Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Täältäkin on monelta salilta pilattu tangot tyhmillä räkkivedoilla. Tais joku sali jo kieltää koko räkkivedot kun porukka ei halua ymmärtää asiaa. Tangot sen verran kalliita että ymmärrän salin omistajia täysin.
Toi on kyllä niin perseestä, kun muutamat perseilee niin kielletään koko homma. Itse teen räkkivetoa silloin tällöin, kun pukkejakaan ei ole ja voin kertoa, että sitä tankoa ei ole mikään pakko tiputtaa siihen pinnoille.

Yleisenä havaintona, monella salilla on muuten nuo pukit ihan hanurista. Tehty päin veetä tai mallia "Pekka teki kunnolliset 70 luvulla ja niillä mennään vieläkin" eli hajoamispisteessä. Jos pukit on kunnossa, räkkivedolle ei ole mitään perustetta.

Korjaavana toimenpiteenä loppuvedon hankaluuteen käyttäisin mieluummin.
1) korokevetoja (nostaja itse korokkeella, n. 5 - 10cm) - tämä pakottaa vetämään tehokkaammin ja kiihdyttämään
nostoa irrotuksen jälkeen.
2) stoppivedot ongelmakohdssa / hieman sen alapuolella.

3) ja kenties paras kaikista, maastaveto ketjujen tai vastuskumien kera, niin saadaan suoritusta lajinomaisimmin vastaava täysliikeratainen liike, kovempi kiihtyvyys sekä loppuvedon ylikuormitus.

Räkkivedot on 90% heikkojen hommaa. Itsekkin näitä tein vuosia ja kuvittelin niistä olevan jotain iloa maven kehittämiseen tai lihasten rankaisuun, mutta paskan marjat. Lopulta valaistuin ja aloin vain mavettamaan usein. Kas perkelettä ja niin alkoi mavessa romu liikkumaan ja tekniikka kohentumaan. Nyt mavettaa ihan mielellään ja se ei ole mitään pakkopullaa. Tämä siis omat 5 senttiä tähän räkkivetokeskusteluun.

Räkkivedot on 90% heikkojen hommaa. Itsekkin näitä tein vuosia ja kuvittelin niistä olevan jotain iloa maven kehittämiseen tai lihasten rankaisuun, mutta paskan marjat. Lopulta valaistuin ja aloin vain mavettamaan usein. Kas perkelettä ja niin alkoi mavessa romu liikkumaan ja tekniikka kohentumaan. Nyt mavettaa ihan mielellään ja se ei ole mitään pakkopullaa. Tämä siis omat 5 senttiä tähän räkkivetokeskusteluun.
Tästä on varmasti eriäviä mielipiteitä, mutta eipä itselläkään räkkivedot auttaneet yhtään normimaveen.

Riippuu aina heikosta kohdasta. Siinä kohtaa kun deficit (nostaja boxin päällä) on vahvempi kuin korkeen boxin päältä veto, korkeelta vetäminen toimii aika hiton hyvin.

Mulla ei myöskään räkkivedot auttaneet koskaan normivetoon. Deficit taas hyvinkin. En tietenkään tarkoita, että jollain toisella ei toimisi. Muutenkin huomannut, että moni kuvittelee vedon loppuosan olevan ongelma, kun nosto jää siihen polvien alle. Useimmiten ongelma on silloin kuitenkin noston alussa, ja asento on polvien kohdalla jo niin pielessä, että nosto jää siihen. Mutta kuten sanottu, varmasti räkkiveto monille toimiikin.

Kuten @RSH fiksusti sanoi, räkkivedon toimivuus perustuu ihan täysin siihen mikä on heikko kohta. Jos maasta irtoaa 100 kg, mutta polvista tulee ylös 200 kg, niin mitä luulette, auttaako se yläosan hinkkaaminen mavetulokseen yhtään mitään? Joillakin nämä suhteet on toisinpäin, eli irrotus on vahva ja loppuojennus jää aina vajaaksi ja koko liikeradalla saattaa nousta enemmän kuin pinnoilta / pukeilta vedettynä, niin silloin se onkin jo hyvä apuliike.

Ei mitään apuliikettä valita vain huvin vuoksi, vaan se valitaan aina omien heikkouksien mukaan. Kyllä pinnavetoa saa ja kannattaakin tehdä silloin tällöin vähän niin kuin vaihtelu virkistää tyyppisesti, koska se kuitenkin ylikuormittaa, mutta ei siitä ole pääasialliseksi apuliikkeeksi ellei heikkous ole siellä ylhäällä.

Kuulokkeet päässä miehillä. Vitun homon ja ärsyttävännäköistä (tiedän että on oma henkilökohtainen ongelmani). Ei vaan sovi kuulokkeet miehille ei sitten millään, kuuluvat jonnekin pride tapahtumiin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Melkoinen vammaisten ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksien puolustaja kyllä. Vähän kahden vaiheilla voisko kuitenkin olla vaan trolli. Kai se on uskottava että meitä on monenlaisia, myös tässä mielessä.

Jaaha, että sellaista paskaa sitten tänään. Eilen oli kova kyykky ja sen seurauksena tänään kädet ja olkapäät särkee niin vitusti ettei pysty tekemään mitään mitä piti. Vajaan puoli tuntia tuossa salilla heiluin, mutta parempi se on luovuttaa. Aiemmin päivällä oli kyllä ihan hyvä fiilis ja valmistauduin henkisesti treeniin, mutta säryt ilmoitti itsestään heti kun otin tangon käteen telineestä vaihtaakseni sen toiseen. Katsellaan sitten huomenna uudemman kerran.

@Mike mikä sulla auttoi tähän vaivaan?

Viimeksi muokattu:
Mulla apu olkapäiden ja kyynärpäiden saakutillisiin kipuihin löytyi jutusta nimeltään buffalo bar.

Kuulokkeet päässä miehillä. Vitun homon ja ärsyttävännäköistä (tiedän että on oma henkilökohtainen ongelmani). Ei vaan sovi kuulokkeet miehille ei sitten millään, kuuluvat jonnekin pride tapahtumiin.
Vaikutat viittaavan jokaisessa viestissäsi homoihin? Aihe kiinnostaa kovasti? Ei siinä mitään pahaa ole, siitä vaan antamaan tai ottamaan "punishmenttia" :love:miehiltä.

Millaiset kuulokkeet? Jos tarkoitat "kuuloke kuulokkeita" etkä nappikuulokkeita, niin ymmärrän ehkä kantasi.

Mulla apu olkapäiden ja kyynärpäiden saakutillisiin kipuihin löytyi jutusta nimeltään buffalo bar.
On mullakin tavallaan keinoni, esimerkiksi SSB, mutta välillä sitä on pakko kyykätä normaalillakin tangolla kun tavallinen takakyykky on just se missä haluan tulosta ylös. Tässä onkin pitkään mennyt hyvin, mutta eilen tuli kahdeksan tiukkaa nelosen sarjaa ja se oli taas vähän liikaa. Ei ollut kyllä mikään yllätys ja olisi pitänyt vain suosiolla skipata tämä päivä. Yhden päivän kun jättää väliin tuollaisen setin jälkeen niin sitä seuraavana päivänä homma toimii taas.

Mutta olishan se mukava saada noi hermosäryt kuriin, niin ei tarvitsisi säätää.

Millaiset kuulokkeet? Jos tarkoitat "kuuloke kuulokkeita" etkä nappikuulokkeita, niin ymmärrän ehkä kantasi.

Juurikin sellaisia isoja kuulokkeita tarkoitan ja jos vielä värinä on joku huomiohuora kirkkaanvihreä tms. niin onhan ne nyt oikeastikin aivan pellennäköiset karvaperseisen miehen korvilla. Ostakaa nyt vittu mieluummin vaikka umpimustat. Muutenkin on havaittavissa että nämä luurit päässä salilla touhuavat painavat täysin sokeina laput silmillä menemään mistään mitään välittämättä varaten monta laitetta kerralla, vaikka joku kusisi näiden luuripäiden sheikkeriin niiden treenatessa vieressä niin tuskin mitään huomaisivat.

Melkoinen vammaisten ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksien puolustaja kyllä. Vähän kahden vaiheilla voisko kuitenkin olla vaan trolli. Kai se on uskottava että meitä on monenlaisia, myös tässä mielessä.

Mä olen edelleen vahvasti sitä mieltä että jos on tiedossa etukäteen että lapsi on niin vakavasti vammainen ettei kykene koskaan aikuisena itse huolehtimaan itsestään niin abortti on ainut järkevä ratkaisu. Kurikan nimipäivien musiikkia pidän myös edelleen ihan pelkkänä paskana ölinänä jonka kuuntelemisesta en maksaisi senttiäkään.

Mä olen edelleen vahvasti sitä mieltä että jos on tiedossa etukäteen että lapsi on niin vakavasti vammainen ettei kykene koskaan aikuisena itse huolehtimaan itsestään niin abortti on ainut järkevä ratkaisu. Kurikan nimipäivien musiikkia pidän myös edelleen ihan pelkkänä paskana ölinänä jonka kuuntelemisesta en maksaisi senttiäkään.
Aika harva on varmaan eri mieltä kummastakaan, nyt kun otit mukaan tuon "jos on tiedossa etukäteen".

Mutta olishan se mukava saada noi hermosäryt kuriin, niin ei tarvitsisi säätää.

Itsellä tuli jo mitta täyteen noiden kipujen kanssa, highbar on nykyään "tavallinen takakyykky" ja usko on vahva että muutaman vuoden duunilla tuon saa käännettyä ihan validiksi ykkösvariaatioksi. Penkki ja pystäri vaan kusee niin pahasti kun nuo kivut iskee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom