Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Ei yks kerta vailla kehitystä oo vielä välttämättä mikään tasanne. Kannattaa kuitenkin tiedostaa, että toi Golden Six ei oo mikään kovin kauaskantoinen ohjelma. Se toimii sen (hyvin lyhyen) hetken jonka jälkeen on kateltava uutta ohjelmaa.

Joo, no olen tossa elokuussa vasta alottanu treenaamisen, niin ehkä vähän malttia vaatis :) Jospa sittenkin menis perjantaina vielä, pitää vaan vetää kunnolla muonaa tankkiin niin jaksaa...

Joo, no olen tossa elokuussa vasta alottanu treenaamisen, niin ehkä vähän malttia vaatis :) Jospa sittenkin menis perjantaina vielä, pitää vaan vetää kunnolla muonaa tankkiin niin jaksaa...
Joo, ei kannata heti vetää johtopäätöstä että kehitys loppuu, jos yks treeni on odotettua vaisumpi. Kaikki kuitenkin tuppaa vaikuttamaan kaikkeen ja jo pieni ylimääräinen stressi tai huonosti nukuttu yö voi tehdä salilla ihmeitä siihen ei-toivottuun suuntaan. Jokainen päivä on niin omanlaisensa, ettei se suorituskyky voi millään edes olla samanlainen joka kerta, kun sinne treenaamaan menee.

Bodailu on myös ihan helvetin tylsää pääasias. Kattoo jtn vlogeja, blogeja, dogeja, mitälie nykyää on, ni vajoon koomaan kattoessa, kuinka järkyttävän ykstoikkosta & tylsää se homma on. Jtn laitteita vaan hyvin usein. Ite en nauttis moisesta. itell kyl onneks sopii oikein hyvin, tämmönen ulkopuolisen rooli, massan mukana roikkumisen sijasta(Lol pun not intented).

Koin kanssa valaistumisen ja ymmärsin kuinka helvetin tylsä laji on kyseessä verrattuna suorituskykyurheiluun. Salilla tulee käytyä, mutta teen aerobista kuten sisäsoutua kun ei jalat tahdo palautua niin saa hyvää yläkroppa treeniä.

Tiheämpään frekvenssiin tottuneena tollanen käy vaan äkkiä todella tylsäksi.
No meitä on kyllä todellakin moneen junaan. Mulla on just päinvastoin ja on oikeastaan aika vaikea käsittää miten samojen liikkeiden tahkoaminen monta kertaa viikossa on vähemmän tylsää kuin isompi liikevalikoima harvemmin viikossa. Mä oon itse jo pitkään tehnyt voimatreeniä jotain yksi- ja kaksijakoisen väliltä, mutta kyllä mä mieluummin tekisin nelijakoista koska se on paljon vähemmän tylsää kuin tämä. Siinä ei vaan oikein treeni kohtaa tavoitteita, eli tällä jatketaan.

No meitä on kyllä todellakin moneen junaan. Mulla on just päinvastoin ja on oikeastaan aika vaikea käsittää miten samojen liikkeiden tahkoaminen monta kertaa viikossa on vähemmän tylsää kuin isompi liikevalikoima harvemmin viikossa. Mä oon itse jo pitkään tehnyt voimatreeniä jotain yksi- ja kaksijakoisen väliltä, mutta kyllä mä mieluummin tekisin nelijakoista koska se on paljon vähemmän tylsää kuin tämä. Siinä ei vaan oikein treeni kohtaa tavoitteita, eli tällä jatketaan.
Tatsi rautaan pysyy koko ajan hyvänä, tekniikka kehittyy ja niin, en mä oikein saa mitään mielihyvää muista kuin isoista moninivelliikkeistä vapailla painoilla. Toki tykkään käyttää eri variaatioita esim. kyykyistä ja penkeistä ja tälläkin hetkellä on mm. kolme eri variaatiota kyykystä viikoittain, penkistä kaks ja pystäristä samoin kaks. Sen sijaan joku taljojen ja koneiden kanssa sählääminen on ihan käsittämättömän puisevaa hommaa. Puuttuu se tietynlainen tekemisen meininki.

Jos kaikkia kiinnostaisi vain sama laji tai samat tavoitteet treenissä, maailma olisi hiton tylsä. Mitä väliä miten tai miksi muut treenaa ?
No tämäkin on harvinaisen totta. Itse seuraan aika aktiivisesti esim. painonnostoa, vaikka en osaa temmata/työntää eikä kyllä oo paljon intressejäkään. Samoin katon ihan säännöllisesti jotain Hulkin YouTube-pätkiä vaikka kehonrakennus ei ookaan oma laji. Pääsääntöisesti on kiva katsella ihmisiä tekemässä jotain mistä ne selkeästi tykkää, työmoraalia löytyy ja itsensä kehittämisen loputon halu on läsnä.

Tatsi rautaan pysyy koko ajan hyvänä, tekniikka kehittyy ja niin, en mä oikein saa mitään mielihyvää muista kuin isoista moninivelliikkeistä vapailla painoilla. Toki tykkään käyttää eri variaatioita esim. kyykyistä ja penkeistä ja tälläkin hetkellä on mm. kolme eri variaatiota kyykystä viikoittain, penkistä kaks ja pystäristä samoin kaks. Sen sijaan joku taljojen ja koneiden kanssa sählääminen on ihan käsittämättömän puisevaa hommaa. Puuttuu se tietynlainen tekemisen meininki.
Niin tuota... Nelijakoinen ei kyllä automaattisesti tarkoita taljoja ja koneita. Sulla on vain selkeästi ollut huono nelijakoinen suhteutettuna sun omiin mieltymyksiin.

Niin tuota... Nelijakoinen ei kyllä automaattisesti tarkoita taljoja ja koneita. Sulla on vain selkeästi ollut huono nelijakoinen suhteutettuna sun omiin mieltymyksiin.
Ei tarkoita ei. Mulla on ollut käytössä kolme eri nelijakoista. Sun Fiksu nelijakoinen vol 2., joku paska valmisohjelma jostain ja sit oma, pelkillä vapailla painoilla tehtävistä liikkeistä koostettu 4on1off-nelijakoinen. Ensimmäinen ja viimeinen oli ihan toimivia, keskimmäinen perseestä.

Voisin tarkentaa, että ehkä se ongelma ei oo pelkästään ne koneet ja taljat, vaan myös ylipäätään ne pienet, eristävät liikkeet. On helvetin TYLSÄÄ veivata jotain sivuolkia, hauiksia, forkkuja ja pohkeita. Paljon mukavampaa on yhdellä treenikerralla esim. pystypunnertaa, maastavetää, tehdä vähän yläselkää ja lopetella vatsoilla sen sijaan että ois esim. rintaa ja hanskoja koko armas treeni. Käytännössä siis Big Money-liikkeet ajatuksen kanssa & kunnolla pakettiin sen sijaan, että tylsistyneenä läpsyttää kolme rintaliikettä vähän miten sattuu.

Must tuntuu, et jsjarvn luulee, et jos on enemmän ku 2-jakonen, ni liikkeinä on pelkkää koneilla homoiluu ja pikkupainoilla eristäviä liikkeitä :D

Must tuntuu, et jsjarvn luulee, et jos on enemmän ku 2-jakonen, ni liikkeinä on pelkkää koneilla homoiluu ja pikkupainoilla eristäviä liikkeitä :D
Ei luule. Harva frekvenssi ja enemmän kuin kaksi liikettä samalle lihasryhmälle per treeni on vitun tylsää, oli se sitten ihan miten tahansa suunniteltua. Ite ennemmin penkkaan ja kyykkään kymmenen kertaa viikossa vs. hieron rintaa viidellä liikkeellä maanantaina ja venailen useamman päivän, pahimmillaan jopa viikon ennen seuraavaa saman lihasryhmän treeniä.

Mun mielestä taas mielekkäintä ja samalla tehokkainta on, kun treeneissä on molempia. Eli alkuun isot liikkeet ja loppuun pienemmät. Suurin fokus kuitenkin isoissa liikkeissä.

Lisäksi frekvenssi on vähintään lihat pari kertaa viikkoon laajalla liikevalikoimalla. Tylsintä on tehdä vain muutamaa eri liikettä.

Niin kyllä, kyllä. ''Väliä'' ei oo monellakaa asiaa, ku kuollaan kuitenki. Mut jos nyt oletetaan, et hyvin suuri osa(vähintään kaikista taviksista/keskiverto heeboista siis) porukasta on bodailun yms. pullistelun kannalla, ja joku voimatreeni on asia, mitä ei ymmärretä lainkaan vaan pidetään turhana egoiluna(paitsi penkkitulos tietty ;)). Mielestäni mä teen tässä täysin samaa sillon, mitä voimailua ihmettelevät ihmiset tekee, kyseenalaistaessani näitä heidän motiivejaan. Eli olkoot tämä/nämä viestit sit vaikka vastahyökkäykseni :D, paitsi paremmilla perusteluilla, mitä mainituilta bodareilta kuulee. Voimailun kyseenalastavat ihmiset(vertailuna nyt ihan vaikka vaan lähes jokaikinen treenari ketä tunnen) lähinnä tuntuis ajattelevan jtn tyyliin ''Mut ei kukaan tiiä, jos mavetan 4xomapaino, ku mun pohkeet on liian pienet :(.'' Vähän semmonen mentaliteetti, et nää henkilöt ei kävis päivääkää salilla, ellei sil sais muilta jtn reaktioo.
Sali missä käyn on ihan vastainen, siellä bodarit häviäs joka lajissa kaikille. Viihtysit varmaan :D

Täytyy kyl kehaista myös, itse tulee käytyä Kaupungin pienemmän uimahallin unohdetussa kolossa eli kellarisalilla jossa mahdollisuus pystypunnerruksiin,penkki,kyykkyhäkki,ristikkäistalja,ylätalja,muutamia painavampia käsipainoja ja pari säädettävää penkkiä. Kerran kymmenestä siellä saattaa nähdä jonkun muun, muuten saa kyllä kolistella ihan oman mielensä mukaan.

Siitä sit samaan hintaan treenin jälkeen suihkuun, josta uimaan ja saunan kautta himaan

Mun mielestä taas mielekkäintä ja samalla tehokkainta on, kun treeneissä on molempia. Eli alkuun isot liikkeet ja loppuun pienemmät. Suurin fokus kuitenkin isoissa liikkeissä.

Lisäksi frekvenssi on vähintään lihat pari kertaa viikkoon laajalla liikevalikoimalla. Tylsintä on tehdä vain muutamaa eri liikettä.
Samaa mieltä ja teen samaa ite

Nii no ei ne eristävät & laitteet tyäsin turhia oo siis. En sitä väitä. Kyl mäki niitä teen, mut en tosiaan perusta treeniä niitten ympärille.

Ei kait kukaan perusta treeniä niitten ympärille.. Mitä jengi tääl oikee luulee?

Ei kait kukaan perusta treeniä niitten ympärille.. Mitä jengi tääl oikee luulee?
Kyllä häkellyttävän moni perustaa ja samaten unohtaa sen tiheämmän frekvenssin tärkeyden, eli se epäsuora rasitus harvajakoisilla eliminoidaan kokonaan.

En nyt jaksa vääntää enempää aiheesta, koska lopputulema on kuitenkin se että mikä tahansa jako voi toimia tai olla toimimatta.

Mä JOUDUN perustamaan tällähetkellä mun treenaamisen suurimmaks osaks laitteiden varaan. Sen verran vammasessa kunnossa ollaan. Diggasin ihan saatanasti kyykkäämisestä ja se oli mulle helvetin kova pala kun sen joutu jättää pois. Ehkä viel joskus kunhan saa paikat ehjättyä, mut nyt meikä hilavitkuttelee vaikka se jengin mielestä ois kuinka typerää.
En siis tee sitä mukavuussyistä vaan kun ei vammoiltaan kykene muuhun.

Back
Ylös Bottom