Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Jos on nuoresta asti oikein treenannut, niin ei viisikymppisenä enää pitäisi ennätyksiä tehdä. Se on ihan biologinen fakta. Tutkimusten mukaan voimatasot alkaa laskemaan 40 ikävuoden jälkeen. Siihen vaikuttaa monet asiat, esim testosteronin tuotannon lasku. Jos voimatasoja pystyisi nostamaan viisikymppiseksi asti, niin silloinhan maailman parhaat voimalajien urheilijat olisi viisikymppisiä.
Itse treenannut 14-vuotiaasta lähtien ja parhaimmillani olin joskus 25-30 vuotiaana, vaikken ymmärtänyt treenaamisesta oikein mitään. Tiedon lisääntyessä tuli sitten uusi kehityksen nousu noin nelikymppisenä, kun siirryin tiheämpi frekvenssiseen treeniin ja suurempaan kokonaisvoluumiin. Kuitenkin 45-ikävuoden jälkeen alkoi tulokset putoanaan. Joka vuosi tulokset on hieman alempana kun edellisenä vuonna. Eikä auta vaikka mihin suuntaan yrittää treeniä muuttaa. On muutettu voluumia, frekvenssiä ja intensiteettiä, mutta ei auta.

Itse treenannut 17 vuotiiasta lähtien ja ikää nyt 43... Voimatasot paremmat kuin koskaan, lihasmassa ei varmaankaan kasvanut enää kovin. Tuntuu että vasta muutaman viime vuoden aikana oppinut treenaa ”oikein”... Nuorempana veti jokaisen sarjan failureen ja sillä tavalla tulee nopeasti seinä vastaan. Nykyään osaa höllätä vähän välillä ja jättää toistoja varastoon. Oon myös siirtynyt tiheämpään frekvenssiin ja se on ainakin mulla toiminut. Mutta kyllähän sen huomaa kropasta et ikää ja treenivuosia takana, ei palaudu samalla tavalla ku nuorempana ja aina jotain pikku kolotusta... silti mä rakastan tätä touhua :LOL:

Itse treenannut 17 vuotiiasta lähtien ja ikää nyt 43... Voimatasot paremmat kuin koskaan, lihasmassa ei varmaankaan kasvanut enää kovin. Tuntuu että vasta muutaman viime vuoden aikana oppinut treenaa ”oikein”... Nuorempana veti jokaisen sarjan failureen ja sillä tavalla tulee nopeasti seinä vastaan. Nykyään osaa höllätä vähän välillä ja jättää toistoja varastoon. Oon myös siirtynyt tiheämpään frekvenssiin ja se on ainakin mulla toiminut. Mutta kyllähän sen huomaa kropasta et ikää ja treenivuosia takana, ei palaudu samalla tavalla ku nuorempana ja aina jotain pikku kolotusta... silti mä rakastan tätä touhua :LOL:
Joo mulla oli itse asiassa ihan sama juttu. Siinä nelikymppisenä tuli enemmän järkeä treeneihin, ja tulokset nousi uudestaan vuosien jälkeen. Nimenomaan tiheämpää frekvenssiä ja pienempi intensiteetti. Löysi sen itselleen toimivimman tavan treenata. Mutta 45-vuoden kohdalla mulla alkoi sitten ns. ikä painaa, ja tulokset lähti alaspäin. Jokaisellahan se tapahtuu jossain vaiheessa, mutta mulla se oli siinä neljävitosena. Toivotaan, että sulla jatkuu nousu pidempään.

Joo mulla oli itse asiassa ihan sama juttu. Siinä nelikymppisenä tuli enemmän järkeä treeneihin, ja tulokset nousi uudestaan vuosien jälkeen. Nimenomaan tiheämpää frekvenssiä ja pienempi intensiteetti. Löysi sen itselleen toimivimman tavan treenata. Mutta 45-vuoden kohdalla mulla alkoi sitten ns. ikä painaa, ja tulokset lähti alaspäin. Jokaisellahan se tapahtuu jossain vaiheessa, mutta mulla se oli siinä neljävitosena. Toivotaan, että sulla jatkuu nousu pidempään.

Kyllähän se ikä tulee kaikille vastaan jossain vaiheessa... Luonnon kiertokululle ei oikein mahda mitään :sneaky: Tsemppiä treeneihin

Jos on nuoresta asti oikein treenannut, niin ei viisikymppisenä enää pitäisi ennätyksiä tehdä. Se on ihan biologinen fakta.
Eipä niille nuoruusvuosien treeneille enää tässä vaiheessa mitään voi.
Parhaassa kunnossa 50vnä tuntuu olevan ne jotka on tosissaan aloittanut vasta kolmekymppisenä.

anve: itseasiassa 30-vuotiaasta asti varsin tosissani. kyse ei oo yhden liikkeen jutuista, vaan yleisestä kehittymisestä ja sen mahdollistamisesta. toki joku joka ei ole koskaan mitään treenannut kehittyy, vaikka aloittais 80-vuotiaana. se ei tietenkään oo tässä se pointti. vanhemmiten sen treenin kuitenki pitää olla fiksumpaa, jos kehittyä haluaa.

42v. kun alottaa, niin toivo elää kehittymisestä vielä 50-kymppisenä. Tarkkana täytyy tosiaan olla treenien suunnittelun kanssa, ei oo kiva saada mitään puolen vuoden vaivoja, jotka vie tuloksia kokonaisen vuoden taaksepäin. Tik-tak kello käy. :X3: Ja tietty tulostasoissa ei kuuta tavoitella, mutta katotaan ny päästäänkö sinne mitä itse itselle asetettu tavoitteeksi. Veikkaan että ei. :LOL:

Mikä potuttaa salilla käymisessä? Tällä hetkellä ei mikään, koska yhtään Mörkö-läppää ei osunut tänään korviin salilla. Ei perkele yhden yhtä Mörköä kajahtanut korvaan. Edellinen, "hauska" mörkövitsi tuli vastaan torstaina. Viina ja metronidatsoli on auttanut hiljalleen siihen kontaminaatioon. Katotaan, mitä ensi viikko tuo tullessaan.

Oman salin sysi paska ilmastointi, viime viikolla oli niin kuuma treenata, että grippi petti koko ajan hikoamisen takia. Hikoiluun saattoi vaikuttaa myös se, että treenaan kesälläkin "Uttimaisella" vaatetuksella. :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kyykkääminen potuttaa. Miten toi kyykkääminen voi tuntua noin p******a? Ihan sama kyykkääkö 1x, 2x vai 3x viikossa. (n)
Sama täällä. Kyykky ja mave ei saa aikaan muuta kuin helvetillisen hapotuksen. Prässi toimii ilman mitään ongelmia ja SJMV menee suunnilleen samoilla painoilla kun normaali mave.

Sama täällä. Kyykky ja mave ei saa aikaan muuta kuin helvetillisen hapotuksen. Prässi toimii ilman mitään ongelmia ja SJMV menee suunnilleen samoilla painoilla kun normaali mave.
SJMV saa tehtyä hirmu kiloilla jos vetää väkisin selällä. Aivan eri juttu tehdä se niin että jännitys ja tuntuma säilyy niissä takareiskoissa. Mulla on muutama kaveri joilla myös normi ja sjmv samoissa kiloissa. Kun katsoo tekniikoita niin normi mave hyvin lähellä SJMV tyyliä. Perse ylhäällä rykästen, ei osata irrottaa reisillä.

Potuttaa säryt ja vammat jotka ilmottelee taas itsestään enemmän. Joka treenissä joutuu poikkeamaan siitä varsinaisesta ohjelmasta ja miettimään mitä voi/uskaltaa/pystyy tekemään.
Muut painaa menemään ja kehittyy kun meikä hilavitkuttelee ja junnaa paikallaan. Tai siltä tää ainakin tuntuu.

Ei salilla, mutta se että jatkuvasti huomautellaan työpaikalla kun syö 90% samoja eväitä ruokatauolla ja naureskellaan asialle. Tätä jatkunut jo 2 vuotta. Alkaa pikkuhiljaa huumori loppua.

Ei salilla, mutta se että jatkuvasti huomautellaan työpaikalla kun syö 90% samoja eväitä ruokatauolla ja naureskellaan asialle. Tätä jatkunut jo 2 vuotta. Alkaa pikkuhiljaa huumori loppua.

Eksä joskus hajoili samaa. Se teki toimistoduunia, jossa valtaosa työntekijöistä oli ylipainoisia naisia. Muija tykkäs syödä lounaalla puuroa raejuustolla ja marjoilla. Sai joka kerta kuulla ne "eiks toi oo vähän ykspuolista" -kommentit. Hajoili tota mulle kotona ihan tosissaan, ettei tajua, miten joku Saarioisten maksalaatikkoa hillolla syövä ylipainoinen toimistotantta kehtaa arvostella.

Eksä joskus hajoili samaa. Se teki toimistoduunia, jossa valtaosa työntekijöistä oli ylipainoisia naisia. Muija tykkäs syödä lounaalla puuroa raejuustolla ja marjoilla. Sai joka kerta kuulla ne "eiks toi oo vähän ykspuolista" -kommentit. Hajoili tota mulle kotona ihan tosissaan, ettei tajua, miten joku Saarioisten maksalaatikkoa hillolla syövä ylipainoinen toimistotantta kehtaa arvostella.

Joo no omassa duunissa ei varsinaisesti nämä arvostelijat ole mitään ns. ylipainoisia mutta suurin osa vetelee jotain valmisruokia paikallisesta s marketista. Ensimmäinen ketä alkoi naljailemaan aikanaan niin on kyllä ylipainoinen ja ainut mitä se syö silloin kun se töissä edes syö niin syö jotain kebabbia tai pizzaa.

En tiedä miten joku jaksaa jatkuvasti jankata samasta asiasta, luulisi heillä olevan parempaakin tekemistä mutta ilmeisesti ei ole :D

Täysin ymmärrettävää tuo ei urheilua harrastavien reagointi.
Tuntuu varmasti kauheelta pätemiseltä heidän silmissä tommonen tarkka ruokailu ja ainahan omasta mielestä turhan pätiät ottaa päähän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom