Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
No... En oo tietty kaikkitietävä meedio, mut kehtaisin väittää, että kyllä vaan, mitä haluamattaan näkee/kuulee. On se prässi ny vaa nii paljo mukavampaa, ku vaikka kyykkäämisen opettelu, mis tulee hiki &, saattaa joutuu työstään montaaki ongelmakohtaa, ennen ku onnistuu koko liike. Kummallaki saa silti jtn aikaan jalkapuolella, ja toista tehdessä voit lukee vaikka akkaria. Käytän vertailupohjana tä hetkel lähipiiriä, ja kyl ne täyttää aika hyvin kaikki noi aiemmat kriteerit. Omanki salin bodarit tos pari pv sit teki juttuaan taas, ni hämmästelin yhä, kuinka yli tunnin lähes putkeen, saa käytettyä ristikkäistaljassa eristäviä tehdessä. Ja noist kuitenki näki, et on bodaillu joskus, eli ei oo vaan luettu vlogeja & lähetty leikkiin.
Kyllä prässiä voi tehdä myös sillä tavalla, että ei voi lukea akkaria samalla ja saattaa tulla jopa hiki.. Aattelin vaan sanoa

Ojentajiaki voi tehä tunnin taljassa ja saada hien pintaan, mut sit jos haluu jtn oikeet voimaa, ni ehkä se kapee pena, tai dippi olis ees harkinnan arvonen? Ne taljat voi kyl sit tehä viel vaikka loppuun oikeen helposti. Toisinpäin ei toimi yhtä hyvin. Aattelin myös vaan sanoa ;).
Sekotaksä ny prässin kenties reidenojennuslaitteeseen vai mikä on? Kyllä mun mielestä prässi on ihan legitti massalaite kyykyn ohessa.

Veikkaisin että joku voisi perustella prässin olevan jopa parempi tie lihasmassaan.

Itseä ei potuta asia sen ihmeemmin, lähinnä vain ihmetyttää, kun monesti kuulee tai lukee eri paikoissa, kuinka sumo-veto on huijausta tms. Itse tapaan näihin kommentoida (jos minulta kysytään), että riippumatta siitä kummalla tyylillä vetää, painaa rauta tangossa tasan yhtä paljon, eikä se siitä miksikään muutu :-) - iso veto on iso veto, veti sen miten vain :-). Itse olen vetänyt sekä sumolla, että perinteisellä - sumo on ollut hieman vahvempi, mutta nyt olen vetänyt pidempään taas perinteisellä. Mielestäni kannattaa valita se tyyli, joka sopii itselle parhaiten, mutta silti kannattaa tehdä molempia sillä ne kyllä tukevat toisiaan.

Proteiinipussin "kätevä" suljin. Sen jälkeen kun 15 minuutin runkkaamisen jälkeen on vihdoin saanut ne muoviset osat tuurilla kohdalleen ja pussin kiinni, kämppä muistuttaa Escobarin laboratoriota, kun jauhetta on kaikkialla viiksistä villasukkiin. Joku on keksinyt kyllä ton mekanismin ihan vaan vittuillakseen maailmalle. Pienemmät pussit saa toki kätevästi purkkiin, mutta vaikeampi löytää vatia, joka vetää 2,5kg.

Proteiinipussin "kätevä" suljin. Sen jälkeen kun 15 minuutin runkkaamisen jälkeen on vihdoin saanut ne muoviset osat tuurilla kohdalleen ja pussin kiinni, kämppä muistuttaa Escobarin laboratoriota, kun jauhetta on kaikkialla viiksistä villasukkiin. Joku on keksinyt kyllä ton mekanismin ihan vaan vittuillakseen maailmalle. Pienemmät pussit saa toki kätevästi purkkiin, mutta vaikeampi löytää vatia, joka vetää 2,5kg.
Onhan noita kannellisia ämpäreitä vaikka minkä kokoisia.

Mulla on semmonen pieni proteiinipönttö, jonka täytän aina isommasta roheiiniämpäristä tai -pussista. Paljon kätevämpi ottaa siitä pienestä törpöstä päivittäin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
En oo voimanosto ekspertti, mut eikö nyt normimavella oo maailman kovimmat raudat kuitenki vedetty yhä? Jos on, ni luulis tonki kertovan aika paljo :rolleyes:.

Dan Green vetelee aika paljon sumolla jonkunsortin enkkarautoja tietääkseni (400kg tai jopa 450kg). Eddie Hall sit taas vetää vissiin tähän "perinteiseen" tyyliin, sillä on ennätys ~500kg.
En mäkään kauheesti tota voimailua seuraa mut Dan Green <3

ja sori :offtopic:

Okei :D Joo en tosiaan oo perehtyny tohon lajiin juurikaan. Tiedän vaan just noi isoimmat ja tunnetuimmat nimet ja siihen se sit jääkin.
Ja kyllähän noi tangot ottaa siipeensä jos niitä vuosia paukuttelee menemään.

Jos palattais aiheeseen? :D

Nii no voihan ton esim niin ajatella, et prässi on parempi tiettyjen alueiden massan hankinnalle, koska on kuitenki kyykkyä selkeesti eristävämpi. Esim. keskikroppaa ei vaadi prässi käytännös ollenkaan. Eikä juuri liikkuvuutta sun muuta verrattuna kyykkyyn, eli voi keskittyy siihen pelkkään työntämiseen. Prässeis on toisaalta monesti myös kaikkee kitkaa sun muuta, mikä avustaa ja keventää liikettä. Joku professori laskekoot sit, mitä toi sit käytännössä muuttaa, mut aivan varmasti jtn.

Kitka keventää? For sure. Tollasia voimia muuten ei voi laskea, ellei tiedä prässin kaltevuuskulmaa, siinähän tehdään työtä painovoimaa vastaan tietyssä kulmassa. Lisäksi lantionkulmahan on varsin toinen kuin kyykyssä vaikka toki jotkut tekevät kyykynkin selkä vaakatasossa :)

Ei vittu lähde, menee jossain normaalisti 1h treenissä 1,5-2h vaikka kuinka yrittää puristaa. Hirveetä tuska festivaalia pikku painoilla. Kunnon härkä olisi iskussa vielä 50 vuotiaana. Mistä mä löydän edes sisäisen härkäni? Itselleni en anna anteeksi saatana.

Vissii vuoden sisään kolmannet farkut, mitkä ratkes perseen kohalta. Enkä ees käytä kireitä tai huonosti istuvia vaatteita. Kallista lystiä köyhälle paskalle.
Lievästi ärsytti muuttokeikalla koittaa hupparin alle peitellä tota n. 20x10cm repeämää. Ilman kalsareita, mun säkit & persreiän ois käytännös nähny. Kannan aina mahollisimman ergonomisesti & mukavavasti kaiken, ni säästyy vaiva. Tässäki tapauksessa laskin vaan sängyn, menemällä syväkyykky asentoon, jollon massiivinen pyrstöni laajentui farkkujen läpi.

Onnistuin myös 2016 aikana suorastaan räjäyttään 4-5 paitaa kainaloiden kohalta. Toi tapahtu joka kerta leukoja tehdessä, ku lisäpaino vyö vähän kiristää torsoa, ja sit tietenki leuoista ku tulee semmonen tarpeeks hyvä supistus lapojen alueelle, ni se combo on liikaa.
Oon vaa nii oudon muotonen ;D.
Se kysymys on, että miksi menet kommandona ja vielä farkkujen kanssa. Luulisi olevan hieman epämukavaa :/

Suositut

Back
Ylös Bottom