Minulla on käytännössä pakko käyttää remmejä siitä syystä, että kyynärtaipeessa forkun tai hauiksen kiinnityskohta on sellainen että se kipeytyy mikäli joutuu tangosta puristamaan. Normileuanvedossa vetelen ilman remmejä 6 toiston sarjan 35kg lisäpainot vyöllä roikkuen, eli ei se puristusvoima ihan olematonta ole. Mutta ylätaljat, alataljat ja maastavedot on käytännössä pakko vetää remmeillä.Siinä se onkin että sun housuissa mä näkisin tärkeäksi treenata sitä puristusvoimaakin jos selkäliikkeissä on forkut hapoilla. Niin se mullakin ennen oli enkä väittänyt siitä vaan vetelin niillä remmeillä. Nyt on mieli muuttunut ja koen että hyvä puristusvoima on aika yleishyödyllistä. Mikään älytön grippi mulla ei vieläkään ole, mutta kovalla tekemisellä on päästy siihen että selkäliikkeet menee oikein nätisti selällä eikä puristamiseen tarvitse edes keskittyä.
Mutta kyllä tämä aihe on melko objektiivinen ja mieli voi muuttuakin niin kuin näkyy.
Viimeksi kun ilman remmejä yritin tuota puristusvoimaa parantaa, niin saaliina oli pitkittynyt kipu kyynärtaipeessa joka esti käytännössä hauisten treenaamisen pitkäksi aikaa. Remmeillä saan poistettua puristamisen tarpeen kokonaan, ja treenaan sitten forkkuja erikseen. Toki edelleen olisi haaveissa parempi puristusvoima, mutta minkäs teet. Vesipullon saan vielä sentään auki :D