Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Toi että laitetaan isot ylös ja pienet alas toimii hyvin varmaan hobiteille mutta vähän pidemmille on kivempaa ottaa ne pienet ylhäältä eikä lattian tasosta kun taas isommat saa helposti otettua alempaakin.

Salilla jossa käyn painot voi laittaa joihinkin telineisiin kolmeen tasoon. Alemmasta tapista saa isot kiekot otettua hyvin mutta pienemmät on hankalia ottaa varsinkin jos ylemmät tapit on täynnä on isoja kiekkoja.

Viimeksi muokattu:
Minulle ja varmaan suurimmalla osalle treenaajista on loppujen lopuksi aivan sama, ovatko isot levyt alempana vai ylempänä, mutta enemmän vituttaa se, jos jotain 2.5kg pikkukiekkoja joutuu kaivamaan neljän ison punaisen levyn takaa, mikä on kuitenkin aivan arkipäivää. Jollekulle se voi jopa olla oikeasti vaikeaa. Jos edes suunnilleen osattaisiin laittaa samanpainoiset kiekot samaan paikkaan tai edes helposti siirreltävät pienet levyt isojen eteen eikä toisinpäin, niin hyväksyisin kyllä ilomielin mitkä tahansa ratkaisut isojen tai pienten levyjen sijoittamisesta ylemmäs ja alemmas.

Toi että laitetaan isot ylös ja pienet alas toimii hyvin varmaan hobiteille mutta vähän pidemmille on kivempaa ottaa ne pienet ylhäältä eikä lattian tasosta kun taas isommat saa helposti otettua alempaakin.

Salilla jossa käyn painot voi laittaa joihinkin telineisiin kolmeen tasoon. Alemmasta tapista saa isot kiekot otettua hyvin mutta pienemmät on hankalia ottaa varsinkin jos ylemmät tapit on täynnä on isoja kiekkoja.

No ei ole. Tuossa ei ole kyllä mitään logiikkaa nimenomaan pitkän ihmisen näkökulmasta. Just noinpäin se ei ole. Jos taas on lyhyt, raskaiden painojen kurottelu matalalta ei aiheuta samanlaisia vipuvarsivoimia esim. alaselälle kuin pitkällä.

Milloinkas on tullut kevenneltyä viimeksi? Lyhyet sarjat maastavedossa kun on hermostolle melkoista rääkkiä ja se että ei keventele tarpeeksi usein niin ilmenee useimmiten tuossa juuri ensimmäisenä.

Viimeksi oli äitienpäivä viikon torstaista seuraavaan viikonloppuun. Mutta teen kyllä maven kerran viikkoon. Olen ehkä ajatellut kun tuoleen tekeen ei ehkä rasittaisi hermosta niin paljon.

Tein superina ojentajaa ja hauista taljassa. Salilla on tämän lisäksi toinen talja + erillinen ojentajatalja, jotka oli molemmat vapaina. Mutta ei vittu kahden vatipään on vaan ihan pakko tulla just siihen missä minä teen kysymättä edes että onko mulla siinä jotain kesken (varmasti näkivät kyllä että oli). Molemmat teki ihan omiaan (toinen nytkytteli jotain varttikyykkyjä ja toinen teki vinopenkkiä), mut heti kun näkivät että mä pärähdin siihen, niin näiden "kulttuurin rikastajien" oli ihan pakko tulla näyttämään kuinka perkeleen paljon isommilla painoilla he jaksaa tehdä hanskoja.
Tuumasin sit vaan että haistakaa vittu ja siirryin ite toiseen taljaan, kun en jaksanut katella sitä niiden ylimielistä palloilua. Sit yllättäen näiden kahden hanskapumppailut loppukin. No, Kerkesin siinä toisessa taljassa muutaman sarjan tekemään, niin tää toinen tummahipiäinen meinas vielä tulla siihenkin väliin, vaikka tää ensimmäinen talja oli nyt siis kokonaan vapaana! :D Mikä näitä vaivaa?

Täällä on tuosta painojen takasin laitosta puhetta niin tänää oli joka helvetin laitteeseen jätetty painot. Salina f24seven.

Täällä on tuosta painojen takasin laitosta puhetta niin tänää oli joka helvetin laitteeseen jätetty painot. Salina f24seven.

Omalla salilla tuota päivittäin.. Ajattelin että mainitsisi asiasta henkilökunnalle. Vituttaa kun jätetään painot tankoihin roikkumaan ja sit kelaillu että sarja jollain kesken siinä ja sit tekee jotain muuta välissä ja sit ei kaveria näy eikä kuulu. Oon kelannu että vois itekki alkaa jättämään romunsa tankoihin kun ei kukaan muukaan sitä tuolla tee lukuunottamatta joitain harvoja poikkeuksia :D

"egotreenaajat", jotka lataa maksimipakan joka liikkeeseen ja sitten "päin helvettiä tekniikalla" muutamia toistoja ... Kun sitten perään yrittää tehdä tuntuman mukaan ja puhtaita sarjoja niin hymähdellään ... (ei toistaikseks suoraan kukaan ole kommentoinut) No eipä tuo hirveesti haittaa vaan harmittaa, kun kunnolla tekemällä sais niin paljon enempi irti treenistä ja liike menis sinne minne pitääkin..

Sama kuin ylläoleva. En vaan käsitä. Tänä aamuna(kuten yleensä joka aamu salille mennessä) levykiekkoja hujanhajan pitkin lattioita, tangoissa kiekkoja, laitteissa kiekkoja.
Nyt ei sentään ollu valot, radio ja tv auki.
Ja miks ihmeessä niitä vinopenkkejä ym pitää kantaa mitä ihmeellisimpiin paikkoihin?
Käsipainotelineet on alakerrassa. Käsipainoja on silti harvakseltaan yläkerrassa.

Olen siis salilla kai ekana aamulla, menen sinne 4:30. Pitäiskö alkaa siivoojaksi? :whistle:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jostain syystä salitulokset jämähti paikalleen. Ja paikat on ihan hiton kipeänä pienestäkin rasituksesta. Alkoi olemaan oireita ylikunnosta, jonka johdosta pidinkin parin viikon tauon kaikessa liikkumisessa, kävelykenkkejä lukuun ottamatta. Tämä kieltämättä perjantaisen salin jälkeen tuntui auttavankin, jaksoi tehdä ihan hyvällä temmolla. Arskan kultainen kuusikko siis ollut ohjelmana. Mutta nyt ei esim penkki kulje mitenkään. Tulokset tuli alaspäin ja ensimmäinen sarja menee sillä asenteella että nyt kääntyy kalliokin, toisella loppuu tehot 8 kohdalla että saa manata jo ihan huolella tankoa ylös ja kolmannella sarjalla ei mene enää kuin 4.

Muissa ei ole heittoa tullut. Paitsi vatsalihaksien kohdalla. Ja esim pystypunnerruksessa sain ladata puolelleen 2,5kg vasta lisää.

Kiitos s inulle, joka jätit 3 kpl:tta 15 kg:n kiekkoja vinopenkin alle korokkeeksi. Kyllähän aikuinen mies, kuten minä, saa ne pois sieltä, mut pistää harmittamaan, ku ei korjata omia jälkiä ja ei välitetä muitten ns viihtyvyydestä. Tuntuu olevan tyypillistä tämä omien jälkien korjaamattomuus. Joko painot jää paikoilleen tai sitten ne vaa viskataan lattialle, ku telineetkin on alle metrin päässä.

End of "Kyllä minä niin mieleni pahoitin".

Salilla hieman liian vähän levypainoja jos tehdään esim. mavea, kyykkyä ja prässiä samaan aikaan. Siispä prässille on tuotu 50kg levypainot. Muuten hyvä mutta muijjat ja kölvit niitä jaksa/viitsi nostaa siihen prässin. Saa aina ite vittuuntuneena nostella niitä tankoon ku kyykkää. Välillä kyllä niin pienetki asiat vituttaa..

Paikallisella salilla jolla treenaan aina lauantaisin ei kulje tasapenkkipunnerrus ikinä hyvin. Ärsyttävää jo ennakkoon kun tietää treenikierron rintatreenin sattuvan lauantaille. Perus davidin penkki se on. En tiedä mistä se oikein johtuu, mutta joka ikinen kerta tuntuu, että tangossa on 10kg enemmän mitä työpaikan salilla. Tänäänkin tarkoitus oli ottaa 4x6, mutta ekassa sarjassa semitiukka 3 toistoa ja eikun pienemmillä painoilla tekemään.. :unsure:

Paikallisella salilla jolla treenaan aina lauantaisin ei kulje tasapenkkipunnerrus ikinä hyvin. Ärsyttävää jo ennakkoon kun tietää treenikierron rintatreenin sattuvan lauantaille. Perus davidin penkki se on. En tiedä mistä se oikein johtuu, mutta joka ikinen kerta tuntuu, että tangossa on 10kg enemmän mitä työpaikan salilla. Tänäänkin tarkoitus oli ottaa 4x6, mutta ekassa sarjassa semitiukka 3 toistoa ja eikun pienemmillä painoilla tekemään.. :unsure:
Painolevyjen(ja tankojen) todellisissa painoissa voi hyvin olla eroja ja niistä voi kertyä useita kiloja, jos painoa on paljon. Omalla salilla on useita erilaisia 20kg kiekkoja ja ei puhettakaan, että niitä voisi käyttää sekaisin siten, että ovat eripuolilla tankoa. Eron huomaa selvästi.

Itse oon huomannu myös, että toisilla penkeillä vaan saa tukevamman asennon ja se vaikuttaa myös.

Joo oli joskus samaa ongelmaa ku kävin kahella eri salilla.Tulin tuolloin johtopäätökseen, että suurin tekijä oli penkkien korkeusero => asento. Se nimenomaan tuntui, että toisella penkillä painoi hieman enemmän, mutta tulokseen se ei vaikuttanut ku maksimissaan toiston viimmesiin sarjoihin. Lisäksi mulla on himassa ite väsätty penkki, kiinalainen tanko ja painosarja missä kilot painaa niin saatanasti, koska tanko ei jousta yhtään.

Tarkasta puhtaan tangon paino? Hyväksytty olumppia tanko aina tasan 20 kg kiinalaiset ym halpikset 17.5-19.00 tuttu juttu
Meillä on jotain halpistankoja mitkä painaa 18 kg ja nekin on merkkien perusteella painonnostotankoja, osa ihan oikeita mitkä painaa 20 kg ja ne on merkkien perusteella voimanostotankoja ja sit on yksi ihmetanko mikä painaa 21 vai 22 kg. Siinä on uudet tuolla salilla ihmeissään kun tangossa voi olla 3-4 kg painoeroa eikä oteleveyden muutostakaan välttämättä huomaa muuten kuin voimatasoissa.

Suositut

Back
Ylös Bottom