Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo painojen järjestys on yksi mikä ärsyttää suunnattomasti. Ja toinen että mikä riivatun pakko ne on jättää sitä telinettä vasten nojaamaan? Ei luulisi olevan iso homma liikuttaa sitä kiekkoa 10 cm lisää siinä samalla kun se jo on ilmassa. Tästä eräälle salijannulle sanoin kerrain ja se suuttui ihan tosissaan että "hänen" salilla tullaan päätään aukomaan. Mutta seuraavalla kerra lempeä mulkaisu riitti nostamaan kiekot paikoilleen :D

Monesti kun mave tai penkki paikalle menen niin sormien ja lapojen lämmittelystä käykin kun järjestelee ne pakat niin että teevadit on edessä ja kuusenjalat on siellä takana.

Käsipainoissa se järjestys näkyy hukkuvan samalla tavalla monella käyttäjällä.

Magnesium jauhon käyttö on alkanut jostain syystä joillakin käyttäjillä uudestaan nyt kesän myötä ja tätä valkeaa tahnaa ei saa vaatteista tai hanskoista pyyhkimällä pois ei sitten millään. Enkä keksi mitään järkevää syytä tuon jauhon käytölle, etenkin kun kaikissa tangoissa on karhennukset. Jossain kahvakuulassa tuon vielä ymmärtäisin, mutta ei.

Ja sitten se hikilammikko. Itekin hikoilen ja paljon mutta sen takia minulla on kaksi pyyhettä mukana. Se oma pyyhe ja sitten se muu pyyhe. Ja salilla on paperia ja pyyhkeitä iso kasa kyllä siteiden rullauspaikan ja vesipisteen vieressä, samaten kuin desifiointineste. Mutta yleensä ne pyyhkeet häviää kun porukka pyyhkäisee kerran otsaa, heittää pois ja sittenpä niitä ei siinä taas ole. Ja ite tykkään ainakin sen penkin pyyhkäistä tuolla desifiointiaineella, etenkin flunssa aikaan. Ja liekö tässä vitsi mutta kuluneet pari vuotta mennyt ilman isompia kuumeita tai flunssia.

Magnesium jauhon käyttö on alkanut jostain syystä joillakin käyttäjillä uudestaan nyt kesän myötä ja tätä valkeaa tahnaa ei saa vaatteista tai hanskoista pyyhkimällä pois ei sitten millään. Enkä keksi mitään järkevää syytä tuon jauhon käytölle, etenkin kun kaikissa tangoissa on karhennukset. Jossain kahvakuulassa tuon vielä ymmärtäisin, mutta ei.
Niin että mitä? Et ymmärrä magnesiumin käyttöä? Ihan oikeasti et ymmärrä? No ei kai sitä tarvitse jos maastavetopainot on jotain 40 kg.

Ja tunnustan, että mä laitan painolevyt telineeseen ihan miten sattuu. Mutta mä teen sen siksi, että vaikka toimisin toisin, niin sillä ei ole mitään merkitystä, koska kyseisellä salilla on joku kaikkien omaksuma toimintatapa se, että ne telineet on aina ihan hujan hajan ja jos sen järjestää, niin se on kolmen sekunnin päästä räjäytetty. Opin parin salikerran jälkeen, että mun henkilökohtainen panostus painotelineen siisteyden puolesta on yksi kärpäsenpaska valtameressä. Silti kyllä katselisin mieluummin siistiä telinettä ja se olisi käytännöllisempikin. Voisin muuttaa tapojani ja tekisin sen ihan mielellään, mutta se vaatii sen, että ne kaikki muutkin muuttavat.

Se on kummallista miten tuo on aika salikohtaista. Jossakin on aina painot oikeilla paikoilla ja siistissä järjestyksessä ja jossain taas ei ole, vaikka ihan varmasti ihmiset on keskimäärin ihan samanlaisia joka salilla. Kai se on juuri sitä mitä mäkin teen, että kun kerran muutkin, niin ei munkaan tekemisellä ole väliä. Mennään sen massan mukana. Siistemmällä salilla menen sielläkin massan mukana ja laitan painot paikalleen. Mutta jos tuohon haluaisi muutoksen, niin siellä pitäisi olla joku salipoliisi huutamassa 24/7 parin viikon ajan, että ne levyt paikalleen, niin se voisi olla potku mikä saa ihmiset toimimaan toisin ja muuttaa suunnan.

Ja musta on helpompi ottaa vitoset telineestä jos niiden edessä ei ole kympit ja kaksikymppiset. Joutuu tekeen nämä asiasta välittämättömätki duunia ku haluavat ottaa tietyt painot sieltä sekamelskan alta pois.
Älä ymmärrä väärin, minä myös laitan painot järjestykseen sekä järjestelen niitä muiden jäljiltä. Yritin vain vastata kysymykseesi miksi joku ei näin tee.. Elämä on helpompaa ja omakohtaisesti olen todennut että olen onnellisempi kun en harmistu asioista joille ei mitään voi. Järjestelee vain omaksi iloksi telineitä ja myhäilee kun porukka kahtoo että mitä tuokin kylähylly hyysää :p

Nyt aloitit jotain mitä et voi voittaa :D Esimerkiksi penkin tekeminen 40kg käsipäinoilla hikisillä käsillä ei vain onnistu, oli karhennukset tai ei.. niin ja hanskat ei ole vaihtoehto...

Mulle ei oo yhtään mitään väliä mitä muut musta aattelee jos pitää hulluna ku järkkään telinettä. :D Yleensä kyllä annan olla ku ei oo aikaa korjata muiden jälkiä. Mut jos tauot sarjojen välissä venyy niin vien patjoja ja käsipainoja paikoilleen.

Meidän salilla on kaikki tosi hyvin järjestyksessa ja pääosin kaikki laittaa ne takaisin järjestykseen, lisäksi henkilökunta kiertaa vähintään kerran tunnissa ja pistää ne vähänkin väärin olevat oikein niin ei synnyt edes sellaista hälläväliä kulttuuria.
Tosin telineeetkin on sellaiset että kaikelle on oma paikka niin helpottaa järjestystä.

Magnesium jauhon käyttö on alkanut jostain syystä joillakin käyttäjillä uudestaan nyt kesän myötä ja tätä valkeaa tahnaa ei saa vaatteista tai hanskoista pyyhkimällä pois ei sitten millään. Enkä keksi mitään järkevää syytä tuon jauhon käytölle, etenkin kun kaikissa tangoissa on karhennukset.

Joko sulla on yliluonnolliset otevoimat vetoliikkeiden painoihin nähden tai sitten et ole ikinä tehnyt mitään, missä tarvittaisiin otevoimaa, mutta siinä vaiheessa kun vaikka rinnallevedossa pitää saada kolminumeroinen kilolukema pysymään näpeissä nopeassa vedossa niin ei siitä tule normaali-ihmiselle liukkailla sormilla mitään vaikka olisi millaiset karhennukset tangossa. Sama homma isommissa mavepainoissa, ristiotteella kovat tyypit voi ehkä vielä vetää aika isoihin rautoihin ilman mankkuakin mutta itsellä kun kroppa ei tykkää epäsymmetrisestä otteesta ja on pakko vetää mavetkin myötäotteella ja sormilukolla, niin kyllä loppuisi se vetäminen ilman magnesiumia heti alkuunsa.

Ja tunnustan, että mä laitan painolevyt telineeseen ihan miten sattuu.
Voisin muuttaa tapojani ja tekisin sen ihan mielellään, mutta se vaatii sen, että ne kaikki muutkin muuttavat.
Kai se on juuri sitä mitä mäkin teen, että kun kerran muutkin, niin ei munkaan tekemisellä ole väliä. Mennään sen massan mukana.
Aika provokatiiviseen sävyyn kirjoitettu ja taisi olla aika tujaus trollimaustettakin seassa! Silti uskon, että Powerhousu osui naulan kantaan kuvatessaan ajatusprosessia, joka noiden sotkijoiden päässä surraa. Vastuu omasta käytöksestä on ulkoistettu tyyliin "kun joku muu kuitenkin tekee näin". Samalla logiikalla voi sitten jättää vessan vetämättä/napata unohtuneen lompsan parempaan talteen/tuijotella tunkeilevasti naistreenaajia/tms. Kyllä joku kuitenkin tekee niin. Jos ei meidän kylällä, niin ainakin naapuripitäjässä. Ja omaa käyttäytymistä ei tarvitse muuttaa: "lopetan sitten kun KAIKKI muutkin niin tekevät." Kaikki, jotka yrittävät väittää muuta, ovat salipoliisinatseja tai kateellisia ja yrittävät riistää multa pois mun vapauden, jonka eteen taistelin kerran kymppiluokalla jälki-istunnossa.

Slummin tekee slummiksi ja sen asukit slummiasukeiksi juuri se, etteivät he ota mitään vastuuta ympäristöstään. Jokainen voi halutessaan käydä tuossa itärajan toisella puolella katsomassa, millainen ympäristö sillä saadaan aikaan. (Jotkut tosin väittävät, että pelkkä itärajan läheisyys riittää demoefektin havaitsemiseen – ihan Suomen puolella :p.)

Paikkojen sotkeminen magnesium jauholla. Salilla missä ite käyn niin muutama päivä sitten oli lattiatkin sotkettu ja ei joku edes kehdannut jälkiään siivota..

Vastuu omasta käytöksestä on ulkoistettu tyyliin "kun joku muu kuitenkin tekee näin"
Tässä tapauksessa se on ennemminkin "Kaikki muutkin tekee näin". Mutta niin se on, että kun tarpeeksi moni ajattelee niin, niin mennään tuohon pisteeseen. Muutos vaatisi sen, että yli puolet muuttaisi ajattelutapaansa samaan aikaan. Se on tavallaan itseään ruokkiva prosessi tuo "yhteinen epäjärjestyksen ylläpito" minkä katkaiseminen vaatisi aktiivista työtä. Tai jonkun työntekijän joka siistii niitä telineitä jatkuvasti ja kun porukka tottuu siihen, että näiden levyjen paikka on tässä, niin ne pysyy tulevaisuudessakin paremmin siistinä.

Meidän salilla kyllä yksi iso tekijä on se, että siellä on kunnon kokoelma erilaisia levypainoja. Kaksikymppisiä on neljää eri lajia, pieniä kymppejä neljää erilaista ja isoja kahta jne... Jos ne kaikki olisi samanlaisia, niin ne olisi mielekkäämpää pitääkin järjestyksesssä. Nyt jos kaikki samanlaiset pitäisi olla samassa paikassa, niin se on aika paljon pyydetty. Kun se, että kaksikymppiset on tässä, ei takaa vielä sitä että se teline on oikeasti järjestyksessä, koska siinä voi olla vuoron perään päällekkäin kaikkia erilaisia kaksikymppisiä. Ja näin tuolla aika paljon onkin. Telineet voi olla pääsääntöisesti melkein järjestyksessä, mutta silti kaikki samanlaiset erilaiset sekaisin, eikä millekään ole mitään oikeaa paikkaa, vaan tänään kympit saattaa olla tässä ja huomenna siellä on vitoset.

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Tässä tapauksessa se on ennemminkin "Kaikki muutkin tekee näin". Mutta niin se on, että kun tarpeeksi moni ajattelee niin, niin mennään tuohon pisteeseen. Muutos vaatisi sen, että yli puolet muuttaisi ajattelutapaansa samaan aikaan. Se on tavallaan itseään ruokkiva prosessi tuo "yhteinen epäjärjestyksen ylläpito" minkä katkaiseminen vaatisi aktiivista työtä. Tai jonkun työntekijän joka siistii niitä telineitä jatkuvasti ja kun porukka tottuu siihen, että näiden levyjen paikka on tässä, niin ne pysyy tulevaisuudessakin paremmin siistinä.
OK, eli jos ymmärrän oikein, niin et ole tyytyväinen nykyiseen asiantilaan, mutta edellytät merkittävän osan muista ihmisiä muuttavan tapojaan ja sitä kautta toimintakulttuuria. Ja vasta sitten olisit myös itse valmis siihen? Miten tehokkaaksi arvioisit tuollaisen "hyppään mukaan vasta kun yli puolet on messissä" -ajattelutavan epäkohtien korjaamisessa? Miten tuollaisen filosofian kannattaja valitsisi ne ihmiset, joiden (epäkiitollinen) tehtävä on muuttaa heti aluksi toimintaansa, jotta kriittinen massa saataisiin kerättyä? Perustuuko se vain siihen olettamukseen, että aina löytyy idealistisia hölmöjä, joiden niskoille muutosten käynnistäminen kuuluu?

Mä sotken magnesiumilla. Jos on liukas paita niin levitän sitä penkkiin. Käsien mukana se myös leviää vähän joka paikkaan. Joskus sitä vähän levähtää purkista lattialle. Ei tarkotuksella, mutta se perkele lähtee ilmavirtojen mukana hyvin herkästi. Jos vituttaa pölyinen lattia, niin suosittelen ettet jatkossa syö lattialta. Jos magnesium vituttaa vaatteissa, niin suosittelen ettet tule salille parhaat päällä.

Mä meen salille treenaamaan. Ei heru milliäkään sympatioita teidän siisteyspakkomielteillenne.

edit: eniten vituttaa turhasta kitiseminen

OK, eli jos ymmärrän oikein, niin et ole tyytyväinen nykyiseen asiantilaan, mutta edellytät merkittävän osan muista ihmisiä muuttavan tapojaan ja sitä kautta toimintakulttuuria. Ja vasta sitten olisit myös itse valmis siihen? Miten tehokkaaksi arvioisit tuollaisen "hyppään mukaan vasta kun yli puolet on messissä" -ajattelutavan epäkohtien korjaamisessa? Miten tuollaisen filosofian kannattaja valitsisi ne ihmiset, joiden (epäkiitollinen) tehtävä on muuttaa heti aluksi toimintaansa, jotta kriittinen massa saataisiin kerättyä? Perustuuko se vain siihen olettamukseen, että aina löytyy idealistisia hölmöjä, joiden niskoille muutosten käynnistäminen kuuluu?
Mähän selitin tämän. Eli se on ihan selvää että asia ei tule muuttumaan, joten muunkaan toiminta ei muuta asian tilaa mihinkään suuntaan. Miksi siis yrittäisin leikkiä parempaa ihmistä vaikka sillä ei ole mitään vaikutusta? Se on ihan turhaa omien resurssien tuhlaamista. Kyllä mä tiedän että "jos kaikki ajattelisi tuolla tavalla" jne jne, mutta ongelma onkin juuri siinä että kaikki ajattelee sillä tavalla, eikä mitään jossittelua.

Kysytään nyt näin, että olisitko tyytyväinen jos olisikin sanonut, että laitan painot aina sinne mihin ne kuuluu ja järjestän telineet huolimatta siitä että ne on kohta taas sekaisin, koska haluan näyttää omalla toiminnallani esimerkkiä ja toivon että muut oppii mun perässä? Olisiko uskomattoman hieno mies joka uhrautuu muiden takia vai naaivi marttyyri idiootti jolla on realiteetit hukassa?

Viimeksi muokattu:
Mä sotken magnesiumilla. Jos on liukas paita niin levitän sitä penkkiin. Käsien mukana se myös leviää vähän joka paikkaan. Joskus sitä vähän levähtää purkista lattialle. Ei tarkotuksella, mutta se perkele lähtee ilmavirtojen mukana hyvin herkästi. Jos vituttaa pölyinen lattia, niin suosittelen ettet jatkossa syö lattialta. Jos magnesium vituttaa vaatteissa, niin suosittelen ettet tule salille parhaat päällä.

Mä meen salille treenaamaan. Ei heru milliäkään sympatioita teidän siisteyspakkomielteillenne.

Itsekkin olen ihmetellyt sitä että mitä helvettiä se magnesium haittaa jos sitä esim nyt vaatteisiin tarttuu. Itellä saattaa olla ja yleensä on kovien mavevetojen jälkeen housut ihan valkeet.

Meidän salilla on kaikki tosi hyvin järjestyksessa ja pääosin kaikki laittaa ne takaisin järjestykseen, lisäksi henkilökunta kiertaa vähintään kerran tunnissa ja pistää ne vähänkin väärin olevat oikein niin ei synnyt edes sellaista hälläväliä kulttuuria.
Tosin telineeetkin on sellaiset että kaikelle on oma paikka niin helpottaa järjestystä.

Juuri tämä on monesti se syy, miksi ne painot ei ole oikeissa paikoissa. Kun ei ole niille tarpeeksi telineitä, että saisi aina kaikki samanpainoiset levyt samoihin paikkoihin. Kun näin ei ole, niin sitten alkaa löytymään 2,5 kilon levyjä isompien alta jne. Joka salilla pitäisi olla siis riittävän monta säilytystelinettä niille painoille.

Eikös se sitten sinun kannattas kotonakin levittää sitä magnesiumia siihen penkille ku vedät siinä penkillä käteen ? Ettet varmasti putoa siitä penkiltä. Ja jätät siivoamatta sen pois jotta jos joku vieras sattuu tuleen luoksesi niin saa paskata vaatteensa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom