Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Aika ainutkertaista toi mullekin oli. Täällä on aina hyvä ilmapiiri eikä tuollaista tapahdu. Mutta kyllä sitä pakosti jossain vaiheessa tuollaisiinkin törmää kun vuosia harrastaa.

Nyt potuttaa meikäläisen vammaiset lihakset. En oo pariin viikkoon tehnyt mitään missä tarvitsisi puristusvoimaa, kun mave ja sen variaatiot on ollut tauolla kun keskityin kyykkyyn. Leukoja ei lasketa, koska siinä ei tarvita puristusvoimaa. Niin, kuitenkin, nyt koitin tehdä sjmv:a. Oli tarkoitus ottaa kutosia vitosen nousuilla sadasta kilosta ylöspäin. Sain satasella neljä ja forkut pamahti sellaiseen kramppiin ettei mitään järkeä. Taisi tää homma olla sit tässä. Saa totutella taas vähän aikaa että pystyy taas veteleen. Sama juttu se on aina kaiken kanssa. Jos olen vaikka pari viikkoa kyykkäämättä niin saan perseen kramppiin yhdellä sarjalla kyykkyä.

Ristikkäistaljasta tuli mieleen ko. laite ja on varmaan melko yleinen että toisella puolella on ylätalja (ojentajille, pull over yms. tarkoitukseen) ja toisella alatalja (hauiksille yms) mutta sama painopakka, olin tekemässä ojentajia niin heput tuli toiselle puolella ja vaihtoi siihen kahvan ja alkoi duunailemaan. Olin taas niin hölmistynyt että lähdin vain hittoon kunhan olin tuijottanut hetken tonnin seteli naamalla.

Samanlaisia kokemuksia täältäkin. Penkkiä kerran asettelin niin että alkaisin tekemään ranskalaista punnerrusta ja sit ku lähen tankoja ja painoja hakemaan siihen niin joku isompi kaveri tulee siihe kässäreiden kans ja alkaa tekee istuen vipareita. Hetken aikaa kattelin että mitähän helvettiä eikä toisella naama edes värähtänytkään vaikka aivan hyvin näki että olen siihen menossa. :D Pitäköön tunkkinsa saatana :D

Ristikkäistaljasta tuli mieleen ko. laite ja on varmaan melko yleinen että toisella puolella on ylätalja (ojentajille, pull over yms. tarkoitukseen) ja toisella alatalja (hauiksille yms) mutta sama painopakka, olin tekemässä ojentajia niin heput tuli toiselle puolella ja vaihtoi siihen kahvan ja alkoi duunailemaan. Olin taas niin hölmistynyt että lähdin vain hittoon kunhan olin tuijottanut hetken tonnin seteli naamalla.
Toi nyt kuulostaa ihan ajattelemattomuudelta? Olen mäkin kerran elämässäni vahingossa pöllinyt prässistä yhden painolevyn. Siinä oli ihan vieressä samalla tasolla painoteline ja helvetin väsyneenä jotenkin ne sitte meni sekaisin. Kaks prässiä tehnyttä jätkää repes tuosta nauruun hetken päästä ja mä en saanu sanottua enää mitään. Olin vaan kuin ei mitään olis tapahtunutkaan :D

Salilla on kolme leuanvetomestaa. Kaks niistä on kunnon karheita suoria tankoja ja sit kyykkyräkissä jotain (homoja) kahvoja. Eli jos tyylipuhtaita leukoja haluaa vedellä, niin nuo kaks paikkaa on place to be. No, jostain ihmeen syystä siellä alla on lähes aina ruuhka-aikaan jengiä venyttelemässä joogamattoineen. Tää ongelma ratkee toki aina pyytämällä tilaa, mutta en tajua tota logiikkaa. Kuinka vitun urpo täytyy olla, että menee TREENIPAIKALLE venyttelemään? Just yks päivä siinä oli joku läski tekemässä Pilatesta (tunnistin tämän, koska entinen vaimoke teki tota paskaa himassa ja nauroin aina sille).

Vaihdoin hiljattain salia ja ei tuolla tunnu olevan mitään muuta hyvää kuin hinta. Täytyy varmaan maksaa se muutama kymppi ekstraa, ettei tarvii kestää tollasta junnumaista höntyilyä jatkuvasti.

Disclaimer: suutuspäissään kirjotettua tekstiä, en mä oikeesti noin mulkku oo ajatuksineni

Salilla on kolme leuanvetomestaa. Kaks niistä on kunnon karheita suoria tankoja ja sit kyykkyräkissä jotain (homoja) kahvoja. Eli jos tyylipuhtaita leukoja haluaa vedellä, niin nuo kaks paikkaa on place to be. No, jostain ihmeen syystä siellä alla on lähes aina ruuhka-aikaan jengiä venyttelemässä joogamattoineen. Tää ongelma ratkee toki aina pyytämällä tilaa, mutta en tajua tota logiikkaa. Kuinka vitun urpo täytyy olla, että menee TREENIPAIKALLE venyttelemään? Just yks päivä siinä oli joku läski tekemässä Pilatesta (tunnistin tämän, koska entinen vaimoke teki tota paskaa himassa ja nauroin aina sille).

Vaihdoin hiljattain salia ja ei tuolla tunnu olevan mitään muuta hyvää kuin hinta. Täytyy varmaan maksaa se muutama kymppi ekstraa, ettei tarvii kestää tollasta junnumaista höntyilyä jatkuvasti.

Disclaimer: suutuspäissään kirjotettua tekstiä, en mä oikeesti noin mulkku oo ajatuksineni
Joskus olen ajatellut ehdottaa paikan pitäjälle että laita vielä 20e/kk kuukausi hintaa lisää kortteihin niin pysyy sali tilavana vaikka on nytkin melko hyvin tilaa ja todella vähän näitä tässä ketjussa kerrottuja tolloja, pakko olla koska mä olen täysi mulkku ja vihaan idiootteja jotka ei mieti ollenkaan muita.

Säästäminen väärässä paikassa. Tähän asti tullu käytyä Fätness 24/7 ja kun ei oo mitään ihmeellistä treeniohjelmaa oo ollu ni eipä oo tullu valitettua ku kuukausikortti on 19.90€. Nyt uuden ohjelman myötä hermot meni heti ekana päivänä :cautious: jos salil ei oo ees hack laitetta ni pitäköö tunkkinsa :whistle:

Veriseksi jätetyt tangot. Ei riitä että magnesiumilla talkitsee vaaleanruskeaksi. Edelleen ällöttävää. Jos sotkee, niin kyllä ne pitää saada niin puhtaaksi että ei jää yhtään tahroja.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Talvi o iha ankeeta paskaa kaiken kannalta: 247 hengityselimet tukossa, mikä itessään vituttaa jo, mut ai saatana, ku se vast vituttaaki treenatessa, ku puuskutat amerikan läskin lailla. Varsinki jossain kyykys yms. ihan syöpää. Mul jonkun sortin rasitusastmaa myös, mikä ilmenee AINOASTAAN kylmällä kelillä. Ulkona näyttää ihan helevetin masentavalta, jossei oo lunta valasemas maisemia. Katot ikkunast ulos, ni näyttää joltain blackmetal levyn kansitaiteelta, ja tää mun naapurusto on pimeellä, ku suoraan jostain film noir dekkarista ;D. Jotenki maagisesti mun taipumus insomniaan myös satakertaistuu talvella, vaikkei mikää muu muutu.
Ainii ja kukaan ei tee mitään jännää(tylsää ryypiskelyy ei lasketa, mitä suurin osaa pitää kuningas viihteenä), koska ulkona on kylmä. Oispa 12-v, ni kaikki kokoontuis isol porukal tekee jtn tyhmää, vaik olis -30 astet ulkona. Vois lähtee pulkkamäkee XD.

Jälleen ymmärrän, miks täs maassa porukka listii ittensä. Jos en olis näi kädetön, ni muuttaisin johki Hawaijille.

Tää on kyllä vittumaisin vuodenaika. Loka-joulukuu ihan paskaa aamusta iltaan. Ilman kahvia olisin jo mennyt köydenjatkoks. Onneks vastapainona tää on yleensä kiireistä aikaa vuodesta työn puolesta, ni ei ehi kauheena ihmettelee muita menoja.

Enemmän treeniä sit vaan ;)

Tiedän kyllä, että italialaisten kehittyinein modernin ajan keksintö on käyttää mamman alushametta valkoisena lippuna, mutta kuinka pirun tyhmiä voi olla kun vinopenkin alla on pyörät joka nurkassa.

Ja kuinka pirun idiootti pitää olla, että hankki tuollaisia murhavehkeitä salilleen.

Tiedän kyllä, että italialaisten kehittyinein modernin ajan keksintö on käyttää mamman alushametta valkoisena lippuna, mutta kuinka pirun tyhmiä voi olla kun vinopenkin alla on pyörät joka nurkassa.

Ja kuinka pirun idiootti pitää olla, että hankki tuollaisia murhavehkeitä salilleen.
Se smithin luona oleva penkki on kamala, kun luistaa alta tehdessä :confused:. Pitää aina kasata painoja pyörien taakse, että pysyy paikallaan.

Kun on itse saanut voimaherätyksen, niin samaa toivois toki muillekin. Siks ottaa päähän nämä:

Menin salille ja penkkipunnerruspenkillä oli venyttelemässä keski-ikäinen nainen. Kysyin, onko penkin tekeminen kesken. Hän vastasi mulle kauhuissaan, että ei sentään. Ei kuulemma sais varmaan edes ylös sitä tankoa ja se on vaarallistakin. Vastakin oli jenkkilässä nuori mies kuollut kun tanko tippui kaulan päälle. Tuumasin, että ihan varmasti hän jaksais punnertaa tangon ja että tässä penkissä on nämä turvaraudat just siksi, että ei satu mitään, jos jää tangon alle.

Aloin lämmitellä penkkiä ja tää nainen vielä kysyi multa, paljonko tanko painaa. Kerroin, että 20 kg. Onneksi hän lähti siitä saman tien niin ei joutunut näkemään, kuinka laitoin oikein painojakin siihen kamalaan, pelottavaan tankoon.

Ottaa päähän, että monet naiset tuhlaa aikaansa salilla tekemällä keijupainoilla jotain miljoonan toiston sarjoja ja välttelee kaikkea oikeaa tekemistä niinku ruttoa. Mistä tuo pelko kumpuaa? Kyllähän sitä itekin aloitti tosi pienillä painoilla, itse asiassa pystärissä pelkällä tangolla, mutta en oo koskaan ymmärtäny olla noin kauhuissani 20 kg tangosta. Naiset nostelee ihan ongelmitta ton painoisia lapsia, mutta kun sama paino on metallia, niin hui kamalaa.

Ottaa päähän, että monet naiset tuhlaa aikaansa salilla tekemällä keijupainoilla jotain miljoonan toiston sarjoja ja välttelee kaikkea oikeaa tekemistä niinku ruttoa. Mistä tuo pelko kumpuaa? Kyllähän sitä itekin aloitti tosi pienillä painoilla, itse asiassa pystärissä pelkällä tangolla, mutta en oo koskaan ymmärtäny olla noin kauhuissani 20 kg tangosta. Naiset nostelee ihan ongelmitta ton painoisia lapsia, mutta kun sama paino on metallia, niin hui kamalaa.

Hih! Se on se raudan pelko. Etenkin vapaana olevan raudan pelko. Minustakin se 20 kg tanko on pelottava, mutta uskallan sentään tehdä sillä vaatimattomat toistoni - ilman lisäpainoja. "Oikea tekeminen" on yksilöllistä eli lähtökohdan ja tavoitteiden mukaista. Itselläni on sen verran liikuntarajoitteita, että ei tulisi mieleenkään ns kokeilla rajoja vapaan raudan parissa vaan koen turvallisemmaksi treenata laitteilla (liikerata pysynee paremmin oikeana) ja niillä pikkupainoilla - ei ihan keijusellaisilla mutta melkein - lisävahinkojen välttämiseksi.

Itse tarvitsisin runsaasti asiantuntevaa ohjausta, että uskaltaisin ja voisin siirtyä enemmän voimailutyyppiseen treenaukseen nykyisestä "yritän pitää itseni edes jonkinlaisessa kunnossa" -saleilusta. :)

Se että paino laskee vaikka ruokia hilataan PT kanssa jatkuvasti ylöspäin. Alkaa tulemaan kohta jo ylös. Kalorit tällähetkellä jotai 3200. Hyvä asiahan sen pitäis olla että saa syödä mutta olis nyt pikkuhiljaa edes ne ylläpitokalorit :D

Se että paino laskee vaikka ruokia hilataan PT kanssa jatkuvasti ylöspäin. Alkaa tulemaan kohta jo ylös. Kalorit tällähetkellä jotai 3200. Hyvä asiahan sen pitäis olla että saa syödä mutta olis nyt pikkuhiljaa edes ne ylläpitokalorit :D
Kyllähän 3200 menee vaikka päällä seisten, sitten ku alkaa olee se 4k -> ni alkaa olee vaikeuksii

Kyllähän 3200 menee vaikka päällä seisten, sitten ku alkaa olee se 4k -> ni alkaa olee vaikeuksii

No eikö lajissa ole juuri kyse tästä?On muita lajeja joissa ei tarvitse ruuan kanssa tuskailla.Taitaa olla yksi suurimmista asioista lajin parissa miksi oikeastaan mitään kehitystä ei tapahdu tämä syöminen laiminlyönti.Kaloreitahan olisi helppo saada vaikka kuinka helkusti ja suht helpolla mutta siinä voi mennä terveys.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom