Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meinasin tän just lisää, et tuntuis just siltä, et joku ku potkasis tosi kovaa selkään, tai vähän sorkkis oikeisiin väleihin, ni ongelma lähtis välittömästi. Pitää maksaa jolleki, et hakkaa mut ihan soikeeks ;D. No ei, mut sanoista tekoihin, ja hierojalle kuun lopussa aika(pitkään lykänny). Kiropraktiikkaa oon kans miettiny osana terveellistä elämäntapaa. Ite oon kehon huoltoon yms. liikkuvuuteen satsannu jonku verran viime vuosina ja aion jatkaa, koska todella kannattavaa, mut ekspertit osaa vähä enemmä. Geenit & silkka tuuriki varmasti liittyy tällasten ilmenemiseen.

Ootko kokeillu että menet kovan putkirullan päälle niin että otat itsestäs halausotteen ja rullailet rintarankaa sillä auki? Sillä saa todella hyvin mobilisoitua paikkoja auki kunhan muistaa että ei alaselkää rullaile. Itse olen saanut monesti rintarangan lukot auki sillä :) Ja kun rullailee niin puhaltaa kunnolla ilmat pois keuhkoista muuten ei tapahdu mitään.

Parasta jumia koitin rullata pois, fyssarille tuli reissu kun ei auennu. Jossain kohtaa kuulu naks, fyssarin selästä, ja lähetti kotiin. Vielä toivottomana rullausta ja lähti ekalla ilmojen puhalluksella, vaati ilmeisesti jotkin pohjapehmittelyt alle. Halausote, leuka rintaa kohti ja keuhkoja tyhjäks, sillä aukee jos sattuu vielä vaivaamaan. Niin ja yleensä käyn tollain hengittelemällä hiljaksiin läpi rankaa, enkä varsinaisesti "rullaa" yli.

Eilen tuli hommattua oma rengas takapihalle ja vedettyä eka treeni, sata flippiä kahdessa osassa ja tuli ainakin pohja-ajat otettua jos ei muuta.. jospa nuot paikat kestäis yhden treenin viikkoon.

Varmaan ne kestää. Ite tein paljon German hangiä ja varmaan se sai just vaginaattorin (mikä nimimerkki) kuvaaman tunteen tolle alueelle, että tuntu et jonku pitäs potkasta joku lukko auki. Pelkkä boditreeni ei oo tehny tollasta vielä koskaan. Rullalla ja tennispalolla ja tauolla se lähti omin neuvoin kyl se lukko.

Kyllähän toi lapojen välin jumi on niin yleinen, että varmaan suurin osa kärsii siitä jossain kohtaa ja jotkut kroonisesti. Niin kuin minä, kun mulla on siellä ikijumi, mitä yritetään nyt saada hierojan kanssa auki. Lihashuolto on ollut vähän huonoilla kantimilla, vaikka silloin tällöin käytän tennispalloa ja foam rolleria ja venyttelen, mutta ei ne tee ihmeitä jos pääsee liian pahaksi. Myös koko lonkan seutu on niin vitun jumissa ettei mitään järkeä. Pakaroita ja piriformiksia yritettiin avata eilen, samoin kuin reiden ulkosivuja ja loitontajia ja jatketaan ensi viikolla ottaen lonkankoukistajat ja lähentäjät mukaan. Hieroja vielä vittuili, että sulle olis pitänyt varata seitsemän tunnin aika. Se on muuten jännää, että siellä on kyllä tarpeeksi liikkuvuutta syväkyykkyynkin, mutta ne on silti jumissa. Ei lihaksen kuntoa välttämättä huomaa liikkuvuusrajoitteina.

Kyllä mä pitkään pärjäsinkin ilman hierojaa, mutta nyt on myönnettävä, että jossain kohtaa tulee stoppi eikä kaikkea saa hoidettua omatoimisesti. Suosittelen siis meneen sinne hierojalle niin voi saada sen lapojen välinkin auki.

Tuo Vaginaattorin kuvailema kipu keskiselässä/niskassa kun laittaa esim. päätä rintaanhan johtuu rintalihasten/etuolkapäiden ja yleisesti etuakselin kireydestä. Nämä kun sitten vetävät lihaksia lapojen välistä väkisin venytykseen niin nuo heikentyvät ja kipeytyvät. Selän hieronta siis lähinnä helpottaa oireita, ei korjaa ongelmaa.

Mitä? Etkö menekään salille esittelemään persettä ja tissivakoa? :D Jos pääpaino onkin treenissä niin sitten vaan verkkarit jalkaan!
Verkkarit ei jousta. Kollarit joustais, ja semmosia pidinkin alkuun, mutta joissain liikkeissä ne on tiellä. (Esim. mavessa lahje välillä tarraa tankoon.) Housuissa olevat taskut ja vetoketjut myöskin painaa ikävästi hip thrustia tehdessä. Siksi trikoot on parhaat. :cool: Kunhan vaan löytyy semmoset joista ei näy läpi.............

Verkkarit ei jousta. Kollarit joustais, ja semmosia pidinkin alkuun, mutta joissain liikkeissä ne on tiellä. (Esim. mavessa lahje välillä tarraa tankoon.) Housuissa olevat taskut ja vetoketjut myöskin painaa ikävästi hip thrustia tehdessä. Siksi trikoot on parhaat. :cool: Kunhan vaan löytyy semmoset joista ei näy läpi.............

Gazozilla löytyy paksumpia treenitrikoita (Brazil Sul-merkkiset) mistä ei näy läpi. Boombodyltä ja Baseativalta löytyy kans.

Rullaa kokeilin ekaa kertaa joku viikko sit salin rullalla. Himas oon vaan koriksella & tennispallol rullaillu, mitkä on suht brutaaleja, mut ison koon vuoks ei oikeen pääse kii pienimpiin rakoihin & koloihin. En oo itseasias hengittelyyn yms. ikinä keskittyny noissa, ku korkeintaan luonnollisesti, mut otatko siis hapet ja päästelet rullaillessa pois, vai ootko koko rullailun ajan ihan vaa rentona?

Ja täytyy myös myöntää, etten oo ikinä perehtyny mihin koko rullailu perustuu tieteellisellä tasolla. Jotkut lähteet sanoo, et auttaa palautumiseen, jotkut sanoo, että vitut, ja kolmas pitää täysin turhana & yliarvostettuna.
Ite ajatellu ton vaan ns. manuaalisena hierontana, mut se nyt ei varmasti oo ihan koko stoori.

Yleensä oon rullannut rintarankaa ns yhteen suuntaan eli niskasta alaselkäänpäin. Rulla n. niskan kohdille (ei tietenkään niskaa rullailla) ja siitä kunnon sisäänhengitys ja kunnolla puhallat hapet sen jälkeen pois ja hitaasti lähet rullaamaan kohti alaselkää. Selän asentoo voi myös hieman koittaa muutella ettei aivan kyttyräselkänä siinä rullan päällä makaa vaan voi vähän myös suoristaa selkää yms. :) Tennispalloja oon koittanut myös niin että laitat niitä 2 sukan sisään ja solmulla kiinni muttta siinä on vaikea löytää sellaista kunnon paikkaa ja sit kun se löytyy nii hieman tahmaa ettei meinaa kunnolla päästä rullailemaan niiden päällä kun pallot liukuu lattialla miten sattuu :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tänään potutti, kun nuoriso oli uittanut itsensä "Mennen"-pullossa ennen salille tuloa :yäk:Meinas kyykyt loppua kun seinään, kun ei saanut happea enää... Paska, hiki ja pieru siellä kuuluu haista!!:rock:

Se, kuinka helvetinmoinen ero suorituskyvyssä ja vaativampien liikkeiden tekniikassa voi olla ihan sen mukaan, sattuuko salilla olemaan rauhassa ja hyvällä fiiliksellä vai kiireellä ja tatti otsassa jostain saliin liittymättömästä asiasta niin että pää ei ole kunnolla mukana tekemisessä. Jatkuvasti tulee tällaisia päiviä, että liikenneruuhka töiden jälkeen tai jokin muu paska sotkee aikataulun, sitten vituttaa jo salille mennessä niin että ei millään saa kunnollista keskittymistä päälle kun vielä tietää että tulee kiire ja sittenhän koko treeni menee riman alta, vaikka muuten kroppa tuntuu hyvältä ja päivällä on odottanut hyvää jumppaa. Pitäisi saada tehokkaan vapaa-ajan määrä tuplattua ja kaikkien stressitekijöiden määrä puolitettua niin alkaisi homma toimimaan.

Leukoja olin tekemässä lisäpainoilla, siinä aina vaihdoin pienempään painoon sarjojen välissä ja pidin taukoa.. No joku nuorehkon näköinen kaveri tuli siihen ihan viereen seisomaan mitään sanomatta, kerkesin parit sarjat vetämään kunnes kysäisin että onko leukoja tulossa tekemään ja että tee vaan välissä.. No kaveri vetää yhden sarjan leukoja ja kävelee sitten pois.. :woot:

Sitten toinen, kun näkee, et jollain smithissä penkki, käsipainot(??) ja juomapullo hollilla siinä mutta ketään ei näy missään, venailet hetken ja ei vaan näy ketään. Sitten kun päätät, että nyt riittää odottelu ja siirrät ne kolmen kilon käsipainot siitä syrjempään ja päätät aloittaa sarjat niin sitten sieltä salin toiselta seinältä joku siiderihippo hirnahtaa että hänellä oli siinä muuten sarja kesken. :rolleyes:

Viimeksi muokattu:
Ei salilla mutta muuten se että elopaino vaan putoaa vaikka yrittää syödä mahd. paljon :D Kaikkee paskaakin tullu vedettyä. No eipähän tarvitse ylipainosta murehtia :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom