaan tajua tätä, en edes varmuuden vuoksi hanki älypuhelinta. Tietokone on kiva kun ei roiku mukana.
Ite nautin ainakin kun veri pumppaa, sydän hakkailee, hengitystä ptää vähän rauhoitella... helposti menee se 3-5min ilman luuria, yksin salilla ollessa tietysti.
Jos on tuttuja niin ei siinä paljoa kerkeä jauhannan seassa ku sillointällöin sarjan tekemään :).(pikkukylän kellaripaikka, ei viedä toisten aikaa tällä)

Helposti menee 3-5min ilman puhelinta vaikka sulla ei ole edes älypuhelinta? Mitä sä sillä puhelimella sitte teet 3-5min välein?

Tämä ei potuta, mutta hämmästyttää. Eli ihmeelliset liikkeet salilla. Eilen näin pystypunnerruksen istuen selkänoja penkillä ristikkäistaljassa. Kolmiokahvalla. Vaijeri hankasi munia joka toistolla, mutta ei tuntunu haittaavan. Voiko pystypunnerruksen enää vaikeammin tehdä? Eräs tyyppi myös huvittaa jolla on kaikki mahdolliset varusteet joka liikkeessä. Peck-decissä kyynärpää lämppärit, rannesiteet, vyö, hanskat. Lippis tietty väärinpäin päässä ja tank toppi päällä. Kaveri varmaan menisi paniikkiin jos ehdottaisi että teepä joku liike ilman varusteita.

Ehkä liikkeen päätavoite olikin hangata kasseja vaijerilla?
Tai lukenut jostain jenkki lehdestä että ristikkäistalja kasvattaa eniten lihaksia. Nimittäin teki eilen olkapäät ja kädet päivän kokonaan ristikkäistaljassa. Kaikki mahdolliset liikkeet tietenkin istuen selkänoja penkillä. Varmuuden vuoksi vielä voimanostovyö ettei vain keskivartalo rasitu yhtään.

Ei ehkä niinkään ärsytä. Alottelin kaveri kanssa salitreeni kuukausi takaperin ajatuksella että kuljetaan yhdessä. Ei loppujen lopuksi ole ku muutama kerta ku yhessä ollaan keretty käymään, mutta ymmärrän tietenkin aikataulu ongelmat. Viihdyn kyllä salilla niin että meen sinne yksin ku laitan napit tai kuulokkeet korville ja alan touhuamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom