Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Vaikka tuo vetävissä liikkeissä vaivannut kyynärpää onkin ollut vähän parempaan päin, niin ei se ihan kunnossa vieläkään ole. Ja nyt sitten onnistuin diagnosoimaan tuon tenniskyynärpääksi (vaikkakin aika lieväksi sellaiseksi). Saattaa lukemani mukaan kuitenkin olla pitkäaikainen riesa, johon ei treenitaukokaan auta. Pari mahdollisesti toimivaa konstia oli tuolla
Salitreenaajan vaivat ja niiden välttäminen -ketjussa esitelty. Taidan niitä kokeilla, aloittaen siitä vähemmän vaarallisesta vaihtoehdosta.

Rinnalleveto ja kulmasoutu saavat jäädä kokonaan pois toistaiseksi. Maven taidan tehdä vain kerran kahteen viikkoon ja lyhyitä sarjoja, kun tarkoitus olisi ollut kaksi kertaa viikossa ja just olin meinannut tehdä siinäkin vähän enemmän volyymiä :cautious: No, pääsenpä keskittymään enempi kyykyn kehittämiseen joksikin aikaa. @jsjarvn: hyvä kun mainitsit tuolla toisessa ketjussa miedosti leveän kyykyn siirtovaikutuksesta maastavetoon, sen kun tietää niin tilanne ei ota päähän ihan niin paljon kuin muuten tekisi.

Innostunut pitkähkön tauon jälkeen taas kunnolla treenaamaan ja ensimmäisen kerran tuli nyt sitten oikeasti treenin estävää vaivaa. Ilmeisesti hermot jotenki kirjaimellisesti kireellä. Alko yksinkertaisesti siintä kun penkkasi ja ranteen asento sai koko käden sähköstymään ja voimat katosi ja paheni sitten siihen pisteeseen että ei perkele hauistakaan saa tehtyä. Ilmesesti ranteessa joku carpaltunnelin tapainen. Ainoa vaan että tunnen saman sähkösyyden kun lasken lavat alas nopeasti että saattaapi jotain kireyttä olla selässä/niskassakin. Buranaa pari vk ja venyttelyä ja toivotaan että korjaantuu itsestään.

Salin järkyttävän huono musa :(

Sali jossa ei soi musa. Oli tosi kivaa treenata kaverin kanssa kun kaveri on vähän sellainen hiljaisempi tyyppi itekin ja sali on kuin huopatossutehdas. Räkkäät tangon niin korvissa soi ja kaikki paskovat housuihinsa. Yritä siinä sitten treenata henkeä pidätellen.

Yleensä mulla on napit mukana jolloin hiljaisuus muuttuu muiden ongelmaksi kun luukutan jynkkää ihan täysillä, mutta välillä tulee paheksuvia katseita sipsuttelijoilta kun toinen ähkii ja kolistelee tosimielellä.

Ja ei, en pudottele painoja. Enkä karju, puuskutan vaan mitä nyt normaalisti ihmiset tekevät.

Paska örinäkin voittaa hiljaisuuden, jos muuta vaihtoehtoa ei ole.

...kyynärpää...diagnosoimaan tuon tenniskyynärpääksi...

...Maven taidan tehdä vain kerran kahteen viikkoon ja lyhyitä sarjoja, kun tarkoitus olisi ollut kaksi kertaa viikossa ja just olin meinannut tehdä siinäkin vähän enemmän volyymiä :cautious: No, pääsenpä keskittymään enempi kyykyn kehittämiseen joksikin aikaa.

Jotenkin kuulostaa erikoiselta vai onko vaiva kyynärvarren puolelle lihaksissa suoraan eikä niinkään kyynärpäässä?

Itsellä kun tuo menee ihan päinvastoin, kyykky vähemmälle yleensäkin sekä lowbar kokonaan pois ja tilalle enemmän vetoa jos pitää kyynärpäälle antaa huilia.

Itsellä kun tuo menee ihan päinvastoin, kyykky vähemmälle yleensäkin sekä lowbar kokonaan pois ja tilalle enemmän vetoa jos pitää kyynärpäälle antaa huilia.
Kyynärpään vaivat saattaa johtua kyynärvarsien lihasten voimaepätasapainosta, eli puristavia ja koukistavia lihaksia on veivattu liikaa suhteessa vastapuolen lihaksiin. Silloin tangon puristaminen mavessa on suorastaan myrkkyä.

Jotenkin kuulostaa erikoiselta vai onko vaiva kyynärvarren puolelle lihaksissa suoraan eikä niinkään kyynärpäässä?

Kyllä se tuntuu just siinä kyynärpään ulkopuolen luunastassa ja reagoi siihen, kun kyynärvarren ranteenojentajia jännittää tai puristaa kättä nyrkkiin ja auki käsivarsi suorana. Ainoastaan raskaat ja/tai nopeatempoiset vetävät liikkeet sattuvat. Kyykky ja punnerrukset sujuvat kivuitta.

Kyynärpään vaivat saattaa johtua kyynärvarsien lihasten voimaepätasapainosta, eli puristavia ja koukistavia lihaksia on veivattu liikaa suhteessa vastapuolen lihaksiin. Silloin tangon puristaminen mavessa on suorastaan myrkkyä.
Veikkaan juuri tuota, ne rannetta ojentavat vastapuolen lihakset eivät ole olleet tehtäviensä tasalla. Kunhan kyynärpää tuosta rauhoittuu, niin pitää treenata nuo lihakset kuntoon. Nyt niille vain kevyttä pumppailua, hierontaa ja venytyksiä.

Sali jossa ei soi musa..

Joo. Tän ymmärtää vasta sitten kun se musa oikeesti puuttuu. En itse pidä omia luureja messissä muuta kuin, jos vedän jotain vähän pidempää cardiosessioo. Joku crossari tms.on sel verta tympeetä, ettei siitä selviä ilman kunnon musaa, mutta muutoin menee kyllä ihan mikä vaan, kunhan jotain musaa on. :)

Joku käsittääkseni sheivailee kaikki paikat salin suihkutiloissa.
Toiset on ne ketkä kävelee paljain jaloin salilla..
Ja tietty kierot tangot :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Nyt 29vuotiaana huomannut että alkaa kaikki tulokset pysymään paikallaan, niin salilla kuin myös sen ulkopuolella. En oikein keksi mitä voisin tehdä enemmän että kehittyisin, kai se oma maksimi on saavutettu. Nyt odotellaan vahvaa alamäkeä..

Nyt 29vuotiaana huomannut että alkaa kaikki tulokset pysymään paikallaan, niin salilla kuin myös sen ulkopuolella. En oikein keksi mitä voisin tehdä enemmän että kehittyisin, kai se oma maksimi on saavutettu. Nyt odotellaan vahvaa alamäkeä..

Ajattelumalli aivan väärä! Mutta toki aina riippuu mitä haluaa ja mitä ne "tulokset" on. Voimatasojasi voit vielä nostella paljonkin, vaikka olisitkin jo ylijumalallisen vahva :) Itselläni vasta alkanut monen vuoden hiljaisuuden jälkeen uusi nousu 30v korvilla (y)

Nyt oot sekaisin? Minä sain kovimmat tulosparannukset koko ns. urani aikana välillä 35-40 vuotta.

Minun salaisuuteni oli 1-jakoinen treeni ja rutosti safkaa. Sinulla se voi olla jotain muuta (vaihtelua treeniin tms.), mutta et varmasti ole saavuttanut maksimeitasi.

Broidi yritti juuri uutta penkkienkkaa 47-vuotiaana, lähellä oli, todella lähellä.

Asennetta kehiin.

Nyt oot sekaisin? Minä sain kovimmat tulosparannukset koko ns. urani aikana välillä 35-40 vuotta.

Minun salaisuuteni oli 1-jakoinen treeni ja rutosti safkaa. Sinulla se voi olla jotain muuta (vaihtelua treeniin tms.), mutta et varmasti ole saavuttanut maksimeitasi.

Broidi yritti juuri uutta penkkienkkaa 47-vuotiaana, lähellä oli, todella lähellä.

Asennetta kehiin.
Sehän voi tarkoittaa myös sitä, että sä oot treenannut koko nuoruutesi väärin ja broidis vielä huonommin.

Dave Tate ja kumppanit juttelivat yhdessä table talkissa aiheesta. Daven kanta oli että ei se kehittyminen nyt vielä ainakaan nelikymppisenä lopu. Andrew Herbert mainitsi, että voima on viimeisiä ominaisuuksia jotka alkaa vanhemmiten heiketä, ekana lähtee ketteryys, liikkuvuus jne. Brian Shaw sanoi omalla videollaan, että kun hommat hoitaa oikein, niin vahvin kunto on neljännen vuosikymmenen loppupuolella ainakin voimamieslajeissa. Niissä tosin muita ominaisuuksia kuin maksimivoimaa tarttee sen verran että olen taipuvainen uskomaan kaikkia edellä mainittuja.

Nyt vaa deload ja erilaista treeniohjelmaa vain kehiin. Voi olla että sun nykyinen ohjelma ei haasta sua tarpeeksi tai sitten se vain ajaa sua monttuun. Joskus uusi lähestymistapa voi olla avain uusiin gainsseihin. (y)

ite just 50v täyttelin ja voimaenkkoja tein viimeksi eilen. useimmiten kyse on ohjelmoinnin ja treenaajan yhtälöstä. kaikilla ei edes alussa toimi noin vain mikä tahansa. mulla on kuitenkin asiakkaina myös pitkän linjan nostajia, joilla pahastikin jumiintunut kehitys on saatu uudelleen etenemään. aina kuitenkin on poikkeuksia. onneksi minimaalisen vähän.

Jos on nuoresta asti oikein treenannut, niin ei viisikymppisenä enää pitäisi ennätyksiä tehdä. Se on ihan biologinen fakta. Tutkimusten mukaan voimatasot alkaa laskemaan 40 ikävuoden jälkeen. Siihen vaikuttaa monet asiat, esim testosteronin tuotannon lasku. Jos voimatasoja pystyisi nostamaan viisikymppiseksi asti, niin silloinhan maailman parhaat voimalajien urheilijat olisi viisikymppisiä.
Itse treenannut 14-vuotiaasta lähtien ja parhaimmillani olin joskus 25-30 vuotiaana, vaikken ymmärtänyt treenaamisesta oikein mitään. Tiedon lisääntyessä tuli sitten uusi kehityksen nousu noin nelikymppisenä, kun siirryin tiheämpi frekvenssiseen treeniin ja suurempaan kokonaisvoluumiin. Kuitenkin 45-ikävuoden jälkeen alkoi tulokset putoanaan. Joka vuosi tulokset on hieman alempana kun edellisenä vuonna. Eikä auta vaikka mihin suuntaan yrittää treeniä muuttaa. On muutettu voluumia, frekvenssiä ja intensiteettiä, mutta ei auta.

noinhan se yleensä menee. silti tuollaisia tapauksia mulle tulee useita vuodessa ja kehitystä saadaan aikaan silti. lempeällä itseluottamuksella jotakin näistä treenijutuista voin sanoo tietäväni. mä vaihdoin puntin 20v sitten kalliokiipeilyyn eli en nyt puhu salienkoista. toki tuokin enkka oli oheistreeneissä tehty grippivoimaenkka eli ei taitoriippuvaista touhua.

Aika varmasti uskallan veikata, että et kyseistä grippivoimaliikettä kuitenkaan 20-35 vuotiaana tosissasi treenannut. Eli kyllähän sitä vanhanakin voi hyvin kehittyä sellaisissa liikkeissä joita ei vielä ole vuosia hinkattu. Mutta jos viisikymppinen kaveri on esim. penkkiä tosissaan ja oikein treenannut parikymppisestä asti niin tuskin se enää viisikymppisenä ennätystä nostaa. Mutta jos vaikka kyykky on alkanut kiinnostaa vasta neljänkympin jälkeen niin hyvinkin voi vielä tuloskunto nousta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom