Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Varmaan siksi, että perus salillakävijä ei edes tiedä, että noille on omat tankonsa. Tiedä sitten miten moni perus salillakävijä edes tekee tempausta... Meidän salilla osa porukasta näyttää oikein valitsevan aina niitä painonnostotankoja vaikkapa nyt penkkipunnerrukseen, koska ovat ilmeisesti sillä tottuneet aina tekemään, eivätkä varmaan edes tiedä, että se on periaatteessa väärä. No, jääpä mulle enemmän valinnanvaraa niistä voimanostotangoista.
Joo. Useammin on painonnostotangot telineissä kuin toisinpäin.
Sehän menee telineissä vielä pilalle jos ei ole kovamuovilla tai muulla pinnoitettu telineen pinnat.

Ihme kyllä perus penkkaajat ei edes huomaa että merkit on eri leveydellä noissa...

Pitäny kyl useempia kevyitä viikkoja & viikon taukoo tänä vuon. Viimeks n. viikko sit. Siks erikoista, ku en oo ees tehny mitää hetkeen. Salilla siis ainakaan.
Eipä noi polven limapussit oo aiemminkaa mitää erityistä fyysist traumaa itel vaatinu. Joskus tullu kuumeen yms. sairauden sivutuotteena, ja nytki on kyl yön aikana tullu kurkku aika revityn & verisen tuntuseks, ni oiskohan jtn tollasta sit. Sais vaikka olla, koska en tykkää mysteereistä, & oon nii harvoin jossain kuumees, et oon alkanu pitään itteeni immuunina ;D.

Mankusta en tiiä tota, mut suositeltiin mm. unettomuuteen toisella sivulla, ni alan tota tietee vuoks käyttään piakkoin.

Aah ok, joku vanhempi juttu tuli mieleen missä sanoit että kevyt viikko kerran vuoteen näin muistelin, niin ajattelin että ootko painanu liikaa teräsmiespuku päällä menemään. :-) Olisko sitten vaan arpakuutiosta tullu lentsu päälle, kyl se siitä. Flunssahan kestää hoitamattomana kaks viikkoa ja lääkehoidolla menee ohi 14 päivässä, sitte jatkuu reenit niinku ennenkin.(y)

Joo. Useammin on painonnostotangot telineissä kuin toisinpäin.
Sehän menee telineissä vielä pilalle jos ei ole kovamuovilla tai muulla pinnoitettu telineen pinnat.

Ihme kyllä perus penkkaajat ei edes huomaa että merkit on eri leveydellä noissa...

Kiitos tästä, opin ihan uusia juttuja. :whistle:

Kyllä minnuu vituttaa salilla yli kaiken ne pellet jotka jättää painot laitteisiin / tankoihin.

Treenaakohan ne liian kovaa, kun ei jaksa painoja korjata pois? Tulevia IFBB Proita?

”Uudet” fastin pullot. Tuli ostettua uusia 3kpl joista kaikki vuotaa reenijuomat jenkojen välistä pihalle vaikka laittaa korkin kunnolla kiinni. + glutamiini joka ei sekoitu kunnolla jonka takia tuhrii kaikki paikat ja huulet värjäytyy samalla valkoseks eikä meinaa millään muulla kuin saippualla saada puhtaaks :D

PS. Enkä jaksa nähdä vaivaa alkaa palauttamaan 3e puteleita kauppaankaan :D

Koko viikon ollu jtn ihme lihasten nyintää ympäri kehoa, enkä ymmärrä mikäs vittu nyt taas on :D? Rintalihas, ojentaja, & varsinki molemmat polvet/reidet jotenki supistelee itestään :O. Eka luulin, et polvis olis vähän vettä(tai ku tulee limapussit ns. pintaan siis), ku on ollu jokusen kerran aiemmin. Ei oo ollu mikään loukkaantuminen nuo ikinä, ja menny maksimissaa viikossa itestään pois. Kipua ei esiinny millään tasolla, ni meen silti treenaan, mut jätetään kyykyt esim. huomiselle. Noi polven nesteet, tai mitkälie limapussit on aiemmin tullu pintaan, jostain ihan perus tekemisestä, mis jalat liikkuu paljo. Kyynärpäähän tullu myös jokusen kerran, jos esim. kaatunu skeitatessa yms.

Tuski mitää vakavaa, mut tosi outoa, ku tissit vetää itestään tähä tapaan:

Ne on elohiiriä; yksi merkki hermoston ylikuormittumisesta.

Aijaa. Viimenen kuukaus menny kuitenki todella kevyesti, & tehny sellaset 1-2 treeniä viikkoon, ku ei oo oikee ollu motivaatioo erityisemmi. Tiiä sit.

Muukin stressi/kuormitus voi tehdä tai edesauttaa niitä kuin salitreeni. Stressireaktio se treenikin aina kropalle. Kumuloituu se kuormitus pitkällä aikavälillä niin melko säännöllisesti olis ainakin kevennysviikkoja hyvä pitää, jos ei totaalilepoa. Toki elohiiret voi myös johtua siitä, jos on neste- ja mineraalitasapaino vituillaan. Mutta sulla nyt tuskin tuosta kyse on.

Aijaa. Viimenen kuukaus menny kuitenki todella kevyesti, & tehny sellaset 1-2 treeniä viikkoon, ku ei oo oikee ollu motivaatioo erityisemmi. Tiiä sit.
Mitä jos tämäkin johtuu siitä, että sun hermosto on ylikuormittunut ja siitä maksetaan edelleen korkeaa hintaa? Motivaation puutetta, univaikeuksia, elohiiriä... Onko sulla muita ylikunnon oireita?

Mitä jos tämäkin johtuu siitä, että sun hermosto on ylikuormittunut ja siitä maksetaan edelleen korkeaa hintaa? Motivaation puutetta, univaikeuksia, elohiiriä... Onko sulla muita ylikunnon oireita?

Mitä muuta? Mulla on ylikunnon oirelista vähän lyhyt kun elohiiriä ollut jo monta vuotta ilman mitään selkeää syytä, ja en muutenkaan nuku paitsi lääkkeillä jotenkuten. Ei varmaan johdu ylikunnosta kun näitä on ollut kauemmin kuin oon käynyt salilla.

Mitä muuta? Mulla on ylikunnon oirelista vähän lyhyt kun elohiiriä ollut jo monta vuotta ilman mitään selkeää syytä, ja en muutenkaan nuku paitsi lääkkeillä jotenkuten. Ei varmaan johdu ylikunnosta kun näitä on ollut kauemmin kuin oon käynyt salilla.
Niin? Ja?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Se, ku 2.5 vuotta sit alotin kirjaan jokaikisen treenin, & minitreenin työpöydälle tekstitiedostoon ylös, ja nyt tää paska kone oli jotenki vahingossa poistanu sen :mad:.
Onko kellään tietoa jostain ohjelmista, millä voi palauttaa esim. roskapostista poistettuja, tai muuten vaan tyhjään kadonneita(jos vahingossa siirtäny johki perseeseen esim) tiedostoja?
Latasin jonkun Easeus ohjelman ilmaisversion, millä noin voi tehä kaiketi, mut ilmaisversio ei anna ite ''palauta'' toimintoa käyttää. mm. ton ''Treeni'' tiedoston se jostain löys, ja kertoo et on poistettu tiedosto. Crackatut koodit/emailit tohonki kelpais, mut kädetön ei löytäny.

Seuraavanlaiseen ilmaisohjelmaan (en ole itse kokeillut juuri tätä ohjelmaa tosin) törmäsin MSDN -foorumilla, jota oli käytetty onnistuneesti poistetun tiedoston palauttamiseen: http://www3.telus.net/mikebike/RESTORATION.html.

Sinällään tiedoston deletointi (esim. shift+delete) ei vielä poista tiedosta, vaan sen viemä tila merkataan vapaaksi varaustaulukkoon. Tällöin tiedoston palauttaminen on vielä mahdollista, mikäli tuohon tilaan ei ole vielä kirjoitettu päälle. Tuo em. ohjelman voi ajaa esim. muistitikulta tai eri asemalta, missä poistettu tiedosto oli, jottei tuon päälle tulisi kirjoitettua.

Se, ku 2.5 vuotta sit alotin kirjaan jokaikisen treenin, & minitreenin työpöydälle tekstitiedostoon ylös, ja nyt tää paska kone oli jotenki vahingossa poistanu sen :mad:.
Onko kellään tietoa jostain ohjelmista, millä voi palauttaa esim. roskapostista poistettuja, tai muuten vaan tyhjään kadonneita(jos vahingossa siirtäny johki perseeseen esim) tiedostoja?
Latasin jonkun Easeus ohjelman ilmaisversion, millä noin voi tehä kaiketi, mut ilmaisversio ei anna ite ''palauta'' toimintoa käyttää. mm. ton ''Treeni'' tiedoston se jostain löys, ja kertoo et on poistettu tiedosto. Crackatut koodit/emailit tohonki kelpais, mut kädetön ei löytäny.

Harmittava homma. Toivottavasti saat sen tiedoston palautettua. Itse en luota pelkkään tietotekniikkaan, vaan olen edelleen kirjannut seuraamieni pääliikkeiden sarjapainot myös treenivihkoon. Sitten on tietokoneen paikallisella levyllä sama tiedostona ja siitä varmuuskopio muistitikulla ja työpaikan palvelimen verkkolevyllä. Eli aika paljon pitää jo tapahtua jos noi kaikki menisi...

Ite kirjaan polarin flow palveluun kun satuin niiden kellon ostamaan treeniuran alussa. Kätevää kun pystyy luurilla tai tietokoneella kirjaamaan ja ne on aina automaattisesti synkissä.

Jotain muitakin treeniappeja olen koittanut mutta ne on kyllä ollut umpisurkeita ja hemmetin sekavia. Ainut mikä ärsyttää tossa on että se erikseen kysyy bluetoothia ja gps:ää jos ne ei ole aina valmiiksi päällä ja joutuu pyyhkimään ne pois tieltä. Jos on parempia ohjelmia tiedossa niin voi vinkata

Kaikki treeniin liittyvät tiedostot olen laittanut pilvipalveluihin, esim. DropBox. Voi sitten lukea niitä missä tahansa koneella tai kännykällä.
Treeniappina jo useamman vuoden on ollut käytössä kännykässä JeFitPro. Tallentaa tehdyt treeni, voi itse määritellä useita eri treeniohjelmia ja myöskin sarjatauot tulee pidettyä täsmällisesti. Omaa kehitystä voi seurata myös netissä ja kaikki sisältö on siellä tallessa.
On mulla kyllä vielä tulostettu excel-lappu treenikassissa mukana, niin voi ihan kynällä merkitä jotain tarpeellista sarjapainoista jne. :)

Sori tuplapostaus, mutta en jostain syystä pysty muokkaamaan tuota edellistä viestiäni.

Treenivihko-nimiseen äppiin voi myös kirjata mitä tahansa treeniohjelmia. Se ei itke GPS-signaalin tai bluetoothin perään. Sitä voi lukea missä tahansa, missä se vain on mukana. Sarjataukoja vihko ei neuvo, mutta ne katson salin seinäkellosta (silloin kun katson). Vihosta on tosi hyvä ja helppo seurata kehittymättömyyttä. Ainoa huono puoli tuossa oikeastaan on epäselvyys, mikä johtuu huterasta käsialastani.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom