Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Ainakin mä heräilin kauan silleen, että haukoin happea ja tuntui, että tukehdun. Pidin niitä vaan painajaisina tms, mutta oishan tuon voinut tuosta jo arvata tai siitä että naisystävä ei nukkui alakerrassa ja minä makuuhuoneessa yläkerrassa, kun rohisin sen verran.

Minulla oli noita oireita ennen kuin tein totaalisen elämäntaparemontin. Ja kuulema kuorsasin kuin joku karhu jos nukuin selälläni. Ja vaikka en ole tuota maskia joutunutkaan käyttämään, eikä nukahteluja ollut, niin silti tuo on aika v-mäinen ja salakavala kun sitä ei välttämättä osaa erottaa ajoissa normaalista kuorsauksesta, johon kaikki lähipiiriläiset sen yhdistää.

Toissapäivänä salilla olin lopettamassa kyykkyä ja purin painoja pois räkiltä, mutta tarkotus oli siinä vielä pienemmillä painoilla jatkaa. Siihen sitten tuuppas joku äijä kasaamaan siihen samaiseen tankoon omia painojaan mitään kyselemättä. Sanoin siinä herralle, että jatkaisin kyllä vielä tekemistäni, mutta eihä se uuno mitään kuullu napit korvissa. En viittiny naaman eteen huitoonkaan mennä. Kylläpä rupes vituttaan. Jälkikäteen mietin, että ois pitäny purkaa sen painoja pois, sitä mukaa, kun se niitä siihen latas.

Onks tää yleistäkin? Ei ollu siis mun oma vakkarisali, olin toisen sali speksejä vähän kuikuilemassa, enkä omalla salillani oo tällaseen koskaan törmänny. Aina itse (ja oman salin vakkariporukka) kyllä kysyn, että tarviitko vielä jos siinä painoja purkaa tai lähellä pörrää.

Tuolla omalla vaki salilla nuo toisten sarjat keskeyttävät yleensä perustelee sillä että "laitteita ei saa varata". Kohteliaat tosiaan kyselee että saako keskeyttää ja käydä välissä, mutta enpä muista milloin olisi joku tullut kysymään tuollaisia. Siitä on varmasti jo melkein 2v aikaa. Väliin tunkeneesta ei kauaakaan. Mutta sitten kun sen väliin tulleen ja omat painot tankoon ladanneen painot nostelee pois, latoo omat siihen takaisin ja hymyilee leveästi, vetelee oman sarjan niin yleensä ne ei tule noihin kiekkoja enempää latailemaan vaan häviävät siitä. Ja kaiken kunkuksi kun jättää vielä ne omat kiekot tosiaan paikoilleen, kuten se väliin tunkenutkin yleensä tekee, niin mikäs sen mahtavampaa :)

Ja ainakin minusta tuo on yllättävänkin yleistä, etenkin jos maksimeilla tai isommilla vetelee ja muutamankaan askeleen ottaa että ei esim maven tai militarypressin jälkeen mustene silmissä. Ja yleensä jos vielä nainen tekee (anteeksi herrasmiehille) niin juurikin nuo itseään täynnä olevat nuoret pojat tuota harrastaa jotenkin etuoikeutettuna. Ja tätä näkee muillekin köivän kuin vaan minulle. Mutta yleensä kun siihen jää virnuilemaan niin ei ne sarjaa enempää siinä tee kun antavat tehdä ne vähäiset loppuun. Ja onpa tuota joskus tullut kokeiltua sitäkin että kun on joku väliin tunkenut ja ei ole toisen sanomisia kuunnellut vaan alkanut tekemään niin siihen kun on kolmanneksi mennyt niin se väliin tunkenut on hävinnyt hyvinkin nopeasti. Ja tuon jälkeen yleensä kyllä on kättä paiskattu sen kanssa kuka alun pitäen siinä paikalla oli tankoa heiluttamassa.

Voi taas jonkun mielestä olla väärin tuokin että tangolla tekee rauhassa, mutta laitteissa on tosiaan sitä tappia siirtämällä niin helppo vaihtaa painoja. Mutta jos siinä tangolla on nyt tekemässä niin enpä ole yleensä kyllä nähnyt että kukaan kesken toisen sarjojen olisi ollut väliin tunkemassa. Ja joskus on ruuhka-aikaan jopa sitäkin nähty että on kohteliaasti käyty vesipullo tai vast. jättämässä siihen merkiksi että on seuraavana menossa ko paikalle. Mutta tästäkin on ihan salikerrasta riippuen eri vastaanottoja ollut. Toisilla kerroilla on kanssakävijät olleet ihan avoimin mielin että ei tässä mitään, odotellaan ja tehdään muuta rauhassa. Silloin kun tätä aloittelin niin salilla oli ihan ohje että toisille rauha tietyillä paikoilla ja jono periaatteella mennään. Toisella kertaa taas on saattanut olla että mitään jonoja ole ennenkään tehty että vahvat syö hitaat asenne jne. Ja joillakin kerroilla sattuu joku tekemään samoilla tai likimain samoilla niin siinä on toisen jäähyn aikana saanut oman sarjan tehtyä kun on kyselemään mennyt. Ja parhaat on jopa huikanneet että nyt on x verran tangossa että jos haluaa välissä niin tervetuloa.

Mutta tuo tuntuu tosiaan olevan ihan päivästä kiinni. Ja enemmän tuota väliin kiilausta näki silloin kun oli ite ihan eri rasvaprosenteilla. Silloin sukupuoleen katsomatta kiilasivat ihan röyhkeästi väliin ja eihän siinä auttanut sanoa mitään kun parhaillaan ei enää päässyt ollenkaan painoja nostamaan sille paikalle kun sai vaan ****(h)uilut osakseen. Mutta nykyään sitä osaa ottaa sen rennon(rennomman) asenteen ja kieltämättä aika paljon saanut itseluottamustakin että kehtaa jo enemmän sanoakin jos joku röyhkeästi soveltaa omaksi edukseen. Ja jos joku häiriöksi alkaa niin ainahan voi salikortin numeroa tiedustella ja käydä valvojien kanssa keskustelemassa mikä on oikein. Mutta varmastihan tästäkin on montaa eri mielipidettä saako tangoille mennä väliin vai ei. Mutta minun mielestä on kohtuus antaa toisen tehdä rauhassa, jos ei tauot ole mitään varttitunnin luokkaa. Ei siinä yleensä tavan nostelijalla kauaa mene. Enemmän häviää vaan aikaa jos kaikki on niitä kiekkoja välissä vaihtelemassa.

Siis salilla? Tätä lukiessani pystyin vain ajattelemaan miten ihmeessä selviät normaalista elämästä

Kiitos kysymästä, selviän oikein hyvin ;)

Mutta tietyistä syistä johtuen en mm influenssaa tai mitään noroa mielellään halua, vaikka rokotteen ensin mainittuun käynkin vuosittain ottamassa niin silti se voi aika häijyä jälkeä tehdä yleiskunnolle. Mutta jos noita antiseptisiä aineksia ei salilla ole niin en niiden puutteen takia jätä kyllä treeniä tekemättäkään. Mutta en kyllä nenäänikään jää kaivelemaan. Ja kädet pesen ennen ja jälkeen salille menoa. Ja joskus jopa itseni pesen saippualla, suihkussa. Ihan alasti. Ja vaihdan jopa puhtaat vaatteetkin sen jälkeen. Ja joskus jopa käynyt samalle päivää uimassakin klooratussa vedessä että varmasti on astaman oireetkin ilmassa :) Mutta tässäkin kukin tavallaan.

Ja ei, en ole mikään pöpö kammoinen.

Minulla oli noita oireita ennen kuin tein totaalisen elämäntaparemontin. Ja kuulema kuorsasin kuin joku karhu jos nukuin selälläni. Ja vaikka en ole tuota maskia joutunutkaan käyttämään, eikä nukahteluja ollut, niin silti tuo on aika v-mäinen ja salakavala kun sitä ei välttämättä osaa erottaa ajoissa normaalista kuorsauksesta, johon kaikki lähipiiriläiset sen yhdistää.

Jos on petikaveri tai nukkuu joskus edes samassa huoneessa jonkun kanssa niin pahan uniapnean kyllä huomaa se kaveri jos sattuu olemaan hereillä. Nimittäin hengitys pysähtyy pitkäksi aikaa ja sit tulee sellainen hirveä ääni ja huohotus. Ja pahassa uniapneassa näitä on tosi usein yön aikana. Kun itselläni oli se paha aika, se kuulemma kuulosti tosi pelottavalta kun kävin vanhempien luona vierailemassa. Vastaavasti olen sen myös itse kuullut toisessa henkilössä joskus.

Kuorsaus yksinään ei vielä uniapneaa tee, joskin usein liityvät yhteen.

Jos on petikaveri tai nukkuu joskus edes samassa huoneessa jonkun kanssa niin pahan uniapnean kyllä huomaa se kaveri jos sattuu olemaan hereillä. Nimittäin hengitys pysähtyy pitkäksi aikaa ja sit tulee sellainen hirveä ääni ja huohotus. Ja pahassa uniapneassa näitä on tosi usein yön aikana. Kun itselläni oli se paha aika, se kuulemma kuulosti tosi pelottavalta kun kävin vanhempien luona vierailemassa. Vastaavasti olen sen myös itse kuullut toisessa henkilössä joskus.

Kuorsaus yksinään ei vielä uniapneaa tee, joskin usein liityvät yhteen.

Sedällä oli tuota hengityksen pysähtelyä. Ja se osaa tosiaan olla aika pitkäkin se tauko. Ja siihen tuo maski ymmärtääkseni on se suurin apu?

Go darkside ja osta poimuri, tunnissa 10l ämpäri täyteen.

Jep, ja sitten vielä pieni investointi tällaiseen niin alkaa olla marjoja pakkasessa aika vähällä vaivalla:
PLASTEX-MARJANPUHDISTIN-IMURIIN.pdf

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Nyt potuttaa oma tyhmyys. Muita ohjatessa ja valmentaessa on kyllä tarkka treenin määrän ja laadun sääntelystä ja riittävästä levosta. Omalta osalta on niin, että tiedän, mitä pitää tehdä ja osaan suunnitella sen, mutta jostain syystä sitten huomaa tekevänsä taas sillä samalla vanhalla tuhoon johtavalla tavalla. Ensi viikolla uutta yritystä järkevään ja toivottavasti tulokselliseen urheiluun.

Potuttaa kun tuli pidettyä pari viikkoa taukoa, kun elämä on niin kiireistä nyt olevinaan. Onhan tuota toki perheenlisäystä kohta tulossa jne. jne., mutta hitto. Jos pidät pari viikkoa taukoa, niin melkein kannattaa jättää salille menemättä enää ikinä, koska siellä sua odottaa kivun maailma :D Tämä oli vitsi. Mutta ei enää noin pitkiä totaalitaukoja, kiitos.

Potuttaa kun tuli pidettyä pari viikkoa taukoa, kun elämä on niin kiireistä nyt olevinaan. Onhan tuota toki perheenlisäystä kohta tulossa jne. jne., mutta hitto. Jos pidät pari viikkoa taukoa, niin melkein kannattaa jättää salille menemättä enää ikinä, koska siellä sua odottaa kivun maailma :D Tämä oli vitsi. Mutta ei enää noin pitkiä totaalitaukoja, kiitos.
Ite en oo nyt intin takia käynyt yli kuukauteen :D mahtaa olla malmi raskasta.

Kyrpii, kun melkein kaikista myynnissä olevista salitrikoista näkyy läpi. Miksi?! :mad:Jos haluaisin että koko kansa näkee mun perseen ja pikkarit nii kävisin salilla ilman housuja. Oh Sweet Satan..... Uudet ku pitää hommata, niin kuviolliset pikkuhousut jalkaan, ja pukukopissa kyykätä peilin edessä että huomaa pystyykö ihmisten ilmoilla pitämään.

Kyrpii, kun melkein kaikista myynnissä olevista salitrikoista näkyy läpi. Miksi?! :mad:Jos haluaisin että koko kansa näkee mun perseen ja pikkarit nii kävisin salilla ilman housuja. Oh Sweet Satan..... Uudet ku pitää hommata, niin kuviolliset pikkuhousut jalkaan, ja pukukopissa kyykätä peilin edessä että huomaa pystyykö ihmisten ilmoilla pitämään.
Tiedätkös, ei meitä miehiä haittaa tuo pätkän vertaa, voisin jopa väittää asian olevan ihan päinvastoin vai mitä on arvovaltainen pakkisraati?

Aiemmin valitin uniapnea epäilyksistä, mut nyt vaivaa seuraavanlainen juttu: Keski/yläselässä tuntuu jumittava tunne, ku hengittää syvään ja/tai kääntyy tiettyyn kulmaan tai nukkuu tietyssä asennossa. Kyseessä ei ole kipua, enkä oo loukannu itteeni missään(pystyy mavettaa, kyykkää ja tekee iha mitävaa), vaan jtn muuta. Vittumainen tunne silti. Internetti on täynnä ihmisiä ja lääkäreitä yms., jotka yhdistää myös tän tohon apneaan. Niskan jäykkyys on myös vaivannu viime aikoina ja ton selän jumisen tunteen saa myös aikaseks, ku laittaa vaikka leuan rintaan.

En nyt taas tajuu, mitä vittua tapahtuu, mut miltä joku fasettilukko tai vastaava tuntuu? Oon koriksella & tennispallol rullannu selkää, ja toi auttaa minimaalisesti, mut ei tarpeeks. Ja tää kaikki on nimenomaan keskellä/ylhäällä selässä. Alaseläs ei oo yhtää mitää tuntemuksia.
Jäbä on tullut vanhaksi, siittä se alamäki alkaa ja loppuelämä menee erinäköisiä vaivoja ja oireita selvitellessä... mulla meni 5v noin ennenku tajusin rauhoittaa treenit ja antaa itselle enemmän armoa. Nyt reilu vuosi ilman ihmeempiä mutta kyllä aina jostain vähän kolottaa ja jumittaa

Kehonvoimatreenit ja kaikenlainen muu rengasjumppa ja vastaava veti itell ainaki just rintarangan alueen jumiin vaikka liikkuvuutta kyllä oli silläkin alueella kosolti. En sitä ite sillon uskonu...kun pidin taukoa moisesta (nyt varmaan jo 3. vuosi taukoa noista :)), ni ei mitään ongelmaa enää rinta/kaularangassa. Mutta tee toki omat virheet ja jatka :)

Mitä? Etkö menekään salille esittelemään persettä ja tissivakoa? :D Jos pääpaino onkin treenissä niin sitten vaan verkkarit jalkaan!

Kyllähän toi lapojen välin jumi on niin yleinen, että varmaan suurin osa kärsii siitä jossain kohtaa ja jotkut kroonisesti. Niin kuin minä, kun mulla on siellä ikijumi, mitä yritetään nyt saada hierojan kanssa auki. Lihashuolto on ollut vähän huonoilla kantimilla, vaikka silloin tällöin käytän tennispalloa ja foam rolleria ja venyttelen, mutta ei ne tee ihmeitä jos pääsee liian pahaksi. Myös koko lonkan seutu on niin vitun jumissa ettei mitään järkeä. Pakaroita ja piriformiksia yritettiin avata eilen, samoin kuin reiden ulkosivuja ja loitontajia ja jatketaan ensi viikolla ottaen lonkankoukistajat ja lähentäjät mukaan. Hieroja vielä vittuili, että sulle olis pitänyt varata seitsemän tunnin aika. Se on muuten jännää, että siellä on kyllä tarpeeksi liikkuvuutta syväkyykkyynkin, mutta ne on silti jumissa. Ei lihaksen kuntoa välttämättä huomaa liikkuvuusrajoitteina.

Kyllä mä pitkään pärjäsinkin ilman hierojaa, mutta nyt on myönnettävä, että jossain kohtaa tulee stoppi eikä kaikkea saa hoidettua omatoimisesti. Suosittelen siis meneen sinne hierojalle niin voi saada sen lapojen välinkin auki.

Kehonvoimatreenit ja kaikenlainen muu rengasjumppa ja vastaava veti itell ainaki just rintarangan alueen jumiin vaikka liikkuvuutta kyllä oli silläkin alueella kosolti. En sitä ite sillon uskonu...kun pidin taukoa moisesta (nyt varmaan jo 3. vuosi taukoa noista :)), ni ei mitään ongelmaa enää rinta/kaularangassa. Mutta tee toki omat virheet ja jatka :)
Eilen tuli hommattua oma rengas takapihalle ja vedettyä eka treeni, sata flippiä kahdessa osassa ja tuli ainakin pohja-ajat otettua jos ei muuta.. jospa nuot paikat kestäis yhden treenin viikkoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom